اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مشکل در مورد پاور LED و سوختن درایور

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    مشکل در مورد پاور LED و سوختن درایور

    با سلام و عرض ادب خدمت اساتید محترم.
    برای انجام پروژه ی دانشگاهی یک LED با مشخصات 48V و 1800mA را مطابق شکل زیر به درایور و وصل کردم و از طرف دیگر، فن 12V را هم به آداپتور 12 ولت وصل کردم.
    قبل از وصل کردن فن، LED رو تست کردم که درست کار می کرد. روز بعد که فن رو هم وصل کردم، اول سویچ فن رو زدم، و بعد به محض این که سویچ LED رو زدم، درایور VLM100E-48-T که بسیار هم گران تهیه کردم، صدای "پوپ" خفه ای کرد و کمی دود و بوی سوختگی از درایور و پریدن فیوز برق هم همه تاییدی بر این بودند که دسته گل به آب دادم.
    حال در صورت امکان دوستان عزیز نقشه ی سیم کشی رو که در عکس زیر آوردم چک کنن بفرمایند که:
    1- اصلا درسته که منبع تغذیه ی فن و درایور LED رو به یک ورودی برق وصل کنم؟ امکان داره که مقداری از بار ذخیره شده در خازن های آداپتور فن، باعث ایجاد مشکل برای اون یکی منبع تغذیه بشه؟
    2- با توجه به اینکه توی سیم کشی، اشتباها N و L برق ورودی در درایور رو جابجا وصل کردم (توی عکس دورش دایره ی سرخ کشیدم)، آیا این مساله میتونه دلیل سوختن درایور باشه؟
    3- آیا هیچ راهی هست که بتونم بفهمم مشکل درایور کجاست و احتمالا با تعویض قطعه تعمیرش کنم؟ (جایی که من هستم پیدا کردن تعمیرکار لوازم برقی و الکترونیکی تقریبا غیرممکنه)
    4- اگر نکته ی دیگه ای وجود داره که بتونه در بهتر کردن مدار کمکم کنه، لطفا دریغ نفرمایید (البته غیر از اینکه کار رو باید به کاردان بسپارم و مطالعه هم بکنم)
    با تشکر فراوان

    #2
    پاسخ : مشکل در مورد پاور LED و سوختن درایور

    با درود
    اولین اشتیاه مربوط هست به کلید لامپ
    شما کلید رو باید قبل درایور وصل کنید .. اینگونه همواره درایور روشن هست و استهلاک

    دوم اینکه اگر روی وسیله ای در قسمت ورودی حروف ال و ان داشت باید فاز و نول رو مطابق درخواست سازنده وصل کنید

    سوم اینکه انتخاب منابع تغذیه شما با خساست صورت گرفته و برای مصرف کننده یک امپری نباید منبع تغذیه نزدیک یا برابر استفاده کنید بلکه حداقل 20 درصد بیشتر باید در نظر بگیرید

    1 موردی نداره
    2 بازم موردی نداره
    3 باید بازش کنی و اولین چیز خازن خروجی چک کنی و دیود خروجی
    موفق باشید

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : مشکل در مورد پاور LED و سوختن درایور

