تازه کردن چاپ
زندگی > خانه
(cached)
دستگاه روشن نمی شود.
خرابی از دوشاخه و سیم رابط است : باید آن را تعویض و یا در صورت امکان تعمیر کنید.
کلید قطع وصل خراب است : بوسیله اهمآمتر از خرابی آن اطمینال حاصل فرمایید. در صورت خراب بودن آن را تعویض کنید.
زغالهای موتور کثیف شدهآاند
معمولا پس از مدتی کار کردن ممکن است یک قشر از چربی و گرد و غبار به صورت لایهآای عایق بین زغالها و تیغهآهای کلکتور بوجود آید. و از عبور جریان جلوگیری کند. با یک سنباده نرم به آرامی روی تیغهآها و سطح زغالآها را سائیده و پاک کرد. سپس برادهآهای بوجود آمده را پاک کنید تا زغالها و تیغه ها باهم در تماس خوب با یکدیگر باشند.
زغالها خرابآ است : اگر زغالها در اثر فرسایش از حد معمول کوتاهآتر شود با بستن آنها را با زغالهای جدید تعویض کنید.
کلافهای سیم پیچی سوختهآاند : ممکن است در اثر کار زیاد سیم پیچآهای آرمیچر سوخته باشند. در این شرایط از بوی ناشی از سوختن شرلاکآهای روی سیمآها تشخیص داده شود. در این صورت اگر سیم پیچ قابل بازپیچی باشد این کار را انجام دهید. در غیر این صورت کامل موتور باید تعویض شود.
دستگاه نامنظم کار میآکند.
فاصله بین زغالها و تیغه تنظیم نیست : اگر فشار فنرهای پشت زغالها به اندازه کافی نباشد باعث ایجاد جرقه و گرم شدن آرمیچر میآشود برای جلوگیری از این مسئله فنر زغالها را کشیده و فشار آن را تنظیم کنید.
آرمیچر نیم سوز شده است : اگر کلافهای روی آرمیچر نیم سوز شده باشد حتما بایستی تعویض شوند.
کلافهای میدان نیم سوز است :
کلافهای میدان به ندرت سوخته میآشود ولی اگر تحت تاثیر بار اضافی و کار بدون وقفه قرار گیرد این قسمت هم پس از آرمیچر نیز میآسوزد که در این حالت اگر امکان باز پیچی سیم پیچآها وجود نداشته باشد بایستی کلا موتور را تعویض کرد.
هنگام کار ما بین زغال و تیغهآهای کلکتور جرقه و گرمای زیاد ایجاد میآشود.
زغالآها کثیف شدهآاند : زغالآها را تمیز کرده و در صورت کوتاه شدن تعویض کنید.
آرمیچر سوخته است :
در صورت سالم بودن زغالها و تیغه کلکتور حتما کلافهای سیم پیچ نیم سوز شدهآاند. برای اطمینان خاطر میآتوانید شدت جریان موتور را اندازه گیری کنید. اگر بیش از حد مجاز بود باید کلافها باز پیچی یا تعویض شود.
هنگام روشن کردن دستگاه ، فیوز میآپرد.
بین سیمآهای رابط اتصال کوتاه رخ داده است : سیمآهای رابط را آزمایش کنید. و جعبه ترمینال را بازدید نمایید و عیب را برطرف کنید.
کلید قطع وصل خراب است : در صورت لزوم تعمیر و در صورت تعویض کردن آن را تعویض کنید.
موتور سوخته است :
در اثر کار مداوم و مرور زمان ممکن است عایق روی سیمآهای موتور از بین رفته و سیمآهای آن به یک دیگر اتصال کوتاه کنند پس از تعیین عیب اقدام به بازپیچی یا تعویض سیم پیچ کنید.
قدرت مکش دستگاه کم شده است.
کیسه زباله ممکن است پر شده باشد : کیسه را تخلیه کنید تا قدرت مکش جاروبرقی بالا رود.
فیلتر دستگاه کثیف شده باشد : فیلتر دستگاه را که اکثرا از جنس پارچه یا اسفنج فشرده تهیه میآشود با دست کاملا تمیز کنید.
از شیلنگ رابط ، هوا خوب عبور نمیآکند :
شیلنگ را از دستگاه جدا سازید و دستگاه را روشن کنید. اگر دستگاه مکش کافی ایجاد کرد. اشکال از شیلنگ است باید آن را کاملا تمیز کرد اگر باز هم خوب کار نکرد حتما شیلنگ سوراخ شده که باید تعویض شود.
هنگام روشن شدن ، دستگاه صدای ناهنجار میآدهد.
پروانه شل شده است و یا یکی از یاتاقانآها خراب شده است :
اگر پیچ محور آرمیچر که پروانه مکش و کانال هوا را در محلآهای خود سفت نگه میآدارد شل شده باشد یاتاقانآها خوردگی پیدا کرده باشند. صدای ناهنجار ایجاد میآشود که بایستی در این شرایط ، پیچ را سفت کرده و یاتاقانآها را تعویض کنید.
دستگاه با لرزش کار میآکند.
نگه دارندهآهای لاستیکی موتور شل یا خراب است :
نگه دارندهآهای موتور را به دو قسمت بازدید کنید اگر شل شدهآاند آنها را محکم کنید. چنانچه هر یک از آنها خراب شده است تعویض کنید.
