اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

آمپلی فایر کلاس دی فول بریج 4 کیلووات

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    آمپلی فایر کلاس دی فول بریج 4 کیلووات

    سلام دوستان امیدوارم حالتون خوب باشه
    بنده یک آمپلیفایر کلاس دی فول بریج مونو طراحی کردم برای خودرو و به یک مشکل تقریبا جدی برخوردم که میخوام با شما درمیون بزارم و خوشحال میشم شما دوستان بنده رو کمک کنید!
    خب آمپلیفایر همونطور که عرض کردم مونو کلاس دی هست و توان 4000 وات آر ام اس رو میتونه راحت روی امپدانس 2 اهم بده! (روی امپدانس 1 اهم هم پایدار هست اما بنده قبلا روی امپدانس 2 اهم تست کردم روی امپدانس 1 اهم تست نکردم ) روی امپدانس 1 اهم مسلما توان بیشتری میده و جریان بیشتری هم از ورودی برق 12 ولت میکشه!
    بنده ترک های روی برد که مربوط که ورودی برق 12 هست رو هم ضخیم درنظر گرفتم و هم درنظر دارم که روی اونارو با سیم مسی (شمش مس) بپوشونم و قلع اندود کنم روشونو (تا اینجای کار مشکلی نیست!)
    مشکل اصلی ترمینال های ورودی برق 12 ولت هست که باید این جریان زیاد رو بخوبی عبور بدن! قوی ترین ترمینال داخل بازار الکترونیک ایران 100 آمپر هست و برای کار بنده ضعیفه (فکر خودم اینه که به روش ریخته گری ضایعات مس رو ذوب کنم و به شمش مس تبدیل کنم بعد هم تراشکاری و قلاویزی و... خلاصه چندتا ترمینال خوشگل و جریان بالا بسازم!) اما میخواستم از نظرات شما دوستان هم استفاده کنم ، اگر راه بهتری سراغ دارید ممنون میشم به بنده کمک کنید
    این هم چندتا عکس از پشت و روی برد :


    #2
    پاسخ : آمپلی فایر کلاس دی فول بریج 4 کیلووات

    نوشته اصلی توسط Shayan9080 نمایش پست ها
    سلام دوستان امیدوارم حالتون خوب باشه بنده یک آمپلیفایر کلاس دی فول بریج مونو طراحی کردم برای خودرو و به یک مشکل تقریبا جدی برخوردم که میخوام با شما درمیون بزارم و خوشحال میشم شما دوستان بنده رو کمک کنید! خب آمپلیفایر همونطور که عرض کردم مونو کلاس دی هست و توان 4000 وات آر ام اس رو میتونه راحت روی امپدانس 2 اهم بده! (روی امپدانس 1 اهم هم پایدار هست اما بنده قبلا روی امپدانس 2 اهم تست کردم روی امپدانس 1 اهم تست نکردم ) روی امپدانس 1 اهم مسلما توان بیشتری میده و جریان بیشتری هم از ورودی برق 12 ولت میکشه! بنده ترک های روی برد که مربوط که ورودی برق 12 هست رو هم ضخیم درنظر گرفتم و هم درنظر دارم که روی اونارو با سیم مسی (شمش مس) بپوشونم و قلع اندود کنم روشونو (تا اینجای کار مشکلی نیست!) مشکل اصلی ترمینال های ورودی برق 12 ولت هست که باید این جریان زیاد رو بخوبی عبور بدن! قوی ترین ترمینال داخل بازار الکترونیک ایران 100 آمپر هست و برای کار بنده ضعیفه (فکر خودم اینه که به روش ریخته گری ضایعات مس رو ذوب کنم و به شمش مس تبدیل کنم بعد هم تراشکاری و قلاویزی و... خلاصه چندتا ترمینال خوشگل و جریان بالا بسازم!) اما میخواستم از نظرات شما دوستان هم استفاده کنم ، اگر راه بهتری سراغ دارید ممنون میشم به بنده کمک کنید این هم چندتا عکس از پشت و روی برد :
    درود
    میتونید از یه شمش مس بصورت جداگونه از بالا برد استفاده کنید مثل همون کاری که توی آمپ استت سام 14K2E کردن(این امپ 16 کیلو وات RMS).





    حالا وقتی اینکارو کردی میتونی که یه ترمینال بزاری برای خود بورد و یه ترمینال برای اون شمش مسی که جدا کشیدی یعنی دوتا ورودی بزاری براش , هر چند توی این آمپ فقط یک ورودی 0 گیج داریم ولی گذاشتن 2 تا ترمینال ورودی برق توی آمپ های 'گردن کلفت رایجه.
    مثل این امپ HERTZ MP 15K

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : آمپلی فایر کلاس دی فول بریج 4 کیلووات

      نوشته اصلی توسط Amir_h_ نمایش پست ها
      درود
      میتونید از یه شمش مس بصورت جداگونه از بالا برد استفاده کنید مثل همون کاری که توی آمپ استت سام 14K2E کردن(این امپ 16 کیلو وات RMS).





