اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تشخیص گیر کردن موتور DC شیشه بالا بر ماشین

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    تشخیص گیر کردن موتور DC شیشه بالا بر ماشین

    برای تشخیص گیر کردن موتور DC شیشه بالابر ماشین ، چطور باید عمل کرد؟

    میخام وقتی شیشه ماشین تا انتها بالا پایین رفت تشخیص بدم . ولی به علت جریان بالای 8 آمپر از شنت نمیخام استفاده کنم سنسور های برمبنای هال هم مرقوم به صرفه نیست.

    #2
    پاسخ : تشخیص گیر کردن موتور DC شیشه بالا بر ماشین

    نوشته اصلی توسط arvinfx نمایش پست ها
    برای تشخیص گیر کردن موتور DC شیشه بالابر ماشین ، چطور باید عمل کرد؟

    میخام وقتی شیشه ماشین تا انتها بالا پایین رفت تشخیص بدم . ولی به علت جریان بالای 8 آمپر از شنت نمیخام استفاده کنم سنسور های برمبنای هال هم مرقوم به صرفه نیست.
    سلام چرا از اند استاپ استفاده نمیکنی؟ (همین اند استاپ های دستگاه سی ان سی)






    امیرحسین ضیا

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : تشخیص گیر کردن موتور DC شیشه بالا بر ماشین

      نوشته اصلی توسط azjaguar نمایش پست ها
      سلام چرا از اند استاپ استفاده نمیکنی؟ (همین اند استاپ های دستگاه سی ان سی)
      اگر منظورت قراردادن لیمیت سوئچ هست نمیخام سیم کشی زیاد داشته باشم

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : تشخیص گیر کردن موتور DC شیشه بالا بر ماشین

        نوشته اصلی توسط arvinfx نمایش پست ها
        اگر منظورت قراردادن لیمیت سوئچ هست نمیخام سیم کشی زیاد داشته باشم
        لیمیت سوییچ و اند استاپ جفتش دوتاس(چیز یکیه ) ) مگنت سوییچ چی؟ (سنسور هال هم یکی دو تمنه زیاد نیس)
        بعد اینکه ینی چی جریان بالای 8 آمپره و نمیخوای از شنت استفاده کنی؟
        جدیدترین ویرایش توسط Amir Zia; ۲۱:۵۶ ۱۳۹۸/۰۲/۱۴.






        امیرحسین ضیا

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : تشخیص گیر کردن موتور DC شیشه بالا بر ماشین

          نوشته اصلی توسط azjaguar نمایش پست ها
          لیمیت سوییچ و اند استاپ جفتش دوتاس(چیز یکیه ) ) مگنت سوییچ چی؟ (سنسور هال هم یکی دو تمنه زیاد نیس)
          یه روش به ذهنم زده شاید از روی قطع و وصل که براش های داخلی موتور روی خط تغذیش میندازه بشه فهمید.
          سنسور هال 2 تومنی؟!

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : تشخیص گیر کردن موتور DC شیشه بالا بر ماشین

            نوشته اصلی توسط arvinfx نمایش پست ها
            یه روش به ذهنم زده شاید از روی قطع و وصل که براش های داخلی موتور روی خط تغذیش میندازه بشه فهمید.
            سنسور هال 2 تومنی؟!
            این اشمیت تریگر داره فک کنم/ 1200 البته برای فن براشلس استفاده میشه ولی تو میتونی اوتپوت دیجیتال بگیری
            خرید سنسور حسگر اثرهال خطی میدان مغناطیس هال افکت Hall effect sensor مناسب برای کاربردهای صنعتی و خودرو دارای ولتاژ کاری 4 تا 20 ولت با قیمت مناسب در فروشگاه ECA

            اگه منظورت نویزی که میفته بابت تغییر کموتاتور بدون پردازشش سخته/ بهترین کار اینه که بفهمی کی BEMF داره کم میشه( درواقع جریان کشی زیاد میشه)






            امیرحسین ضیا

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : تشخیص گیر کردن موتور DC شیشه بالا بر ماشین

              نوشته اصلی توسط azjaguar نمایش پست ها
              این اشمیت تریگر داره فک کنم/ 1200 البته برای فن براشلس استفاده میشه ولی تو میتونی اوتپوت دیجیتال بگیری
              خرید سنسور حسگر اثرهال خطی میدان مغناطیس هال افکت Hall effect sensor مناسب برای کاربردهای صنعتی و خودرو دارای ولتاژ کاری 4 تا 20 ولت با قیمت مناسب در فروشگاه ECA

              اگه منظورت نویزی که میفته بابت تغییر کموتاتور بدون پردازشش سخته/ بهترین کار اینه که بفهمی کی BEMF داره کم میشه( درواقع جریان کشی زیاد میشه)
              سنسور جالبیه ندیده بودم!

              الان با یه موتور dc چک کردم، فکر کنم همین روش وجود و عدم جود نویز رو بشه استفاده کرد، ولتاژ 3 ولت میدم به موتور dc 12 دادم وقتی یکم بار روش میافته نویزهای تیز 2 تا 4 ولت می افته روی دو سر موتور و جالبش اینه که وقتی موتور قفل میشه هیچ نویزی ندارم. البته باید توی خود ماشین امتحان بشه.
              فکر کنم از یه پایه میکرو بشه استفاده کرد و اگر زمان مثلا 1 ثانیه ورودی اون پایه 0 بود یعنی کورس حرکتی تموم شده.