      نوشته اصلی توسط arbaba نمایش پست ها
      با سلام و عرض ادب خدمت اساتید محترم.
      برای انجام پروژه ی دانشگاهی یک LED با مشخصات 48V و 1800mA را مطابق شکل زیر به درایور و وصل کردم و از طرف دیگر، فن 12V را هم به آداپتور 12 ولت وصل کردم.
      قبل از وصل کردن فن، LED رو تست کردم که درست کار می کرد. روز بعد که فن رو هم وصل کردم، اول سویچ فن رو زدم، و بعد به محض این که سویچ LED رو زدم، درایور VLM100E-48-T که بسیار هم گران تهیه کردم، صدای "پوپ" خفه ای کرد و کمی دود و بوی سوختگی از درایور و پریدن فیوز برق هم همه تاییدی بر این بودند که دسته گل به آب دادم.
      حال در صورت امکان دوستان عزیز نقشه ی سیم کشی رو که در عکس زیر آوردم چک کنن بفرمایند که:
      1- اصلا درسته که منبع تغذیه ی فن و درایور LED رو به یک ورودی برق وصل کنم؟ امکان داره که مقداری از بار ذخیره شده در خازن های آداپتور فن، باعث ایجاد مشکل برای اون یکی منبع تغذیه بشه؟
      2- با توجه به اینکه توی سیم کشی، اشتباها N و L برق ورودی در درایور رو جابجا وصل کردم (توی عکس دورش دایره ی سرخ کشیدم)، آیا این مساله میتونه دلیل سوختن درایور باشه؟
      3- آیا هیچ راهی هست که بتونم بفهمم مشکل درایور کجاست و احتمالا با تعویض قطعه تعمیرش کنم؟ (جایی که من هستم پیدا کردن تعمیرکار لوازم برقی و الکترونیکی تقریبا غیرممکنه)
      4- اگر نکته ی دیگه ای وجود داره که بتونه در بهتر کردن مدار کمکم کنه، لطفا دریغ نفرمایید (البته غیر از اینکه کار رو باید به کاردان بسپارم و مطالعه هم بکنم)
      با تشکر فراوان

      طبق تصویری که گذاشتید اتصالات ایرادی ندارن ، تنها مورد اینه در خروجی درایور led بغیر از led ( یا معادلش بار اهمی ) هیچ چیزی نباید قرار بگیره .

      شما برداشتی خروجی مدار جریان ثابت مثل درایور ال ای دی رو با سوییچ اتصال باز کردی که درایور جریان ثابت با توجه به افزایش امپدانس در خروجی باید ولتاژش رو اونقدر ببره بالا که به جریان نامی اش برسه .
      اگر مدار درایور محدود کننده اور ولتاژ داشته باشه ( درایورها اکثرا این محافظ رو برای شرایط اتصال باز و قطعی ال ای دی و اینجور سناریوها دارن ) که با رسیدن خروجی به آستانه این حد بالا بسته به نوع درایور ولتاژ خروجی محدود میشه و بعضی نمونه ها کلا خروجی رو غیر فعال میکنن .

      اگر این محافظ نباشه در حالت مدار باز ولتاژ خروجی اونقدر بالا میره که نهایتا یک یا چند بخش خروجی در اثر اضافه ولتاژ آسیب میبینن ( از خازن و دیود خروجی تا کابلها و اتصالات تا سلف یا ترانس و ترانزیستور سوییچ درایور تا بخش فیدبک ممکنه از بین برن )

      قبل از استفاده از هر سیستمی منوالهای سازنده رو مطالعه کنید ، موارد مهم برای استفاده سیستم اونجا ذکر میشه .
      بغیر از این باید یک درک کلی از چیدمان و روش کار سیستم مد نظر داشته باشید ( درایورهای ال ای دی همگی یک ورودی لاجیک برای کنترل وضعیت خاموش روشن خروجی ، دیمینگ و تنطیم توان خروجی بوسیله pwm روی همین پایه دارن ... وقتی سیستم کنترل تمهیدات کنترل خروجی رو پیش بینی و اجرا کرده ، اون رو ندید بگیرید بیایید برای قطع و وصل بار یک سیستم سوییچ مجزا اونم اشتباه به سیستم وصل کنید نتیجه کلی قرار دادن پارامترهای کاری در وضعیت خارج از رنج و بالا بردن احتمال آسیب به خیلی جاها میشه )

      برای عیب یابی و بررسی قابل تعمیر بودن باید نقشه یا حداقل تصاویر پشت و روی درایور رو قرار بدید تا بشه بررسی اش کرد ( با کلمات نمیشه مدار الکترونیکی رو متصور شد ) .

