اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف از راه اندازی تا ثبت شرکت)

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف از راه اندازی تا ثبت شرکت)

    سلام دوستان :bye
    اول از همه بگم دلیل اینکه موضوع رو در این انجمن ایجاد کردم این بود که اطلاعاتی که در اینجا تبادل خواهد شد برای همیشه باقی بماند و دیگر دوستان و همکاران عزیز نیز از این اطلاعات بهره ببرند. وگرنه میدونم که جای اینگونه بحث ها در انجمن گفتگوی آزاد خواهد بود. :smile:

    از آخر روزی باید دست به کار شد و یکی از راه های زندگی رو برای انتخاب شغل مشخص کرد....ما راه کارآفرینی رو انتخاب کردیم. :agree:
    فعلا دارای تجربیات قبلی در زمینه کاریمون میباشیم و دارای بازاریاب هم هستیم...اما تا الان کارمون به صورت آماتوری بوده و اقدام به راه اندازی شرکت نکرده ایم. :smile:
    اما مدتیست که تصمیم برآن گرفیتم تا محصولاتمان به صورت اصولی تر در یک شرکت با نشان و مارک ثبت شده و دارای استاندارد پیش ببریم.

    خوب سوالات به این صورت هست: :read:

    برای راه اندازی یک شرکت تولیدی به صورت اصولی ؛فرض مثال تولید و اسمبل کردن دستگاه های الکترونیکی

    چه چیزها و امکاناتی لازم هست؟

    از کجا باید شروع کرد و چه کارهایی باید کرد ؟

    همچنین مراحل قانونی ثبت شرکت و مارک شرکت و اداره مالیات چه خواهد بود؟

    آیا به مدرک خاصی نیاز هست؟

    آیا نیاز به یک آزمایشگاه نیز هست ؟

    ===============================
    اطلاعاتی که خودم دارم و از صحت کامل آن خبر ندارم به صورت زیر هست:

    1- صاحب شرکت باید فردی با مدرک مهندسی و کارت معافیت یا پایان سربازی باشد.

    2-شرکت تولیدی باید شامل دفترفروش و کارگاه متمایز از هم باشند.

    3-مارک شرکت و آرم شرکت جدید باشد.

    4-پس از ثبت شرکت باید به اداره مالیات مراجعه کرد.
    که شرکت نیازمند به یک حساب دار میشود تا حساب های خرید و فروش شده را ثبت نماید.
    پس از گذشت یک سال لیست حسابدار به اداره مالیات ارجاع داده میشود تا مقدار مالیات مربوطه نسبت به آن اعلام شود.

    5-مدت اعتبار شرکت 2سال خواهد بود و پس از آن باید برای تمدید اعتبار آن اقدام کرد.

    6-احتمالا میشه در محیط کارگاه نیز یک بخش برای QC در نظر گرفت .


    ===============================
    -مراحل قانونی اجاره مکان مورد نیاز چگونه هست؟

    -برای راه اندازی دفتر فروش به چه امکاناتی نیاز هست؟

    -برای یک کارگاه اسنبل قطعات الکترونیکی به چه لوازم و امکاناتی نیاز هست؟


    ===============================

    به نظر شما دفتر در یک جای خوب مثل حاشیه خیابان اصلی باشد و کارگاه در یک شهرک صنعتی واقع شود چطور است ؟

    -=-==-=-=--=-=-=-=-=-=-=-

    در حال حاظر بیزینس پلن و طرح پروژه و ماموریت کار و چشم انداز کارمون رو مشخص کردیم.


    اگر اطلاعات یا تجریبات کاملی ندارید نیاز نیست به تمامی سوالات پاسخ بدید .
    فقط چیزهایی که مطمئن هستید یا تجربه کردین رو با من و دیگر دوستان به اشتراک بذارین.
    منتظر تجریبات و اطلاعات شما اساتید و سروران گرامی هستیم :nerd:
    باتشکر.

    هنگامي که چيزي مينويسي، کاري نکن تنها کسي که از مغزش استفاده کرده باشد ،مدادت باشد .