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : تشخیص گیر کردن موتور DC شیشه بالا بر ماشین

                درمورد تشخیص جریان موتور چون جریان خیلی بالاس عملا خیلی سخته میشه.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : تشخیص گیر کردن موتور DC شیشه بالا بر ماشین

                  نوشته اصلی توسط arvinfx نمایش پست ها
                  درمورد تشخیص جریان موتور چون جریان خیلی بالاس عملا خیلی سخته میشه.
                  مقاومت شنتی که استفاده میکنی چند اهم هست؟ (استفاده از نویز کموتاتور میتونه خطا داشته باشه ولی ایده ی بسیار جالب و خلاقانه ایه! همچنین اینکه ممکنه اسپایک هایی که بوجود میاد در صورت نبود خازنی با ای اس آر پایین و هزار تا دلیل دیگه میکرو رو دود کنه! البته تجربه ندارم ولی خب وجود اسپایک حتمیه!البته موتور شیشه بالابر حتما با پل اچ کنترل میشه و سوییچ های پل اچ دیود موازی دارن)






                  امیرحسین ضیا

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : تشخیص گیر کردن موتور DC شیشه بالا بر ماشین

                    نوشته اصلی توسط azjaguar نمایش پست ها
                    مقاومت شنتی که استفاده میکنی چند اهم هست؟ (استفاده از نویز کموتاتور میتونه خطا داشته باشه ولی ایده ی بسیار جالب و خلاقانه ایه! همچنین اینکه ممکنه اسپایک هایی که بوجود میاد در صورت نبود خازنی با ای اس آر پایین و هزار تا دلیل دیگه میکرو رو دود کنه! البته تجربه ندارم ولی خب وجود اسپایک حتمیه!البته موتور شیشه بالابر حتما با پل اچ کنترل میشه و سوییچ های پل اچ دیود موازی دارن)
                    شانت 20 میلی اهم حداکثر میشه استفاده کرد البته پیدا نکردم و احتمالا هم قیمت همون سنسور هال باشه.
                    اون نویز رو میشه با زنر 5.1v ساکت کرد.
                    فقط مشکل اینه که پلاریته مدار هی عوض میشه.

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : تشخیص گیر کردن موتور DC شیشه بالا بر ماشین

                      نوشته اصلی توسط arvinfx نمایش پست ها
                      شانت 20 میلی اهم حداکثر میشه استفاده کرد البته پیدا نکردم و احتمالا هم قیمت همون سنسور هال باشه.
                      اون نویز رو میشه با زنر 5.1v ساکت کرد.
                      فقط مشکل اینه که پلاریته مدار هی عوض میشه.
                      شانت رو میخری؟ چرا شانت رو خودت درست نمیکنی؟یه تیکه سیم با یه گیج مشخص بگیر (AWG) بعد سرچ کنی نمودار مقاومت بر مترش میاد/ خودت شنت درست کن
                      البته از اون سنسور هال هم میتونی استفاده کنی ولی خب این کار یکار تجربی هست و به نظر من شنت برات ارزون تر و راحت تر تموم میشه/ در مورد تغییر پلاریته: فکر میکنم این نویز قبل از درایور (پل اچ) هم وجود داشته باشه و اونجا جهت جریان یک طرفست! ضمن اینکه کلی سیستم های دیگه میتونن نویز بندازن! از خود دینام گرفته تا ... با باتری ماشین هم خازن سری نشده و کلا همه چی ریپلیه
                      جدیدترین ویرایش توسط Amir Zia; ۲۳:۰۳ ۱۳۹۸/۰۲/۱۴.






                      امیرحسین ضیا

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : تشخیص گیر کردن موتور DC شیشه بالا بر ماشین

                        نوشته اصلی توسط azjaguar نمایش پست ها
                        شانت رو میخری؟ چرا شانت رو خودت درست نمیکنی؟یه تیکه سیم با یه گیج مشخص بگیر (AWG) بعد سرچ کنی نمودار مقاومت بر مترش میاد/ خودت شنت درست کن
                        البته از اون سنسور هال هم میتونی استفاده کنی ولی خب این کار یکار تجربی هست و به نظر من شنت برات ارزون تر و راحت تر تموم میشه/ در مورد تغییر پلاریته: فکر میکنم این نویز قبل از درایور (پل اچ) هم وجود داشته باشه و اونجا جهت جریان یک طرفست! ضمن اینکه کلی سیستم های دیگه میتونن نویز بندازن! از خود دینام گرفته تا ... با باتری ماشین هم خازن سری نشده و کلا همه چی ریپلیه
                        اره اول میخاستم همینکارو بکنم ولی دقیق نیست و تیون باید بشه.

                        به جای پل با دوتا رله 5 پین ارزونتر و با کیفیت بالاتری میشه انجامش داد چون 100 میلی ولت افت ولتاژ هم مهمه توی این ولتاژها.

                        دیدگاه

                        لطفا صبر کنید...
                        X