اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

[گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

    با سلام و درود
    تا چند سال پیش وقتی بحث خودروهای الکتریکی به میان می آمد تفکر عمومی اینگونه بود که باتری ها نمی توانند جایگرین سوخت های فسیلی در خودروها شوند. اما با گذشت چند سال خودروهایی ساخته شد که در عرض چند دقیقه می توانند باتری های خود را شارژ کنند و صدها کیلومتر را بپیمایند.



    این تصاویر چند خودروی الکتریکی را نشان می دهد:
    منابع:
    1- تکنولوژی
    2- ایده پرداز ، محقق ، مخترع و بنیان گذار سیستم های حمل و نقل هوشمند


    (تصویر1: خودرو هوشمند الکتریک آریانا ۸۰۰)



    (تصویر2: ایستگاه شارژ هوشمند زیبا کنار)



    (تصویر3: خودرو هوشمند الکتریک IEV2)


    (تصویر4: خودرو هوشمند الکتریک IEV2)


    (تصویر5: ایستگاه شارژ هوشمند بروکسل - بلژیک)


    (تصویر6: مارس پنج IEV MARS 5S)


    (تصویر7: مارس هفت IEV MARS 7S)


    #2
    پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

    این همون خودرو سفیدی هست که انداختنش تو سد دیگه !!! الان چی شد باز داستانش.
    به سمت نور خورشيد حرکت کن،تو ميتوني تابش خورشيد رو حس کني ،حتي اگه کور باشي.
    (پيش به سوي هدف)

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

      خداییش خیلی دلم می خواد یه تکنولوژی در حوزه انرژی انقلابی به پا کنه.تا نفت و فراوردههای اون بعنوان تامین انرژی برای خودرو ها کلا بازنشسته بشن.نه بخاطرالودگیش بلکه بخاطر اینکه این نفت لعنتی باعث شده این همه استعداد تو این مملکت نادیده گرفته بشن .چون نیازی به نیرو های انسانی ندارند.نیازی به نیروی مهندسی ندارند.من یادمه زمانی که انتخاب رشته می کردیدم در دبیرستان نوابغ کلاس رو می فرستادند رشته ریاضی کسانی که وضعیت درسی متوسطی داشتند و به تجربی می فرستادند.سیاست انتخاب رشته اینجوری بود.کسی که رشته ریاضی می خوند یه سرو گردن بالاتر از بقیه رشته ها بودند.حالا این همه فارغ التحصیل مهندسی اومدن بازار که همشون نوابغ کشور ماهستن.ولی جالبه کار براشون نیست.خداییش اگه مااین انرژی ها رو نداشتیم یا اینکه نفت اینقدر خواهان نداشت .مهندس هارو اینجوری سلاخی نمی کردند.مهندسی که نابغه کلاس بود حالا یه شرکت زده و کرایه مغازه هم درنمیاد.چون تمام قطعات و محصولات که باید مهندس ایرانی تولید کنه باافتخار و تشکراز تولیدکنندگان چین کمونیست وارد می کنند.این مهندس الان داره بلدرچین پرورش میده.خداییش به کی باید بگی این بدبختی رو.
      eshop-hodhod.ir