همچنین بینید
جاروبرقی
کیسه زباله
زندگی > خانه
(cached)
دستگاه روشن نمی شود.
خرابی از دوشاخه و سیم رابط است : باید آن را تعویض و یا در صورت امکان تعمیر کنید.
کلید قطع وصل خراب است : بوسیله اهمآمتر از خرابی آن اطمینال حاصل فرمایید. در صورت خراب بودن آن را تعویض کنید.
زغالهای موتور کثیف شدهآاند
معمولا پس از مدتی کار کردن ممکن است یک قشر از چربی و گرد و غبار به صورت لایهآای عایق بین زغالها و تیغهآهای کلکتور بوجود آید. و از عبور جریان جلوگیری کند. با یک سنباده نرم به آرامی روی تیغهآها و سطح زغالآها را سائیده و پاک کرد. سپس برادهآهای بوجود آمده را پاک کنید تا زغالها و تیغه ها باهم در تماس خوب با یکدیگر باشند.
زغالها خرابآ است : اگر زغالها در اثر فرسایش از حد معمول کوتاهآتر شود با بستن آنها را با زغالهای جدید تعویض کنید.
کلافهای سیم پیچی سوختهآاند : ممکن است در اثر کار زیاد سیم پیچآهای آرمیچر سوخته باشند. در این شرایط از بوی ناشی از سوختن شرلاکآهای روی سیمآها تشخیص داده شود. در این صورت اگر سیم پیچ قابل بازپیچی باشد این کار را انجام دهید. در غیر این صورت کامل موتور باید تعویض شود.
دستگاه نامنظم کار میآکند.
فاصله بین زغالها و تیغه تنظیم نیست : اگر فشار فنرهای پشت زغالها به اندازه کافی نباشد باعث ایجاد جرقه و گرم شدن آرمیچر میآشود برای جلوگیری از این مسئله فنر زغالها را کشیده و فشار آن را تنظیم کنید.
آرمیچر نیم سوز شده است : اگر کلافهای روی آرمیچر نیم سوز شده باشد حتما بایستی تعویض شوند.
کلافهای میدان نیم سوز است :
کلافهای میدان به ندرت سوخته میآشود ولی اگر تحت تاثیر بار اضافی و کار بدون وقفه قرار گیرد این قسمت هم پس از آرمیچر نیز میآسوزد که در این حالت اگر امکان باز پیچی سیم پیچآها وجود نداشته باشد بایستی کلا موتور را تعویض کرد.
هنگام کار ما بین زغال و تیغهآهای کلکتور جرقه و گرمای زیاد ایجاد میآشود.
زغالآها کثیف شدهآاند : زغالآها را تمیز کرده و در صورت کوتاه شدن تعویض کنید.
آرمیچر سوخته است :
در صورت سالم بودن زغالها و تیغه کلکتور حتما کلافهای سیم پیچ نیم سوز شدهآاند. برای اطمینان خاطر میآتوانید شدت جریان موتور را اندازه گیری کنید. اگر بیش از حد مجاز بود باید کلافها باز پیچی یا تعویض شود.
هنگام روشن کردن دستگاه ، فیوز میآپرد.
بین سیمآهای رابط اتصال کوتاه رخ داده است : سیمآهای رابط را آزمایش کنید. و جعبه ترمینال را بازدید نمایید و عیب را برطرف کنید.
کلید قطع وصل خراب است : در صورت لزوم تعمیر و در صورت تعویض کردن آن را تعویض کنید.
موتور سوخته است :
در اثر کار مداوم و مرور زمان ممکن است عایق روی سیمآهای موتور از بین رفته و سیمآهای آن به یک دیگر اتصال کوتاه کنند پس از تعیین عیب اقدام به بازپیچی یا تعویض سیم پیچ کنید.
قدرت مکش دستگاه کم شده است.
کیسه زباله ممکن است پر شده باشد : کیسه را تخلیه کنید تا قدرت مکش جاروبرقی بالا رود.
فیلتر دستگاه کثیف شده باشد : فیلتر دستگاه را که اکثرا از جنس پارچه یا اسفنج فشرده تهیه میآشود با دست کاملا تمیز کنید.
از شیلنگ رابط ، هوا خوب عبور نمیآکند :
شیلنگ را از دستگاه جدا سازید و دستگاه را روشن کنید. اگر دستگاه مکش کافی ایجاد کرد. اشکال از شیلنگ است باید آن را کاملا تمیز کرد اگر باز هم خوب کار نکرد حتما شیلنگ سوراخ شده که باید تعویض شود.
هنگام روشن شدن ، دستگاه صدای ناهنجار میآدهد.
پروانه شل شده است و یا یکی از یاتاقانآها خراب شده است :
اگر پیچ محور آرمیچر که پروانه مکش و کانال هوا را در محلآهای خود سفت نگه میآدارد شل شده باشد یاتاقانآها خوردگی پیدا کرده باشند. صدای ناهنجار ایجاد میآشود که بایستی در این شرایط ، پیچ را سفت کرده و یاتاقانآها را تعویض کنید.
دستگاه با لرزش کار میآکند.
نگه دارندهآهای لاستیکی موتور شل یا خراب است :
نگه دارندهآهای موتور را به دو قسمت بازدید کنید اگر شل شدهآاند آنها را محکم کنید. چنانچه هر یک از آنها خراب شده است تعویض کنید.
همچنین بینید
جاروبرقی
کیسه زباله
دیدگاه