اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

    دوستان یه مشکلی دارم
    دارم یه ماشین رو بازسازی میکنم و خیلی دقیق همه چیزو برسی میکنم . مولتی متر در حالت ماشین خاموش (12/8 ولت ) و در حالت روشن( 14/6 ولت ) رو نشون میده
    مشکل اینه که یه سری قطعه توی ماشین داره به کار میره که نهایاتا این ولتاژ باید 2/ ولت تقییر داشته باشه وگرنه به سیستم آسیب میرسه!!!
    چی کارش کنم که همیشه 12/6 ولت بده ؟؟؟

    #2
    پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

    زمانی که ماشین روشن بشه باتری رو شارژ میآ‌کنه و برای شارژ باتری هم ولتاژی در حدود 14 ولت لازمه

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

      خب این ولتاژا که گفتی طبیعیه. همه ماشینای سالم هم اینجوری هستن.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

        خوب با قطعه ای به اسم رگلاتور این کار رو بکن
        7812
        [move][img width=133 height=100]http://bargiri.persiangig.com/aks/0.306310001356499787_taknaz_ir.gif[/img][/move]

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

          نوشته اصلی توسط faryspeed
          دوستان یه مشکلی دارم
          دارم یه ماشین رو بازسازی میکنم و خیلی دقیق همه چیزو برسی میکنم . مولتی متر در حالت ماشین خاموش (12/8 ولت ) و در حالت روشن( 14/6 ولت ) رو نشون میده
          مشکل اینه که یه سری قطعه توی ماشین داره به کار میره که نهایاتا این ولتاژ باید 2/ ولت تقییر داشته باشه وگرنه به سیستم آسیب میرسه!!!
          چی کارش کنم که همیشه 12/6 ولت بده ؟؟؟
          دست رو دلم نزار که یه عمره حسرت بازسزیو با خودم دارم :cry2:


          چه قطعه هایی اینقدر حساسن؟
          معمولا همشون تا 18 ولت جواب میدن هااااا ؟!

          تو سایتی چیزی اگه براش تاپیک زدی پخ کن برام.
          زکات علم نشر آن است
          بیشتر با من اشنا بشین :
          http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
          ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
          http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

            آقای رضایی اون قطعات که اینو نمیفهمن و خیلی راحت میسوزن یا داغ میشن

            ----------------------------------------

            آقای رحیمی هم فامیل عزیز مرسی بابت راهنمایی ولی یه مشکل کوچولو هست من از این رگولاتور 7812 قبلا استفاده کردم مشکلش اینه که فقط 498 میلی آمپ جریان میده که خیلی کمه - توی یه سایت بستن به تعداد دلخواه و به صورت موازی رو پیشنهاد داده بود که هر کدام /5 آمپر جریان میده ولی مشکلش اینه که گرم میکنه و توی ماشین اصلا نمیشه گرما رو کنترل کرد

            ----------------------------------------------

            آقا بهنام بازسازی چه ماشینی بگو شاید راهکار به صرفه اونو بلد بودم

            قطعات حساس یه سری کیت هستن و تعداد بسیار زیادی ال ای دی و چندتا دستگاه خونگی که اگه ترانسشو بردارم از 12 ولت استفاده میکنن فقط مشکل آمپر هست
            از لحاظ برق ماشین مشکلی ندارم چون ماشین 2 تا باتری داره و یکی از باتری ها فقط برای این لوازمه و از دینام جدا شارژ میشه

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

              من رشته ام مکانیک خودرو هست و این ولتاژ حدود 14 ولت طبیعی هست و مشکلی نیست
              --------------------------- --------------------------

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

                نوشته اصلی توسط گـــــــــــــیــــــج
                من رشته ام مکانیک خودرو هست و این ولتاژ حدود 14 ولت طبیعی هست و مشکلی نیست
                بله این ولتاژ طبیعی هست مخصوصا اگه ماشین از تولیدات جنرال موتورز ده 70 باشه
                مشکلم باهاش متغیر بودنشه
                دینام که شارژ میکنه ولتاژ با دور موتور تا 3000 RPM متغیر باتری رو شارژ میکنه
                ولتاژ دو سر باتری از 12/6 تا 15 میره (( وقتی دور موتور بالای 3000 باشه ))
                تمام قطعات دینام رو هم نو بستم (( آفتامات و ذقال و بالشتک و خورشیدی ))
                یه چیزی میخوام که ولتاژ هرچی که هست همیشه ولتاژ ثابت بهم بده

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

                  میآ‌تونید رگولاتور قابلمهآ‌ای استفاده کنید.اگه بازم جریان میآ‌خواید یه ترانزیستور قابلمهآ‌ای هم بهش اضافه کنید.
                  فکر کنم تا 3 آمپر رو تامین میآ‌کنه.

