اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

نحوه راه اندازی دینام (الترناتور )پراید

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    نحوه راه اندازی دینام (الترناتور )پراید

    سلام هر چقدر گشتم منبع مناسبی پیدا نکردم و نهایتا مدار زیر رو بستم ولی وقتی کلید رو قطع میکنم خروجی ادامه پیدا نمی کنه
    آشنایی که بلدن دینام راه بندازیم بگن اشکال کار کجاست


    #2
    پاسخ : نحوه راه اندازی دینام (الترناتور )پراید

    ایول ......... رگولاتور کجا تشریف دارن...... ؟
    دوست عزیز دینام با رگولاتورش تکمیل میشه کارش اینکه با بالا رفتن دور یا بی باری یا بارداری جریان سیم پیچ میدانرو کنترل و میدان مغناطیسی مناسب تا خروجی همیشه ثابت بمونه و توجه داشته باش اون دینام یه حداقل دوری داره کمتر از اون ناپایدار میشه رگولاتور هم با باتری عملکردش بهتر میشه بیشتر بگرد مخصوصا کتاب های برق خودروی هنرستان به دینام اشاره شده
    جدیدترین ویرایش توسط ssmq; ۱۵:۳۳ ۱۳۹۵/۰۷/۲۹.

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : نحوه راه اندازی دینام (الترناتور )پراید

      بجای باتری خازن و مصرف کننده وصل کردم به خروجی
      از چندتا باطری ساز و اونی که ازش دینام خریدم گفتن افتامات دینام داخل خود دینام هست لازم نیست جدا تهیه کنی بنظرم هم راس میگفت چون خروجی دینام یه خروجی امپر بالا داشت همراه دوتا جای سوکت که احتمالا مربوط به افتاماته
      دوستان بگن مدار ایراد داره یا خیر

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : نحوه راه اندازی دینام (الترناتور )پراید

        داداش از پشت دینام عکس بزار تا راهنماییت کنم
        2 تاسیم داره ک با سوکت هست ی مثبت خروجی داره و بدنه هم منفیه
        اون سوکت یکیش واسه لامپه ک نوع لامپ خیلی مهمه

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : نحوه راه اندازی دینام (الترناتور )پراید



          مرسی داداش
          تو نقشه از لامپ راهنمای پراید استفاده کردم
          طبق راهنمایی باتری ساز
          ممنون میشم شماتیک و نوع لامپشو توضیح بدی

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : نحوه راه اندازی دینام (الترناتور )پراید

            افتامات همون یکسو سازه و فاقد رگولاتوره رگولاتور شبیه ترانزیستور قابلمه ایی اگه حافظه ام یاری کنه چهار یا سه پینه



            جدیدترین ویرایش توسط ssmq; ۱۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۷/۲۹.

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : نحوه راه اندازی دینام (الترناتور )پراید

              من که فکر نمیکنم به رگولاتور نیاز باشه اون واسه دینام های قدیمیه

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : نحوه راه اندازی دینام (الترناتور )پراید

                ببینید من نمی دونم پشت دینام پراید رگولاتو داره یا نه باید بپرسید و اگه داشته باشه به سایت زیر یه سر بزنید احتمالا رگولاتور پشتشه


                دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                حتما رگولاتور باید باشه اون وقت تو دور بالا میدان دینام با کدوم شعور میفهمه که داره خروجی 30 ولت میده
                رگولاتور دینام با رگولاتور مد نظر ذهن شما متفاوته رگولاتور میاد خروجی رو نگاه می کنه اگه خروجی بالا بره میدان تحریکو کم تا ولتاژ بیاد پایین و اگه خروجی کم باشه میدان تحریکو بالا می بره تا خروجی بره بالا و ولتاژو بین 12 الی 14 پایدار نگه میداره باید توجه کنید اگه دینام ازیه دور استاندارد پایینتر بیاد دیگه رگولاتور ولتاژ خوبی برای فیدبک گیری و اعمال میدان نداره رگولاتورها یا با سوکت به دینام وصل میشوند یا در کنار یکسوساز یا افتامات خودمون قرار می گیره اکثرا به شکل قابلمه ایی هستند(بعضی وقت ها مجموعه یکسو سازها با رگولاتر افتومات یا افتامات گفته میشه بیرون اوستا کارها اسم های جالبی رو قطعات میزارن اون مهم نیست مهم اینکه شما از ساختمان مجموعه مطلع باشی حالا یکی گفت افتامات یا رگولاتور مهم نیست مهم اینکه دیگه می دونید چی به چیه شاید منهم فروشنده بودم به کلشون می گفتم افتامات این یه چیز معموله و نمیشه گفت اشتباهه )