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

        آقای مهندس جمشید آرین عیب اصلی کارشان این بود که توقع حمایت های دولتی و استقبال از سوی خودروسازان داخلی داشت وگرنه اگر شرکت خود را سهامی عام می کرد و رأسا با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی اقدام به تولید انبوه محصول می کرد الان در دنیا حرفهای زیادی برای گفتن داشت . لابی فاسد خودروسازان داخلی هرگز حاضر به همکاری با ایشان نیست.
        نوشته اصلی توسط Namvar14 نمایش پست ها
        خداییش خیلی دلم می خواد یه تکنولوژی در حوزه انرژی انقلابی به پا کنه.تا نفت و فراوردههای اون بعنوان تامین انرژی برای خودرو ها کلا بازنشسته بشن.نه بخاطرالودگیش بلکه بخاطر اینکه این نفت لعنتی باعث شده این همه استعداد تو این مملکت نادیده گرفته بشن .چون نیازی به نیرو های انسانی ندارند.نیازی به نیروی مهندسی ندارند.من یادمه زمانی که انتخاب رشته می کردیدم در دبیرستان نوابغ کلاس رو می فرستادند رشته ریاضی کسانی که وضعیت درسی متوسطی داشتند و به تجربی می فرستادند.سیاست انتخاب رشته اینجوری بود.کسی که رشته ریاضی می خوند یه سرو گردن بالاتر از بقیه رشته ها بودند.حالا این همه فارغ التحصیل مهندسی اومدن بازار که همشون نوابغ کشور ماهستن.ولی جالبه کار براشون نیست.خداییش اگه مااین انرژی ها رو نداشتیم یا اینکه نفت اینقدر خواهان نداشت .مهندس هارو اینجوری سلاخی نمی کردند.مهندسی که نابغه کلاس بود حالا یه شرکت زده و کرایه مغازه هم درنمیاد.چون تمام قطعات و محصولات که باید مهندس ایرانی تولید کنه باافتخار و تشکراز تولیدکنندگان چین کمونیست وارد می کنند.این مهندس الان داره بلدرچین پرورش میده.خداییش به کی باید بگی این بدبختی رو.
        الان را نمی دانم اما زمانی که ما درس می خواندیم دانش آموزان ضعیف به رشته ی علوم انسانی اجبارا فرستاده می شدند .
        محصلان درسخوانتر در سال دوم دبیرستان باید خود انتخاب می کردند علوم تجربی بخوانند یا ریاضی فنی اما معتقدم محتوای درسی رشته ی علوم تجربی کامل تر است (فیزیک ، شیمی ، بیولوژی ، ژئولوژی) لذا شخصا بیشتر پیشنهاد می کنم درسخوان ها به این رشته بروند الان هم آمار نشان می دهد اکثرا همینگونه است گرچه ریاضی فنی هم چون مبنای ریاضی قویتری دارد در جای خود بسیار مهم است . اما علوم تجربی و ریاضی در جوامع پیشرفته بدرد کسانی می خورد که می خواهند ساینتیست و دانشمند و پژوهشگر شوند. در آلمان حدود %۶۰ درصد محصلان در پایان دبیرستان، تکنسین فنی هستند و بسرعت جذب بازار کار و کارخانجات پرشمار می شوند.
        در کشورهای جهان سوم اوضاع وارونه است.
        جدیدترین ویرایش توسط Skylake; ۲۳:۰۳ ۱۳۹۵/۰۸/۳۰.

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

          با سلام و درود
          متنی با عنوان Local electric car charges ahead که در تاریخ 24August 2010 پیرامون خودروی Ariana 796-iEV منتشر شده است:
          Local electric car charges ahead

          متنی با عنوان ?Fuel bill $100 a year. Top speed 160 km/h. Is this car the future که در تاریخ 12/08/2006 پیرامون خودروی Aryana IEV 800 منتشر شده است:
          ?Fuel bill $100 a year. Top speed 160 km/h. Is this car the future
          جدیدترین ویرایش توسط فکر; ۲۲:۲۳ ۱۳۹۵/۱۰/۲۳.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

