اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مشکل احتمالی شماتیک TL494

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها

    مقاومت R7 برای فیدبک بود، فکر کنم R6 اسنابر رو میگید.
    اگر خودتون اصرار بر بخش ماسفت دارید، پیشنهاد میکنم از ماسفت های قویتر بجای موازی کردن چند ماسفت ضعیف استفاده کنید.
    ​​​​​​اولویت اصلاح‌ ترانس هست.
    بله
    عذر میخام،R6 منظورم بود
    آخه irf3205 رو زده ۱۱۰ آمپر!!!!
    یعنی بازم قویتر از این؟

    ترانس رو هم واقعا دیگه نمیدونم چه کنم
    کمی روی مدار کار میکنم و اطلاع میدم خدمتتون

    دیدگاه


      نوشته اصلی توسط Samyarjam نمایش پست ها

      بله
      عذر میخام،R6 منظورم بود
      آخه irf3205 رو زده ۱۱۰ آمپر!!!!
      یعنی بازم قویتر از این؟

      ترانس رو هم واقعا دیگه نمیدونم چه کنم
      کمی روی مدار کار میکنم و اطلاع میدم خدمتتون
      زیاد سخت نگیرید، از این خطا ها پیش میاد.
      در نظر داشته باشید که اکثر IRF3205 های بازار تقلبی هستن.
      و ماسفت تقلبی هم میانگین تحمل جریان ۱ دوم الی ۱سوم ماسفت اصل داره.
      حتی به فرض اصل بودن، این هم باید در نظر داشت که پکیج TO-220 که IRF3205 به همین شکل ساخته میشه، استاندارد تحملش تا ۷۵ آمپر هست، یعنی به فرض اگر بخوایید ۱۰۰ آمپر رو از ماسفت عبور بدید، ممکنه خود بدنه ماسفت چیزی نشه ولی پایه های ماسفت در حد ذوب کردن لحیم داغ بشه!
      در واقع رقمی که در دیتاشیت ها زده میشه تحمل Die سیلیکونی داخل ماسفت هست، و نه تحمل کلی ماسفت.
      خودتون هم چند لحظه فکر کنید که چطور ممکنه ۱۰۰ آمپر از پایه های ۱ میلی متری عبور کنه متوجه منظورم میشید.
      مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
      https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

      دیدگاه


        نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها

        زیاد سخت نگیرید، از این خطا ها پیش میاد.
        در نظر داشته باشید که اکثر IRF3205 های بازار تقلبی هستن.
        و ماسفت تقلبی هم میانگین تحمل جریان ۱ دوم الی ۱سوم ماسفت اصل داره.
        حتی به فرض اصل بودن، این هم باید در نظر داشت که پکیج TO-220 که IRF3205 به همین شکل ساخته میشه، استاندارد تحملش تا ۷۵ آمپر هست، یعنی به فرض اگر بخوایید ۱۰۰ آمپر رو از ماسفت عبور بدید، ممکنه خود بدنه ماسفت چیزی نشه ولی پایه های ماسفت در حد ذوب کردن لحیم داغ بشه!
        در واقع رقمی که در دیتاشیت ها زده میشه تحمل Die سیلیکونی داخل ماسفت هست، و نه تحمل کلی ماسفت.
        خودتون هم چند لحظه فکر کنید که چطور ممکنه ۱۰۰ آمپر از پایه های ۱ میلی متری عبور کنه متوجه منظورم میشید.
        درود و سپاس
        اتفاقاً مدتی پیش همین سوال برام پیش اومد که پایه‌هایی به این ظریفی چطور می‌تونن چنین جریان زیادی رو از خودشون عبور بدن
        و از یه بنده خدایی که مدعی تولید کننده بردهای الکترونیکی بود سوال کردم که آیا واقعاً همچین پایه‌هایی می‌تونن تا ۵۰ آمپر یا بیشتر رو عبور بدن
        خیلی با اطمینان گفت بله که می‌تونن

        به خاطر همین هم ازتون پرسیدم چطور می‌تونم از چند ماسفت استفاده کنم تا فشار کمتری به ماسفت‌ها بیاد

