اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

راهنمای در خصوص پروانه و اسپید کنترل مناسب

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    راهنمای در خصوص پروانه و اسپید کنترل مناسب

    عرض سلام و درود خدمت اساتید محترم انجمن،
    ضمن تسلیت در خصوص ایام سوگواری اهل بیت علیهم السلام،

    ​​​​​​میخواستم بپرسم در بین اسپید کنترل های موجود در فروشگاه
    ​دوستان چه مدلی رو بیشتر پیشنهاد میکنند ( از لحاظ قیمتی در حال حاضر با قیمت های فروشگاه، محدودیتی وجود ندارد ) و اضافه کنم که بنده از موتور های ۱۰۰۰kv 2212 استفاده میکنم و باطری بنده هم 30с ۱۱.۱ ولت هستش. البته پیش از این نیز از اسپید کنترل های ۳۰ آمپر بدون مارک ساده استفاده میکردم که بنا به دلایلی نامعلوم پس استفاده هرچند کوتاه مدت متاسفانه دار فانی رو وداع گفت
    در همین جهت متوجه شدم میکروکنترلر از برق یک رگولاتور 78L05 استفاده می‌کنه و این رگولاتور برق ۳ عدد سرو دیگه هم تامین می‌کرده و با توجه به Max corrent پایین این رگولاتور ( ۱۰۰ میلی آمپر )، چنین پیش آمدی طبیعی بوده. در کل اسپید به مدت ۱ روز با رگولاتور جدید کار کرد و مجدد سوخت

    ​​​​​ امیدوارم دیگر اسپید کنترل ها چنین مشکلاتی نداشته باشند.

    ​​علاوه بر این اگر عزیز دارای تجربه ای در این خصوص امکان کمک داشتند برای انتخاب ملخ مناسب همین موتور و وزن هواپیما ۷۰۰ گرم راهنمایی بفرمایند.

    صمیمانه سپاسگزارم

    #2
    نوشته اصلی توسط Ebrahim Siami نمایش پست ها
    عرض سلام و درود خدمت اساتید محترم انجمن،
    ضمن تسلیت در خصوص ایام سوگواری اهل بیت علیهم السلام،

    ​​​​​​میخواستم بپرسم در بین اسپید کنترل های موجود در فروشگاه
    ​دوستان چه مدلی رو بیشتر پیشنهاد میکنند ( از لحاظ قیمتی در حال حاضر با قیمت های فروشگاه، محدودیتی وجود ندارد ) و اضافه کنم که بنده از موتور های ۱۰۰۰kv 2212 استفاده میکنم و باطری بنده هم 30с ۱۱.۱ ولت هستش. البته پیش از این نیز از اسپید کنترل های ۳۰ آمپر بدون مارک ساده استفاده میکردم که بنا به دلایلی نامعلوم پس استفاده هرچند کوتاه مدت متاسفانه دار فانی رو وداع گفت
    در همین جهت متوجه شدم میکروکنترلر از برق یک رگولاتور 78L05 استفاده می‌کنه و این رگولاتور برق ۳ عدد سرو دیگه هم تامین می‌کرده و با توجه به Max corrent پایین این رگولاتور ( ۱۰۰ میلی آمپر )، چنین پیش آمدی طبیعی بوده. در کل اسپید به مدت ۱ روز با رگولاتور جدید کار کرد و مجدد سوخت

    ​​​​​ امیدوارم دیگر اسپید کنترل ها چنین مشکلاتی نداشته باشند.

    ​​علاوه بر این اگر عزیز دارای تجربه ای در این خصوص امکان کمک داشتند برای انتخاب ملخ مناسب همین موتور و وزن هواپیما ۷۰۰ گرم راهنمایی بفرمایند.