            نوشته اصلی توسط Skylake نمایش پست ها
            آقای مهندس جمشید آرین عیب اصلی کارشان این بود که توقع حمایت های دولتی و استقبال از سوی خودروسازان داخلی داشت وگرنه اگر شرکت خود را سهامی عام می کرد و رأسا با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی اقدام به تولید انبوه محصول می کرد الان در دنیا حرفهای زیادی برای گفتن داشت . لابی فاسد خودروسازان داخلی هرگز حاضر به همکاری با ایشان نیست.
            جناب اسکای لیک عزیز من با بیشتر نقطه نظرات شما موافق هستم اما در این مورد فکر میکنم این چیزی که شما میفرمایید در ایران کمی متفاوت از دیگر نقاط دنیاست. شما واقعن فکر میکنیدکسی مثل اقای ارین یا حتا موسس تسلا اگر در ایران بدون وصل بودن به بدنه حکومت میخواست کارش رو پیش ببره میتونست در کارش هیچ موفقیتی بدست بیاره؟
            پشتیبانی دولتی تنها به معنی کمکهای مالی از نوع وام یا تخفیفهای گمرکی و غیره نیست. همین که دولت شرایطی رو بوجود بیاره که طرف بتونه برای 5 یا 10 سال آینده برنامه ریزی کنه خودش خیلیه.
            حالا مسائل دیگری که باعث زمین گیر شدن اینجور نوآوریها، خلاقیت ها، فرصت ها و و و میشه بماند
            من با این صحبتها یاد یک سریالی میوفتم که خانمه تکیه کلامش این بود
            تو جیب ما رو نزن ...

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

              هر جور حساب کنیم بزرگترین مشکل خودروهای برقی باتری ها هستن.
              اینکه برای کاهش تلفات بجای زنجیر چرخ از تسمه و پولی استفاده میکنن.
              یا اینکه پولی چرخ پشتی رو بزرگ میگیرن تا مجبور نباشن از گیربکس استفاده کنن.
              ولی باز بنظرم هیچکدوم از اینها به اندازه باتری کارگر نیست.
              باتری ها سنگین هستن و زمان زیادی برای شارژ نیاز دارن.
              در این زمان بزرگترین پیشرفتی که میتونه خودرو های برقی رو مطرح کنه کاهش زمان شارژ هستش.
              اگه باتری ها بتونن در زمان کوتاهی شارژ بشن محدودیت های دیگه کمرنگ میشن.
              If the wind will not serve, take to the oars

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

                نوشته اصلی توسط ASHIT AXAR نمایش پست ها
                هر جور حساب کنیم بزرگترین مشکل خودروهای برقی باتری ها هستن.
                اینکه برای کاهش تلفات بجای زنجیر چرخ از تسمه و پولی استفاده میکنن.
                یا اینکه پولی چرخ پشتی رو بزرگ میگیرن تا مجبور نباشن از گیربکس استفاده کنن.
                ولی باز بنظرم هیچکدوم از اینها به اندازه باتری کارگر نیست.
                باتری ها سنگین هستن و زمان زیادی برای شارژ نیاز دارن.
                در این زمان بزرگترین پیشرفتی که میتونه خودرو های برقی رو مطرح کنه کاهش زمان شارژ هستش.
                اگه باتری ها بتونن در زمان کوتاهی شارژ بشن محدودیت های دیگه کمرنگ میشن.
                درسته باتری ها یک گلوگاه حساب میشن
                خودرو های تمام برقی یا pure electric فکر نکنم از گیر بکس استفاده کنن. موتورهای الکتریکی برعکس موتور های درونسوز در دور موتور صفر هم ماکزیمم گشتاور رو میتونن ارائه بدن . تا جایی که میدونم از حدود شاید 10-12 سال گذشته به اینور برای هر چرخ موتور مستقل قرار داده میشه که مزایای خیلی زیادی داره اولیش کنترل بهتر در هر نوع جاده ای هست. بعد ترمز مغناطیسی بهتر اون و تلفات کمتر یعنی راندمان بیشتر.
                با اینکار تا حدودی هم از پیچیدگی مکانیکی (مثل سیستم انتقال نیرو یا دیفرانسیل و غیره) و وزن خودرو کم میشه

