نويسنده موضوع: تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور  (دفعات بازديد: 22931 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال ديدن موضوع.

آفلاين Sohrab mostaghel

  • کاربر تازه وارد
  • *
  • تشکر
  • -اهدايي: 0
  • -دريافتي: 0
  • ارسال: 2
    • Lisans modiryat bazargani
Salam be aghayune mohandesin man fear mikonam ba yk tablets ba bored controli be rahaty moshkeletuno hall kind 09121362205--www.dieselparsian.com

آفلاين جعفر رضائي

  • کاربر نیمه حرفه ای سطح چهارم
  • *
  • تشکر
  • -اهدايي: 728
  • -دريافتي: 483
  • ارسال: 915
  • jafar2000
حالا کسی میدونه این دیزل های بزگ که جریانی در حد 500 تا 1500 امپر تولید میکنن چطور استارت میشن .چون من یه جایی یکی از اینا دیدم که با موتور استارت روشن نمیشد
روزی که درک کردیم همه چیز به خدا تعلق دارد . آن روز .روز طلوع دانش است

آنلاين aliila

  • کاربر حرفه ای سطح چهارم
  • *
  • تشکر
  • -اهدايي: 385
  • -دريافتي: 1364
  • ارسال: 2021
در خود رو های معمولی شرط لازم و کافی برای روشن بودن ماشین  عبارتست از فشار روغن   که از فشنگی  روغن یا گیج روغن   که حالت صفر و یک داره مشخص میشه
شاید در دیزل هم به این صورت باشه
تنها موردي كه همه آدما يقين دارن  خدا در حقش زیاد لطف کرده
داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

آفلاين جعفر رضائي

  • کاربر نیمه حرفه ای سطح چهارم
  • *
  • تشکر
  • -اهدايي: 728
  • -دريافتي: 483
  • ارسال: 915
  • jafar2000
منظورم تشخیص روشن شدن دیزل نبود بلکه نحویه روشن شدن دیزل بود .چون با استفاده از موتور الکتریکی استارت نیست
روزی که درک کردیم همه چیز به خدا تعلق دارد . آن روز .روز طلوع دانش است

آفلاين mohsen++

  • کاربر حرفه ای سطح اول
  • *
  • تشکر
  • -اهدايي: 674
  • -دريافتي: 1176
  • ارسال: 1320
حالا کسی میدونه این دیزل های بزگ که جریانی در حد 500 تا 1500 امپر تولید میکنن چطور استارت میشن .چون من یه جایی یکی از اینا دیدم که با موتور استارت روشن نمیشد

تا جایی که من میدونم و سوال کردم دیزلهای باتوان خیلی بالا با استفاده از فشار بادی که توسط یک کمپرسور باد ایجاد شده و با اعمال اون فشار به پیستونها استارت میشن

آنلاين aliila

  • کاربر حرفه ای سطح چهارم
  • *
  • تشکر
  • -اهدايي: 385
  • -دريافتي: 1364
  • ارسال: 2021
حالا کسی میدونه این دیزل های بزگ که جریانی در حد 500 تا 1500 امپر تولید میکنن چطور استارت میشن .چون من یه جایی یکی از اینا دیدم که با موتور استارت روشن نمیشد

خوب موتور های دیزل  کشنده ولو  یا کشتی ها چطوری روشن میشن ؟ خوب با باطری ؟
تنها موردي كه همه آدما يقين دارن  خدا در حقش زیاد لطف کرده
داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

آفلاين جعفر رضائي

  • کاربر نیمه حرفه ای سطح چهارم
  • *
  • تشکر
  • -اهدايي: 728
  • -دريافتي: 483
  • ارسال: 915
  • jafar2000
دوست عزیز موتور های دیزل ماشین ها با موتور دیزل ژنراتور با هم فرق دارن موتور دیزلی که در ماشین ها به کار میره میشه گفت در مقایسه با نوع ژنراتوری خیلی ضعیف هستن .نوع ژنراتوری که الان مورد بحثه من از نزدیک دیدم .ماشااله هر سیلندرش به اندازه نصف یه موتور پیکانه .در هر ساعت یک متر مکعب گازوئیل مصرف میکرد
خوب موتور های دیزل  کشنده ولو  یا کشتی ها چطوری روشن میشن ؟ خوب با باطری ؟
تا جایی که من میدونم و سوال کردم دیزلهای باتوان خیلی بالا با استفاده از فشار بادی که توسط یک کمپرسور باد ایجاد شده و با اعمال اون فشار به پیستونها استارت میشن
راستش نومونه هایی که من دیدم ومقعی که میخاصت استارت بشه صدایی شبیه به ورد هوای فشرده از یک سوراخ یه یک محفظه میداد و بلافاصله روشن میشد .فکر میکنم گفته شما درست باشه .در مورد این نوع دیزل ها نقشه بروشور یا اطلاعاتی دارید؟
روزی که درک کردیم همه چیز به خدا تعلق دارد . آن روز .روز طلوع دانش است

آفلاين mohsen++

  • کاربر حرفه ای سطح اول
  • *
  • تشکر
  • -اهدايي: 674
  • -دريافتي: 1176
  • ارسال: 1320
نمونه هایی که من دیدم موقعی که میخاصت استارت بشه صدایی شبیه به ورد هوای فشرده از یک سوراخ یه یک محفظه میداد و بلافاصله روشن میشد .فکر میکنم گفته شما درست باشه .در مورد این نوع دیزل ها نقشه بروشور یا اطلاعاتی دارید؟
متاسفانه خودم اطلاعاتی ندارم ببینم دوستان مکانسین میتونن از همکاراشون چیزی گیر بیارن یا نه