    صمیمانه سپاسگزارم
    باسلام و عرض تسلیت عزیز
    مقوله انتخاب اسپیدکنترل به سادگی نیست و بستگی زیادی به نوع موتور، نوع وسیله مدل (پروازی، ماشین و ...) و همچنین میزان جریانکشی شما بستگی داره. در مورد رگولاتور هم داخل اسپیدها معمولا 2تا رگولاتور وجود داره یکیش برای تغذیه خود میکروکنترلر داخل اسپیدکنترل هست و دیگری برای تغذیه مدارات خارجی مثل گیرنده و فلایت کنترل و ... از طریق کابل BEC.
    استفاده از یک اسپیدکنترل معمولی با قیمت معقول بنظر برای کار شما کافی باشه (ترجیحا مدل 40 آمپر) البته میشه بعدها ماسفتهاشو با مدل بهتر و قویتر عوض کرد ولی هزینه بر هست.

    در مورد ملخ هم انتخابش بستگی به وزن مدل، جریانکشی موتور و اسپید و همچنین ماکزیمم جریاندهی مطمئن باتری شما داره. برای موتور شما که فکر کنم از نوع XXD باشه(همون نارنجی های معمولی2212) طبق دیتاشیتش ماکزیمم جریانکشی 10 آمپر با ملخ 1045 رو داره و برای مدلهای 300-800 گرم مناسبه.
    برای انتخاب ملخ شما اندازه مدل روهم باید در نظر بگیرید ولی حداکثر از ملخ با سایز1045 میتونید استفاده کنید.
    *** کمترین توقع از یک فرد تحصیل کرده، دانستن املاءِ صحیحِ کلمات است ***

    دیدگاه


      #3
      نوشته اصلی توسط shahinb007 نمایش پست ها

      باسلام و عرض تسلیت عزیز
      مقوله انتخاب اسپیدکنترل به سادگی نیست و بستگی زیادی به نوع موتور، نوع وسیله مدل (پروازی، ماشین و ...) و همچنین میزان جریانکشی شما بستگی داره. در مورد رگولاتور هم داخل اسپیدها معمولا 2تا رگولاتور وجود داره یکیش برای تغذیه خود میکروکنترلر داخل اسپیدکنترل هست و دیگری برای تغذیه مدارات خارجی مثل گیرنده و فلایت کنترل و ... از طریق کابل BEC.
      استفاده از یک اسپیدکنترل معمولی با قیمت معقول بنظر برای کار شما کافی باشه (ترجیحا مدل 40 آمپر) البته میشه بعدها ماسفتهاشو با مدل بهتر و قویتر عوض کرد ولی هزینه بر هست.

      در مورد ملخ هم انتخابش بستگی به وزن مدل، جریانکشی موتور و اسپید و همچنین ماکزیمم جریاندهی مطمئن باتری شما داره. برای موتور شما که فکر کنم از نوع XXD باشه(همون نارنجی های معمولی2212) طبق دیتاشیتش ماکزیمم جریانکشی 10 آمپر با ملخ 1045 رو داره و برای مدلهای 300-800 گرم مناسبه.
      برای انتخاب ملخ شما اندازه مدل روهم باید در نظر بگیرید ولی حداکثر از ملخ با سایز1045 میتونید استفاده کنید.
      متشکرم، بنابراین بهتر هستش یه مقدار دقیق تر توضیح بدم که بعد از اون متوجه شدم که طبق گفته شما علاوه بر یک رگولاتور 78L05 از دو رگولاتور UTC78M05 هم استفاده شده بوده و به طور کلی بعد از تلاش های زیاد موفق به تعمیر اون نشدم، در خصوص موتور و هواپیما هم اضافه کنم که موتور از نوع XXD ( کد کالا 3202001005 ) و هواپیما فوم بردی با طول بال یک متر و طول بدنه حدود ۷۰ سانتی متر می‌باشد،

      در آخر بین دو اسپید کنترل ۴۰ آمپر موجود در فروشگاه کدوم مدل پیشنهاد میکنید ؟ ( متاسفانه ترس بنده از این هستش که در صورت تکرار مشکل رخ داده اسپید قبلی برای اسپید جدید آیا کالای قیمت بالاتر ارزش خرید دارد ؟ )
      3201010011، 3201010009
      ​​​​
      یا در صورت امکان اگر دوستان فروشگاه مناسبی ( چه حضوری و یا اینترنتی ) حضور ذهن داشتند مطرح کنند.

      بابت تجربه و دانش پایین خودم واقعا عذرخواهی میکنم.

