اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مشکل دریل

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    مشکل دریل

    سلام دوستان گرامی امروز با بتن کن داشتم کار میکردم ک یکدفعه خاموش شد بتن کن necاست ویک سال است خریدم و در طول یک سال شاید 6ماه هم مداوم کار نکرده وازچند روز یکبار استفاده شده.در زیر ارمیچر 4پیچ بود باز کردم ودیدم زغالش تمام شده وزغال یدکی ک همراه بتن کن بود را جا انداختم اما از هردو زغال وکلکتور جرقه شدید بیرون میزند و بعد چند ثانیه زغالها وکلکتور بشدت داغ میشود.علت چه میتواند باشد؟کالکتور را با بنزین وپارچه کامل تمیز وبراق کردم اما مشکل حل نشد.اساتید گرامی راهنمایی کنید.

    #2
    پاسخ : مشکل دریل

    ممکنه زغالها خوب روی کلکتور ننشسته باشه.در ضمن واسه تمیز کردن کلکتور بهترین چیز اینه که یه تکه آجر را با اره به صورت یه میله ببری و موقع روشن کردن موتور روی کلکتور بگیری عین آینه تمیز میشه.
    الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : مشکل دریل

      سلام .اقای شاهپوری میتوانید یک مقدار توضیح بیشتر دهید ک چکار باید بکنم شنیدام ک باید زغالهای نو را کمی سنباده نرم زد وهمچنین کمی حالت حلالی بهش داد تا بیشتر با کلکتور تماس حاصل کند ایا باید اینکارها را بکنم یا نه؟همچنین شنیدام ک روی کلکتور حین کار سفال میگیرندویا کلکتور را با دستگاه تراش بصورت صیقلی در میاورندایا لازمه اینکارها را انجام دهم؟بنظرشما چرا زغالها خوب روی کلکتور نمیشیندچون زغالهای مورد استفاده همراه بتن کن بود ومال خودش است پس چرا شدید جرقه پخش میکند.یک دریل سالم ونو را نگاه کردم حین کار جرقه های خیلی ضعیفی میزد ک ب زحمت دیده میشد.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : مشکل دریل

        نوشته اصلی توسط apex111
        سلام دوستان گرامی امروز با بتن کن داشتم کار میکردم ک یکدفعه خاموش شد بتن کن necاست ویک سال است خریدم و در طول یک سال شاید 6ماه هم مداوم کار نکرده وازچند روز یکبار استفاده شده.در زیر ارمیچر 4پیچ بود باز کردم ودیدم زغالش تمام شده وزغال یدکی ک همراه بتن کن بود را جا انداختم اما از هردو زغال وکلکتور جرقه شدید بیرون میزند و بعد چند ثانیه زغالها وکلکتور بشدت داغ میشود.علت چه میتواند باشد؟کالکتور را با بنزین وپارچه کامل تمیز وبراق کردم اما مشکل حل نشد.اساتید گرامی راهنمایی کنید.
        با سلام :
        وجود جرقه های شدید بین کولکتو و ذغال دو علت دارد.
        اتصال کوتاه یک یا چند لایه سیم پیچ آرمیچر یا بالشتک
        صیقلی نبودن یا کاملا صاف و گرد نبودن کولکتور آرمیچر و حلالی نبودن شکل ذغال در هنگام نشستن بر روی کولکتور آرمیچر.
        علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
        نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : مشکل دریل

          نوشته اصلی توسط apex111
          سلام .اقای شاهپوری میتوانید یک مقدار توضیح بیشتر دهید ک چکار باید بکنم شنیدام ک باید زغالهای نو را کمی سنباده نرم زد وهمچنین کمی حالت حلالی بهش داد تا بیشتر با کلکتور تماس حاصل کند ایا باید اینکارها را بکنم یا نه؟همچنین شنیدام ک روی کلکتور حین کار سفال میگیرندویا کلکتور را با دستگاه تراش بصورت صیقلی در میاورندایا لازمه اینکارها را انجام دهم؟بنظرشما چرا زغالها خوب روی کلکتور نمیشیندچون زغالهای مورد استفاده همراه بتن کن بود ومال خودش است پس چرا شدید جرقه پخش میکند.یک دریل سالم ونو را نگاه کردم حین کار جرقه های خیلی ضعیفی میزد ک ب زحمت دیده میشد.
          سلام
          خب اون آجر که گفتم کار همون سفال را انجام میده.
          اگه یه عکس از محل قرار گرفتن زغالها و میزان جرقه بذاری بد نیست.
          اگه اتصال زغالها به کلکتور خوب باشه نباید خیلی جرقه بزنه .ممکنه یا سیمی جابجا شده یا آرمیچر نیمسوز شده باشه.
          الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : مشکل دریل

