اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

lcd گرافیکی 64*128 در کدویژن 2.05.3

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    lcd گرافیکی 64*128 در کدویژن 2.05.3

    سلام
    راه اندازی و استفاده از glcd در کدویژن رو اگر کسی بلد هست لطفا راهنمایی کنه
    دستورات و هر چی که بلد هستین ممنون
    با استفاده از توابع خود کدویژن 2.05.3
    گوته میگه: برای بدست اوردن چیزایی که تا حالا نداشتی، باید آدمی بشی که تا حالا نبودی

    #2
    پاسخ : lcd گرافیکی 64*128 در کدویژن 2.05.3

    توی example خود کدوِژن برو ، واسه انواع LCD برنامه داره
    همه دستوراتشم استفاده کرده comment هم جلوی دستوراتش گذاشته
    Don't hesitate to ask any question ..

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : lcd گرافیکی 64*128 در کدویژن 2.05.3

      ممنون
      فارسی نمیشه نوشت؟
      گوته میگه: برای بدست اوردن چیزایی که تا حالا نداشتی، باید آدمی بشی که تا حالا نبودی

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : lcd گرافیکی 64*128 در کدویژن 2.05.3

        /************************************************** ***
        This program was produced by the
        CodeWizardAVR V2.05.3 Standard
        Automatic Program Generator
        © Copyright 1998-2011 Pavel Haiduc, HP InfoTech s.r.l.
        http://www.hpinfotech.com

        Project :
        Version :
        Date : 5/7/2015
        Author : PerTic@n
        Company : If You Like This Software,Buy It
        Comments:


        Chip type : ATmega8
        Program type : Application
        AVR Core Clock frequency: 16.000000 MHz
        Memory model : Small
        External RAM size : 0
        Data Stack size : 256
        ************************************************** ***/

        #include <mega8.h>

        // Graphic LCD functions
        #include <glcd.h>

        // Font used for displaying text
        // on the graphic LCD
        #include <font5x7.h>

        // Function used for reading image
        // data from external memory
        unsigned char read_ext_memory(GLCDMEMADDR_t addr)
        {
        unsigned char data;
        // Place your code here

        return data;
        }

        // Function used for writing image
        // data to external memory
        void write_ext_memory(GLCDMEMADDR_t addr, unsigned char data)
        {
        // Place your code here

        }

        // Declare your global variables here

        void main(void)
        {
        // Declare your local variables here
        // Graphic LCD initialization data
        GLCDINIT_t glcd_init_data;

        // Input/Output Ports initialization
        // Port B initialization
        // Func7=In Func6=In Func5=In Func4=In Func3=In Func2=In Func1=In Func0=In
        // State7=T State6=T State5=T State4=T State3=T State2=T State1=T State0=T
        PORTB=0x00;
        DDRB=0x00;

        // Port C initialization
        // Func6=In Func5=In Func4=In Func3=In Func2=In Func1=In Func0=In
        // State6=T State5=T State4=T State3=T State2=T State1=T State0=T
        PORTC=0x00;
        DDRC=0x00;

        // Port D initialization
        // Func7=In Func6=In Func5=In Func4=In Func3=In Func2=In Func1=In Func0=In
        // State7=T State6=T State5=T State4=T State3=T State2=T State1=T State0=T
        PORTD=0x00;
        DDRD=0x00;

        // Timer/Counter 0 initialization
        // Clock source: System Clock
        // Clock value: Timer 0 Stopped
        TCCR0=0x00;
        TCNT0=0x00;

        // Timer/Counter 1 initialization
        // Clock source: System Clock
        // Clock value: Timer1 Stopped
        // Mode: Normal top=0xFFFF
        // OC1A output: Discon.
        // OC1B output: Discon.
        // Noise Canceler: Off
        // Input Capture on Falling Edge
        // Timer1 Overflow Interrupt: Off
        // Input Capture Interrupt: Off
        // Compare A Match Interrupt: Off
        // Compare B Match Interrupt: Off
        TCCR1A=0x00;
        TCCR1B=0x00;
        TCNT1H=0x00;
        TCNT1L=0x00;
        ICR1H=0x00;
        ICR1L=0x00;
        OCR1AH=0x00;
        OCR1AL=0x00;
        OCR1BH=0x00;
        OCR1BL=0x00;