    \|/_\/_

    #2
    پاسخ : راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف از راه اندازی تا ثبت شرکت)

    بنده یه شرکت ثبت کردم . یه سری از سوالات رو میآ‌تونم جواب بدم.
    1-کاملا اشتباهه. برای ثبت شرکت نیازی به مدرک تحصیلی خاصی نیست.یعنی اصلا مدرک نمیآ‌خواد. طبق قوانین باید کارن معافیت یا پایان خدمت موجود باشه. بعضی وقتآ‌ها معافیت تحصیلی هم قبوله. از بعضی روشآ‌ها اگه اقدام کنید که کلا هیچی لازم نیست!

    2-شما فقط لازمه که اقامتگاه قانونی شرکت رو مشخص کنید که میآ‌تونه حتی واحد مسکونی خودتون باشه( دقیقا مطابق قانون) بنابراین نیاز به دفتر یا کارگاه یا مکان خاصی نیست.

    3-اسم شرکت باید حداقل 3 بخشی و جدید باشه. اولین مرحله ثبت شرکت، انتخاب اسم و گرفتن گواهی تایید اسم (که غیر مجاز یا تکراری نباشه) هست. آرم و لوگو هم نیاز نیست ولی اگه دارید تهیه میآ‌کنید نباید مشابه آرم شرکت دیگهآ‌ای باشه. برای اینکه بتونید از مزایای انحصاری آرم و مارک استفاده کنید باید اونآ‌ها رو جداگانه ثبت کنید.

    4-برای تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی باید حتما در اداره مالیات تشکیل پرونده بدید و دفاتر مالیاتی رو پلمپ کنید.

    5-مدت اعتبار شرکت در اساسنامه مشخص میشه و میتونه هر مدتی باشه.حتی میآ‌تونید ذکر کنید که نامحدود باشه.

    6-کارگاه متعلق به خودتونه و سازمان ثبت اسناد و ... بازرسی نمیآ‌کنن که چه کار میآ‌کنید یا نمیآ‌کنید.

    اجاره مکان هم که کاملا مشخصه.میآ‌تونید برای اطلاعات بیشتر به یه بنگاه مراجعه کنید.
    عقل هم میگه که لازم نیست کارگاه در داخل شهر و با قیمت های بالا تهیه بشه.معمولا شهرک های صنعتی بهتر هستن.حتی ممکنه مزایایی هم براتون داشته باشه.
    دفتر کار هم باید تا حد امکان شیک و مرتب باشه. یه PC یا لپتاپ به همراه اینترنت و فکس و ملزومات اداری معمول و یک منشی وارد و کمی کاتالوگ و بروشور و ... مناسبه.

    در ضمن برای بیمه هم ابتدا باید برای شرکت پرونده درست کنید و کد بگیرید. بعدش همهآ‌ی افرادی که میآ‌خوان بیمه داشته باشن با شرکت قرارداد میآ‌بندن و تقاضا بیمه میآ‌کنن. هزینه بیمه برای کارگاهآ‌های تولیدی معمولا همراه با تخفیف های خوبیه.

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف از راه اندازی تا ثبت شرکت)

      بعد از ثبت شرکت اطلاعات به اداره مالیات انتقال داده میشه و اونها ما را مجبور به پر کردن دفتر می کنند؟؟؟؟؟؟؟

      اگه شرکت تعطیل باشه و درآمد نداشته باشه به چه صورت باید اینو اعلام کرد تا مالیات نیاد؟؟؟؟؟؟؟؟
      کسی که به کشورش به درستی خدمت کند،نیازمند تکیه به خاطره ی گذشتگانش نخواهد بود
      ولتر

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف از راه اندازی تا ثبت شرکت)

        معمولا به طور اتوماتیک این کار انجام نمیشه و شما باید برید و فرم پرکنید و مدارک ببرید تا پرونده مالیاتی براتون تشکیل بشه. ولی اگه این کارو نکنید ممکنه بعد چندسال بیان خدمتتون و جریمه تپل براتون در نظر بگیرن!
        اگه هم کار و کسبی نداشته باشید موقع ارسال اظهارنامه مالیاتی یه نامه هم میآ‌زنید روش با این مضمون که وضعتون خراب بوده و درآمد نداشتید و ... ولی یادتون باشه که یا به اسم شرکت قرارداد نبندید یا اگه بستید حتما در دفاتر ذکر بشه. اگه ثابت بشه که شما قرارداد هارو در دفتر ننوشتید جریمه باید بدید

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف از راه اندازی تا ثبت شرکت)

          نوشته اصلی توسط deremel400
          بعد از ثبت شرکت اطلاعات به اداره مالیات انتقال داده میشه و اونها ما را مجبور به پر کردن دفتر می کنند؟؟؟؟؟؟؟

          اگه شرکت تعطیل باشه و درآمد نداشته باشه به چه صورت باید اینو اعلام کرد تا مالیات نیاد؟؟؟؟؟؟؟؟
          با سلام

          شرکتهای غیر فعال باید اعلام راکدی کنند.

