اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

ارتینگ هواپیما و کشتی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    ارتینگ هواپیما و کشتی

    سلام دوستان کسی میدونه سیستم ارت هواپیما و کشتی چه جوریه و به چه شکلی کار میکنه

    #2
    پاسخ : ارتینگ هواپیما و کشتی

    این بحث ارت بحث خیلی جالبیه که البته زیادم ازش سردرنمیارم!
    اما چیزی که بنظرم میرسه رو میگم تا اگه درست نباشه اساتید اشتباهمون رو بگیرن:
    فکرمیکنم چون بدنه کشتی و هواپیما خیلی بزرگه میتونه بعنوان ارت(دریای الکترون یا پتانسیل صفر) درنظرگرفته بشه
    مشکلی که ممکنه پیش بیاد اینه که بعد یه مدت بار جمع شده رو بدنه مقدار قابل ملاحظه ای نسبت به زمین پیدامیکنه
    شاید تو دریا باری که روی بدنه کشتی جمع میشه ازطریق آب به زمین برسه ولی هواپیما نه
    برای حل این مشکل هم فکرکنم میشه هروقت که کشتی/هواپیما به بندر/فرودگاه رسیدن بدنه شون رو به چاه ارت وصل کرد تا بارشون تخلیه بشه
    {خلاف قوانین - امضا ویرایش شد}

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : ارتینگ هواپیما و کشتی

      تا اونجا که من اطلاع دارم رو انتهای بال هواپیما یعنی انتهایی ترین نقطه یک شیء تیز رو قرار میدن و طبق اون قانون که تو دبیرستان هم خونده بودیم بار های القائی تو اون نقطه جمع میشن و چون بعد از اون نقطه دیگه جائی رو ندارن مجبورا به هوا به صورت جرقه هائی پخش میشن که اگه شما شب سوار هواپیما شده باشین این موضوع رو می تونین مشاهده کنین.

      ولی در کل موضوع ارتینگ جالب و حیاتیه و منم بهش علاقه زیادی دارم.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : ارتینگ هواپیما و کشتی

        با تشکر از شما دوستان عزیز بابته پاسخ های که دادین
        در مورده کشتی میشه گفت اب شو یا همون نمک آب های دریای میتونه یه راهی برای تخلیل و یا ارت کردن باشه
        ولی در مورد هواپیما ها این موضوع جای سوال داره وقتی یه هواپیما در حال پرواز اگه یه صاعقه بهش برخوردکنه چه جوری میتون ارتش کنه فکر نکنم این شی نوک تیز بتونه این باره سنگین رو تحمل کنه تا دفعش کنه

        دیدگاه

        لطفا صبر کنید...
        X