اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

افزایش ولتاژ AC با متد سوئیچینگ

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها

    سلام مجدد،
    بیشتر لوازم برقی تا ۲۴۰ ولت مشکلی ندارن.
    استابیلایزر و AVR هر دو یک کاربرد دارن ، اما AVR خروجی با ثبات تر و بهتری داره.
    برای مثال ، در استابیلایزر با تغییر ولتاژ ورودی ، ولتاژ خروجی ممکنه بین ۲۱۰ تا ۲۳۰ ولت تغییر کنه ، اما در AVR تا حد امکان خروجی روی ۲۲۰ ولت ثابت میمونه‌.
    پ.ن : خطاب به خوانندگان پست، در اینجا منظورمون از AVR ،د Automatic Voltage Regulator هست که برای پایدار سازی برق شهر استفاده میشه و نه میکروکنترلر های AVR
    تشکر فراوان اونقت حاظریشو بگیرم هیججا ای وی ار مدارشو پیدا نکردم تو حاظری هاشم خیلی کوچیکن اندازه دو بند انگشته

    دیدگاه


      #32
      نوشته اصلی توسط axiom2600 نمایش پست ها

      این مشکل رو من این روزها زیاد میبینم که ولتاژ بالا میرود ( بعلت تپ ترانس های 20 کیلو ) که در ساعت کم باری افزایش ولتاژ رو باعث میشه
      اما تعداد تجهیزات استفاده شده اینورتری زیادشده ( یخچال ، اسپلیت ، لباسشویی و ... ) حتی منابع تغذیه سویچینگ هم خازنهاشون اکثرا 400 ولتی هست
      این افزایش ولتاژ در دراز مدت این خازن رو تحت تاثیر میزاره علاوه بر اینکه کیفیت خازنها هم در حالت اکونومی زیاد خوب نیست
      من اخر سر نتونستم موتور برق باغمون که وقتی لامپ رشته ای وصل میشه به صورت خیلی ریز پر پر میزنه چشم دقیق میتونه تشخیص‌بده اینو‌حل کنم شما راه حلی دارین؟

      دیدگاه


        #33
        نوشته اصلی توسط axiom2600 نمایش پست ها

        این مشکل رو من این روزها زیاد میبینم که ولتاژ بالا میرود ( بعلت تپ ترانس های 20 کیلو ) که در ساعت کم باری افزایش ولتاژ رو باعث میشه
        اما تعداد تجهیزات استفاده شده اینورتری زیادشده ( یخچال ، اسپلیت ، لباسشویی و ... ) حتی منابع تغذیه سویچینگ هم خازنهاشون اکثرا 400 ولتی هست
        این افزایش ولتاژ در دراز مدت این خازن رو تحت تاثیر میزاره علاوه بر اینکه کیفیت خازنها هم در حالت اکونومی زیاد خوب نیست
        درود،
        در مورد منبع تغذیه های سویچینگ ، اینکه افزایش ولتاژ باعث کاهش طول عمر بشه، یا بالعکس ، بحث جالبی هست.
        با افزایش ولتاژ برق شهر، همونطور که گفتید ، مسلما ولتاژ دوسر خازن صافی بالا میره، مگر اینکه مکانیزمی مثل PFC وجود داشته باشه که ولتاژ خازن صافی رو تثبیت کنه.
        اما از طرفی ، پیک ریپل جریانی که از خازن صافی عبور میکنه هم کمتر میشه.
        مسلما کاهش ریپل جریان عبوری از خازن هم میتونه در افزایش طول عمر خازن موثر باشه.
        ​​​​​​​