          در صورت عدم چشم انداز فعالیت در آینده، درخواست انحلال بدهید.

          (به اداره دارایی)

          با تشکر
          گشتی در لاله زار
          http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76138.0

          http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76141

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف از راه اندازی تا ثبت شرکت)

            سلام دوستان
            من خودم شرکت دارم و فعالیت می کنم. چند تا از تجربیاتم را بهتون میگم.

            1. محل شرکت هر جایی می تونه باشه، درسته که میگن نباید مسکونی باشه، ولی الان توی هر کوچه 6 تا شرکت می زنن، کسی هم کاریشون نداره، فقط اولین بار که مامورین آب و برق و گاز وقتی مراجعه می کنند و تابلوی شرکت را می بینند، گزارش می دهند و انشعاب آب و برق و گازتان تجاری می شود و خدا تومن براتون قبض می یاد.

            2. ببینید اگر فعالیت شرکتتان تولیدی هست و چندان با ارباب و رجوع در ارتباط نیستید حتی نیازی به تابلو هم نیست. پز دادن بیشتر = هزینه های زور بیشتر

            3. اگر نیازی به بیمه ندارید اصلا شرکت خود را به اداره بیمه معرفی نکنید، ولی اگر کردید اول ماجرا و بدبختی و دردسر هست. تا آخر هر ماه مهلت دارید لیست بیمه ماه قبل را به اداره بیمه بدهید. مقدار بیمه 30 درصد حقوق کارمنداتون هست که 7 درصد بر عهده کارگر و 20 درصد حق کارفرما و 3 درصد بیمه بیکاری باز بر عهده کارفرماست. حداقل حقوق قانون کار امسال هم حدود 489000 تومان هست، یعنی کمتر از این نمی توانید توی لیست یک کارمند تمام وقت بزنید. ضمنا هر ماه لیست بیمه را بعد از اداره بیمه باید به دارایی هم بدهید.

            4. یک شرکت تا سه سال می تواند ضررده و دارای سود منفی باشد، یعنی اینکه شما اگر در اداره مالیات ثبت نام کنید و دفاتر پلمپ شده بگیرید، تا سه سال می توانید سود منفی رد کنید و مالیات ندهید. بعد سه سال میگن یا سود مثبت و مالیات زور بدهید یا شرکت را جمع کنید.

            5. ببینید فقط مالیات شرکت های خیلی بزرگ را بر اساس دفاترشان محاسبه می کنند. بقیه شرکت ها حتی اگر دفتر هم بدهند، دفتر مردود می شود (هزار تا ایراد بنی اسرائیلی می گیرند) سپس جریمه مردود شدن دفتر می شوید و بعد خودشان بسته به انصافشان برایتام مالیات می زنند. ضمنا دفتر خالی هم جریمه دارد. ولی حتی اگر 2 خط هم توی دفتر بنویسید دیگر جریمه دفتر خالی نمی شوید. ولی مطمئن باشید که هر سال دفترتان مردود می شود. تا برج 4 سال بعد هم مهلت دارید دفاتر و اظهارنامه را ارائه بدهید.
            نتیجه اخلاقی : بیخودی پول حسابدار برای پر کردن دفاتر جهت ارائه به دارایی ندهید. جریمه مردود شدن دفتر خیلی کمتر از هزینه پر کردن دفتر توسط حسابدار است. الان نرخ حسابدار برای پر کردن دفاتر یک سال اینجا چیزی حدود 700 هزار تومان هست.