            سلام وتشکر از جواب هردو بزرگوار.اتصالی سیم پیچهای ارمیچر با بالشتک چرا باید اتفاق افتاده باشد چون بدون کوچکترین عیبی بتن کن کار میکرد فقط زغالش تمام شد ومن زغالهای یدکی را ک همراه دریل است در جای خود گذاشتم .بارها زغالهای فرسوده را با نو عوض میکنند اما نمیدانم چرا این کار نمیکنه. ب چه علتی کلکتور حالت گردی وصیقلیش را از دست داده چون دستکاریش نکردم فقط با بنزین شستم و کاملا براق شد اما بعد چند ثانیه کار برنگ تیره درامد واز هردو زغال وکلکتور جرقه های شدید بیرون میزنه بطوری ک جرقه ها با صدا همراه است.فقط دو سوراخ با مته انجام داده بودم ک دریل از کار افتاد و وقتی باز کردم زغالها یکی کامل تمام شده بود ودیگری خیلی کم بود.سیمهای زغال امکان جابجایی ندارند چون دوتا سیمه ک کوتاه است وفقط ب زغال خودش میرسد.

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : مشکل دریل

              نوشته اصلی توسط apex111
              سلام وتشکر از جواب هردو بزرگوار.اتصالی سیم پیچهای ارمیچر با بالشتک چرا باید اتفاق افتاده باشد چون بدون کوچکترین عیبی بتن کن کار میکرد فقط زغالش تمام شد ومن زغالهای یدکی را ک همراه دریل است در جای خود گذاشتم .بارها زغالهای فرسوده را با نو عوض میکنند اما نمیدانم چرا این کار نمیکنه. ب چه علتی کلکتور حالت گردی وصیقلیش را از دست داده چون دستکاریش نکردم فقط با بنزین شستم و کاملا براق شد اما بعد چند ثانیه کار برنگ تیره درامد واز هردو زغال وکلکتور جرقه های شدید بیرون میزنه بطوری ک جرقه ها با صدا همراه است.فقط دو سوراخ با مته انجام داده بودم ک دریل از کار افتاد و وقتی باز کردم زغالها یکی کامل تمام شده بود ودیگری خیلی کم بود.سیمهای زغال امکان جابجایی ندارند چون دوتا سیمه ک کوتاه است وفقط ب زغال خودش میرسد.
              با سلام:
              برای این که مشخص شود، سیم های آرمیچر یا بلشتک اتصالی دارند، آزمایش زیر را انجام دهید.
              1- وات نوشته شده روی دریل خود را پیدا کنید.
              2- از تقسیم عدد وات دریل به ولتاژ 220 ولت آمپر مصرفی بدست می آید.
              3- با یک آمپر متر جریان جریان متناوب، بصورت سری با برق 220 ولت و دریل جریان مصرفی را اندازه گیری کنید. اگر حدود آن بود دریل اتصال کوتاه ندارد، اگر خیلی بیش تر بود به اتصال کوتاه دریل شک نکنید.
              آزمایش کنید، سپس گزارش کنید.
              علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
              نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : مشکل دریل

                سلام.دریل 1500واتی و برق محل 228ولت است ک با تقسیم توان بر ولت مقدار 6.5امپر مصرف دریل است ک با امپر سنج 6.4 امپر بدست امد ک مورد اتصالی را منتفی میکند حال بفرمایید باید چکار کنم .چند ثانیه ک کار کرد تا امپر را اندازه کنم بوی خاصی از زیر دریل ودر محل زغالها وکلکتور ب مشام رسید ک زود خاموش کردم.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : مشکل دریل

                  با سلام :
                  و آفرین بر شما که درست مطالب را گرفتی و درست اندازه گیری کردید.
                  این آزمایش نشان می دهد که سیم پیچ آرمیچر و بالشتک دریل اتصال کوتاه ندارد. پس تنها موارد مشکوک زیر را چک کنید.
                  1- لقی سر و ته آرمیچر احتمالی، که ناشی از خرابی بوش یا بلبرینگ می تواند باشد.
                  2- آیا زمانی که آرمیچر را تمیز کردید، شیار مسی بین هم را ( کولکتور) که عایق می باشد، با یک سوزن ته گرد یا یک تیغ نازک برای احتمال ماندن ذغال و پر شدن شیار تمیز کردید.
                  3- آیا قسمت ته آرمیچر که کولکتور آن است کاملا صاف و صیقلی و بصورت یک دایره کامل می باشد یا نا منظم و دو پهن است. با کولیس آنداره گیری شده است. ( اگر نیست باید به دستگاه تراش بسته شود و بصورت یک دست صاف و صیقلی شود).
                  4- ذغال ها باید سطح اتکای بیش تری با آرمیچر داشته باشند.( ذغال باید بصورت هلالی باشد، نه خط صاف).
                  5- فنر های ذغال را هنگام جا انداختن کمی بیش تر بکشید، شاید شل بودن فنر این مشکل را بوجود آورده است .
                  آزمایش کنید و نتیجه را گزارش کنید.
                  علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                  نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : مشکل دریل

