اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

نسوز کردن ال ای دی در ماشین

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    نسوز کردن ال ای دی در ماشین

    یه چراغ با تعداد ال ای دی نسبتا زیاد دارم که برای ماشینه
    ولی احتمال اینکه بسوزه زیاده
    خواستم باهاش مقاومت سری کنم ولی شنیدم که به ازای هر سه تا
    ال ای دی بایدیه مقاومت۳۳۰اهم سری بشه
    چون حبابش ماته تعداد ال ای دی هارو نمیدونم
    لامپ هم به صورت مداوم باید خاموش روشن بشه
    چ کنم به نظرتون؟
    جدیدترین ویرایش توسط Reza....; ۱۱:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۰۵.

    #2
    پاسخ : نسوز کردن ال ای دی در ماشین

    شما منظورت از نسوز کردن چیه؟ این دستگاه برای ماشین ساخته نشده؟

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : نسوز کردن ال ای دی در ماشین

      نوشته اصلی توسط Reza.... نمایش پست ها
      یه چراغ با تعداد ال ای دی نسبتا زیاد دارم که برای ماشینه
      ولی احتمال اینکه بسوزه زیاده
      خواستم باهاش مقاومت سری کنم ولی شنیدم که به ازای هر سه تا
      ال ای دی بایدیه مقاومت۳۳۰اهم سری بشه
      چون حبابش ماته تعداد ال ای دی هارو نمیدونم
      لامپ هم به صورت مداوم باید خاموش روشن بشه
      چ کنم به نظرتون؟
      سلام دوست عزیز

      ال ای دی ها تحمل گرمای کمی دارن و در صورت داغ شدن ، در مدت زمان کمی خواهند سوخت .
      راهش اینه که با یه هیت سینک و چه بهتر اضافه کردن یه فن کوچیک 4*4 ال ای دی ها رو خنک کنید و راهی برای ورود هوای بیرون به داخل فن و خروج هوای گرم در نظر بگیرید .
      آرزوی سرافرازی برای ایران عزیز . . .


      دیدگاه


        #4
        پاسخ : نسوز کردن ال ای دی در ماشین

        یه لامپ ۱۲ولته دیگه

        دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

        نمیشه با مقاومت حلش کرد؟

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : نسوز کردن ال ای دی در ماشین

          نوشته اصلی توسط Reza.... نمایش پست ها
          یه لامپ ۱۲ولته دیگه

          دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

          نمیشه با مقاومت حلش کرد؟
          همون طور که گفتم اگه ال ای دی باشه تحمل حرارتش کمه و باید حتما به طور مناسبی خنک بشه .
          با مقاومت فقط توان اعمالی به ال ای دی رو کم میکنید و به طبع نورش هم کم میشه اما همچنان نیاز به خنک سازی داره . . .
          آرزوی سرافرازی برای ایران عزیز . . .


          دیدگاه


            #6
            پاسخ : نسوز کردن ال ای دی در ماشین

            پس چراغ عقب های ال ای دی چی
            فن ندارن و بعضی هاشون بعد یه مدت میسوزن ولی بعضی هاشون
            نمیسوزن

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : نسوز کردن ال ای دی در ماشین

              نوشته اصلی توسط Reza.... نمایش پست ها
              پس چراغ عقب های ال ای دی چی
              فن ندارن و بعضی هاشون بعد یه مدت میسوزن ولی بعضی هاشون
              نمیسوزن
              با سلام:
              ال ای دی ها باید با یک مدار درایور که کنترل کننده جریان هستند کار می کنند. اگر می خواهید ال ای دی شما گرم نکند و نسوزد، حدود 15 تا 20 درصد کمتر از حداکثر جریان عبوری ال ای دی با مقاومت مناسب قرار دهید تا بالا رفتن ولتاژ مخصوصا در خودرو نسوزند.جریان کم تر مساوی با نور کم تر و نور کم تر مساوی با نسوختن ال ای دی.
              علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
              نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : نسوز کردن ال ای دی در ماشین

                نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
                با سلام:
                ال ای دی ها باید با یک مدار درایور که کنترل کننده جریان هستند کار می کنند. اگر می خواهید ال ای دی شما گرم نکند و نسوزد، حدود 15 تا 20 درصد کمتر از حداکثر جریان عبوری ال ای دی با مقاومت مناسب قرار دهید تا بالا رفتن ولتاژ مخصوصا در خودرو نسوزند.جریان کم تر مساوی با نور کم تر و نور کم تر مساوی با نسوختن ال ای دی.
                با سلام خدمت استاد گرامی

                در ادامه صحبت های شما
                درصورت خنک نکردن ال ای دی ها حتی اگه توان اعمالی کمتر از ماکزیمم توان نامی باشه به مرور داغ شده و در چنین حرارتی عمرشون کم خواهد شد و چه بسا به زودی
                بسوزن .
                آرزوی سرافرازی برای ایران عزیز . . .