            6. بزرگترین و گران ترین تجربه خودم : ببینید معمولا هسته یک شرکت توسط شما و چند نفر از دوستانتان تشکیل می گردد. از لحطه ای که تصمیم به تاسیس شرکت گرفتید، به خاطر حرمت دوستی تان، (خیلی مهمه) دقیقا از همون ابتدا تعارف را کنار بگذارید و دقیقا مثل چند تا غریبه حساب و کتاب کنید. همه چیز را قانونی بین خودتان تعریف کنید. از همان روز اول یک نرم افزار حسابداری بخرید و روی سیستم نصب کنید. برای تک تک خرید ها فاکتور بگیرید و تا ریال آخر هزینه ها و درآمدها را دقیق ثبت کنید. باور کنید این بهترین روشی هست که میتونه جلوی خیلی از بحث ها و مشکلات را بگیرد. من دوستی های زیادی را دیدم که به خاطر همین مشکلات از بین رفته است.

            7. در تعیین سهامداران شرکت خیلی دقت کنید. سهامدار یعنی صاحب شرکت، صاحب تمام امتیازات شرکت، صاحب برند، صاحب اموال، صاحب سود و صاحب زیان شرکت، ببینید بعضی ها آنچنان کارایی ندارند که از همان اول بخواهید آنان را سهامدار شرکت کنید. بعضی ها فقط در حد کارمند مفید هستند نه بیشتر، سهامدار کسی است که حتی اگر یک سال شرکت ضرر داد حاضر باشد با جون و دل کار شرکت را ادامه بدهد و حتی بعضی وقت ها از جیب برای شرکت خرج کند تا پروژه ها به ثمر بشیند و شرکت به سوددهی برسد.

            8. سراع انواع پر جمعیت شرکت ها مثل شرکت تعاونی نروید. شرکت تعاونی برای تاسیس حداقل به 7 نفر نیاز دارد. در حالی که شرکت های مسئولیت محدود و سهامی خاص تنها با دو نفر تاسیس می گردند. شرکت تعاونی نیاز به مدیر عامل و هیئت مدیره و رئیس هیئت مدیره و نائب رئیس هیئت مدیره و بازرس اصلی و علی البدل و ... دارد. ولی شرکت های مسئولیت محدود فقط مدیرعامل دارند و بس

            9. جدیدا کمی به شرکت های خانوادگی گیر می دهند. مثلا گر شما و شریکتان نسبت فامیلی داشته باشید (پدر مادر همسر خواهر و برادر) برای ثبت شرکت به مشکل خواهید خورد.

            10. تا جایی که می توانید فاکتور نزنید. اصلا بزارید مهر شرکت خاک بخورد و جوهرش خشک شود. فاکتور کمتر مالیات کمتر

            11. 6 درصد مالیات بر ارزش افزوده بر روی اجناستان را هم فراموش نکنید. مهم نیست که شما از مشتری هایتان می گیرید یا خیر، دارایی از شما به ازای فاکتور فروشتان مالیات بر ارزش افزوده می گیرد. شما تا 15 روز پس از پایان هر فصل مهلت دارید اظهار نامه فروش فصلی تان را برای محاسبه مالیات بر ارزش افزوده به دارایی بدهید. و مالیات ارزش افزوده را پرداخت کنید. ضمنا مالیات نقد نقد است. می توانید چک مدت دار بدهید. ولی اداره دارایی با قانون بسیار عجیبی تاریخ پرداخت پول را تاریخ پاس شدن چک می داند. یعنی اگر چک سه ماهه برای مالیات بدهید، دارایی دیرکرد سه ماه را به عنوان جریمه از شما می گیرد.

            12. کلا در ایران بخصوص اداره دارایی و بیمه یک اصل اساسی وجود دارد. شما اول جریمه می شوید سپس موارد قانون را برای شما تشریح می کنند. بروید این اداره ها، دنبال کتاب قانون هایشان ، هیچ چیزی پیدا نمی کنید. مشاور هایشان هم فقط ظاهری و مترسک هستند.
            نتیجه اخلاقی : داشتن یک مشاور قانون بلد در زمینه امور شرکت ها جلوی بسیاری از جریمه ها را می گیرد و به حق مشاوره ایشان کاملا می ارزد.

            حالا اگر هنوز تصمیم به تاسیس شرکت دارید یا علی .... موفق باشید.
            بانک اطلاعاتی مسابقات رباتیک ایران
            http://robocenter.ir/Match/DefaultMatch.aspx
            آموزش جامع ساخت ربات به زبان فارسی در 110 صفحه
            http://www.4shared.com/document/u_72uaga/Robotic_Mechatronic.html

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف از راه اندازی تا ثبت شرکت)

              سلام
              بحث خیلی خوبی شروع کردین و ممنون از دوستانی که تجربیاتشون رودر اختیارمون میذارن.

