اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

اجزاء داخلی کنتاکتور و .... و طرز خواندن مشخصات آنها

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    اجزاء داخلی کنتاکتور و .... و طرز خواندن مشخصات آنها

    ضمن عرض سلام
    بنده تا به حال برق قدرت کار نکردم و شاید فقط کنتاکتور رو مشناسم. :angry:
    لطف کنید بنده رو در رابطه با اجزاء داخلی کنتاکتور و طرز خواندن مشخصات اون راهنمایی کنید.

    ممنون و سپاسگذارم
    تخیل مهمتر از دانش است
    علم محدود است اما تخیل دنیا را دربر میآ‌گیرد
    آلبرت انیشتین

    #2
    پاسخ : اجزاء داخلی کنتاکتور و طرز خواندن مشخصات

    سوال خوبی بود اما منم نمیدونم

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : اجزاء داخلی کنتاکتور و طرز خواندن مشخصات

      اجزاء داخلی کنتاکتور تا اونجایی که بنده میدونم:
      1- بوبین یا Coil
      2- تیغه یا پلاتین

      و مشخصاتش رو باید طبق آمپر اون خوند که اگه اشتباه نکنم ماکزیممش رو با Ath نشون میدن.
      یه نکته مهم دیگه هست که باید بهش توجه کنیم اینه که بوبینش با چه ولتاژی راه اندازی میشه.

      من اینارو میدونم ببخشید اگه کم و کسری هست

      منتظر جوابای دوستان دیگه مون هستم
      تخیل مهمتر از دانش است
      علم محدود است اما تخیل دنیا را دربر میآ‌گیرد
      آلبرت انیشتین

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : اجزاء داخلی کنتاکتور و طرز خواندن مشخصات

        اجزا رو نمیشه تفکیک کرد
        چون برند های مختلف و قدرت های مختلف یه مقداری با هم فرق داره


        اما تمامی کنتاکتور ها اجزاء زیر رو دارن
        بوبین ( می تونه 24 ولت و 48 ولتت و 110 ولت و 220 ولت و 380 ولت باشه
        هسته ( معمولن 2 تا E که خلاف هم کار گذاشته شده یکی از اونا ثابت و دیگری متحرک ه )
        تیغه های قدرت که توسط قسمت متحرک جابجا میشه
        تیغه های فرمان
        حلقه اتصال کوتاه ( معمولن روی هسته ثابت نصب می شه و مانع قطع و وصل " وز وز " کنتاکتور میشه )

        شاید بشه قسمت های عایق و بدنه و ... رو یک دسته معرفی کرد




        اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : اجزاء داخلی کنتاکتور و طرز خواندن مشخصات

          لطف کنید در مورد
          1. وسایلی که به کنتاکتور وصل میشن (مثل بیمتال و ....) و در خصوص
          2. تیغه های فرمان توضیحاتی بفرمائید.
          آیا قسمت جدایی که به کنار کنتاکتور وصل میشه و باز و بسته بودن اون به حرکت هسته کنتاکتور ربط داره همون قسمت تیغه فرمانه؟؟


          متشکرم
          تخیل مهمتر از دانش است
          علم محدود است اما تخیل دنیا را دربر میآ‌گیرد
          آلبرت انیشتین

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : اجزاء داخلی کنتاکتور و طرز خواندن مشخصات

            ببحشید پا برهنه میپرم وسط یک عکس از داخل کنتاکتور و دو عدد کنتاکت کمکی که کنارش هست داشتم گفتم براتون بزارم!

            در ضمن فکر کنم بیمتال به کنتاکتور وصل نمیشه بلکه به سر موتور وصل میشه و مثل فیوز میمونه یعنی اگر موتور جریان زیادی بکشه قطع میکنه
            پروردگارا: به من زيستني عطا کن که در لحظه مرگ بر بي ثمري لحظه اي که براي زيستن گذشته است حسرت نخورم، و مردني عطا کن که بر بيهودگيش سوگوار نباشم. بگذار تا آن را خود انتخاب کنم، اما آنچنان که تو دوست ميداري

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : اجزاء داخلی کنتاکتور و طرز خواندن مشخصات

              نوشته اصلی توسط امیر حسنی کاخکی
              ببحشید پا برهنه میپرم وسط یک عکس از داخل کنتاکتور و دو عدد کنتاکت کمکی که کنارش هست داشتم گفتم براتون بزارم!