        // Timer/Counter 2 initialization
        // Clock source: System Clock
        // Clock value: Timer2 Stopped
        // Mode: Normal top=0xFF
        // OC2 output: Disconnected
        ASSR=0x00;
        TCCR2=0x00;
        TCNT2=0x00;
        OCR2=0x00;

        // External Interrupt(s) initialization
        // INT0: Off
        // INT1: Off
        MCUCR=0x00;

        // Timer(s)/Counter(s) Interrupt(s) initialization
        TIMSK=0x00;

        // USART initialization
        // USART disabled
        UCSRB=0x00;

        // Analog Comparator initialization
        // Analog Comparator: Off
        // Analog Comparator Input Capture by Timer/Counter 1: Off
        ACSR=0x80;
        SFIOR=0x00;

        // ADC initialization
        // ADC disabled
        ADCSRA=0x00;

        // SPI initialization
        // SPI disabled
        SPCR=0x00;

        // TWI initialization
        // TWI disabled
        TWCR=0x00;

        // Graphic LCD initialization
        // The KS0108 connections are specified in the
        // Project|Configure|C Compiler|Libraries|Graphic LCD menu:
        // DB0 - PORTB Bit 0
        // DB1 - PORTB Bit 1
        // DB2 - PORTB Bit 2
        // DB3 - PORTB Bit 3
        // DB4 - PORTB Bit 4
        // DB5 - PORTB Bit 5
        // DB6 - PORTB Bit 6
        // DB7 - PORTB Bit 7
        // E - PORTC Bit 0
        // RD /WR - PORTC Bit 1
        // RS - PORTC Bit 2
        // /RST - PORTC Bit 3
        // CS1 - PORTC Bit 4
        // CS2 - PORTC Bit 5

        // Specify the current font for displaying text
        glcd_init_data.font=font5x7;
        // No function is used for reading
        // image data from external memory
        glcd_init_data.readxmem=NULL;
        // No function is used for writing
        // image data to external memory
        glcd_init_data.writexmem=NULL;

        glcd_init(&glcd_init_data);

        while (1)
        {
        // Place your code here

        }
        }
        گوته میگه: برای بدست اوردن چیزایی که تا حالا نداشتی، باید آدمی بشی که تا حالا نبودی

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : lcd گرافیکی 64*128 در کدویژن 2.05.3

          میشه این قسمت ها رو دوستان توضیح بدن


          // Function used for reading image
          // data from external memory
          unsigned char read_ext_memory(GLCDMEMADDR_t addr)
          {
          unsigned char data;
          // Place your code here

          return data;
          }





          // Function used for writing image
          // data to external memory
          void write_ext_memory(GLCDMEMADDR_t addr, unsigned char data)
          {
          // Place your code here

          }




          گوته میگه: برای بدست اوردن چیزایی که تا حالا نداشتی، باید آدمی بشی که تا حالا نبودی

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : lcd گرافیکی 64*128 در کدویژن 2.05.3

            نوشته اصلی توسط SAEED.KH
            ممنون
            فارسی نمیشه نوشت؟
            تا ورژن قبلیش که من کار میکنم فارسی نداشت و برای فارسی نویسی باید از توابعی که دوستان خودمون تو سایت گذاشتن استفاده کنید
            اگر فونت قشنگ بخواید کسانی هستند که با هزینه بهتون میدن اما فونت های معمولی که بیشتر عربی هستند بصورت رایگان تو سایتهای مختلف هست . یکی رو که تست کردم تو همین سایت هست
            http://s4.picofile.com/file/7998105799/GLCD_test4.rar.html
            (البته فقط تست کردم باهش کار نکردم )
            Don't hesitate to ask any question ..

            دیدگاه

            لطفا صبر کنید...
            X