        و اما مدار
        یک هسته حلقوی پودر آهن داشتم که با ۱۶ دور ثانویه و اولیه و سیم ۲ میلی‌متر ، پیچیده بودم
        اون رو استفاده کردم و فرکانس مدار رو هم روی ۱۲۰ کیلو تنظیم کردم
        مدار رو تست کردم همه چیز اوکی بود البته بدون اسنابر کمی اسپایک داره
        گرمای ماسفت به نظر عادی میاد و در جریان کشی حدود یک آمپر فقط کمی گرم می‌شه اون هم با ولتاژ ۲۴ ولت
        ولی اگر جریان کشی به ۱.۲ آمپر برسه،هالوژن‌ها روشن میشن کامل
        حالا بفرمایید عادی هست نیست و باید چیکار کنم
        آیا وقتی هالوژن‌ها روشن می‌شن نشون دهنده غیر عادی بودن وضعیت هست یا فقط جریان کشی زیاد ماسفت رو نشون میدن؟


        دیدگاه


          نوشته اصلی توسط Samyarjam نمایش پست ها

          درود و سپاس
          اتفاقاً مدتی پیش همین سوال برام پیش اومد که پایه‌هایی به این ظریفی چطور می‌تونن چنین جریان زیادی رو از خودشون عبور بدن
          و از یه بنده خدایی که مدعی تولید کننده بردهای الکترونیکی بود سوال کردم که آیا واقعاً همچین پایه‌هایی می‌تونن تا ۵۰ آمپر یا بیشتر رو عبور بدن
          خیلی با اطمینان گفت بله که می‌تونن

          به خاطر همین هم ازتون پرسیدم چطور می‌تونم از چند ماسفت استفاده کنم تا فشار کمتری به ماسفت‌ها بیاد

          و اما مدار
          یک هسته حلقوی پودر آهن داشتم که با ۱۶ دور ثانویه و اولیه و سیم ۲ میلی‌متر ، پیچیده بودم
          اون رو استفاده کردم و فرکانس مدار رو هم روی ۱۲۰ کیلو تنظیم کردم
          مدار رو تست کردم همه چیز اوکی بود البته بدون اسنابر کمی اسپایک داره
          گرمای ماسفت به نظر عادی میاد و در جریان کشی حدود یک آمپر فقط کمی گرم می‌شه اون هم با ولتاژ ۲۴ ولت
          ولی اگر جریان کشی به ۱.۲ آمپر برسه،هالوژن‌ها روشن میشن کامل
          حالا بفرمایید عادی هست نیست و باید چیکار کنم
          آیا وقتی هالوژن‌ها روشن می‌شن نشون دهنده غیر عادی بودن وضعیت هست یا فقط جریان کشی زیاد ماسفت رو نشون میدن؟

          با ۵۰ آمپر که مشکلی نداره، ولی خب کمتر باشه بهتره.
          همونطور که در پست قبل گفتم حد مجاز ۷۵ آمپر هست.
          در مورد روشن شدن هالوژن، باید توانی که از مدار میکشید رو در نظر داشته باشید، مثلا اینی که گفتید یعنی ۳۰ وات از مدار کشیدید که طبیعتا لامپ ها باید کم نور روشن بشن، نه با نور کامل.
          در اینصورت اگر هالوژن ها رو حذف کنید احتمال زیاد هسته اشباع بشه و ماسفت بترکه.
          بدون اسنابر هم طبیعیه اسپایک زیاد بشه و باید اسنابر وجود داشته باشه.
          ضمنا هسته پودر آهن متداول زرد یا سبز، بیشتر برای فرکانس زیر ۱۰۰ کیلوهرتز بهینه هستن.
          مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
          https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

