اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تبدیل 220v AC به220v DC

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    تبدیل 220v AC به220v DC

    سلام خدمت شما دوستان من یه موتورdc زغالی با اطلاعات زیر خریدم ولی برای روشن کردنش به مشکل خوردم من با پل دیود kbpc3510 برق 220 خونگی رو به 220 dc تبدیل کردم ولی زغال های موتور شروع کرد به جرقه زدن خواستم ببینم کسی از شما میدونه باید چیکار کنم
    DC MOTOR
    0-260 V
    2.5-7.5 A
    650 W
    15000 RPM
    :question: :question: :question:
    مشکل ما اینه که دنبال مدرک میریم وقتمونو تلف میکنیم ولی از علم آموزی خبری نیست

    #2
    پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

    نوشته اصلی توسط mehrdadarmani
    سلام خدمت شما دوستان من یه موتورdc زغالی با اطلاعات زیر خریدم ولی برای روشن کردنش به مشکل خوردم من با پل دیود kbpc3510 برق 220 خونگی رو به 220 dc تبدیل کردم ولی زغال های موتور شروع کرد به جرقه زدن خواستم ببینم کسی از شما میدونه باید چیکار کنم
    DC MOTOR
    0-260 V
    2.5-7.5 A
    650 W
    15000 RPM
    :question: :question: :question:
    معمولا اونایی که دی سی هستن رو با ترانس درایو میکنن. (تا جایی که من میدونم)

    دلیل سوختن ذغال ها بالا رفتن ولتاژه.
    وقتی شما 220 ac رو یکسوسازی میکنی ولتاژ میره بالای 300.
    با مقاومت هم فکر نکنم با این توان چیزی جوابگو باشه


    باز نظر اساتید تعیین کنند.
    زکات علم نشر آن است
    بیشتر با من اشنا بشین :
    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
    ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

      یکی از دوستانم گفت که به جای پل دیود از چهارتا دیود قوی استفاده کن و یه خازن ولتاژ بالا هم بزار سر راهش
      یه جای دیگه هم این مدار رو دیدم حالا می خوام ببینم میشه یا نه که کار اضافی نکنم
      مشکل ما اینه که دنبال مدرک میریم وقتمونو تلف میکنیم ولی از علم آموزی خبری نیست

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

        دوست عزیز موتورهای dc برای روشن شدن نیاز به یک مدار راه انداز دارن از روشهار عمومی هم استفاده از اتو ترانس هست که خروجی اتو ترانس رو dcکرده و به موتور میدن تا بتونن سرعت . گشتاور ... رو کنترل کنن.
        دلیل جرقه زدن هم همونطور که دوستمون فرمودن میتونه به دلیل ولتاژ بالا باشه به عبارتی شما 40/50 ولت بیشتر از حد مجاز بهش تغذیه دادین.
        این فایل هم میتونه تا حدودی به شما کمک کنه.
        http://wdl.persiangig.com/pages/down...%20Mode%5d.pdf
        طوری زندگی کن انگار امروز اخرین روز زندگیته!!!
        امروز رو کامل زندگی کن...
        (یه روز یعنی هیچوقت!)

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

          بله دوست عزیز دیگه انقدر ها هم بی سواد هم نیستیم درسته رشتم برق نیست ولی مبانی برق رو پاس کردم در مورد اینکه برای راه اندازی باید مقاومت رو طبق رابطه ی I=V/R بالا برد تا جریان راه اندازی پایین بیاد رو میدونم من میگم نمی خوام 100.000ت بدم ترانس دیمر بگیرم من می خوام ارزون باشه علت استفاده از ترانس بیشتر برای تبدیل فرکانسه و من یه مدار میخوام که موج های سینوسی AC رو بشکنه من توی یه سایت خارجی مدار بالا رو دیدم خواستم ببینم ارزش اینکه درستش کنم رو داره یا اینکه شما روش بهتری بلدین
          مشکل ما اینه که دنبال مدرک میریم وقتمونو تلف میکنیم ولی از علم آموزی خبری نیست

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

            با اجازه اساتید.

