اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

سوختن درایور L298 بعد از استاپ موتور (با وجود دیودهای هرزگرد fast)

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    سوختن درایور L298 بعد از استاپ موتور (با وجود دیودهای هرزگرد fast)

    با عرض سلام خدمت دوستان محترم.
    دوستان مدار من با یک L298 سرعت موتور DC رو کنترل میکنه، اما درست موقعیکه موتور رو استاپ میکنم یعنی دوسر موتور صفر میشه، درایور یکدفعه منفجر میشه مدار موتورم بصورت پل H بسته شده، از 4دیود هرزگرد سرعت بالا(شاتکی) با زمان recovery reverse 30ns هم استفاده کردم، دیود هارو عوض کردم و از سالم بودنش اطمینان دارم، ضمنا موتورم 30ولته و 200میلی جریان میکشه، تا حالا 4تا درایور عوض کردم ولی هنوز همونطوره، کلافم کرده، دوستانی که تجربه دارند لطفا راهنمایی کنند.
    ممنون
    تقدیر تقویم انسانهای عادی ، تغییر تدبیر انسانهای عالیست.

    #2
    پاسخ : سوختن درایور L298 بعد از استاپ موتور

    خوب معلومه دایی جان جریان ترمز موتور شما خیلی زیاده
    باید کم کم سرعتو بیاری پایین یا از یه درایور قوی تر استفاده کنی

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : پاسخ : سوختن درایور L298 بعد از استاپ موتور

      نوشته اصلی توسط reza javahery
      خوب معلومه دایی جان جریان ترمز موتور شما خیلی زیاده
      باید کم کم سرعتو بیاری پایین یا از یه درایور قوی تر استفاده کنی
      آخه مهندس زمانی که میکرو سخت افزاری یا نرم افزاری ریست میشه اونجا تمام پورت ها صفرمیشه و دوسر موتور صفرمیشه، شما راه حلی دارید؟
      راه درست و اصولی برای رفع این مشکل چیه؟ چون اگر تغذیه ی دیجیتال یهو قطع شه باز همین وضعیت پیش میاد.
      ممنون
      تقدیر تقویم انسانهای عادی ، تغییر تدبیر انسانهای عالیست.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : سوختن درایور L298 بعد از استاپ موتور

        خوب یه راهی است که ریست میکرو رو خودت کنترل کنی از لحاظ سخت افزاری اگه میخوای مدارشو و برنامشو بزارم

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : سوختن درایور L298 بعد از استاپ موتور

          نوشته اصلی توسط reza javahery
          خوب یه راهی است که ریست میکرو رو خودت کنترل کنی از لحاظ سخت افزاری اگه میخوای مدارشو و برنامشو بزارم
          آره مهندس اگه بذاری ممنون میشم، فقط زمانی که تغذیه ی قسمت دیجیتال هم قطع میشه دقیقا همین وضعیت هست اونجارو چیکار کنم؟
          تقدیر تقویم انسانهای عادی ، تغییر تدبیر انسانهای عالیست.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : سوختن درایور L298 بعد از استاپ موتور

            این مدارش:


            مدار روببین اگه متوجه نشدی بگو برنامه بزارم

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : سوختن درایور L298 بعد از استاپ موتور

              نوشته اصلی توسط reza javahery
              این مدارش:


              مدار روببین اگه متوجه نشدی بگو برنامه بزارم
              دست شما دردنکنه مدار کاملا واضح بود اما یه سوالی برای من بوجود اومده، من که دیود های هرزگرد باسرعت بالا استفاده کردم پس در موقع ترمز اگر جریانی از موتور بسمت درایور برگرده دیودهای من باید این جریان رو بای پس کنه و نباید برگرده سمت درایور، نظر شما چیه؟
              تقدیر تقویم انسانهای عادی ، تغییر تدبیر انسانهای عالیست.