              در ضمن فکر کنم بیمتال به کنتاکتور وصل نمیشه بلکه به سر موتور وصل میشه و مثل فیوز میمونه یعنی اگر موتور جریان زیادی بکشه قطع میکنه
              البته قسمت قدرت بیمتال بطور سری با کنتاکتور وصل میشه و خروجی قدرت بیمتال رو به موتور وصل میکنند. ولی باقی مطالب شما درست هست!!
              درضمن کنتاکت کمکی نه!! تیغه کمکی درسته!!
              :nice:

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : اجزاء داخلی کنتاکتور و طرز خواندن مشخصات

                با سیم به کنتاکتور وصل میشه دیگه درسته؟! خوب اگه اینجوریه خود موتور و نیروگاه هم از آخر به کنتاکتور وصل میشه پس جزئی از کنتاکتوره!
                پروردگارا: به من زيستني عطا کن که در لحظه مرگ بر بي ثمري لحظه اي که براي زيستن گذشته است حسرت نخورم، و مردني عطا کن که بر بيهودگيش سوگوار نباشم. بگذار تا آن را خود انتخاب کنم، اما آنچنان که تو دوست ميداري

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : اجزاء داخلی کنتاکتور و طرز خواندن مشخصات

                  نوشته اصلی توسط امیر حسنی کاخکی
                  با سیم به کنتاکتور وصل میشه دیگه درسته؟! خوب اگه اینجوریه خود موتور و نیروگاه هم از آخر به کنتاکتور وصل میشه پس جزئی از کنتاکتوره!
                  این که نارحتی نداره!! :icon_razz:
                  درسته ولی هیچوقت نمیان بیمتال رو دقیقا رو موتور بذارن!! کجا تا حالا دیدید که بیمتال رو صاف ببرن رو موتور بذارن؟؟؟ :eek: میان رو کنتاکتور میذارن که بتونه براحتی اون رو قطع کنه و مدار فرمان سیم کشی طویلی نداشته باشه!!

                  البته همه چی به نیروگاه وصله!! مثل همین کامپیوترمون!!! :mrgreen:

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : اجزاء داخلی کنتاکتور و طرز خواندن مشخصات

                    نوشته اصلی توسط jn_1983
                    این که نارحتی نداره!! :icon_razz:
                    درسته ولی هیچوقت نمیان بیمتال رو دقیقا رو موتور بذارن!! کجا تا حالا دیدید که بیمتال رو صاف ببرن رو موتور بذارن؟؟؟ :eek: میان رو کنتاکتور میذارن که بتونه براحتی اون رو قطع کنه و مدار فرمان سیم کشی طویلی نداشته باشه!!

                    البته همه چی به نیروگاه وصله!! مثل همین کامپیوترمون!!! :mrgreen:
                    من که نگفتم رو موتور نصب میشه ! منظور من به سیم سر موتوره
                    یعنی آخرین قطعه بیمتاله بعد میره به موتور
                    پروردگارا: به من زيستني عطا کن که در لحظه مرگ بر بي ثمري لحظه اي که براي زيستن گذشته است حسرت نخورم، و مردني عطا کن که بر بيهودگيش سوگوار نباشم. بگذار تا آن را خود انتخاب کنم، اما آنچنان که تو دوست ميداري

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : اجزاء داخلی کنتاکتور و طرز خواندن مشخصات

                      خیلی گُلین ؛ دستتون درد نکنه
                      یه سوال دیگه اینکه وقتی بیمتال آمپر کشیدن بیش از حدِ تعریف شده رو حس کرد مثل رله عمل میکنه و برق بوبین کنتاکتور رو قطع میکنه؟؟
                      اگه یکی از سرهای سیم پیچ موتور U یا W یا V آمپر بیشتری بکشه بیمتال عمل میکنه یا نه هر سه سر باید مثل هم باشن تا عمل کنه؟؟؟

                      و اگه شستی های روی بیمتال مثل یه فیوز عمل میکنن چرا معمولا" دو تا هستن؟؟
                      یکی کافی نیست ؟؟؟

                      در اخر اگه کمی از کنترل فاز هم توضییح بدین از یاد نخواهم برد.

