اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

یه چیز خیلی عجیب واسه موتور برف پاکن کامیون

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    یه چیز خیلی عجیب واسه موتور برف پاکن کامیون

    سلام دوستان خودم.
    امروز دستم یه موتور برف پاک کن کامیون امد بازش کردم گیربکس حلزونی با دنده ها پلاستیکی داش.
    بعد یکم به موتور دقت کردم دیدم سه تا سیم داره وقتی بهش برق دادم دیدم 3 تا سرعت میشه با این سه تا سیم بووحود اورد. سرعت کند متوسط و تند داش.
    اما جالب واسم این بود که من تویه دور کند 20 کیلو نیرو داشتم تویه دور متوشط 15 و تویه دور تند 10 کیلو نیرو سر شفتم داشتم.
    حالا سوالم اینجاس گیربکس موتور که ثابت چرا تویه دور کند قدرت موتور بیشتر میشه؟؟ خیلی واسم عجیب ممنون میشم راهنماییم کنید.
    oo: oo:

    #2
    پاسخ : یه چیز خیلی عجیب واسه موتور برف پاکن کامیون

    اصولا سرعت و گشتاور با هم رابطه عکس دارند.

    زیرا در سرعت کم زمان برای مصرف انرژی به مراتب از سرعت بالا مناسب تر است لذا انرژی بیشتری مصرف می شود در نتیجه نیروی بیشتری دارد.
    همواره يادمان باشد:
    1-مردان بزرگ اراده مي کنند و مردان کوچک آرزو
    2-افراد بزرگ، هميشه به دنبال ايده هاي بزرگند و افراد کوچک به دنبال افراد بزرگ
    3-هميشه سعي کن آنقدر کامل باشي که بزرگترين تنبيه تو براي ديگران گرفتن خودت از آنها باشد.

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : یه چیز خیلی عجیب واسه موتور برف پاکن کامیون

      ممنون از جوابتون.
      اما قک کنم دور کند جریانی خیلی کمتر از دور تند داش. پس چرا دور کند قدرتی بیشتر از دور تند داره؟؟
      حالا بازم فردا میرم جریانا رو اندازه میگرم میزارم. اما فک کنم تویه دور کم انرژی کمتری مضرف میشد با این وجود نیرویی بیشتر از دور تند داش. حالا فردا دقیق تر اندازه میگزم میزارم.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : یه چیز خیلی عجیب واسه موتور برف پاکن کامیون

        نوشته اصلی توسط akbar8
        حالا فردا دقیق تر اندازه میگزم میزارم.
        موندم گشاور موتور رو چطوری اندازه میگیری ؟ میشه تکنیک کارت رو بگی ؟
        تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
        داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : یه چیز خیلی عجیب واسه موتور برف پاکن کامیون

          درسته
          نحوه اندازه گیری رو لطفا بفرمائید
          تعداد قطبهای سیم پیچی داخل موتورش هم مهمه با اون تعداد دور رو تغییر میده
          اما در کل قوانین نیوتون هنوز هم پا بر جا هستن
          هميشه به ياد خدا باش !

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : یه چیز خیلی عجیب واسه موتور برف پاکن کامیون

            موندم گشاور موتور رو چطوری اندازه میگیری ؟ میشه تکنیک کارت رو بگی ؟
            درسته
            نحوه اندازه گیری رو لطفا بفرمائید
            تعداد قطبهای سیم پیچی داخل موتورش هم مهمه با اون تعداد دور رو تغییر میده
            اما در کل قوانین نیوتون هنوز هم پا بر جا هستن
            بهم نخندی!!! من موتورا که دستم میاد به خروجی شفت یه وزنه علامت سوال مانند وصل میکنم و جایی که موتور قفل میکنه عدد روی وزنه رو میخونم.
            کارم اشتباه اما برای مقایسه موتورها با یکدیگر راهی خوبهو مناسبه!!
            الان رفتم جریان تویه دور کم اندازه گرفتم حدود 0.75 امپز بود اما قدرتی معادل 20 کیلو داره( یعنی 20 کیلو رو میتونه بلند کنه) و وزنه روی 20 کیلو قفل کردو شفت دیگه حرکت نمیکرد. حالا دورو کردم حالت تند جریانی حدود 2 امپز میکشه اما نیرویی معادل 10 کیلو(یعنی 10 کیاو رو متونه بلند کنه) داره و وزنه و شفت روی 10 کیلو قفل کردن. یعنی به ازا جریان کم و دور کم قدرت بیشتر داش.