              لطفا در مورد شرکت های دانش بنیان هم اگه اطلاعاتی دارین بگین. یه شرکت باید چطوری باشه که بشه دانش بنیان و چه مزایایی بهش تعلق میگیره.
              https://www.linkedin.com/in/mohammadhosseini69

              http://zakhar.blog.ir

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف از راه اندازی تا ثبت شرکت)

                شرکت داشتن خوبه ولی الان با این وضع مالیاتی و اقتصادی توجیه نداره
                چرا وقتی میتونی خوب تولید کنی و خوب بفروشی بری دنبال شرکت و بعدش درگیری های مالیاتی و پرداختهای مختلف به دولت
                اینقدر تولید کننده هست که یک اسم سوری و مهر سوری دارن و کار میکنن
                تا زمانی که مجبور نباشی نباید بری دنبالش اگه بخوای وسیع کار کنی و حمایت از دولت داشته باشی وام بگیری واردات کنی چمیدونم کارت بازرگانی بگیری برو شرکت ثبت کن
                این توصیه هایی بود که بمن شده بود شاید موافق نباشید ولی خوب گفتم بگم

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف از راه اندازی تا ثبت شرکت)

                  سلام
                  چرا این تاپیک ادامه پیدا نکرد؟

                  من یه سوال دارم؟
                  موقع ثبت شرکت، شرکا و سهمشون چطوری تعیین میشه؟ آیا گفته میشه مثلا 30 درصد این، 40 درصد اون و ...
                  و بر چه اساسی؟ یعنی براساس سرمایه ای که هرکس اول میذاره یا توافقی بر اساس مسئولیت های هر فرد؟
                  https://www.linkedin.com/in/mohammadhosseini69

                  http://zakhar.blog.ir

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف از راه اندازی تا ثبت شرکت)

                    نوشته اصلی توسط محمد حسینی
                    موقع ثبت شرکت، شرکا و سهمشون چطوری تعیین میشه؟ آیا گفته میشه مثلا 30 درصد این، 40 درصد اون و ...
                    و بر چه اساسی؟ یعنی براساس سرمایه ای که هرکس اول میذاره یا توافقی بر اساس مسئولیت های هر فرد؟
                    سلام دوست عزیز
                    ببینید تعیین سهام و سهامداران شرکت مهمترین بخش تاسیس شرکت است. سهامداران در تمامی اتفاقات و دارایی ها و سود و زیان شرکت تا آخر به نسبت سهام شریک و مالک می باشند. پس باید در انتخاب و تقسیم سهام فوق العاده حساس باشید و بدون تعارف و رک و عقلانی عمل نمایید.
                    ببینید نوع شرکت ها متفاوت است و بسته به نوع شرکت حداقل تعداد سهامدار هم متفاوت است. مثلا شرکت با مسئولیت محدود تنها دو سهامدار نیاز دارد، در صورتی که شرکت تعاونی حداقل 7 نفر سهامدار نیاز دارد. در شرکت تعاونی هر نفر حداکثر 30 درصد سهام را می تواند داشته باشد.
                    تقسیم سهام توافقی است. شما یک سرمایه اولیه برای شرکت خود در نظر می گیرید، مثلا 10 میلیون تومان، حالا هر کس به نسبت سهم خود بخشی از این سرمایه را تامین می کند و سهامدار شرکت می شود. البته گاهی به جای تامین سرمایه، سهم خود را با کار خود جبران می کنند. مثلا یک سال بدون دریافت حقوق، ولی با محاسبه حقوق، کار می کنند و حقوق شان جبران سهام و سرمایه اولیه شرکت می شود.
                    ببینید بعضی ها الزاما به خاطر اینکه از روز اول در جلسات شرکت حاضر بوده اند، دلیل بر سهامدار بودنشان نمی شود، در واقع باید ببینید اصلا ارزش سهامدار شدن و شراکت با شما را دارند یا خیر. ممکنه خیلی ها بتوانند کارمند شرکت شما بشوند، ولی الزامی نیست و شاید ارزشش را نداشته باشند که سهامدار بشوند و تنها در حد یک کارمند برای شما مفید باشند. پس در انتخاب شهامداران و شرکای خود خیلی خیلی دقت کنید تا بعدا پشیمان نشوید.
                    بانک اطلاعاتی مسابقات رباتیک ایران
                    http://robocenter.ir/Match/DefaultMatch.aspx
                    آموزش جامع ساخت ربات به زبان فارسی در 110 صفحه
                    http://www.4shared.com/document/u_72uaga/Robotic_Mechatronic.html