                نکته اینجاست بدنه دینام سرجاشه اون ضخیمه و پیچ داره میره به مثبت باتری از اون دوتا پایه (پین سوکتی )یکی چراغ دینامه یکی با سوییچ برکشتی از مثبت باتری هستش حالا اگه خروجی پایدارنیست یکی می تونه دور پایین باشه اگه بتونی به دور 1000 دور در دقیقه برسونی می تونی ببینی عملکردش درسته یا نه و دیگری می تونه نبود پایدارکننده موج باشه مثل خازن یا باتری لازم نیست باتر 60 امپرباشه یه باتری 12 نیم امپری هم میتونه خروجی رو پایدار کنه و یا یه خازن 1000 میکرو فاراد 25 ولت (و اگه جای دو پین سوکتی جابجا شه دینام راه اندازی نمیشه )
                خروجی اش هم باتری 12 هستش که در مواردی به قول دوستمون میشه جاش خازن گذاشت ....... مگه به غیر اینکه ماشین بعد روشن شدن .... باتری رو برداری مشکلی واسش پیش نمی یاد و روشن میمونه ولی باتری باشه خیلی بهتره استارت مجدد خواهی داشت (حول دادن نمیخواد ) و اینکه مثل یه خازن با فاراد بالا ست و ریپل هارو می گیره و اگه باتری سالم باشه حدود 700 وات در یک ساعت توان میده حالا شما 100 وات ازش توان بگیری حدودا 6 الی 7 ساعت باتری جون داره البته در نهایت بد نیست به نمودار تواندهی در ساعت و افت ولتاژ اش هم یه نگاه بندازی
                جدیدترین ویرایش توسط ssmq; ۲۰:۱۱ ۱۳۹۵/۰۷/۲۹.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : نحوه راه اندازی دینام (الترناتور )پراید

                  اگه رگولاتور بیرون باشه باید از خروجی مثبت دینام فیدبک داشته باشه که تو دیاگرامی که گذاشتین نداره پس رگولاتور داخله

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : نحوه راه اندازی دینام (الترناتور )پراید

                    سوکتهارو گفتی یکیش که مال چراغه سر دیگر چراغ رو به کجا متصل کنم؟
                    و دیگری که میره به سوییچ رو من چطوری واسه پروژم شبیه سازی کنم؟به این صورت که لحظه ی راه اندازی یه لحظه بهش ۱۲ بدم؟

                    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                    اون دوستمون که گفتن لامپش مهمه چی باشه نیستن راهنمایی کنن مارو

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : نحوه راه اندازی دینام (الترناتور )پراید

                      ولی فکر نکنم با افزایش دور میدان تحریک دینام کاهش پیدا کنه . چون با افزایش دور قدرت جریان دهی دینام بالا میره ولی جوری که گفتید ولتاژ و جریان ثابت میمونه که با عمل یکی نیست

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : نحوه راه اندازی دینام (الترناتور )پراید

                        لطفا یکی نحوه راه اندازی و سیمکشی رو توضیح بده

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : نحوه راه اندازی دینام (الترناتور )پراید

                          نوشته اصلی توسط yousef55 نمایش پست ها
                          ولی فکر نکنم با افزایش دور میدان تحریک دینام کاهش پیدا کنه . چون با افزایش دور قدرت جریان دهی دینام بالا میره ولی جوری که گفتید ولتاژ و جریان ثابت میمونه که با عمل یکی نیست

                          چرا باید میدان تحریک کاهش پیدا کنه ؟ وقتی دور بالا میره وقتی خروجی رو....13 باشه رگولاتور توجهش به ولتاژه حالا توی دور بالا شما بی بار باشید رگولاتور برای جلوگیری از اور ولتاژ یا نرفتن ولتاژ به بالای 13 ولتاژ سیم تحریکو کم می کنه و قتی جریان کشی بالا بره رگولاتور ولتاژ تحریکو افزایش میده(البته که با افزایش بار و جریان ولتاژ افت میکنه و رگولاتور اون افت ولتاژو می بینه ) اونی شما مد نظر هست و بدون خوندن پست قبلی بیان فرمودین یه دینامه بدون رگولاتور (مثل یه دینام جریان مستقیم با اهنربای ثابت یا با اهنربای سیم پیچی شده و تحریک ثابت مثل دینام موتورسیکلت های ارزون قیمت )اون جوری با افزایش دور همه چی بالا میره جریان و ولتاژ و هم مصرف کننده بالا بالای بالا یعنی اون دنیا ......