      ضمنا درایور و ال ای دی با این رنج توان نیاز به فن ندارن ، با هیت سینک معمولی میشه دما رو مدیریت کرد ( رنج گرمای تولیدی سیستم شما متوسط یه چیزی حدود ۱۰ واته ... شما یک فن ۶ وات برای دفع ۱۰ وات گرما استفاده کردید ؟! فن ۶ وات جایی استفاده میشه که سیستم کولینگ متوسط ۴۰۰ تا ۶۰۰ وات گرما رو بخواد دفع کنه ! )
      جدیدترین ویرایش توسط Amie.s.m; ۰۸:۵۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : مشکل در مورد پاور LED و سوختن درایور

        نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
        با درود
        اولین اشتیاه مربوط هست به کلید لامپ
        شما کلید رو باید قبل درایور وصل کنید .. اینگونه همواره درایور روشن هست و استهلاک

        دوم اینکه اگر روی وسیله ای در قسمت ورودی حروف ال و ان داشت باید فاز و نول رو مطابق درخواست سازنده وصل کنید

        سوم اینکه انتخاب منابع تغذیه شما با خساست صورت گرفته و برای مصرف کننده یک امپری نباید منبع تغذیه نزدیک یا برابر استفاده کنید بلکه حداقل 20 درصد بیشتر باید در نظر بگیرید

        1 موردی نداره
        2 بازم موردی نداره
        3 باید بازش کنی و اولین چیز خازن خروجی چک کنی و دیود خروجی
        موفق باشید
        درود
        از پاسخگویی شما بسیار ممنونم. دلیل برای محل قرار گرفتن سویچ پس از درایور، این بود که گاهی نیاز به پاسخ گیری سریع از لامپ، پس از خاموش و روشن کردن اون هست. ایده این بود که اگر سویچ قبل از درایور باشه، شاید پس از قطع و وصل سویچ، زمان بیشتری طول بکشه که لامپ به حداکثر نوردهی برسه (به دلیل وجود خازن ها در درایور). که ظاهرا اشتباه اول همین جا بوده.
        دلیل انتخاب منبع تغذیه با توان تقریبا برابر با لامپ هم، قیمت بالای لامپ و نگرانی از سوختن اون بود
        بازم سپاسگزارم که پاسخ دادید

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : مشکل در مورد پاور LED و سوختن درایور

          نوشته اصلی توسط Amie.s.m نمایش پست ها
          طبق تصویری که گذاشتید اتصالات ایرادی ندارن ، تنها مورد اینه در خروجی درایور led بغیر از led ( یا معادلش بار اهمی ) هیچ چیزی نباید قرار بگیره .

          شما برداشتی خروجی مدار جریان ثابت مثل درایور ال ای دی رو با سوییچ اتصال باز کردی که درایور جریان ثابت با توجه به افزایش امپدانس در خروجی باید ولتاژش رو اونقدر ببره بالا که به جریان نامی اش برسه .
          اگر مدار درایور محدود کننده اور ولتاژ داشته باشه ( درایورها اکثرا این محافظ رو برای شرایط اتصال باز و قطعی ال ای دی و اینجور سناریوها دارن ) که با رسیدن خروجی به آستانه این حد بالا بسته به نوع درایور ولتاژ خروجی محدود میشه و بعضی نمونه ها کلا خروجی رو غیر فعال میکنن .

          اگر این محافظ نباشه در حالت مدار باز ولتاژ خروجی اونقدر بالا میره که نهایتا یک یا چند بخش خروجی در اثر اضافه ولتاژ آسیب میبینن ( از خازن و دیود خروجی تا کابلها و اتصالات تا سلف یا ترانس و ترانزیستور سوییچ درایور تا بخش فیدبک ممکنه از بین برن )