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

                  نوشته اصلی توسط Davood Kheradmand نمایش پست ها
                  جناب اسکای لیک عزیز من با بیشتر نقطه نظرات شما موافق هستم اما در این مورد فکر میکنم این چیزی که شما میفرمایید در ایران کمی متفاوت از دیگر نقاط دنیاست. شما واقعن فکر میکنیدکسی مثل اقای ارین یا حتا موسس تسلا اگر در ایران بدون وصل بودن به بدنه حکومت میخواست کارش رو پیش ببره میتونست در کارش هیچ موفقیتی بدست بیاره؟
                  پشتیبانی دولتی تنها به معنی کمکهای مالی از نوع وام یا تخفیفهای گمرکی و غیره نیست. همین که دولت شرایطی رو بوجود بیاره که طرف بتونه برای 5 یا 10 سال آینده برنامه ریزی کنه خودش خیلیه.
                  حالا مسائل دیگری که باعث زمین گیر شدن اینجور نوآوریها، خلاقیت ها، فرصت ها و و و میشه بماند
                  من با این صحبتها یاد یک سریالی میوفتم که خانمه تکیه کلامش این بود
                  تو جیب ما رو نزن ...
                  بله تایید می شود . و سرنوشت تلخ کیش خودرو که کم و بیش حدود یک دهه قبل با شوق و ذوق و سرمایه گذار خصوصی اقدام به ساخت خودروی سیناد با پلتفورم محصولات رنو می کرد گواه این واقعیت.
                  نوشته اصلی توسط Davood Kheradmand نمایش پست ها
                  درسته باتری ها یک گلوگاه حساب میشن
                  خودرو های تمام برقی یا pure electric فکر نکنم از گیر بکس استفاده کنن. موتورهای الکتریکی برعکس موتور های درونسوز در دور موتور صفر هم ماکزیمم گشتاور رو میتونن ارائه بدن . تا جایی که میدونم از حدود شاید 10-12 سال گذشته به اینور برای هر چرخ موتور مستقل قرار داده میشه که مزایای خیلی زیادی داره اولیش کنترل بهتر در هر نوع جاده ای هست. بعد ترمز مغناطیسی بهتر اون و تلفات کمتر یعنی راندمان بیشتر.
                  با اینکار تا حدودی هم از پیچیدگی مکانیکی (مثل سیستم انتقال نیرو یا دیفرانسیل و غیره) و وزن خودرو کم میشه
                  بله اصلا جعبه دنده نیازی نیست (حتی جعبه دنده ی CVT ضریب متغیر که تدریجا دارد رایج می شود) و برخلاف موتورهای درونسوز که منحنی گشتاور دارند، موتور برقی در هر دور موتور حداکثر گشتاور خود را تولید می کند! ضمنا چون باتری در شاسی تعبیه شده نقطه ی ثقل هم در پایینترین مکان ممکنه واقع شده و نیروی جانبی (G) بسیار بالایی را بدون چپ کردن می تواند تحمل کند

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

                    نوشته اصلی توسط Davood Kheradmand نمایش پست ها
                    درسته باتری ها یک گلوگاه حساب میشن
                    خودرو های تمام برقی یا pure electric فکر نکنم از گیر بکس استفاده کنن. موتورهای الکتریکی برعکس موتور های درونسوز در دور موتور صفر هم ماکزیمم گشتاور رو میتونن ارائه بدن . تا جایی که میدونم از حدود شاید 10-12 سال گذشته به اینور برای هر چرخ موتور مستقل قرار داده میشه که مزایای خیلی زیادی داره اولیش کنترل بهتر در هر نوع جاده ای هست. بعد ترمز مغناطیسی بهتر اون و تلفات کمتر یعنی راندمان بیشتر.
                    با اینکار تا حدودی هم از پیچیدگی مکانیکی (مثل سیستم انتقال نیرو یا دیفرانسیل و غیره) و وزن خودرو کم میشه
                    چه جالب، اینو نمیدونستم.
                    ولی اونوقت تلفات جریان موتور در اینرسی چطور میشه ؟ (وقتی موتور دورش کم بشه شاید گشتاور رو داشته باشه ولی آیا جریان کشی نداره ؟ )
                    البته اونو بخاطر این گفتم که دیدم پولی چرخ پشتی رو خیلی بزرگ گذاشته بود که بنظرم زیاد جالب نیومد. ( تقریبا هم اندازه قطر چرخ بود کمی کوچکتر)
                    وقتی پرسیدم چرا از یه پولی میانی برای تبدیل استفاده نکردی گفت برای اینکه تلفات رو کاهش بدم.
                    If the wind will not serve, take to the oars

