اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کمک برای سیم پیچی بوبین برق هوندا 125

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    کمک برای سیم پیچی بوبین برق هوندا 125

    سلام به تمامی دوستان و اساتید محترم
    برق خروجی بوبین موتورم ضعیفه (1-3 ) ولت , قبلا یه بوبین ژاپنی داشتم خیلی عالی بود ، بخاطر سوختن مگنت موتورم و تشخیص اشتباه تعمیرکار دادم سیم پیچیشو عوض کردم ، ازون روز برق موتورم ضعف داره !
    چندتا بوبین نو خریدم , آهنرباشو عوض کردم , چندتا شارژر عوض کردم ولی نشد که نشد..
    میخوام یکی خودم بپیچم ولی محاسبات و روش صحیحش رو نمیدونم , لطفا راهنمائی کنید
    عظمت را در چشم کسانی دیدم که بی توقع مهربانند .

    #2
    پاسخ : کمک برای سیم پیچی بوبین برق هوندا 125

    نوشته اصلی توسط alonejax
    سلام به تمامی دوستان و اساتید محترم
    برق خروجی بوبین موتورم ضعیفه (1-3 ) ولت , قبلا یه بوبین ژاپنی داشتم خیلی عالی بود ، بخاطر سوختن مگنت موتورم و تشخیص اشتباه تعمیرکار دادم سیم پیچیشو عوض کردم ، ازون روز برق موتورم ضعف داره !
    چندتا بوبین نو خریدم , آهنرباشو عوض کردم , چندتا شارژر عوض کردم ولی نشد که نشد..
    میخوام یکی خودم بپیچم ولی محاسبات و روش صحیحش رو نمیدونم , لطفا راهنمائی کنید
    اینجا بعید بدونم کسی روش محاسبه سیم پیچ برق موتور سی جی رو بلد باشه. ولی به نظر من تو همچین کارای فنی از رو تجربه بهتون میگم احتمالا ولتاژ پایین باشه بهتره تعداد دور سیم پیچ رو تا جایی که جاداره بهش اضافه کنید. احتمال زیاد درست میشه. اگه نشد هم سیم پیچ رو کامل باز کنید تعدادش رو بشمارید از اول با سیم لاکی ضخیم تر بپیچید.حالا برق شارژ باتری ضعیف شده یا برق چراغ جلو که رو دینام هست؟
    لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : کمک برای سیم پیچی بوبین برق هوندا 125

      چند دور بیشترش کن درس میشه
      [move][img width=133 height=100]http://bargiri.persiangig.com/aks/0.306310001356499787_taknaz_ir.gif[/img][/move]

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : کمک برای سیم پیچی بوبین برق هوندا 125

        بهترین نوع بوبین موتور اسمش گرمساره.
        بوبین موتور دو نوع ولتاژ acتولید میکنه .ی ولتاژ صفر تا 18 ولت با امپر حدود 4 امپر که با شارژر به 12 ولت میرسه و برای شارژ باطری یا چراغ جلو استفاده میشه و ی ولتاژ بالا که نمیدونم چقدره با جریان پایین که سر کویل زیر باک میره و از اونجا به شمع
        شما اگه بخایید خودتون سیم پیچی کنید تنها راهش اینه که تعداد دورو باید از روی بوبین سوخته بر دارید
        اگه دورو ببرید بالا دو اتفاق میوفته اول اینکه خود بوبین داخل اهنربای کاسه ای شاید جا نگیره و اگر هم جا بگیره تاثیری رو برق موتور نداره چون شارژر که مثه دیود زنر عمل میکنه و خروجی بیشتر بهت نمیده و امکان داره شارژر هم بسوزه
        با این تفاسیری که میگید بوبین میگیرید میسوزه تنها دلیلش اتصالی تو سیم کشی موتوره که باعث میشه به کویل فشار بیاد و بسوزه

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : کمک برای سیم پیچی بوبین برق هوندا 125

          ممنون از همه شما عزیزان
          بوبینم نمیسوزه , ولتاژ خروجیش بیشتر از 3-4 ولت نمیره که شارژر بخواد رو 12 تثبیتش کنه
          دوست خوبم بوبین زیاد عوض کردم , البته گرمسار نه (انرژی , کلاسیک , نیرو و.. ) هیچکدوم مثل بوبین ژاپنی که داشتم نشد
          ولتاژ خروجی بوبین قبل از شارژر ,بین اون سیم زرد و صورتی با زمین گازهم میدم از 4 ولت تجاوز نمیکنه , عادیه؟
          جناب محمدشاهی فکر میکنم اگه سیم ضخیمتر ببندم دورش کمتر شه و ولتاژش هم پائین بیاد
          بازهم از توجهی که دارید ممنونم
          عظمت را در چشم کسانی دیدم که بی توقع مهربانند .

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : کمک برای سیم پیچی بوبین برق هوندا 125

            نوشته اصلی توسط alonejax
            ممنون از همه شما عزیزان
            بوبینم نمیسوزه , ولتاژ خروجیش بیشتر از 3-4 ولت نمیره که شارژر بخواد رو 12 تثبیتش کنه
            دوست خوبم بوبین زیاد عوض کردم , البته گرمسار نه (انرژی , کلاسیک , نیرو و.. ) هیچکدوم مثل بوبین ژاپنی که داشتم نشد
            ولتاژ خروجی بوبین قبل از شارژر ,بین اون سیم زرد و صورتی با زمین گازهم میدم از 4 ولت تجاوز نمیکنه , عادیه؟
            جناب محمدشاهی فکر میکنم اگه سیم ضخیمتر ببندم دورش کمتر شه و ولتاژش هم پائین بیاد
            بازهم از توجهی که دارید ممنونم
            مولتی متر رو باید رو ac بذارید احتمالا رو دی سی میذاشتید که کم نشون میده.شما دور سیم رو بیشتر کنی حله چون شارژر از یه حد که ولتاژ ورودی کمتر باشه جواب نمیده. بعضی وقت ها میشه که چراغ جلو رو زیادی قوی انتخاب میکنیم که باعث میشه کم بیاره. باید از وات فابریکش فراتر نریم
            لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : کمک برای سیم پیچی بوبین برق هوندا 125

