اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

اتش گرفتن کلید موتورهای وات بالا

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    اتش گرفتن کلید موتورهای وات بالا

    سلام
    کسی میتونه به سوالم جواب بده؟
    تو موتورهای وات بالا مثلا110کیلو وات به بالا اگر در حین کار موتور بجای دکمه استپ فرمان موتور بخاییم کلید قسمت قدرت موتور رو قطع کنیم بخاطر ولتاژ القایی رتور این ولتاژ هنگام قطع موتور توسط کلید قدرت باعث اتش گرفتن و چه بسا برق گرفتگی بشه
    حالا سولم من اینه که چرا زمانی که دکمه استپ فرمان موتور رو میزنیم ای ولتاژ القایی سر کنتاکتورها نمیاد و باعث خرابی اونج نمیشه

    #2
    پاسخ : اتش گرفتن کلید موتورهای وات بالا

    اون کلید قدرت رو به صورت دستی قطع میکنید؟

    اگه جواب آره هست،دلیل آتش اینه که چون مدت زمانی که طول میکشه تا جریان رو از برق اصلی جدا کنی طولانی هست،تا شما بیاید قطع کنید جرقه ای اطراف کنتاکت ها میزنه که باعث این اتفاق میشه.که برای حل این مشکل تو کلید های قدرت یه صفحه میزارن تا این جرقه رو بگیره،که به اون جرقه خفه کن یا جرقه گیر میگن.

    ولی تو کنتاکتور بخاطر سرعت بسیار بالا در قطع،این اثر بسیار کم هست،ولی در هر صورت جرقه میزنه.
    به سمت نور خورشيد حرکت کن،تو ميتوني تابش خورشيد رو حس کني ،حتي اگه کور باشي.
    (پيش به سوي هدف)

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : اتش گرفتن کلید موتورهای وات بالا

      ممنون :agree:

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : اتش گرفتن کلید موتورهای وات بالا

        معمولن این اتفاق در کلید های غیر قابل قطع زیر بار می افته
        وگرنه کلیه کلید های قابل قطع زیر بار خاصیت جرقه گیری رو دارن و مشکلی بوجود نمیارن



        اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : اتش گرفتن کلید موتورهای وات بالا

          نوشته اصلی توسط سعید باقرانی
          معمولن این اتفاق در کلید های غیر قابل قطع زیر بار می افته
          وگرنه کلیه کلید های قابل قطع زیر بار خاصیت جرقه گیری رو دارن و مشکلی بوجود نمیارن



          درود بر جناب باقرانی :biggrin:. آیا این اتفاق به خاطر کم بودن گپ بین کنتاکت های کلید در حالت بازه؟ یعنی یه حالت اسپارک پلاسمایی بینشون ایجاد میشه یا علت دیگه ای داره؟
          لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : اتش گرفتن کلید موتورهای وات بالا

            نوشته اصلی توسط ی نفر
            سلام
            کسی میتونه به سوالم جواب بده؟
            تو موتورهای وات بالا مثلا110کیلو وات به بالا اگر در حین کار موتور بجای دکمه استپ فرمان موتور بخاییم کلید قسمت قدرت موتور رو قطع کنیم بخاطر ولتاژ القایی رتور این ولتاژ هنگام قطع موتور توسط کلید قدرت باعث اتش گرفتن و چه بسا برق گرفتگی بشه
            حالا سولم من اینه که چرا زمانی که دکمه استپ فرمان موتور رو میزنیم ای ولتاژ القایی سر کنتاکتورها نمیاد و باعث خرابی اونج نمیشه
            دوست عزیز اگه شما از کلید کامپکت استفاده کنی هیچ اتفاقی نمی افته دوست عزیز چند وقت پیش کلید اصلی ما داشت 1000 آمپر می کشید که به دلیل نقص فنی کلید تریپ داد و هیج آتش سوزی اتفاق نیفتاد
            این طور که شما می گید ما تو جریان های بالا از کلید نمی تونیم محافظت کنیم
            هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : اتش گرفتن کلید موتورهای وات بالا

              نوشته اصلی توسط hamid256
              دوست عزیز اگه شما از کلید کامپکت استفاده کنی هیچ اتفاقی نمی افته دوست عزیز چند وقت پیش کلید اصلی ما داشت 1000 آمپر می کشید که به دلیل نقص فنی کلید تریپ داد و هیج آتش سوزی اتفاق نیفتاد
              این طور که شما می گید ما تو جریان های بالا از کلید نمی تونیم محافظت کنیم
              واینکه تو کنتاکتورهای جریان بالا کلا سیستم فرق می کنه برای مثال مدل اشنایدر 630 آمپر رو نگاه کنید
              هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : اتش گرفتن کلید موتورهای وات بالا

                نوشته اصلی توسط محسن محمدشاهی
                درود بر جناب باقرانی :biggrin:. آیا این اتفاق به خاطر کم بودن گپ بین کنتاکت های کلید در حالت بازه؟ یعنی یه حالت اسپارک پلاسمایی بینشون ایجاد میشه یا علت دیگه ای داره؟
                خیر فاصله هووایی بین کلید ها در طراحی اولیه خود کلید انجام شده
                بیشتر بحث جرقه گیر و ... مطرح می شه
                ضمنا فرض کنید موتور 200 آمپر جریان می کشه و قراره کنتاکتور اون رو قطع کنه
                حالا اگه اتصال کوتاه اتفاق بیفته و جریان حدود 15 هزار آمپر باشه اینجا کنتاکتور ممکنه چنین قدرتی رو برای قطع نداشته باشه و کلید های اتومات که شما فکر می کنید کلید های ضعیفی هستن و نمیشه اونها رو زیر بار قطع کرد و بالا دست مدار قرار گرفتن به داد مدار می رسن
                باید توجه کنید
                وسیله سوئیچ زنی و قطع و وصل مدار به عهده کنتاکتور و ویسله حفاظت اتصال کوتاه به عهده کلید اتومات قرار گرفته اگرچه که کلید کار کنتاکتور رو هم برای تعداد محدود می تونه انجام بده



                اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : اتش گرفتن کلید موتورهای وات بالا

                  اگر کلید حفاظتی از نوع قابل قطع باشه (مثل کلید کمپکت) ، نباید مشکلی پیدا کنه. مگر اینکه تعداد قطع و وصل زیر بار آن ، بیش از حد مجاز انجام شده باشد.
                  کنتاکتور ، قابل قطع زیر باره و طول عمر آن از همه کلید های مدارشکن ، بیشتره و اصلا ساخته شده برای قطع و وصل زیر بار

                  دیدگاه

                  لطفا صبر کنید...
                  X