اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

علت سوختن LED متصل شده به چراغ جلو موتورسیکلت

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    علت سوختن LED متصل شده به چراغ جلو موتورسیکلت

    با سلام
    من از دو سر سیم مربوط به لامپ جلو موتورسیکلت استفاده کردم برای تغذیه LED ولی بعد از یک ثانیه روشن شدن LED ها سریعا سوختن
    علتش چی میتونه باشه؟
    LED ها 12 ولت 8 وات بودن
    از دو تا ال ای دی با آرایش موازی استفاده کرده بودم
    عکسش هم پایین گذاشتم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    #2
    پاسخ : علت سوختن LED متصل شده به چراغ جلو موتورسیکلت

    مستقیم وصل کردی به باتری؟ ولتاژ بالا بود سوخت به همین راحتی(ولتاژ فول باتری های 12 ولت اسید سرب 14 و خورده ولته دوازه ولت ولتاژ اسمیه)






    امیرحسین ضیا

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : علت سوختن LED متصل شده به چراغ جلو موتورسیکلت

      نوشته اصلی توسط mohsen1582 نمایش پست ها
      با سلام
      من از دو سر سیم مربوط به لامپ جلو موتورسیکلت استفاده کردم برای تغذیه LED ولی بعد از یک ثانیه روشن شدن LED ها سریعا سوختن
      علتش چی میتونه باشه؟
      LED ها 12 ولت 8 وات بودن
      از دو تا ال ای دی با آرایش موازی استفاده کرده بودم
      عکسش هم پایین گذاشتم
      ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
      با سلام

      علاوه بر گفته دوستمون که بحث ولتاژ رو فرمودن + شما نباید مستقیم LED رو به منبع تغذیه ای متصل کنید . LED ها نیاز به جریان ثابت دارن وگرنه از بین میرن . شما باید مقاومت مورد نیاز رو محاسبه ، تهیه و بصورت سری با LED نصب میکردید .

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : علت سوختن LED متصل شده به چراغ جلو موتورسیکلت

        نوشته اصلی توسط azjaguar نمایش پست ها
        مستقیم وصل کردی به باتری؟ ولتاژ بالا بود سوخت به همین راحتی(ولتاژ فول باتری های 12 ولت اسید سرب 14 و خورده ولته دوازه ولت ولتاژ اسمیه)
        نه نور چراغ جلو از بوبین دریافت میشه نه از باتری

        دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

        نوشته اصلی توسط behzad0007 نمایش پست ها
        با سلام

        علاوه بر گفته دوستمون که بحث ولتاژ رو فرمودن + شما نباید مستقیم LED رو به منبع تغذیه ای متصل کنید . LED ها نیاز به جریان ثابت دارن وگرنه از بین میرن . شما باید مقاومت مورد نیاز رو محاسبه ، تهیه و بصورت سری با LED نصب میکردید .
        سلام
        در این صورت تلفات بوجود نمیاد؟
        ینی منطقش همینه؟
        تو مدل های بازاری هم همین کار رو میکنن؟

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : علت سوختن LED متصل شده به چراغ جلو موتورسیکلت

          نوشته اصلی توسط mohsen1582 نمایش پست ها
          نه نور چراغ جلو از بوبین دریافت میشه نه از باتری

          دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم


          سلام
          در این صورت تلفات بوجود نمیاد؟
          ینی منطقش همینه؟
          تو مدل های بازاری هم همین کار رو میکنن؟
          با سلام:
          اول چک کنید، دو سیمی که به چراغ جلو وصل می شود.درحالت کم گاز و پر گاز با لامپ و بدون لامپ چند ولت و A.C است یا D.C تا سپس علت مشکل پیدا شود. ( چون مطرح شده است برق چراغ ازبوبین گرفته می شود)
          علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
          نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : علت سوختن LED متصل شده به چراغ جلو موتورسیکلت

            نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
            با سلام:
            اول چک کنید، دو سیمی که به چراغ جلو وصل می شود.درحالت کم گاز و پر گاز با لامپ و بدون لامپ چند ولت و A.C است یا D.C تا سپس علت مشکل پیدا شود. ( چون مطرح شده است برق چراغ ازبوبین گرفته می شود)
            سلام مهندس
            منم همین مشکل رو دارم برق رو از بوبین میگیرم چراغ جلو یه چراغ پیکانی هست و هرچی بیشتر گاز بدم نورش بیشتر میشه حتما تغیر ولتارژ داره
            و همیشه چراغ خطر عقب میسوزه ولی جلو سالم میمونه

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : علت سوختن LED متصل شده به چراغ جلو موتورسیکلت

              نوشته اصلی توسط saman5949 نمایش پست ها
              سلام مهندس
              منم همین مشکل رو دارم برق رو از بوبین میگیرم چراغ جلو یه چراغ پیکانی هست و هرچی بیشتر گاز بدم نورش بیشتر میشه حتما تغیر ولتارژ داره
              و همیشه چراغ خطر عقب میسوزه ولی جلو سالم میمونه
              با سلام:
              کاملا درست است کهمدار ولتاژ رگولاتور ندارند. فقطولتاژ را از نظر A.C و D.C با لامپ و بدون لامپ چک کنید چند ولت است. تا راه حلی برای این کار پیدا کنیم.
              علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
              نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : علت سوختن LED متصل شده به چراغ جلو موتورسیکلت

                نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
                با سلام:
                کاملا درست است کهمدار ولتاژ رگولاتور ندارند. فقطولتاژ را از نظر A.C و D.C با لامپ و بدون لامپ چک کنید چند ولت است. تا راه حلی برای این کار پیدا کنیم.
                والا هرچقدر اندازه گرفتم هیچوقت نتونستم به ولتاژ درستی برسم نمیدونم چرا ولی تا نزدیکای 18 ولت رسید

                در اسرع وقت با لامپ اندازه گیری میکنم

                و اینکه من یبار چند ال ای دی وصل کردم وقتی گاز کم بود چشمک میزد وقتی گاز بیشتر میشد درست میشد ایا ال ای دی با ولتاژ ac راه میوفته؟
                جدیدترین ویرایش توسط saman5949; ۰۹:۵۳ ۱۳۹۷/۱۲/۰۳.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : علت سوختن LED متصل شده به چراغ جلو موتورسیکلت

                  نوشته اصلی توسط saman5949 نمایش پست ها
                  والا هرچقدر اندازه گرفتم هیچوقت نتونستم به ولتاژ درستی برسم نمیدونم چرا ولی تا نزدیکای 18 ولت رسید

                  در اسرع وقت با لامپ اندازه گیری میکنم

                  و اینکه من یبار چند ال ای دی وصل کردم وقتی گاز کم بود چشمک میزد وقتی گاز بیشتر میشد درست میشد ایا ال ای دی با ولتاژ ac راه میوفته؟
                  وقتی کم گاز میدی فرکانس برق تولید شده کمه و چشمک زدنش مشخصه وقتی گاز میدی بوبین تند تر میچرخه و فرکانس بالا میره و چشمک زدن رو نمیبینید
                  جاده ی موفقیت سر راست نیست
                  پیچی وجود دارد به نام شکست
                  دور برگردانی به نام سردر گمی
                  سرعت گیر هایی بنام دوستان
                  چراغ قرمز هایی بنام دشمنان
                  چراغ احتیاط هایی بنام خانواده
                  تایر های پنچری خواهید داشت به نام شغل
                  اما اگر یدکی بنام عزم داشته باشید
                  موتوری به نام استقامت
                  و راننده ای بنام خدا
                  به جایی خواهید رسید که موفقیت نام دارد . . .

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : علت سوختن LED متصل شده به چراغ جلو موتورسیکلت

                    نوشته اصلی توسط saman5949 نمایش پست ها
                    والا هرچقدر اندازه گرفتم هیچوقت نتونستم به ولتاژ درستی برسم نمیدونم چرا ولی تا نزدیکای 18 ولت رسید

                    در اسرع وقت با لامپ اندازه گیری میکنم

                    و اینکه من یبار چند ال ای دی وصل کردم وقتی گاز کم بود چشمک میزد وقتی گاز بیشتر میشد درست میشد ایا ال ای دی با ولتاژ ac راه میوفته؟
                    خیر، ال ای دی دارای قطب مثبت یا منفی یا کاتد و آند می باشد و فقط با ولتاژ دی سی کار می کند. در a.c حالت نیم موج و کلا راه اندازی ال ای دی با ولتاژ متناوب غلط است. طبیعیست که ولتاژ 18 ولت لامپ را می سوزاند.!!!
                    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : علت سوختن LED متصل شده به چراغ جلو موتورسیکلت

                      نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
                      خیر، ال ای دی دارای قطب مثبت یا منفی یا کاتد و آند می باشد و فقط با ولتاژ دی سی کار می کند. در a.c حالت نیم موج و کلا راه اندازی ال ای دی با ولتاژ متناوب غلط است. طبیعیست که ولتاژ 18 ولت لامپ را می سوزاند.!!!
                      برای کم کردن ولتاژ باید یه مقاومت با لامپ سری کنم؟ چه مقاومتی میتونه این کارو کنه یا اینکه از دیود زنر میشه استفاده کرد؟

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : علت سوختن LED متصل شده به چراغ جلو موتورسیکلت

                        نوشته اصلی توسط mohsen1582 نمایش پست ها
                        سلام
                        در این صورت تلفات بوجود نمیاد؟
                        ینی منطقش همینه؟
                        تو مدل های بازاری هم همین کار رو میکنن؟
                        باسلام
                        بله دوست عزیز منطق همینه !! ببینید LEDها کلاااا نیازمند جریان ثابت هستن وقتی شما یه ال ای دی رو همینطوری مثلا به ولتاژ 3 وصل میکنید ال ای دی رفته رفته گرمتر و گرمتر میشه و اگر جریان کنترل نشه با جریان کشی بیشتر ال ای دی خواهد سوخت .
                        پس شما باید جریان رو ثابت نگه دارید . یکی از راه های ثابت نگه داشتن جریان استفاده از مقاومت هست (ک مقدار آن از روی قانون اهم و وات آن از روی فرمول توان به دست می آید)
                        هرجایی LED کار گذاشته شده قطعا از مقاومت یا رگولاتور هم استفاده شده است .