                      بدرود
                      تخیل مهمتر از دانش است
                      علم محدود است اما تخیل دنیا را دربر میآ‌گیرد
                      آلبرت انیشتین

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : اجزاء داخلی کنتاکتور و .... و طرز خواندن مشخصات آنها

                        اگر از یکیش هم بیشتر یکشه بازم قطع میکنه
                        کنترل فاز هم همونطور که از اسمش مشخصه کار کنترل سه تا فاز رو به عهده دازه و یکی از کارهاش اینه که مثلا اگه یه وقت برق 2 فاز شد کلا برق رو قطع میکنه که به موتور آسیب نرسه
                        پروردگارا: به من زيستني عطا کن که در لحظه مرگ بر بي ثمري لحظه اي که براي زيستن گذشته است حسرت نخورم، و مردني عطا کن که بر بيهودگيش سوگوار نباشم. بگذار تا آن را خود انتخاب کنم، اما آنچنان که تو دوست ميداري

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : اجزاء داخلی کنتاکتور و .... و طرز خواندن مشخصات آنها

                          شرمنده اگه خیلی مزاحمتون میشم من هیچکی رو ندارم که به سوالام جواب بده و حالا که شماها رو گیر آوردم میخوام نهایت فیض رو ببرم- خلاصه ببخشید


                          نوشته اصلی توسط امیر حسنی کاخکی
                          اگر از یکیش هم بیشتر یکشه بازم قطع میکنه
                          کنترل فاز هم همونطور که از اسمش مشخصه کار کنترل سه تا فاز رو به عهده دازه و یکی از کارهاش اینه که مثلا اگه یه وقت برق 2 فاز شد کلا برق رو قطع میکنه که به موتور آسیب نرسه
                          1. پس یعنی کنترل فاز باعث میشه موتور دو فاز یا تک فاز کار نکنه و در حالی که بیمتال در صورتی عمل میکنه که یکی از رشته های سیم پیچ موتور مشکلی داشته باشه؟؟؟
                          درسته؟؟
                          2. تا اونجایی که بنده اطلاع دارم بیمتال با آمپر کشیدن زیاد موتور عمل میکنه و اگه یکی از رشته های موتور قطع شه آیا آقا بیمتاله عمل میکنه؟؟

                          3. همین الان که مزاحمتون شدم تیغه سوخته یه کنتاکتور رو با تیغه سالم یه کنتاکتور قویتر دیگه عوض کردم.
                          به نظر شما مشکلی برا موتور پیش نمیاد؟؟

                          4.ا گه شد کمی هم در مورد پیچ تنظیم بیمتال توضیح بدین؟؟

                          متشــــــــــــــــــــــکرم
                          تخیل مهمتر از دانش است
                          علم محدود است اما تخیل دنیا را دربر میآ‌گیرد
                          آلبرت انیشتین

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : اجزاء داخلی کنتاکتور و .... و طرز خواندن مشخصات آنها

                            معذرت میخوام اما جواب این سوال رو هم یادتون رفت اگه میشه لطف کنید ....

                            نحوه تنظیم پیچ تنظیم حساسیت بیمتال و کلیدهای Reset و Stop چرا دوتا هستن همون Reset کافی نیست ؟؟؟


                            I love You
                            تخیل مهمتر از دانش است
                            علم محدود است اما تخیل دنیا را دربر میآ‌گیرد
                            آلبرت انیشتین

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : اجزاء داخلی کنتاکتور و .... و طرز خواندن مشخصات آنها

                              بله اونی که نوشتی درسته
                              اگه یک سیم پیچ موتور قطع بشه چون اون دو سیم پیچ دیگه بیشتر جریان میکشن بیمتال قطع میکنه اون پیچ تنظیم روی بیمتال هم برای تنظیم حداکثر جریانه که وقتی از اون بالاتر رفت قطع کنه
                              عوض کردن تیغه کنتاکتور با کنتاکتور قوی تر به موتور آسیب نمیزنه ولی ممکنه باعث خرابی خود کنتاکتور بشه (احتمال خیلی کم)
                              دکمه ریست هم برای وقتیه که بیمتال عمل کرده و قطع شده با زدن دکمه ریست بیمتال به حالت عادی بر میگرده و برق رو وصل میکنه
                              دکمه استوپ برعکسه یعنی اگر خواستی به هر دلیلی بیمتال برق رو قطع کنه اون دکمه رو میزنی بیمتال عمل میکنه
                              درضمن من رشتم الکترونیکه و از برق قدرت زیاد سردرنمیارم و اینهایی رو که میگم فقط به واسطه شغلمه که کمی باهاشون سروکار دارم بنابراین ممکنه حرفام چندان درست هم نباشه!
                              پروردگارا: به من زيستني عطا کن که در لحظه مرگ بر بي ثمري لحظه اي که براي زيستن گذشته است حسرت نخورم، و مردني عطا کن که بر بيهودگيش سوگوار نباشم. بگذار تا آن را خود انتخاب کنم، اما آنچنان که تو دوست ميداري

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X