اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

خازن کولر ابی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    خازن کولر ابی

    سلام خدمت اساتید محترم
    اون یک عدد خازنی که داخل کولر ابی هست و پیچ شده به بدنه ، برای چیه و اصلا چی کار میکنه ؟
    اگه برش داری چی میشه ؟
    وچرا بعضی از کولرا ندارن ؟
    اونوقت ظرفیت این خازن بر چه حسبیه ؟
    بر حسب تیپ و اندازه و قدرت کولر ؟
    ایا مقدار اون تجربیه ؟
    چون من دو تا کولرو باز کردم و مداری که تو خودش کشیده بود (تو مدارش )
    ، ظرفیت خازنو 20 میکرو فاراد گذاشته بود ، ولی یکی از اونا خازنش 30 میکرو فاراد بود ویکی از اونها خازنش 40 میکرو فاراد بود و جالب اینجاست که هر دو از یک کارخونه و با یک قدرت بودند
    ایا اگه از اون خازنی که خود کارخونه مشخص کرده ، ظرفیتشو کمتر یا بیشتر قرار بدی میسوزه موتور ؟
    یک کولر رو هم که من دیدم اصلا ظرفیت خازنو ننوشته بود تو مدارش و خازنش 3 میکرو فاراد بود
    ایا جدول خاصی داره ؟
    اگه اشتباه نکنم خازن با دو تا سیم موازی شده بود
    اگه کولری به هر دلیلی مدارش روش نباشه یا کنده باشه و خازن نداشته باشه ، از کجا باید بفهمیم خازن چند میکرو فاراد بزاریم ؟
    اگه اشتباه بذاریم میسوزه موتور ؟
    لطفا راهنمایی کنید
    ممنون

    #2
    پاسخ : خازن کولر ابی

    نوشته اصلی توسط امیر حسین تمشیتی نمایش پست ها
    سلام خدمت اساتید محترم
    اون یک عدد خازنی که داخل کولر ابی هست و پیچ شده به بدنه ، برای چیه و اصلا چی کار میکنه ؟
    اگه برش داری چی میشه ؟
    وچرا بعضی از کولرا ندارن ؟
    اونوقت ظرفیت این خازن بر چه حسبیه ؟
    بر حسب تیپ و اندازه و قدرت کولر ؟
    ایا مقدار اون تجربیه ؟
    چون من دو تا کولرو باز کردم و مداری که تو خودش کشیده بود (تو مدارش )
    ، ظرفیت خازنو 20 میکرو فاراد گذاشته بود ، ولی یکی از اونا خازنش 30 میکرو فاراد بود ویکی از اونها خازنش 40 میکرو فاراد بود و جالب اینجاست که هر دو از یک کارخونه و با یک قدرت بودند
    ایا اگه از اون خازنی که خود کارخونه مشخص کرده ، ظرفیتشو کمتر یا بیشتر قرار بدی میسوزه موتور ؟
    یک کولر رو هم که من دیدم اصلا ظرفیت خازنو ننوشته بود تو مدارش و خازنش 3 میکرو فاراد بود
    ایا جدول خاصی داره ؟
    اگه اشتباه نکنم خازن با دو تا سیم موازی شده بود
    اگه کولری به هر دلیلی مدارش روش نباشه یا کنده باشه و خازن نداشته باشه ، از کجا باید بفهمیم خازن چند میکرو فاراد بزاریم ؟
    اگه اشتباه بذاریم میسوزه موتور ؟
    لطفا راهنمایی کنید
    ممنون
    با سلام:
    به ساده ترین زبان می توان گفت ، خازن موازی با برق 220 ولت نامی ورودی کولر، فقط برای جلو گیری از افت ولتاژ ناگهانی برق در هنگام وصل شدن موتور کولر است. اگر کولر هایی که این خازن را نداشته باشند، در هنگام روشن کردن کولر لامپ های روشن نا گهان کم نور شده و سپس نور آن ها بصورت عادی بر می گردد. ( افت ولتاژ نا گهانی).
    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : خازن کولر ابی

      اگه کولری به هر دلیلی مدارش روش نباشه یا کنده باشه و خازن نداشته باشه ، از کجا باید بفهمیم خازن چند میکرو فاراد بزاریم ؟
      اگه اشتباه بذاریم میسوزه موتور ؟
      لطفا راهنمایی کنید
      ممنون