        دیدگاه


          #34
          نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها

          درود،
          در مورد منبع تغذیه های سویچینگ ، اینکه افزایش ولتاژ باعث کاهش طول عمر بشه، یا بالعکس ، بحث جالبی هست.
          با افزایش ولتاژ برق شهر، همونطور که گفتید ، مسلما ولتاژ دوسر خازن صافی بالا میره، مگر اینکه مکانیزمی مثل PFC وجود داشته باشه که ولتاژ خازن صافی رو تثبیت کنه.
          اما از طرفی ، پیک ریپل جریانی که از خازن صافی عبور میکنه هم کمتر میشه.
          مسلما کاهش ریپل جریان عبوری از خازن هم میتونه در افزایش طول عمر خازن موثر باشه.
          ​​​​​​​
          من دیسپاچینگ هستم ، امروز در سطح ولتاژ 380 یا 220 شهری 247 ولت ثبت کردیم
          البته چند روز پیش هم کاهش فرکانس رو داشتیم

          دیدگاه


            #35
            نوشته اصلی توسط LINUX2017 نمایش پست ها

            من اخر سر نتونستم موتور برق باغمون که وقتی لامپ رشته ای وصل میشه به صورت خیلی ریز پر پر میزنه چشم دقیق میتونه تشخیص‌بده اینو‌حل کنم شما راه حلی دارین؟
            اگر گاورنر موتوربرقتون ایرادی نداشته باشه ، ایراد از AVR هست - پیشنهاد میکنم تا رفع عیب ، بار خازنی از آن نکشید

            دیدگاه


              #36
              نوشته اصلی توسط axiom2600 نمایش پست ها

              من دیسپاچینگ هستم ، امروز در سطح ولتاژ 380 یا 220 شهری 247 ولت ثبت کردیم
              البته چند روز پیش هم کاهش فرکانس رو داشتیم
              تابستان ها اوضاع شبکه‌ برق طبیعیه خراب بشه.
              ولی به ندرت میبینم که در شهری افزایش ولتاژ رخ بده‌ ، اکثرا افت ولتاژ هست.

              دیدگاه


                #37
                نوشته اصلی توسط LINUX2017 نمایش پست ها

                من اخر سر نتونستم موتور برق باغمون که وقتی لامپ رشته ای وصل میشه به صورت خیلی ریز پر پر میزنه چشم دقیق میتونه تشخیص‌بده اینو‌حل کنم شما راه حلی دارین؟
                درود
                مشکل موتور برق شما از کم شدن دور موتور کوپله به ژنراتور است که زیر بار کم میشود، معمولا اگر این ژنراتورها بیشتراز توان نامی آن ازش بار گرفته نشود باید دور موتور آن با توجه به باری که از آن گرفته میشود کم یا زیاد شود و وظیفه این تغییر دور بر عهده وسیله ای بنام گاورنر است لذا ممکن است گاورنر خراب شده و یا نیاز به تنظیم داشته باشد. در غیر اینصورت باری را که از آن میگیرید بیشتر از توان نامی ژنراتور و دور نامی موتور کوپله به آن است که چاره ای برای آن وجود ندارد، الا تعویض آن با یک موتور برق بزرگتر و قوی تر.

                دیدگاه


                  #38
                  نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها

                  تابستان ها اوضاع شبکه‌ برق طبیعیه خراب بشه.
                  ولی به ندرت میبینم که در شهری افزایش ولتاژ رخ بده‌ ، اکثرا افت ولتاژ هست.
                  تپ چنجر ترانس 132 یکی از پستها دچار ایراد شده و با توجه به ظرفیت ترانس امکان مانور روی آن نیست و ثابت مانده و اجازه افزایش و کاهش ندارد
                  بالتبع شرکت توزیع با تغییر تپ های 20 بایستی ولتاژ رو کنترل کنه که با توجه به مصرف بالا ، در ساعات پیک و غیر پیک تغییرات ولتاژ زیادی در روز داریم

                  دیدگاه


                    #39
                    سلام مجدد خدمت شما دوستان
                    Avrانواع مختلفی دارد ولی avr که بتونه ولتاژ خروجی رو تغییر بده نداریم بلکه ولتاژ ورودی dcهسته قفس سنجابی موتور الکتریکی که بین 7تا 40ولت هست تغییر میده که با تغییر اون ولتاژ مربعی که سیم پیچ ثانویه تولید می‌کنه تغییر می‌کنه
                    کلا عملکرد استابلایزر با avr فرق داره