          دیدگاه


            نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها

            با ۵۰ آمپر که مشکلی نداره، ولی خب کمتر باشه بهتره.
            همونطور که در پست قبل گفتم حد مجاز ۷۵ آمپر هست.
            در مورد روشن شدن هالوژن، باید توانی که از مدار میکشید رو در نظر داشته باشید، مثلا اینی که گفتید یعنی ۳۰ وات از مدار کشیدید که طبیعتا لامپ ها باید کم نور روشن بشن، نه با نور کامل.
            در اینصورت اگر هالوژن ها رو حذف کنید احتمال زیاد هسته اشباع بشه و ماسفت بترکه.
            بدون اسنابر هم طبیعیه اسپایک زیاد بشه و باید اسنابر وجود داشته باشه.
            ضمنا هسته پودر آهن متداول زرد یا سبز، بیشتر برای فرکانس زیر ۱۰۰ کیلوهرتز بهینه هستن.
            جریانی که از ماسفت عبور میکنه،چطور محاسبه میشه؟
            چطور میتونم بفهمم چه جریانی در حال عبور از ماسفت هست؟
            به طور مثال با کلمپ متر میتونم جریان عبوری درین رو اندازه بگیرم؟
            با هسته EI40 و ثانویه اولیه ۱۰ دور هم،با جریان ۱ امپر لامپ ها به طور کامل روشن میشدن و ماسفت خیلی خیلی داغ میشد
            با همون هسته و ثانویه ۴ دور هم که جریان ۰.۲ امپر باعث گرمای شدید ماسفت میشد
            چیز دیگری غیر از جنس هسته و جریان عبوری،میتونه باعث اشباع هسته باشه؟
            بعضی اسنابرها رو دیدم که یک دیود هم استفاده میکنن،چه تفاوتی داره؟

            دیدگاه


              نوشته اصلی توسط Samyarjam نمایش پست ها

              جریانی که از ماسفت عبور میکنه،چطور محاسبه میشه؟
              چطور میتونم بفهمم چه جریانی در حال عبور از ماسفت هست؟
              به طور مثال با کلمپ متر میتونم جریان عبوری درین رو اندازه بگیرم؟
              با هسته EI40 و ثانویه اولیه ۱۰ دور هم،با جریان ۱ امپر لامپ ها به طور کامل روشن میشدن و ماسفت خیلی خیلی داغ میشد
              با همون هسته و ثانویه ۴ دور هم که جریان ۰.۲ امپر باعث گرمای شدید ماسفت میشد
              چیز دیگری غیر از جنس هسته و جریان عبوری،میتونه باعث اشباع هسته باشه؟
              بعضی اسنابرها رو دیدم که یک دیود هم استفاده میکنن،چه تفاوتی داره؟
              در پست ۱۴۰ مرحله ۳ نحوه محاسبه جریان پیک اولیه رو گفتم.
              با کلمپ متر میتونید جریان موثر عبوری از درین ( RMS ) رو اندازه بگیرید، به شرطی که کلمپ متر برای اندازه گیری جریان با فرکانس بالای ۵۰ کیلوهرتز هم طراحی شده باشه.
              در سویچینگ ها دو نوع اسنابر پرکاربرد داریم، RC و RCD
              ​​​​​​مزیت RC این هست که به شکل دوسویه کار میکنه، یعنی اسپایک های مثبت و منفی رو خنثی میکنه.
              اما در برابر اسپایک های پر قدرت کمی ضعیف عمل میکنه.
              اما RCD تنها اسپایک های یک قطب رو خنثی میکنه، ولی اسپایک های قدرتمند رو بهتر مهار میکنه.
              در توپولوژی فلایبک برای سمت اولیه بیشتر از RCD استفاده میشه، همونطور که خودتون به درستی اشاره کردید.
              اما اسنابر RC هم میتونه به خوبی به کار گرفته بشه.
              در مورد اشباع شدن هسته، به طور گذرا در برخی پست ها توضیح دادم، که میدونم کسی حوصله نداره دنبالشون بگرده.
              به همین خاطر اینبار اکثر عوامل اشباع شدن هسته رو در این پست توضیح میدم.
              در ابتدا باید مفهوم علمی اشباع هسته رو بدونیم، اصطلاحا زمانی میگن هسته اشباع شده که کل مولکول های هسته در یک سمت ( قطب ) واحد مغناطیسی شده باشن و دیگه مولکولی برای مغناطیسی شدن در هسته باقی نمونده.
              در این حالت اولیه ترانس به شکل اتصال کوتاه رفتار میکنه و در صورتی که سویچ ( مثلا ماسفت ) فعال بشه درجا باعث ترکیدنش میشه،مگر اینکه جریانش محدود بشه، که در این مدار ما با لامپ هالوژن این کار رو میکنیم.
              اشباع شدن هسته دلایل مختلفی داره که به مهم ترین اونها اشاره میکنم:
              ۱- کوچک بودن هسته نسبت به توان
              ۲- کم بودن تعداد دور اولیه
              ۳- بالا بودن بیش از حد فرکانس نسبت به توانایی هسته
              ۴- کاهش بیش از حد فرکانس سویچینگ
              ۵- بالا رفتن بیش از حد Duty Cycle نسبت به توان مصرفی در خروجی
              ۶- تعداد دور ثانویه نامناسب
              ۷- وصل کردن جابجای سیم های خروجی ترانس ( که در موردش بحث شد ) و باعث خالی نشدن شار هسته میشه.
              ۸- نبود سیم پیچ دگاوسینگ ( فقط در توپولوژی فوروارد )
              ۹- نبود Dead Time کافی ( در هاف بریج، پوش پول و فول بریج )
              لازمه بگم که در مدار شما مورد ۵ اتفاق افتاده ، که علتش میتونه یکی از ۶ عامل باقی مانده باشه.
              جدیدترین ویرایش توسط HS1386; ۱۴:۴۸ ۱۴۰۳/۰۴/۲۰. دلیل: ویرایش مورد۶
              مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
              https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

