اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

حفاظت دیفرانسیل و سیستم وصل اتوماتیک

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    حفاظت دیفرانسیل و سیستم وصل اتوماتیک

    :question:
    یک پست فشار متوسط شامل دو عدد ترانس که از یک سو به سیستم فشار متوسط و از سوی دیگر به تابلو فشار ضعیف متصل هستند، می باشد. تابلو فشار ضعیف شامل دو کلید ورودی و یک کلید کوپلاژ است که دو باس مجزا را به هم مربوط می نماید. در سیستم فشار ضعیف یک سیستم اتوماتیک سریع ( Fast auto transfer system) پیش بینی شده است که به محض بی برق شدن هر باس کلید کوپلاژ را می بندد. از سوی دیگر ترانسهای قدرت هر کدام به یک سیستم حفاظت دیفرانسیل استاندارد مجهزند که در صورت عملکرد، هر دو کلید سمت فشار ضعیف و فشار متوسط را از طریق رله های تریپ واسطه بسیار سریع از مدار خارج می نماید.
    با این حال مطابق گزارشات عملکرد توأم دو سیستم مذکور در عمل همراه با مشکلاتی است. در بعضی مواقع وقتی فالتی روی یکی از ترانسها پیش می آید، رله دیفرانسیل مربوطه عمل کرده و فرمان قطع صادر می نماید اما عملاً فقط کلید سمت فشار متوسط باز می شود. بدنبال آن باس فشار ضعیف مربوطه نیز بی برق شده و سیستم اتوماتیک وصل دوباره، کلید کوپلاژ را تحت اتصال کوتاه می بندد. زیرا کلید فشار ضعیف باس بی برق هنوز قطع نشده است.
    بررسیهای بیشتر نشان می دهد هیچ مشکلی در مکانیزم قطع کلیدهای فشار ضعیف یا مدارات مرتبط وجود ندارد.

    آیا می توانید توضیحی برای عدم قطع به موقع کلید فشار ضعیف و بروز مشکل مذکور ارائه نمائید؟



    -----------------------------------------------------------------------------
    تفکر خلاق شادی بخش است،
    پس در مورد آنچه در اطرافتان رخ می دهد
    همچنین محصولات فکری دیگران تعمق کنید.
    http://electrical-riddles.com


    #2
    پاسخ : حفاظت دیفرانسیل و سیستم وصل اتوماتیک

    با سلام : برای عمل نکردن کلید سمت فشار ضعیف جوابی ندارم ولی میخواستم بگم که اصولا" در حفاظت دیفرانسیل و دیگر حفاظتهای مربوط به ترانس قدرت مثل بخهلتس و غیره از رکلوزر استفاده نمیشود

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : حفاظت دیفرانسیل و سیستم وصل اتوماتیک

      خیلی خوشحالم که بالاخره یک نفر صورت مسئله را خوانده و در مورد آن فکر کرده. واقعاً تعجب می کنم چرا مهندسان ایرانی با این همه استعداد تا این حد نسبت به فعالیتهای فکری منفعلند.
      در مورد پاسخ ارائه شده منظور از وصل دوباره همان سیستم AUTOMATIC TRANSFER SYSTEM است نه
      AUTO RECLOSING SYSTEM

      چنانچه به سایت http://electrical-riddles.com مراجعه فرمائید حتماً موضوعاتی برای تفکر بیشتر و امکانی جهت تفکر عمیقتر در مورد تجارب فنی روزمره خود خواهید دشت.اگر به این سایت مراجعه فرمائید می بینید که بعضی از دوستان ایرانی خیلی بهتر و عمیقتر از مهندسان خارجی به موضوعات پرداخته اند ولی متأسفانه تعدادشان اندک است.
      لطفاً در این زمینه مشارکت فرمائید تا خصیصه تفکر مفهومی خود را به دوستان خارجی خود معرفی نموده و از رهگذر آن از فواید این تبادل افکار بهره مند شویم.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : حفاظت دیفرانسیل و سیستم وصل اتوماتیک