      حالا وقتی اینکارو کردی میتونی که یه ترمینال بزاری برای خود بورد و یه ترمینال برای اون شمش مسی که جدا کشیدی یعنی دوتا ورودی بزاری براش , هر چند توی این آمپ فقط یک ورودی 0 گیج داریم ولی گذاشتن 2 تا ترمینال ورودی برق توی آمپ های 'گردن کلفت رایجه.
      مثل این امپ HERTZ MP 15K
      سلام ممنون از کمکتون این که شمش مس رو از روی برد هم رد کنم فکرخوبیه ، اما ترمینال رو فکرکنم باید خودم بسازم ترمینال آماده با این جریان داخل بازار نیست!
      بله آمپلیفایر های ساخت برزیل توان بالا هاشون یک عدد ترمینال دارن همشون مثل همین استتسامی که شما عکسشو گذاشتید.
      معمولا آمپلیفایر های توان بالای ساخت آمریکا یا ایتالیا مثل همین هرتز مانستر 15k که عکسشو گذاشتید دوتا ترمینال دارن طراحی اسیلاتور ها و امپ و مبدلش خیلی شبیه soundstream xxx15k هست اما اون 4 تا ترمینال ورودی برق داره

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : آمپلی فایر کلاس دی فول بریج 4 کیلووات

        نوشته اصلی توسط Shayan9080 نمایش پست ها
        سلام ممنون از کمکتون این که شمش مس رو از روی برد هم رد کنم فکرخوبیه ، اما ترمینال رو فکرکنم باید خودم بسازم ترمینال آماده با این جریان داخل بازار نیست!
        بله آمپلیفایر های ساخت برزیل توان بالا هاشون یک عدد ترمینال دارن همشون مثل همین استتسامی که شما عکسشو گذاشتید.
        معمولا آمپلیفایر های توان بالای ساخت آمریکا یا ایتالیا مثل همین هرتز مانستر 15k که عکسشو گذاشتید دوتا ترمینال دارن طراحی اسیلاتور ها و امپ و مبدلش خیلی شبیه soundstream xxx15k هست اما اون 4 تا ترمینال ورودی برق داره
        اگه از نظر هزینه مشکلی ندارین بهترین کار همونه که با شمش یه ترمینال 0 گیگ کاستوم بسازی.
        هر چند 4 کیلو وات هم جریان زیادی نمیکشه تقریبا 350 امپر میخواد ولی خب میگین ترمینال تا 100 امپر بیشتر نیست بهترین کار همونه یکی بسازین.

        در مورد اون آمپ های برزیلی هم ساندیجیتال یه مدل داره اسمش SD35KD که طبق گفته خود شرکت 35 کیلو وات Rms توان میده البته با برق 24 ولت و دوتا ورودی برق هم داره
        یه مدل 16 کیلو وات هم داره اونم دوتا ورودی برق داره
        کلا منطقی تره که توی توانهای بالا 10 کیلو از دوتا ورودی استفاده کنی چون سیم کشی و برق رسانی خیلی راحت تره اینجوری.

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : آمپلی فایر کلاس دی فول بریج 4 کیلووات

          نوشته اصلی توسط Amir_h_ نمایش پست ها
          اگه از نظر هزینه مشکلی ندارین بهترین کار همونه که با شمش یه ترمینال 0 گیگ کاستوم بسازی.
          هر چند 4 کیلو وات هم جریان زیادی نمیکشه تقریبا 350 امپر میخواد ولی خب میگین ترمینال تا 100 امپر بیشتر نیست بهترین کار همونه یکی بسازین.