              دیدگاه


                سپاس بینهایت
                یک مورد رو هم جهت اطمینان بپرسم
                آیا نحوه پیچیدن ثانویه و اولیه فرق داره؟
                مثلا اینکه سیم ثانویه و اولیه با هم و در کنار هم پیچیده بشن یا اینکه ابتدا باید اولیه رو پیچید و وقتی تمام شد،سپس ثانویه

                دیدگاه


                  درود
                  هر چقدر که فرکانس مدار بیشتر میشه،بهم ریختگی شکل موج گیت کمتر میشه و تمیزتر هست
                  از طرفی وقتی یک آمپر جریان کشی میشه از مدار،جریان عبوری از درین حدود ۳.۵ امپر هست و کمی هم که یک امپر جریان کشی بشه ، لامپ ها روشن میشن کامل و جریان عبوری از درین به ۸ امپر میرسه
                  اما زیر یک امپر جریان کشی،حتی به صورت مداوم ،لامپ ها روشن نمیشن

                  دیدگاه


                    نوشته اصلی توسط Samyarjam نمایش پست ها
                    سپاس بینهایت
                    یک مورد رو هم جهت اطمینان بپرسم
                    آیا نحوه پیچیدن ثانویه و اولیه فرق داره؟
                    مثلا اینکه سیم ثانویه و اولیه با هم و در کنار هم پیچیده بشن یا اینکه ابتدا باید اولیه رو پیچید و وقتی تمام شد،سپس ثانویه
                    فرق داره، برای مثال شما میخوایید دور هسته حلقوی دو سیم پیچ اولیه ۱۰ و ثانویه ۱۰ دور بپیچید،یعنی نسبت۱به۱
                    ،وقتی کنار هم و همزمان میپیچید، مقدار سیم لاکی مصرف شده و اندوکتانس اولیه و ثانویه باهم برابر میشن که مطلوب هست.
                    اما اگر همین ترانس مثال رو به شکل نوبتی و روی هم بپیچید،برای سیم پیچی که اول پیچیده میشه سیم لاکی کمتری مصرف میشه و برای سیم پیچی که روی سیم پیچ قبلی پیچیده میشه، ( به علت افزایش قطر محل سیم پیچی )سیم لاکی بیشتری مصرف میشه تا بخوایم همون ۱۰ دور رو بپیچیم، در نهایت هم موقع تست مشخص میشه که نسبت ترانس ۱به ۱ در نیومده و اندوکتانس اولیه و ثانویه اختلاف بالایی داره.
                    اون وقت شروع میکنیم به فحش دادن به زمین و زمان و سازنده هسته و سیم لاکی و...که علت نتیجه بد کار ، بی کیفیتی مواد مصرفی بوده ( شوخی )
                    ////
                    جریان عبوری از درین رو با آمپر متر گرفتید یا بوسیله مقاومت شنت و اسیلوسکوپ؟
                    اگر بتونید ۱۰۰ وات از مدار توان بگیرید، نتیجه خوبی حساب میشه و حدود ۳۰۰ وات هم خیلی خوبه.
                    موقعی که حدود ۱ آمپر از خروجی میکشید ، اگر ترانس داغ کرد، بدونید که احتمال زیاد نیازمند ایجاد تغییر در ترانس هستید.
                    علت اینکه با افزایش فرکانس نتیجه بهتری گرفتید هم این هست که جریان پیک عبوری از اولیه کاهش پیدا میکنه و اولیه کمتر شارژ میشه.
                    ​​​
                    مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                    https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                    دیدگاه