        راستش را بخواهید من به صورت عملی با سیستمهای قدرت در ارتباط هستم ولی متاسفانه با این موضوعی که شما عنوان کردید برخوردی نداشته ام
        بنا براین خوشحال میشم توضیحاتی در مورد automatic transfer system بدهید
        با تشکر

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : حفاظت دیفرانسیل و سیستم وصل اتوماتیک

          سیستم تغذیه یک از دو یا دو از سه معمول در تابلوهای الکتریکی از انواع سیستمهای انتقال اتوماتیک بطعی است. در انواع سریع معمولاً از یک سیستم سنکرون کمکی استفاده می شود. در انواع پیشرفته تر امکان سویچ کلیدهای ورودی روی باسهای تغذیه کننده موتورهای سنگین با گشتاورهای ماند بزرگ فراهم می شود. در سیستمهای باتری شارژر و ups نیز از انواع الکترونیکی آنها استفاده می شود. سیستم موسوم به شهر و دیزل در انواع تابلوهای کنترل امرجنسی نیز یک سیستم انتقال اتوماتیک است.


          ارادتمند
          حمید

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : حفاظت دیفرانسیل و سیستم وصل اتوماتیک

            آقا حمید
            جواب سئوالهای قبلی و معما های قبلی و کسایی که جواب داده بودند داخل سایتتون نبود
            با تشکر
            سخت ترين چيزي كه مي توان در زندگي ياد گرفت اين است كه از روي كدام پل
            بايد رد شد و كدام پل را بايد خراب كرد
            از سه چيز متنفرم 1- خيانت 2- دروغ 3- نامردي
            { خلاف قوانین - پاک شد }

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : حفاظت دیفرانسیل و سیستم وصل اتوماتیک

              خیلی ها معتقدند اشکال اساسی نظام آموزشی ما پرداختن هم زمان به سوال و جواب است. این نحوه آموزش قدرت خلاقه انسان را عقیم نموده و انسانهای با استعداد را تبدیل به ماشین حفظ اطلاعات می نماید. بنابراین در سایت بنده نمی توان سوال و جواب را با هم یافت ، جواب تنها در خلال مباحثات آن هم در ذهن افراد شکل می گیرد.
              برای مثال بحث اصلی در سوال فعلی سیستم انتقال اتوماتیک نیست اما پرداختن به موضوع بحث سبب تحصیل برخی اطلاعات دیگر می شود.
              بنده نه بضاعت پاسخگویی به مسائل فنی را دارم نه ادعای آنرا، فقط قصدم ایجاد بستری مناسب جهت پرداختن به مباحث عمیق و مفهومی مهندسی برق است.

              ارادتمند
              حمید

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : حفاظت دیفرانسیل و سیستم وصل اتوماتیک

                سلام خیلی برای شما متاسفم که رله بوخهلس را به رله دیفرانسیل ربط دادهآ‌اید در ضمن املای کلمه بوخهلس اینگونه است نه آنگونه که شما نوشتهآ‌اید. :mrgreen:

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : حفاظت دیفرانسیل و سیستم وصل اتوماتیک

                  شما ابتدا به طور کامل مشخص کنید که آیا خود ترانس برایش مشکل پبش آمده یا در قسمت فشار ضعیف اتصالی رخ داده است.
                  معمولا ATS را به این شکل تعریف می کنند که چنانچه روی باس FALT آمده باشد آنگاه خود ATS در Logic اجازه وصل را به کوپلر نمی دهد.
                  منتها اگر برای خود ترانس مشکلی پیش آید ، سیگنال تریپ برای بریکرهای بالادست و پایین دست ترانس ارسال می شود و آنگاه نصف باس
                  بی برق شده و کوپلر روی نصف باس Under Voltage خواهد دید. و سپس بدون مشکل وصل خواهد کرد.

                  دیدگاه

                  لطفا صبر کنید...
                  X