          در مورد اون آمپ های برزیلی هم ساندیجیتال یه مدل داره اسمش SD35KD که طبق گفته خود شرکت 35 کیلو وات Rms توان میده البته با برق 24 ولت و دوتا ورودی برق هم داره
          یه مدل 16 کیلو وات هم داره اونم دوتا ورودی برق داره
          کلا منطقی تره که توی توانهای بالا 10 کیلو از دوتا ورودی استفاده کنی چون سیم کشی و برق رسانی خیلی راحت تره اینجوری.
          350 امپر نیاز هست برای توان 4 کیلووات اما بهتره ترمینال قوی تر باشه چون ممکنه گرم بشه و...
          4000 ار ام اس رو روی امپدانس 2 اهم میده روی 1 اهم هم پایداره که روی 1 اهم حدودا 5500 تا 6000 وات ار ام اس توان میده! (دقیقشو نمیدونم چون تست نکردم! اما همین حدوده)
          اینم باید ئرنظر گرفت که این توان 600 امپر برق نیاز داره و بهتره که توان ترمینال خیلی بیشتر باشه

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : آمپلی فایر کلاس دی فول بریج 4 کیلووات

            نوشته اصلی توسط Shayan9080 نمایش پست ها
            سلام دوستان امیدوارم حالتون خوب باشه
            بنده یک آمپلیفایر کلاس دی فول بریج مونو طراحی کردم برای خودرو و به یک مشکل تقریبا جدی برخوردم که میخوام با شما درمیون بزارم و خوشحال میشم شما دوستان بنده رو کمک کنید!
            خب آمپلیفایر همونطور که عرض کردم مونو کلاس دی هست و توان 4000 وات آر ام اس رو میتونه راحت روی امپدانس 2 اهم بده! (روی امپدانس 1 اهم هم پایدار هست اما بنده قبلا روی امپدانس 2 اهم تست کردم روی امپدانس 1 اهم تست نکردم ) روی امپدانس 1 اهم مسلما توان بیشتری میده و جریان بیشتری هم از ورودی برق 12 ولت میکشه!
            بنده ترک های روی برد که مربوط که ورودی برق 12 هست رو هم ضخیم درنظر گرفتم و هم درنظر دارم که روی اونارو با سیم مسی (شمش مس) بپوشونم و قلع اندود کنم روشونو (تا اینجای کار مشکلی نیست!)
            مشکل اصلی ترمینال های ورودی برق 12 ولت هست که باید این جریان زیاد رو بخوبی عبور بدن! قوی ترین ترمینال داخل بازار الکترونیک ایران 100 آمپر هست و برای کار بنده ضعیفه (فکر خودم اینه که به روش ریخته گری ضایعات مس رو ذوب کنم و به شمش مس تبدیل کنم بعد هم تراشکاری و قلاویزی و... خلاصه چندتا ترمینال خوشگل و جریان بالا بسازم!) اما میخواستم از نظرات شما دوستان هم استفاده کنم ، اگر راه بهتری سراغ دارید ممنون میشم به بنده کمک کنید
            این هم چندتا عکس از پشت و روی برد :
            دوست عزیز
            شما منو کنجکاو کردی ....این آمپلی فایر قرار رو چه خودرویی نصب بشه که باتری آن توان ایجاد 350 آمپر پیوسته را داره ؟؟ یعنی در حقیقت ظرفیت باتری شما باید 3500 آمپر-ساعت باشه تا فقط بتونه این آمپلی فایر را تغذیه کنه !!!!!!!! و یا از ژنراتور جداگانه استفاده میشه ؟؟
            پاره ای از رویکردهای دفاعی

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : آمپلی فایر کلاس دی فول بریج 4 کیلووات

              نوشته اصلی توسط emitor نمایش پست ها
              دوست عزیز
              شما منو کنجکاو کردی ....این آمپلی فایر قرار رو چه خودرویی نصب بشه که باتری آن توان ایجاد 350 آمپر پیوسته را داره ؟؟ یعنی در حقیقت ظرفیت باتری شما باید 3500 آمپر-ساعت باشه تا فقط بتونه این آمپلی فایر را تغذیه کنه !!!!!!!! و یا از ژنراتور جداگانه استفاده میشه ؟؟
              سلام قربان ، بنده فعلا روی خودرو از این امپلیفایر 1500 وات ار ام اس توان میخوام بگیرم
              که حدودا 150 امپر برق نیاز هست ، باطری که روی خود ماشین هست 66 امپره
              یک باطری 100 امپر هم اضافه میکنم (داخل صندوق که با باطری اصلی با کابل جوش موازی میشه)
              دینام هم 70 امپره ، موقعی که 1500 وات توان بخوام بگیرم از این امپلیفایر باید ماشین هم روشن باشه تأ دینام هم کارکنه و برق خودرو بیاد روی 14.4 ولت که به راحتی أین توان رو میده البته توان بیشتر هم دراینده بخوام بگیرم ازش باید باطری اضافه کنم و کمپرسور کولر رو بردارم و جاش دوتا دینام 120 امپر بزارم

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : آمپلی فایر کلاس دی فول بریج 4 کیلووات

                نوشته اصلی توسط emitor نمایش پست ها
                دوست عزیز
                شما منو کنجکاو کردی ....این آمپلی فایر قرار رو چه خودرویی نصب بشه که باتری آن توان ایجاد 350 آمپر پیوسته را داره ؟؟ یعنی در حقیقت ظرفیت باتری شما باید 3500 آمپر-ساعت باشه تا فقط بتونه این آمپلی فایر را تغذیه کنه !!!!!!!! و یا از ژنراتور جداگانه استفاده میشه ؟؟
                درود

                تو سیستم های SPL که روی ماشین ها نصب میشه , وجود جریانهای خیلی بالا طبیعیه حتی توی سیستم های خیلی سنگین که برای رکورد استفاده میشه ممکنه تا بالای 2000 یا حتی 3000 آمپر هم برسه.