                      نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها

                      فرق داره، برای مثال شما میخوایید دور هسته حلقوی دو سیم پیچ اولیه ۱۰ و ثانویه ۱۰ دور بپیچید،یعنی نسبت۱به۱
                      ،وقتی کنار هم و همزمان میپیچید، مقدار سیم لاکی مصرف شده و اندوکتانس اولیه و ثانویه باهم برابر میشن که مطلوب هست.
                      اما اگر همین ترانس مثال رو به شکل نوبتی و روی هم بپیچید،برای سیم پیچی که اول پیچیده میشه سیم لاکی کمتری مصرف میشه و برای سیم پیچی که روی سیم پیچ قبلی پیچیده میشه، ( به علت افزایش قطر محل سیم پیچی )سیم لاکی بیشتری مصرف میشه تا بخوایم همون ۱۰ دور رو بپیچیم، در نهایت هم موقع تست مشخص میشه که نسبت ترانس ۱به ۱ در نیومده و اندوکتانس اولیه و ثانویه اختلاف بالایی داره.
                      اون وقت شروع میکنیم به فحش دادن به زمین و زمان و سازنده هسته و سیم لاکی و...که علت نتیجه بد کار ، بی کیفیتی مواد مصرفی بوده ( شوخی )
                      ////
                      جریان عبوری از درین رو با آمپر متر گرفتید یا بوسیله مقاومت شنت و اسیلوسکوپ؟
                      اگر بتونید ۱۰۰ وات از مدار توان بگیرید، نتیجه خوبی حساب میشه و حدود ۳۰۰ وات هم خیلی خوبه.
                      موقعی که حدود ۱ آمپر از خروجی میکشید ، اگر ترانس داغ کرد، بدونید که احتمال زیاد نیازمند ایجاد تغییر در ترانس هستید.
                      علت اینکه با افزایش فرکانس نتیجه بهتری گرفتید هم این هست که جریان پیک عبوری از اولیه کاهش پیدا میکنه و اولیه کمتر شارژ میشه.
                      ​​​
                      درود و سپاس

                      در فیلم‌های مختلف دیده بودم که ابتدا برای اینگونه ترانس‌ها میان و سیم پیچ اولیه رو انجام میدن و سپس ثانویه به خاطر همین پرسیدم

                      ترانس دوباره سیم پیچی کردم
                      دفعه قبل سیم اولیه و ثانویه رو کنار هم پیچیدم و فقط سیم ثانویه رو ۴ دور گذاشتم و سیم اولیه ۱۰ دور
                      این دفعه سیم اولیه رو ۱۰ دور پیچیدم و سپس سیم ثانویه رو چهار دور روی اون پیچیدم
                      نتیجه هم فرقی نداشت
                      بار اول که ثانویه و اولیه رو به اشتباه ۱۰ دور پیچیده بودم،با بار حدود ۱.۲ آمپر لامپ‌ها روشن می‌شد
                      ولی از زمانی که تعداد دورهای ثانویه کم شده اوضاع خیلی بدتره و با بار ۰.۲ امپر هم لامپ‌ها روشن میشن

                      در مورد جریان عبوری درین هم از کلمپ متر DC استفاده کردم
                      و مسئله دیگه هم اینکه نه با ترانس حلقوی و نه با این ترانس وقتی که جریان کشی می‌شد از مدار و لامپ‌ها روشن می‌شدند یا روشن نمی‌شدند در هیچ حالتی ترانس داغ نمی‌شد

                      دیدگاه


                        نوشته اصلی توسط Samyarjam نمایش پست ها

                        درود و سپاس

                        در فیلم‌های مختلف دیده بودم که ابتدا برای اینگونه ترانس‌ها میان و سیم پیچ اولیه رو انجام میدن و سپس ثانویه به خاطر همین پرسیدم

                        ترانس دوباره سیم پیچی کردم
                        دفعه قبل سیم اولیه و ثانویه رو کنار هم پیچیدم و فقط سیم ثانویه رو ۴ دور گذاشتم و سیم اولیه ۱۰ دور
                        این دفعه سیم اولیه رو ۱۰ دور پیچیدم و سپس سیم ثانویه رو چهار دور روی اون پیچیدم
                        نتیجه هم فرقی نداشت
                        بار اول که ثانویه و اولیه رو به اشتباه ۱۰ دور پیچیده بودم،با بار حدود ۱.۲ آمپر لامپ‌ها روشن می‌شد
                        ولی از زمانی که تعداد دورهای ثانویه کم شده اوضاع خیلی بدتره و با بار ۰.۲ امپر هم لامپ‌ها روشن میشن