آنلاين aliila

  • کاربر حرفه ای سطح چهارم
  • *
  • تشکر
  • -اهدايي: 385
  • -دريافتي: 1364
  • ارسال: 2021
حالا کسی میدونه این دیزل های بزگ که جریانی در حد 500 تا 1500 امپر تولید میکنن چطور استارت میشن .چون من یه جایی یکی از اینا دیدم که با موتور استارت روشن نمیشد



داماد ما کارخانه پمپ سازی دارن  قطعی  مکرر  برق براشون مشکل ساز شده بود یک ژنراتور به قیمت 16 میلیون تهیه کردند . که موتور دیزلش همون موتور یک  تریلی کارخانه ولو است
موتور رو 12 میلیون خریدن .و .... تو کارخانه خودشون  نزدیک 15 تا ماشین  ابزار  سنگین دارن  به همشون برق میده که هیچی تازه به دو تا کارخانه بغل دستی هم برق میفروشن  حال شما حساب کن ببین این ژنراتور 500 آمپر میشه  یا نه

البته خودم هم برای یک کارخانه  خیلی بزرگ  برنامه  حسابداری میفروختم   یک مدت  رفته بودم کارخانه  بهم  گفته بودن نزدیک ژنراتور نرم  گفتن اگه از اون ور رد بشی و برق بره و یک هو ژنراتور روشن بشه از شدت صدای وهشتناکش شاید کوب کنی پرسیدم موتورش چیه  گفتن موتور یک کشتی قدیمی  اوراقیه که  20 سال قبل  از بندر عباس آوردن

تو کشتی فکر نکنم سیستم هوای فشرده باشه ؟
« آخرين ويرايش: 21 فروردين 1391 - 00:43:52 توسط aliila »
تنها موردي كه همه آدما يقين دارن  خدا در حقش زیاد لطف کرده
داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

آفلاين jalal gilani

  • کاربر ساده سطح چهارم
  • *
  • تشکر
  • -اهدايي: 34
  • -دريافتي: 188
  • ارسال: 224
    • کارشناس الکترونیک
ديزل هاي ژنراتور با توان بالا معمولا با هواي فرشده استارت مي شوند بيشتر به نوع ژنراتور بستگي دارد وقتي كه قطر ژنراتور بالا ست بصورت چرخ لنگ عمل مي كند كه استارت موتوري را مشكل مي كند به عنوان مثال شركتي داراي 3 ژنراتور با توان 1450KVA است كه هرسه با هواي فشرده استارت مي شوند مدل ژنراتور ها اشكودا است كمي قديمي است.
براي هواي فشرده هم كمپرسورهاي ديزلي كوچك كه با هندل استارت مي شوند وجود دارد .

آفلاين ramin20007

  • کاربر ساده سطح سوم
  • *
  • تشکر
  • -اهدايي: 53
  • -دريافتي: 34
  • ارسال: 199
سلام دقیقا منم همچین چیزی ساختم دوتا کار میتونی بکنی
1 . که ساده تر هست میگم یک دیود 75 آمپری بگیر بزار سر راه دینام و سر مثبت باطری و از طرف دیگه به avr بگو بعد از 1 دقیقه چک کنه ببینه این پایه 1 هست یا نه اگر باشه یعنی روشن شده

2 . میتونی از اثر هال یا مائدون قرمز چک کنی ببینی سرعت موتور در چه وضعیتی هست و بفهمی که روشن شده یا نه
به همین سادگی 

آفلاين ramin20007

  • کاربر ساده سطح سوم
  • *
  • تشکر
  • -اهدايي: 53
  • -دريافتي: 34
  • ارسال: 199
سلام منم یک همچین چیزی ساختم
سر مثبت دینامو به یک دیود 75 آمپری نصب کردم و بعد وصلش کردم به باطری بعدش همون سر مثبت دینام رو 5 ولت کردم و وصلش کردم به میکرو
====> پس وقتی موتور استارت میزنم میگم 10 ثانیه بعدش چک کنه ببینه آیا دینام برق میده یا نه اگر برق داشت که دیگه استارت نمیزنه اگر نداشت مجددا استارت میزنه
به همین سادگی
جوابم گرفتم :wow: :wow:

آفلاين nanocycle

  • کاربر ساده سطح چهارم
  • *
  • تشکر
  • -اهدايي: 48
  • -دريافتي: 56
  • ارسال: 218
    • برق و دیزل
حالا کسی میدونه این دیزل های بزگ که جریانی در حد 500 تا 1500 امپر تولید میکنن چطور استارت میشن .چون من یه جایی یکی از اینا دیدم که با موتور استارت روشن نمیشد

معمولا تا 3500 آمپرش رو با موتورهای استارت DC راه اندازی میکنند .
یک تیپ استارت دیگه هم داریم که نیوماتیکه ، یعنی با کمپرسور و باد استارت میشه .
خدا به خیر کنه .خیلی خیلی خیلی صداش بده   :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
حدود 140 دسیبل !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


آفلاين persianjojo

  • کاربر تازه وارد سطح سوم
  • *
  • تشکر
  • -اهدايي: 1
  • -دريافتي: 5
  • ارسال: 21
    • کارشناسی ارشد
اگر میخوای زمان روشن شدن دیزل ها رو مشخص کنی شاید بتونی از سر شمع دیزلها یک سمپل بگیری و به محض وجود سمپل تعیین کنی که دیزل مربوطه روشن شده

اگر کوپل سیستم هم مستقیم هست یعنی به محض روشن شدن دیزل برق در خروجی داری می تونی از همون برق یک سمپل بگیری و بدی به یک رله تا به محض وجود برق رله بهت یک خروجی بده