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

                    دوستان یه سوال دیگه هم دارم
                    میخوام چند جای ماشین ال ای دی کار کنم از جمله پشت کیلومتر - ولی میخوام کنترل میزان نور دهیشو داشته باشم
                    از چه ولومی استفاده کنم ؟؟؟
                    http://iran-micro.com/index.php/cPath/278_95
                    توی مدار هر 4 تا ال ای دی به هم سری میشه با یه مقاومت 220 اهم ولی نورش برا پشت کیلومتر توی روز خوبه و برا شب خیلی زیاده
                    با این مدل نصب کردن چطوری از ولوم استفاده کنم ؟؟

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

                      نوشته اصلی توسط حمیدرضا رضائی
                      میآ‌تونید رگولاتور قابلمهآ‌ای استفاده کنید.اگه بازم جریان میآ‌خواید یه ترانزیستور قابلمهآ‌ای هم بهش اضافه کنید.
                      فکر کنم تا 3 آمپر رو تامین میآ‌کنه.
                      آقای رضایی
                      یه جا خوندم فقط با اضافه کردن یه مقاومت به صورت سری با باتری ماشین میتونم برق 12 ولت 4 آمپر بگیرم !!!
                      فقط اگه میشه یه توضیح بدید که اینو چطور حساب میکنن
                      اینم متن نوشته :
                      اگه جریان مصرف کننده ی 12 ولتی شما ثابته (مثلا مصرف کننده شما 12v /4A میخواد) در این صورت استفاده از یک مقاومت کافیه : مقدار مقاومت و توان مقاومت رو هم خیلی ساده محاسبه میکنیم.

                      مثالی برای 12v / 4A
                      ولتاژ مقاومت = 14 منهای 12 که میشه 2ولت
                      جریان مقاومت = 4 آمپر

                      مقدار مقاومت : میشه 2/5 (دو پنجم) یعنی 0.4 که بهتره 0.47 اهم استفاده کنید.
                      توان مقاومت : با رابطه RII میشه 4 * 4 * 0.47 میشه حدود 7.5 وات

                      پس کافیه یه مقاومت 0.47 اهم 10 وات رو با باتری ماشین سری کنید.

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

                        دوست عزیز. حتی ماشینای جدید هم اینطوری هستن. دور بالای سه چهار هزار بالای 15 هم میره.

                        7812 جواب نمیده. حداقل ورودی ولتاژ باید 2.5 ولت بیشتر از خروجی باشه.
                        رگولاتور lm2576 یه رگولاتور سوییچینگه. خودش توانایی دادن سه امپر رو داره. با یه ترانزیستور ماسفت میتونین تا سی چهل امپر ازش بگیرین. قیمتشم زیاد نیست.
                        اگه میخواین از 7812 استفاده بکنین موازی نکنین بهتره. با یه ترانزیستور و یه مقاومت میتونین جریانشو بالا ببرین.

                        اگه دستگاهایی که استفاده میکنین و ولتاژشون حساسه جریانشون زیاد نیست میتونین از یه زنر و یه مقاومت استفاده بکنین. اگه جریان بالا باشه زنر تنها نمیشه. با یه ترانزیستور میشه یه زنر جریان بالا ساخت.

                        کم و زیاد کردن نور ال ای دی با کم و زیاد کردن جریان یا ولتاژ کار درستی نیت. باید با یه موج مربعی دیوتی سایکلشو تغییر بدی.

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

                          نوشته اصلی توسط Mahdi_Vaziri
                          دوست عزیز. حتی ماشینای جدید هم اینطوری هستن. دور بالای سه چهار هزار بالای 15 هم میره.