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : خازن کولر ابی

        نوشته اصلی توسط امیر حسین تمشیتی نمایش پست ها
        اگه کولری به هر دلیلی مدارش روش نباشه یا کنده باشه و خازن نداشته باشه ، از کجا باید بفهمیم خازن چند میکرو فاراد بزاریم ؟
        اگه اشتباه بذاریم میسوزه موتور ؟
        لطفا راهنمایی کنید
        ممنون
        باسلام:
        خیر اگر خازن هم نداشته باشدهیچ اتفاقی نمی افتدوموتور نمی سوزد، هم چنان که خیلی از کولر های آبی بدون خازن کار می کنند. اگر خواستیداستفاده کنید 18 میکرو فاراد 250 ولت A.C
        علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
        نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : خازن کولر ابی

          به نظرم داستان خازن تو موتور های تک فاز کلا یه چیز دیگه است

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : خازن کولر ابی

            با سلام
            از آنجایی که موتورکولرآبی دارای سیم پیچ راه انداز است لذا از خازن برای راه اندازی استفاده نمیشود بنظر میرسد که این خازن برای اصلاح ضریب توان راکتیو در شبکه بکار میرود و عدم وجود آن در کارکرد موتور تاثیری ندارد فقط مصرف توان راکتیو را بالا میبرد .

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : خازن کولر ابی

              سلام خازن کولر آبیم سوخته الان یه جدید خریدم میخام نصب کنم نمیدونم کدومش نول کدومش فاز

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : خازن کولر ابی

                اگر منظورت فاز و نول خازن راه انداز و دایم کار برای کولر آبی نتنها پلاریته نداره بلکه فاز و نول هم ارتباطی موضوع نداره

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : خازن کولر ابی

                  سلام دوستان .یه سوالی داشتم وقتی کولر روشن میشه نور لامپ ها یکدفعه خیلی کم میشه ودوباره عادی میشه میخواستم ببینم از خازن کولر هست که روی بدنه پیچ شده؟
                  من یک خازن استارتر پیدا کردم توی انباری روش نوشته شده (275 v.ac وMFD 300-400) میشه این رو بجای اون خازن کولر استفاده کنم؟نمیسوزه موتورش؟ ممنون اگر جواب بدید

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : خازن کولر ابی

                    نوشته اصلی توسط m.mardanian نمایش پست ها
                    سلام دوستان .یه سوالی داشتم وقتی کولر روشن میشه نور لامپ ها یکدفعه خیلی کم میشه ودوباره عادی میشه میخواستم ببینم از خازن کولر هست که روی بدنه پیچ شده؟
                    من یک خازن استارتر پیدا کردم توی انباری روش نوشته شده (275 v.ac وMFD 300-400) میشه این رو بجای اون خازن کولر استفاده کنم؟نمیسوزه موتورش؟ ممنون اگر جواب بدید
                    اون خازن برای تصحیح بار راکتیو هست و مشکل لامپها ربطی به اون نداره مربوط به سیم پیچ استارتش هست که بعد از از مدار خارج شدن درست میشه و کاریش نمیشه کرد.

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : خازن کولر ابی

                      اگر دقت کنید آن خازن به مدار پمپ وصل است من از یک برق کار پرسیدم گفت برای پمپ است

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : خازن کولر ابی

                        سلام به همه
                        من چند روز پیش خازن کولر که 20 میکرو بود رو برداشتم و بجاش یه خازن 35 میکرو گذاشتم (البته خازن 20 میکروهه موازی با پمپ آب بود)
                        دلیل کارم هم این بود که خواستم توان راکتیو موتور کولر رو بصورت بهتر اصلاح کنم
                        قبل تعویض خازن اصلی ، جریان مصرفی کولر رو (به تنهایی) از روی کنتور خوندم جریانی حدود 1.7 آمپر با کسینوس فی : 0.6 بود
                        بعد که بصورت تستی و آزمایشی یه خازن 35 میکرو 450 ولتی گذاشتم جریان به 1.5 آمپر با کسینوس فی : حدودا نزدیک به یک تغییر کرد (البته اینجا اومدم خازن رو با دور کند موتور موازی کردم چون دورتند استفاده نمیکنم )
                        تا اینجا خوب بود
                        بعد از تعویض خازن به 35 میکرو امروز متوجه شدم جریان مصرفی دوباره بالا رفته (حدود 2.3 آمپر و کسینوس فی: 0.4 برای کولر تنها )

                        به کولر که مراجعه کردم دیدم دلو روده خازن زده بیرون :/


                        آخه چرا ؟
                        آیا این یک خازن راه انداز بوده که من بجای دائم استفاده کردم ؟؟؟؟؟ یا ممکنه چون خازنو دو سر موتور بستم اینطور شده ؟؟؟؟
                        آخه خازن اصلی خوده کولرهم مثل همین پلاستیکی بود اما 20 میکرو
                        جدیدترین ویرایش توسط ADEL.TESLA; ۱۵:۰۵ ۱۳۹۸/۰۶/۲۱.

                        دیدگاه

                        لطفا صبر کنید...
                        X