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف

                      نوشته اصلی توسط saeed_h
                      تقسیم سهام توافقی است. شما یک سرمایه اولیه برای شرکت خود در نظر می گیرید، مثلا 10 میلیون تومان، حالا هر کس به نسبت سهم خود بخشی از این سرمایه را تامین می کند و سهامدار شرکت می شود. البته گاهی به جای تامین سرمایه، سهم خود را با کار خود جبران می کنند. مثلا یک سال بدون دریافت حقوق، ولی با محاسبه حقوق، کار می کنند و حقوق شان جبران سهام و سرمایه اولیه شرکت می شود.
                      یعنی فقط پول و سرمایه، سهام رو مشخص میکنه؟ میخوام بدونم ممکنه مثلا کسی فقط بخاطر ایده و کاراهایی که میکنه سهامدار باشه؟ یعنی نه اینکه مثلا سود شرکت رو تا یک سال نگیره. اگه متوجه منظورم نشدید بیشتر توضیج بدم...

                      و این سهام جایی ثبت میشه؟ اگه آره برای شرکت های مختلف چطوری و کجا؟ (شرکت های سهامی که حتما اینطوره. بیشتر منظورم شرکتهای کوچیک مثل مسئولیت محدود)

                      ممنون
                      https://www.linkedin.com/in/mohammadhosseini69

                      http://zakhar.blog.ir

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : پاسخ : راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف

                        نوشته اصلی توسط محمد حسینی
                        یعنی فقط پول و سرمایه، سهام رو مشخص میکنه؟ میخوام بدونم ممکنه مثلا کسی فقط بخاطر ایده و کاراهایی که میکنه سهامدار باشه؟ یعنی نه اینکه مثلا سود شرکت رو تا یک سال نگیره. اگه متوجه منظورم نشدید بیشتر توضیج بدم...
                        و این سهام جایی ثبت میشه؟ اگه آره برای شرکت های مختلف چطوری و کجا؟ (شرکت های سهامی که حتما اینطوره. بیشتر منظورم شرکتهای کوچیک مثل مسئولیت محدود)
                        دوست عزیز، این دیگه بستگی به نحوه توافق بین خودتان و سایر شرکا دارد، که آیا صرفا بر اساس ایده، شما سهامدار شوید یا خیر ؟ سخت است بر اساس ایده سهامدار یک شرکت شد.
                        به عنوان مثال اگر به خود بنده بفرمایید که من ایده ای دارم و می خواهم سهامدار شوم، من به شما می گویم که ما شرکت را بدون شما ثبت می کنیم. بعد از ثبت شرکت، ایده شما را عملی می کنیم و اگر ایده عملی شد و به سوددهی رسید، A درصد از سود خالص مستقیم بابت ایده به شما می دهیم و اگر در اجرای ایده هم مشارکت داشتید، B درصد هم بابت حق عمل بهتان می دهیم.
                        ببینید یک شرکت که قرار نیست تا ابد روی یک پروژه و یک شاخه و زمینه کار کند، معمولا یک ایده، یک بخش از زمینه کاری یک شرکت را شامل می شود.
                        البته این نظر شخصی بنده است و ممکن است نظر دوستان متفاوت باشد.

                        همیشه نیازی نیست سرمایه اولیه شرکت را بالا گرفت، شما حتی اگر سرمایه شرکت را 100 هزار تومان در نظر بگیرید، کسی قانونا نمی تواند در ثبت شرکت شما ایرادی بگیرد.