                    با عرض سلام وتشکر ک حوصله میکنید وب سوالات اینجانب پاسخ میدهید.لقی بلبرینگها را امتحان کردم هچ لقی و حرکت عرضی نداشت وکاملا فیت بود.کلکتور را با الکل وپارچه کاملا تمیز وبراق کردم وشیارها را هم با سوزن تمیز نمودم.برای ازمایش گردی کلکتور کولیس ندارم فقط یک ازمایش کردم.یک تکه مقوای ب عرض یک سانت وطول 3 سانت را در یک نقطه از کلکتور طوری ثابت نگه داشتم ک کاملا نزدیک کلکتور بود با گردش کلکتوردر یک نقطه ب مقوا گیر میکرد و بعد دوباره ازاد میشد وبا گردش ارمیچر دوباره درهمان نقطه ب مقوا برخورد میکردوبعد ازاد میشد و همان نقطه برخورد زغال بیشتری را ب خود گرفته بود .هلالی بودن زغال کمی هست نمیدانم چگونه وچقدر باید هلالی کنم.فنر راازمایش کردم مثل فنر زغال فرسوده وشاید کمی هم قویتر از ان بود.

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : مشکل دریل

                      اینطور که میگی شفت آرمیچر تابدار شده.این عامل هم باعث جرقه شدید میشه.ببر دم یه تراشکاری بگو تابگیری و بالانسش کنه.البته مواظب سیمپیچی باشه.
                      الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : مشکل دریل

                        نوشته اصلی توسط apex111
                        با عرض سلام وتشکر ک حوصله میکنید وب سوالات اینجانب پاسخ میدهید.لقی بلبرینگها را امتحان کردم هچ لقی و حرکت عرضی نداشت وکاملا فیت بود.کلکتور را با الکل وپارچه کاملا تمیز وبراق کردم وشیارها را هم با سوزن تمیز نمودم.برای ازمایش گردی کلکتور کولیس ندارم فقط یک ازمایش کردم.یک تکه مقوای ب عرض یک سانت وطول 3 سانت را در یک نقطه از کلکتور طوری ثابت نگه داشتم ک کاملا نزدیک کلکتور بود با گردش کلکتوردر یک نقطه ب مقوا گیر میکرد و بعد دوباره ازاد میشد وبا گردش ارمیچر دوباره درهمان نقطه ب مقوا برخورد میکردوبعد ازاد میشد و همان نقطه برخورد زغال بیشتری را ب خود گرفته بود .هلالی بودن زغال کمی هست نمیدانم چگونه وچقدر باید هلالی کنم.فنر راازمایش کردم مثل فنر زغال فرسوده وشاید کمی هم قویتر از ان بود.
                        با سلام :
                        باید بدهید تراشکاری، تا پیس از روی کولکتور را تراش دهد و بعد لنگ گیری کند، خود تراش کارها این مشکلات و راه حل های آن ها را می دانند. کوچک ترین لقی باعث فرسودگی زیاد ذغال و خوردگی کولکتور آرمیچر و ایجاد جرقه شدید می شود.
                        علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                        نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : مشکل دریل

                          عرض سلامی دوباره خدمت دوستان.بنظرم خیلی از مواقع وقتی یک وسیله برقی یا غیر برقی خراب میشود وقتی برای تعمیر برده میشود متاسفانه مثل اولش نمیشود البته نه همیشه .این دریل ما هم همچون وضعیتی پیدا کرده ظاهرا فقط یک زغال تمام کرده بود ک میبایست با تعویض انها مثل اولش شود ولی نشد ک نشد.بنده دریل را پیش تعمیر کاری بردم ک تعریفش را خیلیها میکردند ایشان هم گفتند ک کلکتور دوپهن شده و گردی ویکنواختی خود را از دست داده ک این مسئله برایم معما شده ک چرا گردی کلکتور بخودی خود از بین رفته ک باز بماند این معما.گفتند باید تراش شود و جمعا با دستمزد م 15000تومان میشود گفتیم بروی چشم شما درست کنید.امروز رفتیم گرفتیم دیدم همان اش وهمان کاسه هیچ فرقی نکرده موقع کار دورتا دور کلکتور یک برق ابی رنگ بعرض نیم سانت ک از ده متری قابل مشاهده است گفتم اینکه درست نشده گفت ببرهمینطوری استفاده کن هرموقع سوخت بیار 80000خرجش است ارمیچر را عوض یا سیم پیچی میکنم ک تو دلم گفتم فکر نکنم ک باز هم درست بشود.حال دیگر نمیدانم چکار کنم دریل 350000تومانی با یک تمام شدن زغال ب فنا رفت.

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : مشکل دریل

                            سلام.آیا اتصالی سیم برق باعث از بین رفتن ذغال و روشن نشدن دریل میشود؟(سیم نو جایگزین شده)

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : مشکل دریل

                              نوشته اصلی توسط رامین۹۶ نمایش پست ها
                              سلام.آیا اتصالی سیم برق باعث از بین رفتن ذغال و روشن نشدن دریل میشود؟(سیم نو جایگزین شده)
                              اتصالی کجا رخ داده؟؟؟
                              از سلامت زغال ها میشه با بازرسی چشمی اطمینان حاصل کرد

                              دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                              کلید و دیمر رو هم بررسی کنید

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X