                که برای تامین این جریان تعداد خیلی زیادی باتری رو با هم موازی میکنن و همچنین تعداد دینام رو هم افزایش میدن و ماشین رو هم روشن میزارن تا از برق دینام هم استفاده بشه و از کابل های 0 گیج یا 00 گیج برای برق رسانی به آمپلی فایر ها استفاده میکنن.

                اما باز با تمام این تعابیر بصورت مداوم ازتمام قدرت سیستم توی این توانهای بالا نمیشه استفاده کرد مثلا همون ماشین های رکورد که گفتم نهایتا زیر 5 دقیقه از تمام توان سیستم استفاده میشه و حتی توی سیستم های SPL نمایشی و شو هم معمولا در حد همین 5 دقیقه و حتی کمتر از تمام توان استفاده میشه و دوباره باید منتظر بمونن تا دینام ها باتری ها رو شارژ کنن و ولتاژ برسه به 14.4 و دوباره ولوم بگیرن.







                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : آمپلی فایر کلاس دی فول بریج 4 کیلووات

                  سلام دوستان امیدوارم حالتون خوب باشه ، به آخرای پروژه رسیدم تقریبا گفتم بهتره چندتا عکس بزارم ازش داخل انجمن!
                  سوالی چیزی داشتید درخدمتم










                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : آمپلی فایر کلاس دی فول بریج 4 کیلووات

                    سلام لطفا فایل pcbو لیست قطعات یا فایل شماتیک رو اینجا قرار بدید و یه سوال با ۱۲vکار میکنه یا منبع تغذیه میخواد؟

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : آمپلی فایر کلاس دی فول بریج 4 کیلووات

                      نوشته اصلی توسط Shayan9080 نمایش پست ها
                      سلام دوستان امیدوارم حالتون خوب باشه ، به آخرای پروژه رسیدم تقریبا گفتم بهتره چندتا عکس بزارم ازش داخل انجمن! سوالی چیزی داشتید درخدمتم
                      سلام این هسته های تیروئیدی سیم لاکی های پهن از کجا گیر میاد بخصوص مساوی بودن ضریب القایی هسته ها تا مقدار سیم پیچ یکی باشه

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : آمپلی فایر کلاس دی فول بریج 4 کیلووات

                        نوشته اصلی توسط عمیدی نمایش پست ها
                        سلام این هسته های تیروئیدی سیم لاکی های پهن از کجا گیر میاد بخصوص مساوی بودن ضریب القایی هسته ها تا مقدار سیم پیچ یکی باشه
                        سلام ، هسته های فریت تورویید داخل بازار موجود هستند ......... پاساژ عباسیان فروشگاه سلف الکترونیک ............... اون ها هم سیم لاکی نیستند ........ سیم مسی هستند که لیتز شدند برای روی ترک های برد تهیه کردم ......... ترک هایی که جریان بالایی ازشون عبور میکنه این هارو روشون قرار میدم و قلع اندود میکنم!
                        در لوازم یدکی های خودرو های سواری موجوده .............. اما حواستون باشه سیم لاکی نیست و عایقی هم نداره!

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : آمپلی فایر کلاس دی فول بریج 4 کیلووات

                          نوشته اصلی توسط Shayan9080 نمایش پست ها
                          سلام ، هسته های فریت تورویید داخل بازار موجود هستند ......... پاساژ عباسیان فروشگاه سلف الکترونیک ............... اون ها هم سیم لاکی نیستند ........ سیم مسی هستند که لیتز شدند برای روی ترک های برد تهیه کردم ......... ترک هایی که جریان بالایی ازشون عبور میکنه این هارو روشون قرار میدم و قلع اندود میکنم!
                          در لوازم یدکی های خودرو های سواری موجوده .............. اما حواستون باشه سیم لاکی نیست و عایقی هم نداره!
                          من اصفهانم به سختی و با بدترین کیفیت پیدا میشه ، سلف الکترونیک سایت مداره؟

                          دیدگاه

                          لطفا صبر کنید...
                          X