              ممنون دوست عزیز
              سیم بوبین رو نازکتر و تعداد دورشو زیاد کردم , شارژرش رو هم یه شارژر بزرگ گذاشتم ظاهرا مال کاوازاکی هست
              برقی که دوسر باطری میاد الان حدود 43 ولته :biggrin:
              میخوام با چندتا زنر ولتاژش رو روی 13-14 ولت تثبیت کنم , کلی حال داد :wow:
              عظمت را در چشم کسانی دیدم که بی توقع مهربانند .

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : کمک برای سیم پیچی بوبین برق هوندا 125

                نوشته اصلی توسط alonejax
                ممنون دوست عزیز
                سیم بوبین رو نازکتر و تعداد دورشو زیاد کردم , شارژرش رو هم یه شارژر بزرگ گذاشتم ظاهرا مال کاوازاکی هست
                برقی که دوسر باطری میاد الان حدود 43 ولته :biggrin:
                میخوام با چندتا زنر ولتاژش رو روی 13-14 ولت تثبیت کنم , کلی حال داد :wow:
                ای بابا این 43 ولت دیگه کجا بود :mrgreen:. اگه شارژر سالم باشه نیازی به چیز اضافی نیست. بدون باتری که ولتاژ بگیری از بس ولتاژ موتور نویز داره(به خاطر کوییل شمع و اینا) که ولتسنج یه عدد الکی میده. بهتره ولتاژ رو وقتی باتری بهش وصله بگیری بعد یه مدت که شارژ شد دوباره بگیر اگه از 14 و خورده ای بیشتر بود شارژر رو عوض کن یا دستکاریش کن.
                راستی شارژر کاوازاکی(اگه قدیمی باشعه) فکر کنم مال باتری 6 ولت باشه. اگه خود سی جی بذاری بهتره
                لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : کمک برای سیم پیچی بوبین برق هوندا 125

                  :eek:

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : کمک برای سیم پیچی بوبین برق هوندا 125

                    باطری میترسم بذارم خرابش کنه
                    ولی بگم وقتی چراغ رو روشن میکنم کم نوره
                    فکر میکنم یا از سیم کشی باشی یا از شستی چراغ
                    عظمت را در چشم کسانی دیدم که بی توقع مهربانند .

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : کمک برای سیم پیچی بوبین برق هوندا 125

                      با سلام خدمت اساتید و براداران بزرگوار تاپیک نزدم و همینجا سوالم رو مطرح میکنم عزیزان سیم هایی که از بوبین های موتورسیکلت میاد میدونم که سیم سفید یا صورتی مربوط به شارژ باتری سیم زرد مال چراغ هاست و سیم سیاه با خط قرمز هم مال کویل شمع حال روی خود دستگاه برق رو که نگاه کردم هفت قرقره سیم پیچ یا بوبین و جود داره که مگنت به دورشون میچرخه برادران عزیز کسی اطلاع داره که هر کدوم از این بوبین ها برق کدوم سیم رو تامین میکنه مثلا سیم شارژ باتری کدوم بوبین ها برقش رو میدن اگر عزیزان لطف کنن راهنمایی بفرمایید واقعا ضروری ممنونم قربون همگی عزیزان

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : کمک برای سیم پیچی بوبین برق هوندا 125

                        لطفا راهنمایی

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : کمک برای سیم پیچی بوبین برق هوندا 125

                          سلام
                          سیاه خط قرمز برق ترانزیستور موتوره
                          آبی خط سفید تایم ترانزیستره یا همون اتم
                          سبز اتصال بدنه
                          سفید و زرد یا صورتی برق روشنایی و شارژ باتری کا وارد شارژر میشن
                          البته تو متور هایه مختلف فرق داره ولی قدیما اینجوری بود
                          عجب روزگاریست...! هیچکس به سکوت آدم نمیرسد،همه منتظرند به داد آدم برسند...!

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : کمک برای سیم پیچی بوبین برق هوندا 125

                            با تشکر فراوان برادر گرامی بله وظیفه سیم هارو اطلاع دارم در واقع اصل سوالم این بود که بر روی دستگاه برق هفت بوبین یا سیم پیچ قرار داره حال سیم شارژ باتری یا همون سفید به کدام یک از این بوبین ها وصل میشه؟

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : کمک برای سیم پیچی بوبین برق هوندا 125

                              سلام
                              میخوام با استفاده از صفحه برق سی جی 125 یه ژانراتور آهنربای دائم بسازم الان یه دونه سنگ و صفحه کامل گرفتم کلی سیم ازش اومده بیرون میخوام میدونم که اینا هر کدوم برای تغذیه یه قسمت مثل شارژ کردن یا جرقه زنی و سلامپ جلو و ... حالا من میخوام کلا همه ی این خروجی ها رو با هم یکی کنم و در نهایت دو تا سیم توی خروجی صفحه برقم داشته باشم بعدش با پل دیود ولتاژ رو تبدیل به دی سی میکنم حالا چجوری همه ی سیم ها رو با هم موازی کنم که دو خروجی بشه دو تا سیم ؟؟؟

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X