          قبل از استفاده از هر سیستمی منوالهای سازنده رو مطالعه کنید ، موارد مهم برای استفاده سیستم اونجا ذکر میشه .
          بغیر از این باید یک درک کلی از چیدمان و روش کار سیستم مد نظر داشته باشید ( درایورهای ال ای دی همگی یک ورودی لاجیک برای کنترل وضعیت خاموش روشن خروجی ، دیمینگ و تنطیم توان خروجی بوسیله pwm روی همین پایه دارن ... وقتی سیستم کنترل تمهیدات کنترل خروجی رو پیش بینی و اجرا کرده ، اون رو ندید بگیرید بیایید برای قطع و وصل بار یک سیستم سوییچ مجزا اونم اشتباه به سیستم وصل کنید نتیجه کلی قرار دادن پارامترهای کاری در وضعیت خارج از رنج و بالا بردن احتمال آسیب به خیلی جاها میشه )

          برای عیب یابی و بررسی قابل تعمیر بودن باید نقشه یا حداقل تصاویر پشت و روی درایور رو قرار بدید تا بشه بررسی اش کرد ( با کلمات نمیشه مدار الکترونیکی رو متصور شد ) .

          ضمنا درایور و ال ای دی با این رنج توان نیاز به فن ندارن ، با هیت سینک معمولی میشه دما رو مدیریت کرد ( رنج گرمای تولیدی سیستم شما متوسط یه چیزی حدود ۱۰ واته ... شما یک فن ۶ وات برای دفع ۱۰ وات گرما استفاده کردید ؟! فن ۶ وات جایی استفاده میشه که سیستم کولینگ متوسط ۴۰۰ تا ۶۰۰ وات گرما رو بخواد دفع کنه ! )
          درود و سپاس
          یعنی خیلی امیدوار بودم که بگید اتصالاتم اشتباه بوده بلکه مشکل با یه تغییر اتصال دوباره دیگه رخ نده.
          متاسفانه این درایور جریان ثابت نیست بلکه ولتاژ ثابت هست، و طبق ادعای شرکت سازنده انواع و اقسام فیچرهای پروتکشن از قبیل:
          Under-Voltage (Brownout)، Short Circuit and Over Current Protection، Internal Over temperature Protection، Output Open Load، Over Power Protection، Input Over Current Protection
          رو داره. البته دیمینگ و تنظیم توان نداره. توی پست قبلی دلیل قرار دادن سویچ رو اشاره کردم (قبول دارم که اشتباه بوده). اما تا زمانی که سویچ رو نزده بودم، هیچ اتفاقی نیافتاده بود، به محض زدن سویچ، در کسری از ثانیه، تمام اتفاقات منجر به از کار افتادن درایور اتفاق افتاد. برداشت من از توضیحات شما اینه که با فرض جریان ثابت بودن درایور، وقتی که سویچ هنوز باز هست، درایور اونقدر ولتاژش رو بالا می بره که یا به جریان مورد نظر برسه، یا اگر هنوز نرسید، همه یا بخش هایی از اجزای داخلی درایور تحمل این اور ولتاژ رو ندارن و آسیب می بینن. اما دو مورد اینجا وجود داره، یکی این که درایور جریان ثابت نیست بلکه ولتاژ ثابته. دوم این که با فرض قبلی، سوختن درایور باید قبل از زدن سویچ اتفاق بیافته نه به محض زدن سویچ... حالا اگه من اشتباه می کننم لطفا بفرمایید، خوشحال می شم از راهنمایی تون استفاده کنم.
          درست می فرمایید که مدار رو نمیشه با کلمات توصیف کرد. در اولین فرصت که بتونم، تصویرها رو قرار می دم و امیدوارم که نظرتون رو در موردش بشنوم
          مورد دیگه هم در خصوص قرار دادن فن و غیره، ال ای دی مورد استفاده اندازه کوچکی داره و دانسیته ی گرمای ایجاد شده زیاده، درضمن، توی یک محیط بسته قرار داره که گرما به خودی خود نمی توانه ازش خارج بشه، به همین دلیل فن استفاده شد (گرچه بازم قبول دارم که توانش بیش از حد لازمه)
          باز هم از راهنمایی و نکات ارزنده ای که فرمودید بسیار ممنونم