      دیدگاه


        #4
        نوشته اصلی توسط Ebrahim Siami نمایش پست ها

        متشکرم، بنابراین بهتر هستش یه مقدار دقیق تر توضیح بدم که بعد از اون متوجه شدم که طبق گفته شما علاوه بر یک رگولاتور 78L05 از دو رگولاتور UTC78M05 هم استفاده شده بوده و به طور کلی بعد از تلاش های زیاد موفق به تعمیر اون نشدم، در خصوص موتور و هواپیما هم اضافه کنم که موتور از نوع XXD ( کد کالا 3202001005 ) و هواپیما فوم بردی با طول بال یک متر و طول بدنه حدود ۷۰ سانتی متر می‌باشد،

        در آخر بین دو اسپید کنترل ۴۰ آمپر موجود در فروشگاه کدوم مدل پیشنهاد میکنید ؟ ( متاسفانه ترس بنده از این هستش که در صورت تکرار مشکل رخ داده اسپید قبلی برای اسپید جدید آیا کالای قیمت بالاتر ارزش خرید دارد ؟ )
        3201010011، 3201010009
        ​​​​
        یا در صورت امکان اگر دوستان فروشگاه مناسبی ( چه حضوری و یا اینترنتی ) حضور ذهن داشتند مطرح کنند.

        بابت تجربه و دانش پایین خودم واقعا عذرخواهی میکنم.
        بابت تعمیر اسپیدکنترل بستگی به نوع خرابی داره ولی در کل قابل تعمیر هستند بشرطی که میکروکنترلر آسیب ندیده باشه.
        پس از ملخ 1045 یا 8050 میتونید استفاده کنید و مشکلی ایجاد نمیکنه فقط 700 گرم یکم وزن زیادیه! تا جایی ک میتونید وزن رو کاهش بدید .

        در مورد اسپید هم من با این مدلها کار نکردم ولی بنظر فرقی نداره و جفتشون هم میتونن اسپیدهای با کیفیتی باشند.

        در مورد قیمت هم هرچیزی گرون بود دلیل نمیشه خوب باشه ولی هرچیزی خوب باشه ممکنه گرون باشه! چی گفتم!!!
        *** کمترین توقع از یک فرد تحصیل کرده، دانستن املاءِ صحیحِ کلمات است ***

        دیدگاه


          #5
          نوشته اصلی توسط Ebrahim Siami نمایش پست ها

          متشکرم، بنابراین بهتر هستش یه مقدار دقیق تر توضیح بدم که بعد از اون متوجه شدم که طبق گفته شما علاوه بر یک رگولاتور 78L05 از دو رگولاتور UTC78M05 هم استفاده شده بوده و به طور کلی بعد از تلاش های زیاد موفق به تعمیر اون نشدم، در خصوص موتور و هواپیما هم اضافه کنم که موتور از نوع XXD ( کد کالا 3202001005 ) و هواپیما فوم بردی با طول بال یک متر و طول بدنه حدود ۷۰ سانتی متر می‌باشد،

          در آخر بین دو اسپید کنترل ۴۰ آمپر موجود در فروشگاه کدوم مدل پیشنهاد میکنید ؟ ( متاسفانه ترس بنده از این هستش که در صورت تکرار مشکل رخ داده اسپید قبلی برای اسپید جدید آیا کالای قیمت بالاتر ارزش خرید دارد ؟ )
          3201010011، 3201010009
          ​​​​
          یا در صورت امکان اگر دوستان فروشگاه مناسبی ( چه حضوری و یا اینترنتی ) حضور ذهن داشتند مطرح کنند.

          بابت تجربه و دانش پایین خودم واقعا عذرخواهی میکنم.
          با سلام و درود،
          پیشنهاد می شود سیم تغذیه +5v اسپیدکنترلر را از سوکت مربوطه خارج کنید و فقط سیم سیگنال و GND به سمت مدار گیرنده برود و تغذیه مدار گیرنده و سروو موتورها را با یک رگولاتور جداگانه تامین کنید. به خاطر دارم اسپیدکنترلرهای سری Air شرکت T-motor رگولاتوری که خروجی جریان برای سایر مدارات داشته باشد، نداشتند.

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X