            واسم خیلی عجیبه. اخه چطور میشه؟؟!
            حالا کارم عزیزان اشتباه؟؟ اگه کسی دلیل اینو میدونه لطفا راهنمایی کنه؟؟
            اگه هم دوس دارید براتون عکس بزارم.

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : یه چیز خیلی عجیب واسه موتور برف پاکن کامیون

              اینم لینک عکس از نحوه اندازه گیری:
              :redface:
              http://up.toca.ir/images/r6ulij9ij0o7g5pxjo4.jpg

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : یه چیز خیلی عجیب واسه موتور برف پاکن کامیون

                کسی ندونس ار دوستان؟؟!!

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : یه چیز خیلی عجیب واسه موتور برف پاکن کامیون

                  میشه از گیر بکس این موتور هایی که دارید یک عکس بذارید! و سایزشون! اگر داخل گیربکس رو میتونید باز کنید از بازش عکس بذارید!

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : یه چیز خیلی عجیب واسه موتور برف پاکن کامیون

                    فک کنم بازم هیچکی جوایم نمیدونه!! عزی این موضوع ربطی به ساختمان داخلی خود موتور دازه نه گیربکسش. گیربکس حلزونی لاکی . یه دنده برگ لاکی با یه دنده حلزونی. خیلی زود دندش میشکنه.


                    با تشکر از دوستان. فک کنم فانون نیوتنتون زیر سوال رف. تمام.

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : یه چیز خیلی عجیب واسه موتور برف پاکن کامیون

                      تو حالتی که موتور قفل میشه
                      جریان هر دو حالت رو داری؟ اندازه گرفتی؟
                      اینو پرسیدم برا خودم که حدودش رو بدونم
                      وگرنه بازم تو دور تند بایستی آمپر بالاتری داشته باشی
                      نوع سیم پیچی مهم هست تو این مدلی که شما اندازه گرفتی گشتاور رو
                      ممکنه که سیم پیچی دور تند گشتاور راه اندازی کمتری داشته باشه و تو این حالتی که شما اندازه گیری میکنید
                      لغزش زیاد هست و عملا شما گشتاور راه اندازی رو دارید اندازه میگیرید
                      تو دور نامی هر دو حالت مثلما کار انجام شده حالتی که آمپر بیشتری رو مصرف میکنه بیشتره و درست هم هست
                      نمی دونم تونستم جوابت رو بدم یا نه !
                      اما من اینجوری بلدم بگم دیگه.
                      هميشه به ياد خدا باش !

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : یه چیز خیلی عجیب واسه موتور برف پاکن کامیون

                        مرسی عزیز. متوجه همه چی شدم.گشتاور موتور تویه دور کم و زیاد و متوسط متفاوته. حالا تویه دور کم که حداکثر گشتاور رو داریم موتور کمترین جریان چه در حالت عدی و چه در جالت قفل.

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : یه چیز خیلی عجیب واسه موتور برف پاکن کامیون

                          این 3تا سیم با کاهش وافزایش تعداد قطب ها دور موتور رو کم و زیاد می کنند و هرچه که تعداد قطب ها کمتر باشه سرعت موتور افزایش میابد وقدرت کم می شود و برعکس :arrow:

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : یه چیز خیلی عجیب واسه موتور برف پاکن کامیون

                            این موتور برف پاکن جه کامینونیه
                            طریقه سیمپیچهاش چطوری و به چه صورتی سرعت رو تغییر میده
                            ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست

                            وقتی یک ملت برای فرهنگ و نژاد و ملیت خویش ارزشی قائل نشد و حقی را که طبیعت برای نگاهداری نژاد پاکش به او ارزانی داشته بود پایمال ساخت و به بیگانگان روی آورد و تسلیم شد دیگر حق ندارد از شکست و بدبختی سیاسی که خودش باعث آن شده است شکایت کند .ادولف هیتلر

                            r.babazadeh@yahoo.com

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : یه چیز خیلی عجیب واسه موتور برف پاکن کامیون

                              نوشته اصلی توسط akbar8 نمایش پست ها
                              فک کنم بازم هیچکی جوایم نمیدونه!! عزی این موضوع ربطی به ساختمان داخلی خود موتور دازه نه گیربکسش. گیربکس حلزونی لاکی . یه دنده برگ لاکی با یه دنده حلزونی. خیلی زود دندش میشکنه.


                              با تشکر از دوستان. فک کنم فانون نیوتنتون زیر سوال رف. تمام.
                              توان موتور نسبت مستقیم با دور موتور و گشتاور خروجی داره...اگر شما سرعت موتور رو بالا ببری توان خروجی افزایش پیدا میکنه

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X