اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

نحوه سیم کشی نمایشگر GLCD 64x128 گرافیکی بک لایت آبی با درایور KS108

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    نحوه سیم کشی نمایشگر GLCD 64x128 گرافیکی بک لایت آبی با درایور KS108

    سلام دوستان
    همینطور که از عنوان مشخص هست میخوام نحوه سیم کشی این نمایشگر رو انجام بدم با اردوینو مکا

    توی نت سیم کشی های زیادی رو دیدم و تست کردم ولی کار نکرد
    ممنون میشم راهنمایم کنید

    #2
    پاسخ : نحوه سیم کشی نمایشگر GLCD 64x128 گرافیکی بک لایت آبی با درایور KS108

    سلام
    پست 60 تا بازدید داشت دریغ از یک جواب
    عکس کامل این نمایشگر


    توی یه سایت هم دیدم که نوشته بود
    قطعه صفحه نمایش LCD آبی 12864 128X64 5V صفحه نمایش موازی پورت صفحه نمایش درایور ال سی دی درایور KS0107 ماژول ال سی دی جدید اندازه صنعتی 93x70

    دوستان اگه راه حلی و یا برنامه ای دارند که بشه این مدل ال سی رو راه انداخت دریغ نکنند
    ممنون



    دیدگاه


      #3
      پاسخ : نحوه سیم کشی نمایشگر GLCD 64x128 گرافیکی بک لایت آبی با درایور KS108

      نوشته اصلی توسط systam نمایش پست ها
      سلام
      پست 60 تا بازدید داشت دریغ از یک جواب
      عکس کامل این نمایشگر


      توی یه سایت هم دیدم که نوشته بود
      قطعه صفحه نمایش LCD آبی 12864 128X64 5V صفحه نمایش موازی پورت صفحه نمایش درایور ال سی دی درایور KS0107 ماژول ال سی دی جدید اندازه صنعتی 93x70

      دوستان اگه راه حلی و یا برنامه ای دارند که بشه این مدل ال سی رو راه انداخت دریغ نکنند
      ممنون



      اسامی پین ها که مشخصه
      اگر با کدویژن کار می کنید برید تو تنظیمات کدویزارد و پین ها رو به هر شکلی که دوست دارید تنظیم کنید
      الان دقیقا کدوم پین رو مشکل دارید
      چون پین های دیتا که دیتاست
      پین های کنترلی هم که به هر پین دلخواهی از میکروتون می تونید وصل کنید
      یه پین کنتراست داره که به یه پتانسیومتر می خوره
      اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
      پیامبر اکرم(ص):زکات علم نشر آن است.
      در کشور هاي غربي انتقال تجربيات و دانش به افراد مبتدي يک پيشرفت محسوب شده و به آن مديريت دانش مي گويند. ولي متاسفانه اين فرهنگ هنوز در کشور ايران رايج نشده است !!!

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : نحوه سیم کشی نمایشگر GLCD 64x128 گرافیکی بک لایت آبی با درایور KS108

        پین های کنترلی هم که به هر پین دلخواهی از میکروتون می تونید وصل کنید
        یه پین کنتراست داره که به یه پتانسیومتر می خوره
        سلام دوست عزیز
        نه با من اردوبنو مگا2560 و خود برنامه اردوینو کار میکنم
        پایه طبق اموزشی که توی نت بود سیم کشی کردم بعید میدونم مشکلی داشته باشه
        https://forum.arduino.cc/index.php?topic=100891.msg757008#msg757008
        مثل این نمونه متصل میکنم پایه کتراست به پتانسیومتر وصل میکنم ال سی صفحه روشن میکنه
        بعد با درایور KS0107 و KS0108 که خود سایت سازنده و یا فروشگاه گفته راه اندازی میشه
        اردوینو خطا میگیره
        با کد ویژن هم بلد نیستم کار کنم
        ممنون میشم راهنماییم کنید

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : نحوه سیم کشی نمایشگر GLCD 64x128 گرافیکی بک لایت آبی با درایور KS108

          سلام دوستان
          واقعا خیلی گشتم توی نت که بتونم این ال دی چینی اشغال رو راه اندازش کنم (واقعا کسی قصد خرید اینگونه ال سی دی ها داره حتما اول تحقیق کنه ببینه پرکاربرد ترین و از نظر راه اندازی راحت تر انجام میشه رو بگیره )
          یه مشکل هست زمانی که پایه های این نمایشگر رو به برد
          اردوینو متصل میکنم خطا داره برد اصلا اپلود نمیشه timeout()
          سیم ها رو جدا میکنم اردوینو بدون مشکل اپلود میشه
          من اومدم با درایور ks0180
          با توجه به این اموزشی که دوستمون قرار دادند
          از نمونه های خود درایور
          GLCDexample
          میخام برنامه رو اپلود کنم روی اردوینو خطا میگیره میخواستم ببینم دوستان میتونم راهنماییم کننند

          کد :
          کد:
          
          #include <ks0108.h>  // library header
           #include <Arial14.h>  // font definition for 14 point Arial font.
           #include "SystemFont5x7.h"   // system font
           #include "ArduinoIcon.h"     // bitmap  
           unsigned long startMillis;
           unsigned int iter = 0;
          void setup(){
           GLCD.Init(NON_INVERTED);   // initialise the library
           GLCD.ClearScreen();  
           GLCD.DrawBitmap(ArduinoIcon, 32,0, BLACK); //draw the bitmap at the given x,y position
           delay(3000);
           GLCD.ClearScreen();
           GLCD.SelectFont(System5x7);       // select fixed width system font
          }
          void loop(){ // run over and over again
          [COLOR=#ffd700] startMillis = millis();
          [/COLOR] while( millis() - startMillis < 1000){ // loop for one second
             GLCD.DrawRect(0, 0, 64, 61, BLACK); // rectangle in left side of screen
             GLCD.DrawRoundRect(68, 0, 58, 61, 5, BLACK);  // rounded rectangle around text area  
             for(int i=0; i < 62; i += 4)
               GLCD.DrawLine(1,1,63,i, BLACK);  // draw lines from upper left down right side of rectangle  
             GLCD.DrawCircle(32,31,30,BLACK);   // draw circle centered in the left side of screen  
             GLCD.FillRect(92,40,16,16, WHITE); // clear previous spinner position  
             GLCD.CursorTo(5,5);               // locate curser for printing text
             GLCD.PrintNumber(++iter);         // print current iteration at the current cursor position
           }
           // display number of iterations in one second
           GLCD.ClearScreen();               // clear the screen  
           GLCD.CursorTo(13,2);              // positon cursor  
           GLCD.Puts("FPS= ");               // print a text string  
           GLCD.PrintNumber(iter);           // print a number
          }

          متن خطا :

          'startMillis' was not declared in this scope
          جدیدترین ویرایش توسط systam; ۲۰:۳۰ ۱۳۹۸/۰۷/۲۱.

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X