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

                      درمورد این ماشین تسلا چیزی که واسم جالبه قسمت موتور و درایور موتورشه که چطور چنین نیرو ی عظیمی رو این موتور با چنین ابعادی ایجاد میکنه و همچنین درایور براشلس این موتور ساختارش چجوریه. اطلاعات زیادی درباره این قسمتش پیدا نکردم کسی از دوستان اطلاعی داره؟

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

                        نوشته اصلی توسط mahdi_7 نمایش پست ها
                        درمورد این ماشین تسلا چیزی که واسم جالبه قسمت موتور و درایور موتورشه که چطور چنین نیرو ی عظیمی رو این موتور با چنین ابعادی ایجاد میکنه و همچنین درایور براشلس این موتور ساختارش چجوریه. اطلاعات زیادی درباره این قسمتش پیدا نکردم کسی از دوستان اطلاعی داره؟
                        فکر نمیکنم براشلس باشه.
                        براشلس اصلا بهینه نیست و جریان زیادی مصرف میکنه
                        If the wind will not serve, take to the oars

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

                          نوشته اصلی توسط ASHIT AXAR نمایش پست ها
                          فکر نمیکنم براشلس باشه.
                          براشلس اصلا بهینه نیست و جریان زیادی مصرف میکنه
                          براشلس بهینه نییییست؟ کی چنین حرفی زده کجا خوندین؟ یکی از بهینه ترین موتور ها با توانایی تولید توان بالا نسبت به ابعاد و وزن کم و طول عمر بالا موتور براشلسه دوست من. الان بسیاری از صنایع صنعتی و غیره دارن این موتور هارو استفاده میکنن. روی وسایل نقلیه الکتریکی هم تماما از براشلس داره استفاده میشه. همشون

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

                            نوشته اصلی توسط mahdi_7 نمایش پست ها
                            براشلس بهینه نییییست؟ کی چنین حرفی زده کجا خوندین؟ یکی از بهینه ترین موتور ها با توانایی تولید توان بالا نسبت به ابعاد و وزن کم و طول عمر بالا موتور براشلسه دوست من. الان بسیاری از صنایع صنعتی و غیره دارن این موتور هارو استفاده میکنن. روی وسایل نقلیه الکتریکی هم تماما از براشلس داره استفاده میشه. همشون

                            بهینگی موتور های براشلس حدود هشتاد درصده.
                            زیاد ندیدم از این موتورها استفاده کنن (که در ظاهر هزینه های خیلی بیشتری هم داره)
                            اکثر جاهایی که قدرت لحظه ای زیاد نیازه از موتورهای ذغالی استفاده میکنن
                            البته درباره موتورها زیاد اطلاع ندارم.
                            جدیدترین ویرایش توسط ASHIT AXAR; ۰۷:۴۹ ۱۳۹۵/۱۰/۲۷.
                            If the wind will not serve, take to the oars

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] خودروهای هوشمند الکتریکی

                              جالبه بدونید موتورای درون سوز 750 قطعه متحرک دارن و موتورای ماشین های الکتریکی فقط یک قطعه ی متحرک....
                              پیشنهاد میکنم حتما تو کانال آقای جمشید آرین عضو شید تا جواب خیلی از سوالاتونو بگیرید*********
                              و از سال 2025 به بعد دیگه جلوی تولید خودروهای درون سوز در اروپا و آمریکا گرفته میشه و تمام خودرو ها الکتریک میشن
                              و از سال 2020 هر خونه ای که ساخته میشه باید جایگاه شارژ خودرو الکتریک داشته باشه
                              این یعنی دیگه نفت نمیتونه....
                              جدیدترین ویرایش توسط اشکان غفارزاده; ۱۱:۱۳ ۱۳۹۵/۱۰/۲۷.

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X