                          7812 جواب نمیده. حداقل ورودی ولتاژ باید 2.5 ولت بیشتر از خروجی باشه.
                          رگولاتور lm2576 یه رگولاتور سوییچینگه. خودش توانایی دادن سه امپر رو داره. با یه ترانزیستور ماسفت میتونین تا سی چهل امپر ازش بگیرین. قیمتشم زیاد نیست.
                          اگه میخواین از 7812 استفاده بکنین موازی نکنین بهتره. با یه ترانزیستور و یه مقاومت میتونین جریانشو بالا ببرین.

                          اگه دستگاهایی که استفاده میکنین و ولتاژشون حساسه جریانشون زیاد نیست میتونین از یه زنر و یه مقاومت استفاده بکنین. اگه جریان بالا باشه زنر تنها نمیشه. با یه ترانزیستور میشه یه زنر جریان بالا ساخت.

                          کم و زیاد کردن نور ال ای دی با کم و زیاد کردن جریان یا ولتاژ کار درستی نیت. باید با یه موج مربعی دیوتی سایکلشو تغییر بدی.
                          مرسی
                          خوب شد گفتی 7812 هیچ جا ننوشته که حتما باید 2.5 بیشتر باشه
                          از همون رگولاتور lm2576 استفاده میکنم
                          فقط اون خط آخر رو متوجه نشدم

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

                            نوشته اصلی توسط faryspeed
                            مرسی
                            خوب شد گفتی 7812 هیچ جا ننوشته که حتما باید 2.5 بیشتر باشه
                            از همون رگولاتور lm2576 استفاده میکنم
                            فقط اون خط آخر رو متوجه نشدم
                            تو دیتاشیتش نوشته.

                            دیوتی سایکل رو به زبان ساده میگم. چون گفتی رشتت برق نیست.

                            موج مربعی معمولی که میدونی چیه؟؟
                            فک کن همون ولتاژ دوازده ولت رو ثانیه ای 100 بار قطع و وصل بکنی میشه یه موج مربعی. یعنی 5 میلی ثانیه وصل و پنج میلی ثانیه قطع. سر هم میشه 10 میلی ثانیه. اینجوری یه موج مربعی با فرکانس 10 هرتز داری. حالا اگه همین موجو بدی به ال ای دی دقیقا ال ایدی داره پنجاه درصد کار میکنه. چون دقیقا نصف موج روشن میشه. پنج میلی ثانیه خاموش و پنج میلی ثانیه روشن. اگه این ده میلی ثانیه کل سیکل رو نگه داری و نسبت خاموشی به روشنی رو تغییر بدی یعنی دیوتی سایکل رو تغییر دادی. به این روش میگن مدولاسیون پهنای پالس یا همون PWM.(PULSE WITTH MODULATION)
                            اینجوری دقیقا میتونی بگم چند درصد ماگزیمم نور ال ای دی رو داشته باشیم. اگه نسبت روشن بودن به خاموش بودن بشه 90 درصد. نور نود درصده. اگه بشه چهل درصد نور چهل درصده. توی فرکانس بالای 48 هرتز هم چشم انسان توانایی تشخیص تغییرات رو نداره. یعنی اگه فرکانس خاموش روشن شدن ال ای دی بیشتر از 48 هرتز بشه دیگه لرزش نور هم احساس نمیشه.

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : مشکل در برق ماشین ( تبدیل خود به خودی 12 ولت به 14 ولت )

                              راستی یه چیزی. حتی اگه از اون رگولاتوری که من گفتم استفاده کنی باید حدود 1.6 ولت ولتازت بالاتر از 12 باشه.و اگه انطوری نباشه وقتی ماشین رو خاموش بکنی ولتاژ خروجی به 11 ولت میرسه.

                              به هر حال شما اگه بگید کدوم قسمته که اسیب میبینه بیشتر میتونیم کمکت کنیم. تا جایی که من میدونم استاندارد طراحی برق خودرو 18 ولته. تمام قطعات باید تحمل 18 رو داشته باشن. در ضمن اگه ولتاژشتون از 14.4 بالاتر بره احتمال اسیب دیدن باطری زیاده. ولتاژ EQUAL باطری دوازده ولت ماشین 14.4 ولته و بیشتر بدین اصلا باطری اسیب میبینه. یه احتمال دیگه هست که اصلا باطری عمرشو کرده و به همون دلیله که ولتاژآ‌میرسه به 15.

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X