                        در مورد جریان عبوری درین هم از کلمپ متر DC استفاده کردم
                        و مسئله دیگه هم اینکه نه با ترانس حلقوی و نه با این ترانس وقتی که جریان کشی می‌شد از مدار و لامپ‌ها روشن می‌شدند یا روشن نمی‌شدند در هیچ حالتی ترانس داغ نمی‌شد
                        گفتید سلف سنج دارید،
                        از چیزی که نتیجه گرفتید به نظر علت مشکلتون موارد ۲ و ۶ پست ۱۵۶ هست که باعث مورد ۵ شده، یعنی کمبود اندوکتانس القایی.
                        اینبار با ۲۰ دور اولیه و ثانویه بپیچید، احتمالا هسته های شما ویژگی های مغناطیسی متفاوتی دارن که باعث جواب ندادن محاسبات فرمول میشه.
                        مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                        https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                        دیدگاه


                          نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها

                          گفتید سلف سنج دارید،
                          از چیزی که نتیجه گرفتید به نظر علت مشکلتون موارد ۲ و ۶ پست ۱۵۶ هست که باعث مورد ۵ شده، یعنی کمبود اندوکتانس القایی.
                          اینبار با ۲۰ دور اولیه و ثانویه بپیچید، احتمالا هسته های شما ویژگی های مغناطیسی متفاوتی دارن که باعث جواب ندادن محاسبات فرمول میشه.
                          سپاس
                          برای بار اول که هر دو اولیه و ثانویه ۱۰ دور پیچیده شده بودند سلف سنج مقدار ۱۳۰ میکروهانری رو نشون می‌داد
                          الان برای بیست دور احتمالاً مجبورم یا هسته بزرگتری انتخاب کنم و یا از سیم نازک‌تری استفاده کنم
                          آیا طریقه محاسبه ای هست که مقدار ترانس مورد نیاز مدار رو بر حسب اندوکتنس نشون بده؟

                          دیدگاه


                            لطفا بفرمایید این هسته اوکی هست؟
                            مشخصاتش رو پیدا نکردم
                            البته سایز بوبین زیاد تفاوتی با قبلی نداره
                            جدیدترین ویرایش توسط Samyarjam; ۲۲:۳۱ ۱۴۰۳/۰۴/۲۰.

                            دیدگاه


                              نوشته اصلی توسط Samyarjam نمایش پست ها

                              سپاس
                              برای بار اول که هر دو اولیه و ثانویه ۱۰ دور پیچیده شده بودند سلف سنج مقدار ۱۳۰ میکروهانری رو نشون می‌داد
                              الان برای بیست دور احتمالاً مجبورم یا هسته بزرگتری انتخاب کنم و یا از سیم نازک‌تری استفاده کنم
                              آیا طریقه محاسبه ای هست که مقدار ترانس مورد نیاز مدار رو بر حسب اندوکتنس نشون بده؟
                              خب پس تا جایی که میتونید بپیچید، مگر قطر هسته چقدر هست؟ اگر زیر ۲۵ میلی متر هست که برای توان بالا جواب نمیده.
                              فرمول اول که در صفحات قبل گذاشتم مربوط به محاسبه اندوکتانس مورد نیاز هست.
                              البته برای محاسبه اندوکتانس لازمه یک سری شرایط و قوانین برای خودتون بذارید، مثلا اینکه سقف مجاز Duty Cycle چقدر باشه‌.
                              مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                              https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                              دیدگاه


                                نوشته اصلی توسط Samyarjam نمایش پست ها
                                لطفا بفرمایید این هسته اوکی هست؟
                                مشخصاتش رو پیدا نکردم
                                البته سایز بوبین زیاد تفاوتی با قبلی نداره
                                https://s8.uupload.ir/files/img_2024...14956_4wri.jpg
                                این هسته EFD هست، و ابعادش رو نمیتونم از تصویر به درستی تشخیص بدم.
                                مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                                https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X