                    دیدگاه


                      #40
                      نوشته اصلی توسط mehranal نمایش پست ها
                      سلام مجدد خدمت شما دوستان
                      Avrانواع مختلفی دارد ولی avr که بتونه ولتاژ خروجی رو تغییر بده نداریم بلکه ولتاژ ورودی dcهسته قفس سنجابی موتور الکتریکی که بین 7تا 40ولت هست تغییر میده که با تغییر اون ولتاژ مربعی که سیم پیچ ثانویه تولید می‌کنه تغییر می‌کنه
                      کلا عملکرد استابلایزر با avr فرق داره
                      دوستان با اضافه شدن بحث موتور به این تاپیک یه سو تفاهمی داره ایجاد میشه لازم میدونم برگردیم به تعارف
                      استابلایزر : با یک ترانس استپ های ولتاژی ایجاد میکند و با رله ولتاژ مناسب را میدهد البته نوع موتورایز نیز موجود می باشد که به آن Automatic Voltage Regulator نیز میگویند
                      AVR : میکروکنترلر AVR ATMEGA32
                      AVR : تنظیم کننده ولتاژ روتور ژنراتورها جهت تنظیم ولتاژ خروجی ژنراتور که به صورت براش و براشلس این کار را انجام می دهد
                      گاورنر : تنظیم کننده سرعت موتور کوپل شده با ژنراتور جهت ثابت نگه داشتن فرکانس ( مثلا دور 3000rpm برای ژنراتورهای دو قطب در فرکانس 50 هرتز )


                      هر کدام از تعاریف بالا کاملا از هم مستقل می باشند
                      تمامی دوستان صحبتشان کاملا منطقی و صحیح می باشد

                      دیدگاه


                      • LINUX2017
                        LINUX2017 دیدگاه ثبت کرد
                        Editing a comment
                        دور زیاد شدنی فرکانس میره بالا ؟تاچند هرتض میره چون من هراز گاهی هنگام فول لود شدن (جوشکاری) تراتل گازو تا اخر پر میکنم موتو المکس ژاپنی ۲کیلووات ارام اس هس الکترو ۲.۵میزنه عجیبه ژاپن یهچیز دیگس

                      #41
                      نوشته اصلی توسط axiom2600 نمایش پست ها

                      اگر گاورنر موتوربرقتون ایرادی نداشته باشه ، ایراد از AVR هست - پیشنهاد میکنم تا رفع عیب ، بار خازنی از آن نکشید
                      بله مشکل از avr هس میخوام یه مدار پیدا کنم خودم بسازم منتهی هیججا چیزی نیس کسی میتونه کمک کنه؟

                      دیدگاه


                        #42
                        نوشته اصلی توسط nimdar نمایش پست ها

                        درود
                        مشکل موتور برق شما از کم شدن دور موتور کوپله به ژنراتور است که زیر بار کم میشود، معمولا اگر این ژنراتورها بیشتراز توان نامی آن ازش بار گرفته نشود باید دور موتور آن با توجه به باری که از آن گرفته میشود کم یا زیاد شود و وظیفه این تغییر دور بر عهده وسیله ای بنام گاورنر است لذا ممکن است گاورنر خراب شده و یا نیاز به تنظیم داشته باشد. در غیر اینصورت باری را که از آن میگیرید بیشتر از توان نامی ژنراتور و دور نامی موتور کوپله به آن است که چاره ای برای آن وجود ندارد، الا تعویض آن با یک موتور برق بزرگتر و قوی تر.
                        گاها به خاطر مصرف. بنز ین ارپی امو میارم پایین از پیچ گاورنر اونقت اتفاق میفته ریپل شدید میشه میخوام با ارپی ام پایین ریپلو حذف یا حداقل کنم ممکن پذیره؟ البته یدونه ژنراتور دیگه هم دارم avrخرابه و ولتاژ از حداقل ۹۰ولت به ۲۶۰ولت میرسه لامپ تستمو سوزوند برای این avr مدار هس بسازم یاحاضریشو بگیرم و avrبه روتور وصله ؟ کودوم سیم وصل میشه ؟