            1- راه درست اینه که از ترانس استفاده بکنی.
            2- میتونی موتور رو به صورت سری راه اندازی بکنی. اینجوری ولتاژ بالاتری رو تحمل میکنه.
            3- تو حالت سری موتور میشه همون موتور یونیورسال. اینطوری یا ac هم راه اندازی میشه. مث جارو برقی و دریل و غیره.
            4- میتونی موتور رو نیم پل راه اندازی بکنی. البته اصولی نیست.

            در مورد پست اخرتم منظورتو اصلا متوجه نشدم. یعنی چی که علت استفاده از ترانس تبدیل فرکانسه. ترانس فقط ولتاژ رو تبدیل میکنه. هیچ ترانسی به تنهایی توانایی تغییر فرکانس رو نداره.

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

              دوست عزیز اگه من بخوام به صورت سری راه اندازی کنم باید مقاومت سر راه موتور بزارم دیگه خوب شما بگید چه مقاومتی بزارم که داغ نکنه
              مشکل ما اینه که دنبال مدرک میریم وقتمونو تلف میکنیم ولی از علم آموزی خبری نیست

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

                مقاومت واسه چی؟؟؟؟
                ارمیچر رو با استاتور سری کن بزن به 220 ac
                مگه جاروبرقیتون مقاومت داره. اگه میخوای دورشم کنترل کنی یه دیمر بزار سر راش تمومه.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

                  من واقعا متوجه منظورتون نمی شم این عکس موتور منه اون فلش ها هم دو سر اون هستن کجارو به کجا وصل کنم
                  مشکل ما اینه که دنبال مدرک میریم وقتمونو تلف میکنیم ولی از علم آموزی خبری نیست

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

                    ای بابا. اطلاعات ناقص میدی فکرا رو منحرف میکنی.
                    این یه موتور dc مگنت داره.
                    موتور dcخالی یه سیم پیچ هم دورش داره که میشه همون استاتور.
                    موتور تو نمیشه یونیورسال بشه.
                    داداش این توانی که اون نوشته روش خیلی خفنه. فک نکنم 650 وات بتونه بده. اگه این توانش باشه بالای دویست پنجا سیصد میارزه موتوره.
                    به هر حال با این توان با مقاومت کارت راه نمیفته. قید ترانس رو هم بزن که ترانسش میشه اندازه یه تلوزیون چهارده. کم که نی 650 وات.
                    برو تو فکر منبع تغذیه سوییچینگ.
                    توپولوژی پوش پول خوب جواب همچین توانی رو میده.

                    یه کار دیگه هم میتونی بکنی.
                    یه مدار دیمر بزار یه مولتی متر true rms بزار ولتاژ رو رو 180 ولت تنظیم کن و دیگه از اون بیشترش نکن. کمتر بشه مشکلی پیش نمیاد. بعد از دیمر یه یکسوساز بزار. بعد یه سلف حداقل یکی دو میلی جریان بالا مثلا پنج امپر بزار. بعد اونم خازن و بهدشم موتور دیگه.
                    فقط یه نکته. لحظه راه اندازی سعی کن یه مقاومت کم اهم توان بالا با موتور سری داشته باشی. کنترولر نیمه هادیه و ممکنه نفله بشه ترایاکش.
                    یه مقاومت حدود یکی دو اهم. البته بالای 10 وات. بعد که راه افتاد مقاومت رو اتصال کوتاه کن.
                    اگه زیر بار روشنش نکنی و بدون بار روشن بشه میتونی مقاومت رو تا 0.2 اهم هم کاهش بدی. بعد دیگه اتصال ک.تاه هم نکردی مهم نیست فقط یه ذره مقاومت گرم میشه.
                    خازن هم دیگه زیر 1000 میکرو نباشه.