                        هر شرکتی هنگام تاسیس باید فرم اساس نامه آن نوع شرکت را تکمیل کند. در فرم اساس نامه اسم شرکت، محل دفتر، شماره تماس، مهر و لوگوی شرکت، زمینه های کاری شرکت و مشخصات دقیق سهامداران و نسبت سهام هر یک و سرمایه اولیه شرکت درج می گردد.توجه داشته باشید که شرکت شما تنها در فیلدهایی می تواند فعالیت کند که روز اول در اساس نامه ذکر کرده اید. حتی اگر فکر می کنید ممکن است یک زمینه کاری را 50 سال دیگر در شرکت کار کنید، از روز اول در اساس نامه ذکر کنید. هر چه اساس نامه کامل تر باشد با بعدا با مشکلات کمتری مواجه خواهید بود. تغییر اساس نامه خیلی خیلی دنگ و فنگ داره .
                        البته بعضی از موارد نیاز به مجوز داره، مثلا اگر شما بزنید آموزش الکترونیک، ممکنه ازتون بخوان که برید از یک ارگان آموزشی مثل فنی و حرفه ای یا آموزش و پروش و یا هر ارگان مرتبط دیگری مجوز فعالیت بگیرید.
                        برای ثبت شرکت هم که مشخص هست، باید به اداره ثبت مراجعه کنید، اونجا همه چیز را بهتون میگن و کاملا متوجه میشید چی به چی هست. البته ثبت بعضی از شرکت های خاص مثل تعاونی، باید علاوه بر اداره ثبت به اداره تعاون هم مراجعه کنید.
                        بانک اطلاعاتی مسابقات رباتیک ایران
                        http://robocenter.ir/Match/DefaultMatch.aspx
                        آموزش جامع ساخت ربات به زبان فارسی در 110 صفحه
                        http://www.4shared.com/document/u_72uaga/Robotic_Mechatronic.html

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف از راه اندازی تا ثبت شرکت)

                          شما باید دفتری به نام دفتر سهام خریده و تمام سهام اولیه به تعدا و ارزش و ... رو وارد کرده و تغییرات بعدی را لحاظ کنید.این دفتر غیر رسمی بوده و نیاز به مهر و موم در اداره ثبت شرکت ها ندارد ولی هر گونه تغییر در سهام در روزنامه رسمی و محلی چاپ می شود.
                          جانم به فدای ائمه اطهار
                          می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : پاسخ : راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف

                            نوشته اصلی توسط saeed_h
                            هر شرکتی هنگام تاسیس باید فرم اساس نامه آن نوع شرکت را تکمیل کند. در فرم اساس نامه اسم شرکت، محل دفتر، شماره تماس، مهر و لوگوی شرکت، زمینه های کاری شرکت و مشخصات دقیق سهامداران و نسبت سهام هر یک و سرمایه اولیه شرکت درج می گردد.
                            گزینه تعیین نسبت سهام برای همه نوع شرکت هست؟

                            نوشته اصلی توسط ahmadpashaei
                            شما باید دفتری به نام دفتر سهام خریده و تمام سهام اولیه به تعدا و ارزش و ... رو وارد کرده و تغییرات بعدی را لحاظ کنید.این دفتر غیر رسمی بوده و نیاز به مهر و موم در اداره ثبت شرکت ها ندارد ولی هر گونه تغییر در سهام در روزنامه رسمی و محلی چاپ می شود.
                            دفتر سهام دفتر خاصیه؟ سوال بالا رو در این مورد هم دارم. مثلا واسه شرکت مسئولیت محدود هم تغییر سهام باید تو روزنامه چاپ بشه؟
                            https://www.linkedin.com/in/mohammadhosseini69

                            http://zakhar.blog.ir

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف از راه اندازی تا ثبت شرکت)

                              نوشته اصلی توسط محمد حسینی
                              گزینه تعیین نسبت سهام برای همه نوع شرکت هست؟
                              دفتر سهام دفتر خاصیه؟ سوال بالا رو در این مورد هم دارم. مثلا واسه شرکت مسئولیت محدود هم تغییر سهام باید تو روزنامه چاپ بشه؟
                              سلام تا جایی که من یادم هست برای ثبت شرکت به شما یکسری اظهارنامه اساسنامه اوراق بهادار داده میشه یعنی باسد تهیه کنی
                              داخل اونا بسته به نوع شرکتت مثلا سهامی خاص باشه میای اسامی نفرات سهام دار رو میاری و در صد سهام اونها رو مشخص میکنی که میتونی پول باشه میتونی ملک و زمین باشه
                              هر تغییری ار اظهارنامه و اساسنامه طی یک جلسه در هییت مدیره به تصویب میرسه و چکیده نتیجه اون باید گهی بشه
                              برای دقیق تر دونستم قوانین ثبت شرکت کتاب قانون تجارت فصل ثبت شرکت رو مطالعه کنید

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X