                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : نسوز کردن ال ای دی در ماشین

                  نوشته اصلی توسط rezamajdi نمایش پست ها
                  با سلام خدمت استاد گرامی

                  در ادامه صحبت های شما
                  درصورت خنک نکردن ال ای دی ها حتی اگه توان اعمالی کمتر از ماکزیمم توان نامی باشه به مرور داغ شده و در چنین حرارتی عمرشون کم خواهد شد و چه بسا به زودی
                  بسوزن .
                  با سلام:
                  مورد یاد شده درباره ال ای دی های غیر پاور است، که روی هیت سینک نصب نمی شوند. اما پک ال ای دی هایی که بصورت یک تکه با ال ای دی و مقاومت باید به خودروی 12 ولت ( 12 الی 14 ولت) وصل شوند یک مقاومت سری را، سر را برق 12 ولت باتری و ال ای دی قرار دهید. مثل دی لایت های نواری ضد اب 12 ولت خودرو که روی هیت سینک با ولتاژ 12 ولت باتری در حالت خاموش خیلی داغند و با روش شدن خودرو ولتاژ 14 ولت بسیار گرم و سوزاننده می باشند. من این ال ای دی های های لایت هیت سینک دار را با توجه مقاومت نصب شده داخلی با یک مقاومت سری بیرونی به برق 12 ولت وصل می کنم. شدت نور کمی کم می شوند اما کارکرد ان ها در دراز مدت مطلوب است.
                  علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                  نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : نسوز کردن ال ای دی در ماشین

                    بله صحبتهای آقای تحیری کاملا درست است و با مقاومت مناسب و کاهش جریان حتی امکان استفاده از پاور الیدی در فضای محدود چراغ که تهویه درستی هم ندارد وجود دارد. بنده هم مثل ایشان تجربیاتی در این زمینه دارم.
                    تاپیکی هم به چشمم خورد که یکی از کاربران کارهای جالبی در این خصوص انجام داده بود:
                    سلام به همه همونطور که می دونیم انرژی مصرفی لامپهای التهابی واقعا بالاست و در خودروها مزید بر علت . هم باعث مستهلک شدن تدریجی سامانه ی برق رسانی خودرو میشه و هم موجب کاهش قدرت احتراق و در پی اون مصرف بیشتر سوخت و طبعا افزایش آلایندگی من اوقات فراغت چند نوع لامپ LED برای چراغهای داخل و خارج کابین خودروی شخصی ساختم و دوست داشتم

                    اگر سوال کننده ی محترم تصویر دقیقی از نمونه ی کار، جریان مصرفی و سایر مولفه های لازم در اختیار ما می گذاشت بهتر می توانستیم ایشان را راهنمایی کنیم. زمانی جواب درست و دقیق می گیریم که سوال را هم درست و دقیق پرسیده باشیم

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : نسوز کردن ال ای دی در ماشین

                      واقعا ممنون
                      من در اصل می خوام در کاسه چراغ عقب فابریکی ماشین چراغ ال ای دی
                      نصب کنم ک در طول مدت کم نسوزه و نور زیادی هم داشته باشه
                      جدیدترین ویرایش توسط Reza....; ۱۳:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۰۸.

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : نسوز کردن ال ای دی در ماشین

                        من قبلا مفصلا اینکار رو کردم. تاپیک زیر رو حتما ببین و سوالی داشتی همونجا بپرس
                        سلام به همه همونطور که می دونیم انرژی مصرفی لامپهای التهابی واقعا بالاست و در خودروها مزید بر علت . هم باعث مستهلک شدن تدریجی سامانه ی برق رسانی خودرو میشه و هم موجب کاهش قدرت احتراق و در پی اون مصرف بیشتر سوخت و طبعا افزایش آلایندگی من اوقات فراغت چند نوع لامپ LED برای چراغهای داخل و خارج کابین خودروی شخصی ساختم و دوست داشتم

                        ولی پیشنهادم بهت اینه از لامپهای آماده ی موجود در بازار استفاده کنی. مثلا سایت چینی پایین رو نگاه کن

                        این مدل لامپها که بدون هیچ تغییری در چراغای ماشین بسادگی قابل نصب هستن به وفور توی بازار ایران هم موجوده و من انواع مختلفش رو از اینترنت تهیه کردم. نمونه های خوبش عمر بدی هم ندارن

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : نسوز کردن ال ای دی در ماشین

                          سلام
                          وقت بخیر
                          نوشته اصلی توسط Reza.... نمایش پست ها
                          واقعا ممنون
                          من در اصل می خوام در کاسه چراغ عقب فابریکی ماشین چراغ ال ای دی
                          نصب کنم ک در طول مدت کم نسوزه و نور زیادی هم داشته باشه
                          مناسبترین راه برای منظور شما ، بدون کمترین دستکاری در چراغ فابریک عقب خودرو ، استفاده از لامپ ال ای دی ، با سوکت استاندارد خودرویی ....
                          (تک کنتاکت : 1156 ) برای لامپ راهنما - دنده عقب - پارک (چراغ کوچک)
                          و
                          ( دو کنتاکت : 1157 ) برای لامپ ترمز - پارک (چراغ کوچک) میباشد .

                          تصویر یک نمونه لامپ طراحی شده (تک کنتاکت و دو کنتاکت) ، برای چراغ عقب فابریک انواع خودرو داخلی یا خارجی .....
                          و
                          همینطور پروژه اجرا شده برای چراغ عقب پژو 405 ، بدون کمترین دستکاری در داخل چراغ و سیم کشی :



                          با احترام
                          97/10/8

                          دیدگاه

                          لطفا صبر کنید...
                          X