                          دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                          نوشته اصلی توسط saeedxs نمایش پست ها
                          لطفا یکی نحوه راه اندازی و سیمکشی رو توضیح بده


                          یکی از دلایلی که ما پیشرفت نمیکنیم سرسری رد کردن نوشته هاست و خوردن لقمه امادست تو پست قبلی جواب داده شد شما چی ازش کشیدی بیرون یه علامت سوال بزرگ ؟
                          دمت گرم من کم اوردم باید ببخشی خدا کم داده (البته می تونم برم فروشگاه یه دینام بخرم ببندم به توربین واماده بفرستم واست تا مشکلتون حل شه ولی شاید جمعه بعدی )
                          جدیدترین ویرایش توسط ssmq; ۱۲:۳۴ ۱۳۹۵/۰۷/۳۰.

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : نحوه راه اندازی دینام (الترناتور )پراید

                            تموم ماشین های داخل ایران این سواری ها پراید پژو و... همشون رگلاتور داره و بهش میگن افتامات دینام اون مینی بوس قدیمی ها و... اینا رگلاتور یا همون افتاماتش بیرون دینامه
                            این دینام شما نیاز به هیچ چیز نداره
                            لامپ هم لامپ 7 وات از این کوچیک ها بزار ((داخلا صندوق عقب از این لامپ ها استفاده شده ))
                            اوت تحریک رو به کجا و چطور وصل میکنی؟؟؟

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : نحوه راه اندازی دینام (الترناتور )پراید

                              راجب به دور دینام و خروجی هاش
                              شرمنده من کامل پست ها رو نخودم سرم درد میکنه
                              ولی با افزایش دور دینام توان دینام زیاد میشه
                              ینی هم ولتاژش و هم جریانش
                              توی دینامی ک داریم روش بحث میکنیم عملا چیزی به اسم رگلاتور وجود نداره ولی افتامات دینام همون کار رو میکنه
                              حالا ینی چی؟؟؟
                              شما بعد دینام چنتا مصرف کننده داری به علاوه ی باطری ک میشه مثل ی خازن و ی مقاومت شبیه سازیش کرد
                              دینام پراید مثلا داره 18 ولت توی خروجی برق میده توی دور موتور ایده ال ((850 دور در دقیقه)) ولی توانش مثلا 200 واته
                              شما ی سری مصرف کننده داری وقتی ماشین روشنه ک مثلا داره 150 وات مصرف میکنه ((سوخت پاش ها کویل پمپ بنزین ecu سنسور ها استپر و..)) باطری هم داره ی جریانی میکشه واسه شارژ چون موقع استارت ی مقداری از توان باطری کم شده
                              پس اینقدر افت ولتاژ داریم تا ولتاژ میرسه به حدود 13 ولت بعد تا ماشین رو گاز میدی توان خروجی دینام میره روی مثلا 400 وات پس افتش کمتره و میل داره خودش رو برسونه به 18 ولت پس نسبت به دور موتور ولتاژ تا 14.4 میره بالا موقعی ک ولتاژ به 14.4 رسید دینام خاموش میشه و خروجی نداره اگه افتامات خراب باشه یا روی عدد بالا تری دینام رو خاموش میکنه ک ی سری نشونه ها داره ((مثلا اب باطری سیاه رنگ میشه و از مقدارش کم میشه))
                              اگه افتامات دیگه خیلی وضعش خراب باشه مثلا ولتاژ میره روی 16 ولت توی این حالت چراغ ها میسوزه و...
                              یا روی ی عدد کمتر دینام رو خاموش میکنه ک نشونش دل زدن چراغ دینام هست و استارت ضعیف و...

                              پس در عمل چیزی ولتاژ رو روی 14.4 ولت نگه نمی داره ولی دینام با خاموش و روشن شدن دائمش مثلا 500 بار توی ثانیه ولتاژ رو مثلا از 14.3 تا 14.5 نگه میداره
                              امید وارم منظور رو رسونده باشم

                              دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                              ی چیز دیگه هم بگم تا کامل تر متوجه بشی
                              اگه یکمی راجب ماشین اطلاع داشته باشید میدونید ک میگن موقع روشن بودن ماشین سر باطری رو از باطری جدا نکنید
                              دلیلش هم اینه ک چیزی ک ولتاژ رو ثابت نگه میداره باطری هست و نه دینام
                              شما دینام هم ک خراب باشه و 50 ولت ولتاژ بخواد توی خروجی بده و افتامات دینام هم قطع نکنه دینام رو باطری نمیزاره ولتاژ از 15 ولت بالا تر بر ه چرا نمیزاره ولتاژ بالا تر بده؟؟؟
                              به خاطر همون توان دینام
                              مثلا ولتاژ باطری بخواد از روی 14 بره روی 16 حدود 140 امپر جریان میخواد ((واسه ی باطری 70 امپری)) میشه حدود 2200 وات ولی همه میدونیم دینام پراید 450 وات بیشتر نمیتونه توان بده پس عملا اینقدر افت ولتاژ داریم ک روی همون 14.4 میمونه ولتاژ ماشین

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X