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : مشکل در مورد پاور LED و سوختن درایور

            نوشته اصلی توسط arbaba نمایش پست ها
            درود
            دلیل انتخاب منبع تغذیه با توان تقریبا برابر با لامپ هم، قیمت بالای لامپ و نگرانی از سوختن اون بود
            بازم سپاسگزارم که پاسخ دادید
            با درود
            البته من در این مورد ابهام داشتم
            وقتی ما میگیم لامپ یعنی مجموعه حاوی درایور هست
            ولتاز خروجی درابور هم نوسان داره
            لامپ 12 یا 48 ولت هم داریم که با باتری میشه روشنشون کرد مننظور لامپ ال ای دی
            جریان درایور هم ثابت و ما باید ال ای دی ها رو مطابق اون بچینیم
            و قیمت بالای لامپ ؟ رشد؟ مادون؟
            نمیدونم
            موفق باشید

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : مشکل در مورد پاور LED و سوختن درایور

              من یه خورده تنبلی کردم، وقتی که گفتم لامپ، منظور همون ال ای دی هست، بدون متعلقات.
              درایور رو جداگانه سفارش دادیم.
              ال ای دی مورد نظر، یه ال ای دی نور سفید 4000 کلوین با تابش 10652 لومن هستش که برای تست های فوتوالکتروشیمیایی ازش استفاده می کنیم. قیمتش یه چیزی حدود 34 یورو به ازای هر عدد به اضافه ی شیپینگ و زمان انتظار برای ارسالش هست... یعنی اگه از دست بره، با توجه به محدودیت بودجه ی آزمایشگاهی دانشگاه، دیگه نمیشه تامینش کرد.
              البته اون درایور هم تقریبا همون قیمت رو داره...

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : مشکل در مورد پاور LED و سوختن درایور

                نوشته اصلی توسط arbaba نمایش پست ها
                درود و سپاس
                یعنی خیلی امیدوار بودم که بگید اتصالاتم اشتباه بوده بلکه مشکل با یه تغییر اتصال دوباره دیگه رخ نده.
                متاسفانه این درایور جریان ثابت نیست بلکه ولتاژ ثابت هست، و طبق ادعای شرکت سازنده انواع و اقسام فیچرهای پروتکشن از قبیل:
                Under-Voltage (Brownout)، Short Circuit and Over Current Protection، Internal Over temperature Protection، Output Open Load، Over Power Protection، Input Over Current Protection
                رو داره. البته دیمینگ و تنظیم توان نداره. توی پست قبلی دلیل قرار دادن سویچ رو اشاره کردم (قبول دارم که اشتباه بوده). اما تا زمانی که سویچ رو نزده بودم، هیچ اتفاقی نیافتاده بود، به محض زدن سویچ، در کسری از ثانیه، تمام اتفاقات منجر به از کار افتادن درایور اتفاق افتاد. برداشت من از توضیحات شما اینه که با فرض جریان ثابت بودن درایور، وقتی که سویچ هنوز باز هست، درایور اونقدر ولتاژش رو بالا می بره که یا به جریان مورد نظر برسه، یا اگر هنوز نرسید، همه یا بخش هایی از اجزای داخلی درایور تحمل این اور ولتاژ رو ندارن و آسیب می بینن. اما دو مورد اینجا وجود داره، یکی این که درایور جریان ثابت نیست بلکه ولتاژ ثابته. دوم این که با فرض قبلی، سوختن درایور باید قبل از زدن سویچ اتفاق بیافته نه به محض زدن سویچ... حالا اگه من اشتباه می کننم لطفا بفرمایید، خوشحال می شم از راهنمایی تون استفاده کنم.
                درست می فرمایید که مدار رو نمیشه با کلمات توصیف کرد. در اولین فرصت که بتونم، تصویرها رو قرار می دم و امیدوارم که نظرتون رو در موردش بشنوم
                مورد دیگه هم در خصوص قرار دادن فن و غیره، ال ای دی مورد استفاده اندازه کوچکی داره و دانسیته ی گرمای ایجاد شده زیاده، درضمن، توی یک محیط بسته قرار داره که گرما به خودی خود نمی توانه ازش خارج بشه، به همین دلیل فن استفاده شد (گرچه بازم قبول دارم که توانش بیش از حد لازمه)
                باز هم از راهنمایی و نکات ارزنده ای که فرمودید بسیار ممنونم
                درود