                        در آخر شما پاسخی که جناب آقای تحیری فرمودن رو انجام بدید و نتیجه را گزارش دهید . موفق باشید

                        دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                        نوشته اصلی توسط saman5949 نمایش پست ها
                        برای کم کردن ولتاژ باید یه مقاومت با لامپ سری کنم؟ چه مقاومتی میتونه این کارو کنه یا اینکه از دیود زنر میشه استفاده کرد؟
                        سلام مجدد !

                        شما ابتدا یک پل دیود (یا حداقل یک دیود) در مسیر LED قرار دهید تا جریان مستقیم بدست آید (پیشنهاد پل دیود است) .

                        سپس با محاسبه میتوانید مقاومت را حساب کنید و نصب کنید . برای محاسبه مقاومت مورد نیاز از فرمول زیر استفاده کنید :
                        R=V/I
                        در این فرمول شما باید I را بدانید .
                        برای دانستن I میتوانید از روی توان LED و ولتاژ مورد نیاز آن ینی 12ولت ، شدت جریان را از فرمول P=VI حساب کنید . مثلا گفتید که ولتاژ مورد نیاز 12 است ولی ولتاژ بوبین تا 18 ولت میرود ، ولتاژی که باید در اینجا تلف شود 18-12=6 ولت خواهد بود .
                        حال شما باید شدت جریان مورد نیاز را حساب کنید . از روی توان LED که8وات بوده و ولتاژ12 ولت ، شدت جریان 0.666 یا 0.7 آمپر بدست می آید . حالا از روی فرمول قانون اهم براحتی مقاومت را تقریبا 8.6 اهم محاسبه میکنید . در این محدوده نزدیکترین مقاومت(ترجیحا بالاتر) را پیدا کنید و با وات بالاتر مثلا 3-5 وات یک مقاومت با تقریب همین مقدار در سر راه LED قرار دهید . موفق باشید

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : علت سوختن LED متصل شده به چراغ جلو موتورسیکلت

                          نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
                          با سلام:
                          کاملا درست است کهمدار ولتاژ رگولاتور ندارند. فقطولتاژ را از نظر A.C و D.C با لامپ و بدون لامپ چک کنید چند ولت است. تا راه حلی برای این کار پیدا کنیم.
                          سلام مهندس
                          ممنون از پاسختون
                          ببخشید جواب خیلی دیر دادم
                          من بدون بار و با بار اندازه ولتاژ رو گرفتم تفاوت این دو در حد 0.3 ولت بود
                          اما در حالت باردار 12.6 ولت و در حالت بدون بار نهایتا با گاز بسیار زیاد میرسید به 13 یا 12.9 ولت
                          نکته بسیار مهم این بود که فهمیدم ولتاژ AC بوده و من اشتباها احساس کردم که DC هست
                          حال با این تفاسیر
                          با پل دیود موافقید؟

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : علت سوختن LED متصل شده به چراغ جلو موتورسیکلت

                            نوشته اصلی توسط mohsen1582 نمایش پست ها
                            سلام مهندس
                            ممنون از پاسختون
                            ببخشید جواب خیلی دیر دادم
                            من بدون بار و با بار اندازه ولتاژ رو گرفتم تفاوت این دو در حد 0.3 ولت بود
                            اما در حالت باردار 12.6 ولت و در حالت بدون بار نهایتا با گاز بسیار زیاد میرسید به 13 یا 12.9 ولت
                            نکته بسیار مهم این بود که فهمیدم ولتاژ AC بوده و من اشتباها احساس کردم که DC هست
                            حال با این تفاسیر
                            با پل دیود موافقید؟
                            سلام دوست عزیز از دیر خیلی دیر تر شده و زنده یاد علی تحیری به رحمت خدا رفته روحش شاد
                            قصه زندگی همیشه با مدادی که ما دوست داریم نوشته نمی شه .....

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : علت سوختن LED متصل شده به چراغ جلو موتورسیکلت

                              نوشته اصلی توسط mohsen1582 نمایش پست ها
                              سلام مهندس
                              ممنون از پاسختون
                              ببخشید جواب خیلی دیر دادم
                              من بدون بار و با بار اندازه ولتاژ رو گرفتم تفاوت این دو در حد 0.3 ولت بود
                              اما در حالت باردار 12.6 ولت و در حالت بدون بار نهایتا با گاز بسیار زیاد میرسید به 13 یا 12.9 ولت
                              نکته بسیار مهم این بود که فهمیدم ولتاژ AC بوده و من اشتباها احساس کردم که DC هست
                              حال با این تفاسیر
                              با پل دیود موافقید؟
                              پل دیود
                              +
                              یک فقره درایور (رگولاتور تثبیت ولتاژ/شدت جریان)
                              خرید ماژول تغذیه LM2596 دی سی DC-DC مبدل تبدیل کننده رگولاتور DC به DC باک BUCK کاهنده ولتاژ 30 ولت جریان 2 آمپر دیتاشیت مشخصات فنی قیمت مناسب فروشگاه ECA

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X