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

                      والا در مورد توان این دیتا شیتشه که موتور من نوع سومه
                      http://f6gia.no-ip.org:8000/divers/doc_MoteursPOLYMOTOR_fr.pdf
                      من رشته ام متالوژیه و اطلاعاتم در حد مبانی برق عمومی که اونو به زور پاس کردمه اگه این چیزایی که میگی رو مدارشو باخودکار روی کاغذ بکشی ازت ممنون میشم در مورد دیمر هم یه دیمر معمولی 1000 وات گرفتم بعد از اون یه پل گزاشتم زدم به مور سوخت دوباره از همون نوع بگیرم
                      مشکل ما اینه که دنبال مدرک میریم وقتمونو تلف میکنیم ولی از علم آموزی خبری نیست

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC


                        مدار بالایی برای وقتی که میخوای موتورت بدون بار روشن بشه.
                        مدار پایینی برای وقتی که میخوای موتورت زیر بار روشن بشه. تو این حالت سوییچ بازه وقت راه اندازی. بعد موتور که دور گرفت کلید رو باید پایین نگه داری که دو سر مقاومت به هم بچسبه. اگه کلیدو نزنی مقاومت میسوزه ها. توان بالایی روشه.

                        اون دیمر هم که سوخته ترایاکش شوخته.
                        bt139 بخر بزار جاش. البته اگه پایه هاش مث اونه. معمولا bt136 میزارن. bt139 همونه فقط جریانش بالاتره.

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

                          موتور دوستمون از 22 ولت (7.5 امپر) تا 160 ولت (2.5 امپر) میتونه کار کنه.
                          البته دورش هم به ولتاژ وابسته اس.


                          به نظر من بهتره یه رگولاتور با یک ترانزیستور پر قدرت استفاده بشه که بتونه این جریان رو بده.
                          اون دیمر هایی که تو بازار به اسم 1000 وات میفروشن 100 وات هم نیستن :NO:

                          البته اینی که گفتم رو اول باید اساتید تایید کنن تا زحمت بیهوده کشیده نشه.


                          اقا مهرداد برای چه کاری میخواین این موتور رو استفاده کنین؟


                          اقا مهدی دیمر هایی که بیرون میفروشن نمیتونه جوابگو باشه
                          اونا در حد یه لامپ 60 وات طراحی شدن نه یه موتور بچه غول :mrgreen:
                          زکات علم نشر آن است
                          بیشتر با من اشنا بشین :
                          http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
                          ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
                          http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

                            چی بگم. من تا حالا از بازار دیمر نخریدم.
                            این ترانزیستور قدرت میدونی چه توانی روش تلف میشه؟؟؟؟
                            حدود سی چهل تومن ترانزیستور با بیست تومن هیت سینگ و یه فن خیلی قوی لازم داره.
                            2.5 امپر رو 260 ولت.
                            50 ولت رو ترانزیستوره. حدود 175 وات. البته بهترین حالتشه.
                            مثلا 100 ولت بدیم 211 ولت افته ضربدر جریانش!!!!!!!!! من میترسم حساب کنم سی پی یوم بسوزه.
                            میشه چاپر هم درست کرد. البته ایزوله باشه بهتره. ولی میخواد هزینش خیلی کم بشه. تازه طرف طرف رشتش متالوژیه. چه میشه کرد؟؟؟؟؟

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

                              اقا بهنام یه نکته دیگه.
                              من اینو تست کردم. bt139 با یه ورق الومنیوم حدود 10در 10 من چند روز ازش دوازده سیزده امپر گرفتم جواب داد. اگه ترایاک سوختش حالا هر چی هست جاش 139 بزاره جواب 2.5 رو میده. من فکر میکنم خودش 136 داشته. اونم جواب میده. ولی جریان راه اندازی عمه درایور رو میاره جلو چشش. عملا تا دور بگیره اتصال کوتاهه. کلا موتر دی سی بدون مقاومت راه اندازی بشه یه چیزی رو خراب میکنه.

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X