                ببینید درایورهای ال ای دی بلااستثنا جریان ثابت هستن ، درایور ال ای دی نمیتونه ولتاژ ثابت باشه ( وجه تسمیه درایور ال ای دی همین قضیه جریان ثابت بودنه ، قرار بود ولتاژ ثابت باشه که هر منبع تغذیه رگوله ای میشه درایور ال ای دی ! )

                درایور ال ای دی باید جریان ثابت باشه چون ال ای دی یا ال ای ها ( در حالت سری ) ولتاژ آستانه هدایت متفاوت بسته به رنگ ، برند و غیره دارن که باز این ولتاژ آستانه هدایت هم ثابت نیست مثل بقیه دیودها با تغییر دما ولتاژ فوق تغییر میکنه .
                نور انتشاری معادل میزان توان ال ای دی وابسته به جریان عبوری هست ...

                اینه که درایور led غیر ممکنه ولتاژ ثابت باشه ( مشخصات و برند و شماره فنی اش رو می‌دادید راحت و دقیق میشد مشخصاتش رو بررسی کرد نیاز به توضیح قابلیتها نبود ) .
                طبق توضیحات پروتکشنهایی که نوشتید هم درایور جریان ثابته ( پروتکشنهاییه که همه درایورهای ال ای دی عمومی دارن )

                ضمنا درایور با این رنج جریان و ولتاژ درایور معمولیه تعجب میکنم میگید قیمتش بالاست ( سوای درایورهای آماده راحت میشه با انواع کنترلر ارزانقیمت با مشخصات دلخواه ساختش ... درایو کردن یک ال ای دی بعنوان پروژه دانشگاهی دیگه خیلی بیش از حد ساده میشه ، دیگه حداقل باید درایورش رو خودتون طراحی کرده باشید بشه گفت چند تا محاسبه حداقلی و ۴ تا مونتاژ قطعه در این پروژه انجام شده یک حداقلی از روند آموزشی رو داشته باشه )

                طبق توضیحاتی که در کامنت قبلی دادم ( توضیحات من نیست اصول اولیه کار درایورهای ال ای دی مشترکه ) سیستم جریان ثابت اگر پروتکشن over voltage نداشته باشه در اثر قطعی یا خارج شدن از رنج بار طبق اصول اولیه و قوانین اهم مجبوره ولتاژ رو اونقدر بالا ببره تا جریان ثابت حفظ بشه وقتی امپدانس معادل R بزرگ میشه این ولتاژ برای حفظ معادله I=V/R باید یک عدد خیلی بزرگ بشه که خیلی قبل از رسیدن به این ولتاژ بخشهای مختلف درگیر در خروجی ( از سوییچ پاور و ترانس و سلف تا کابلها و پی سی بی و سوکتها ) به مرز breakdown یا شکست میرسن و قطعات میسوزن یا دچار آرک شدید و تخریب عایق میشن .

                به همین دلیل سیستمهای جریان ثابت فلای بک یا بوست ( درایورهای ال ای دی ولتاژ پایین یکی از این دو نوعه ) باید ولتاژ خروجی رو در سناریوهای فوق در حد ایمن ( که باعث آسیب به جایی نشه ) محدود کنن .

                من دقیقا نمیدونم درایور شما از چه نوعی هست ( همونطور که گفتم بهتره پارت نامبرش رو بدید ) ، ولی سناریوهای زیادی داریم که مدار بوست و فلای بک یا حتی باک میتونه جریان اسپایک رو به ولتاژ خیلی بالا تبدیل کنه که اگر دیودهای tvs یا واریستور و مشابهاتش نداشته باشیم ولتاژ هجومی حتما به قطعات آسیب میزنه .