                        دیدگاه


                          #43
                          نوشته اصلی توسط mehranal نمایش پست ها
                          سلام مجدد خدمت شما دوستان
                          Avrانواع مختلفی دارد ولی avr که بتونه ولتاژ خروجی رو تغییر بده نداریم بلکه ولتاژ ورودی dcهسته قفس سنجابی موتور الکتریکی که بین 7تا 40ولت هست تغییر میده که با تغییر اون ولتاژ مربعی که سیم پیچ ثانویه تولید می‌کنه تغییر می‌کنه
                          کلا عملکرد استابلایزر با avr فرق داره
                          یعنی طبق فرموده شما سیمپیچ ثانویه که اکثر ژنراتور ها که روتور تحریک هستن فک کنمخروجی برقشون موج مربعیه یا خروجی تحریک کننده؟

                          دیدگاه


                            #44
                            نوشته اصلی توسط mehranal نمایش پست ها
                            سلام مجدد خدمت شما دوستان
                            Avrانواع مختلفی دارد ولی avr که بتونه ولتاژ خروجی رو تغییر بده نداریم بلکه ولتاژ ورودی dcهسته قفس سنجابی موتور الکتریکی که بین 7تا 40ولت هست تغییر میده که با تغییر اون ولتاژ مربعی که سیم پیچ ثانویه تولید می‌کنه تغییر می‌کنه
                            کلا عملکرد استابلایزر با avr فرق داره
                            مهندس یه سوال دیگه من یه ژنراتور ۱۰کاوه هم دارم ۳۶.۴ آمپره bkbاینگلیسه داخل تابلو برقش یه مقاومت رؤستا داره اختمال میدم جهت افزار یا کاهش ولتاژ باشه avrهم چون قدیمیه پشت ژنراتور دوتا ترانس بزرگ با سیمپیچ اولیه وثانویه خیلی کلفت داره فک کنم ترانزیستور هس یا استابلایزرش روی مقاومت رؤستا وسطش یه لوله متحرک هس اینو کم زیاد کنم ولتاژ تغییر میکنه؟ مورد بعد اون دوتا ترانس مانند شبیه ترانس کاهنده برقه کارشون چیه؟ سوال دیگر حداقل امپر برای جوشکاری با اینورتر و موتور جوش روغنی رو میدونید؟ این میتونه بکوب جوشکاری کنه؟ چرا جثه این خیلی بزرگه اندازه ژنراتور ۲۰ ۳۰ کاوه هس

                            دیدگاه


                              #45
                              نوشته اصلی توسط LINUX2017 نمایش پست ها

                              مهندس یه سوال دیگه من یه ژنراتور ۱۰کاوه هم دارم ۳۶.۴ آمپره bkbاینگلیسه داخل تابلو برقش یه مقاومت رؤستا داره اختمال میدم جهت افزار یا کاهش ولتاژ باشه avrهم چون قدیمیه پشت ژنراتور دوتا ترانس بزرگ با سیمپیچ اولیه وثانویه خیلی کلفت داره فک کنم ترانزیستور هس یا استابلایزرش روی مقاومت رؤستا وسطش یه لوله متحرک هس اینو کم زیاد کنم ولتاژ تغییر میکنه؟ مورد بعد اون دوتا ترانس مانند شبیه ترانس کاهنده برقه کارشون چیه؟ سوال دیگر حداقل امپر برای جوشکاری با اینورتر و موتور جوش روغنی رو میدونید؟ این میتونه بکوب جوشکاری کنه؟ چرا جثه این خیلی بزرگه اندازه ژنراتور ۲۰ ۳۰ کاوه هس
                              با سلام و درود،
                              طبق مشخصات فنی یک نمونه دستگاه جوش اینورتر ۲۰۰ آمپر ، جریان کشی پیک ۳۸ آمپر و حداکثر جریان هنگام جوشکاری ( با حداکثر قدرت ) ۲۴ آمپر هست.

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X