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : سوختن درایور L298 بعد از استاپ موتور

                این مدار درسته شاید علت ار موتور باشه که جریان برگشتی آن بالاست بهتره که از آی سی درایور L6203 استفاده کنی یا درایور موتور با ماسفت یا ترانزستور های وات بالا مثل TIP122و TIP127

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : سوختن درایور L298 بعد از استاپ موتور

                  نوشته اصلی توسط javad jtag
                  این مدار درسته شاید علت ار موتور باشه که جریان برگشتی آن بالاست بهتره که از آی سی درایور L6203 استفاده کنی یا درایور موتور با ماسفت یا ترانزستور های وات بالا مثل TIP122و TIP127
                  آخه مهندس مسئله اینجاست که PCB رو طراحی کردم و امکان طراحی مجدد مقدور نیست، من فکر میکنم زمانی که موتور رو استاپ میکنم چون ترمینال های خروجی درایور هم پتانسیل میشه، درواقع مقاومت خروجی درایور میاد پائین، حالا اگر این مقاومت کمتر از مقاومت دیودها باشه جریان برگشتی از دیودها رد نمیشه و به درایور آسیب میزنه. نظز شما چیه؟
                  تقدیر تقویم انسانهای عادی ، تغییر تدبیر انسانهای عالیست.

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : سوختن درایور L298 بعد از استاپ موتور (با وجود دیودهای هرزگرد fast)

                    خوب یه راه دیگه هست جریان رو توسط یه رلهقطع کنی و توسطیه رله که سر راهش یع مقادمت دات بالاست ترمز بگیری

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : سوختن درایور L298 بعد از استاپ موتور (با وجود دیودهای هرزگرد fast)

                      نوشته اصلی توسط reza javahery
                      خوب یه راه دیگه هست جریان رو توسط یه رلهقطع کنی و توسطیه رله که سر راهش یع مقادمت دات بالاست ترمز بگیری
                      آخه مهندس مسئله اینه که امکان طراحی مجدد PCB رو ندارم،
                      من فکر میکنم زمانی که موتور رو استاپ میکنم چون ترمینال های خروجی درایور هم پتانسیل میشه، درواقع مقاومت خروجی درایور میاد پائین، حالا اگر این مقاومت کمتر از مقاومت دیودها باشه جریان برگشتی از دیودها رد نمیشه و به درایور آسیب میزنه. نظز شما چیه؟
                      تقدیر تقویم انسانهای عادی ، تغییر تدبیر انسانهای عالیست.

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : سوختن درایور L298 بعد از استاپ موتور (با وجود دیودهای هرزگرد fast)

                        نوشته اصلی توسط mohammad_6910
                        آخه مهندس مسئله اینه که امکان طراحی مجدد PCB رو ندارم،
                        من فکر میکنم زمانی که موتور رو استاپ میکنم چون ترمینال های خروجی درایور هم پتانسیل میشه، درواقع مقاومت خروجی درایور میاد پائین، حالا اگر این مقاومت کمتر از مقاومت دیودها باشه جریان برگشتی از دیودها رد نمیشه و به درایور آسیب میزنه. نظز شما چیه؟
                        مهندس یه سوال جریان ترمزی از موتور بسمت درایوره دیگه؟
                        تقدیر تقویم انسانهای عادی ، تغییر تدبیر انسانهای عالیست.

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : سوختن درایور L298 بعد از استاپ موتور (با وج&

                          مهندس اون دیودا برای اینکه ولتاژ های معکوس که موتور تولید میکنه از مدار خارج بشه و همیشه جریان از سمت درایور به سمت موتوره و به قول خودت دو پین ترمینال هم پتانسیل میشه و بیگ بنگ

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : پاسخ : سوختن درایور L298 بعد از استاپ موتور (با وج&

                            نوشته اصلی توسط reza javahery
                            مهندس اون دیودا برای اینکه ولتاژ های معکوس که موتور تولید میکنه از مدار خارج بشه و همیشه جریان از سمت درایور به سمت موتوره و به قول خودت دو پین ترمینال هم پتانسیل میشه و بیگ بنگ رو شافت موتورت خیلی بار هست؟
                            یعنی موقع ترمز موتور برای ایستادن از درایور جریان میگیره؟
                            تقدیر تقویم انسانهای عادی ، تغییر تدبیر انسانهای عالیست.

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : سوختن درایور L298 بعد از استاپ موتور (با وج&

                              نه پس از آسمون جریان نازل میشه :mrgreen:

                              رو شافت موتورت خیلی بار هست؟

                              از این مدار استفاده کن

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X