                در مورد گرما تکنیکهای جذب گرما در شرایط دانسیته بالا تکنیکهای مشخصه ، تقرببا با اطمینان بهتون میتونم بگم هیچکدوم از تکنیکهای فوق کوچکترین ارتباطی به فلوی جریان هیت اکسچنجر یا هیت absorber نداره .
                فلوی فن توجیه مناسبی برای این مورد نبود ( توان گرمایی سیستم رو براتون حساب کردم که زیر ۱۰ واته ، مساحت پاور ال ای دی ها برای اتصال با هیت سینک های متناسب در نظر گرفته میشه ، دانسیته انرژی روی قویترین پاور ال ای دی ها در حد یک بیستم چیپهای پردازنده نمیشه ( چیپهای پردازنده امروزی به سادگی به رنج بیش از ۱۵۰ وات بر سانتیمتر مربع میرسن که سیستمهای کولینگ خاص دارن ... این سیستمها مبتنی بر فن و فلوی بالای فن کار نمیکنن ، از تغییر فاز سیالات برای جذب گرما استفاده میکنن ... چیز دیگه ای در این دانسیته جوابگو نیست که بگذریم )

                در هر صورت اگر سوالی بود با ذکر اطلاعات کامل راحت تر میشه بررسی اش کرد

                موفق باشید

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : مشکل در مورد پاور LED و سوختن درایور

                  درود
                  با تشکر از دوستانی که راهنمایی کردند. آپدیت:
                  فعلا مشکل رو با پاک کردن صورت مساله تا حدودی حل کردم. یعنی یه پاور دیگه سفارش دادم، سویچ بین پاور و ال ای دی رو همونطور که دوستان فرموده بودند حذف کردم. گوش شیطون کر، تا حالا که درست کار کرده.
                  یه عکس از پاور معیوب گذاشتم. همونطور که دیده میشه، روی کیس پاور نوشته که ولتاژ ثابت هستش! پارت نامبر هم همون مدل پاوره که روی بدنه نوشته شده. از اون چیزی که به چشم دیده میشه، ظاهراً خازن خروجی ایراد پیدا کرده. در مورد بقیه قطعات نمیشه چشمی اظهار نظر کرد.
                  بازم ممنون میشم که اگه نظری دارید بفرمایید.

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : مشکل در مورد پاور LED و سوختن درایور

                    نوشته اصلی توسط arbaba نمایش پست ها
                    درود
                    با تشکر از دوستانی که راهنمایی کردند. آپدیت:
                    فعلا مشکل رو با پاک کردن صورت مساله تا حدودی حل کردم. یعنی یه پاور دیگه سفارش دادم، سویچ بین پاور و ال ای دی رو همونطور که دوستان فرموده بودند حذف کردم. گوش شیطون کر، تا حالا که درست کار کرده.
                    یه عکس از پاور معیوب گذاشتم. همونطور که دیده میشه، روی کیس پاور نوشته که ولتاژ ثابت هستش! پارت نامبر هم همون مدل پاوره که روی بدنه نوشته شده. از اون چیزی که به چشم دیده میشه، ظاهراً خازن خروجی ایراد پیدا کرده. در مورد بقیه قطعات نمیشه چشمی اظهار نظر کرد.
                    بازم ممنون میشم که اگه نظری دارید بفرمایید.
                    درود، اینکه خازن ۶۳ ولتی ترکونده یعنی ولتاژ خیلی بالا رفته، ظاهراً
                    خازن پلیمری هم هست. بعد از تعویض خازن،
                    اینبار به خروجی درایور یک عدد مقاومت آجری ۲۲۰ یا ۳۳۰ اهم وصل
                    کنید و خروجی رو اندازه گیری کنید.
                    مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                    https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                    دیدگاه

                    لطفا صبر کنید...
                    X