اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

جریان نامی در موتور تک فاز روتور قفسی ؟

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    جریان نامی در موتور تک فاز روتور قفسی ؟

    با درود فراوان
    سوال اینجاست ؟ کجا ؟ همین جا
    ما مثلا یه موتور نیم اسب داریم ( روتور قفسی ) تک فاز و خازن دائم
    توی کاتالوگ نوشته برای دور ثابت و بار ثابت .. جدا از بحث دور چرا نوشته بار ثابت ؟ یعنی متغیر بودن بار چه مشکلاتی ایجاد میکنه؟

    و همچنین نوشته برای بی باری مناسب نمیباشد ؟ یعنی باید حتما به بار وصل بشه و اگه نشه اسیب میبینه ؟ خب اینو میدونم که اگه بار نداشته باشه دور موتور زیاد میشه و از دور نامی فراتر میره و همین افزایش دور بیشتر برای موتور مناسب نیست و برای این میزان دور طراحی نشده .. مثلا یاتاقان ها داغ میکنن و گویا با افزایش دور جریان هم زیاد میشه ؟ که اونم اسیب دیدن سیمپیچ با جریان بیشتر از جریان نامی سیچ پیچ ایجاد میشه ..
    ولی چرا بی باری باعث افزایش جریان میشه ؟ یعنی چرا سرعت بیشتر میشه ؟ مگه نه اینکه فرکانس همون 50 هرتز ؟

    خب میگیم جدا از سوال های بالا ما باید به اندازه ای بار اضافه کنیم که جریان نامی برقرار بشه
    اینجوری دور هم نامی میشه یا همون 1500 دور دقیقه
    جریان هم که نامی شده مثلا 3 امپر
    ولتاز هم که 220 و ثابت

    حالا اگه بار ما کمتر از نامی باشه جریان چی میشه ؟ چقدر میشه ؟ من میگم چون به حالت بی باری نزدیک تره خب باید بیشتر از نامی باشه
    از طرف دیگه اگه بار بیشتر از حدی باشه که بازم جریان بیشتر میشه ؟

    یعنی هم بی باری باعث افزایش دور موتور و هم باعث افزایش جریان میشه
    هم بار زیاد باعث کم شدن دور و هم افزایش جریان میشه ؟

    حالا اگه کم شدن دور تحت بار زیاد باعث جریان بیشتر میشه و به قفل رتور نزدیک میشه .. موتور برای اینکه به دور نامی برسه جریان بیشتری مصرف میکنه
    حالا تو بی باری که ولتاز ثابت و فرکانس هم ثابته چجور دور موتور زیاد میشه و جریان بیشتری میکشه ؟ اصلا درسته که در این حالت جریان بیشتری بکشه و فقط دور افزایش پیدا میکنه و از این نظر یاتاقان اسیب میبینن فقط و این ها .. یا افزایش جریان هم داریم و اگه داریم چرا ؟

    جریان نامی چجور تنظیم کنیم برای بار ؟ ایا باید بر فرض مثال موتور ما به بالابر وصل .. هر بار میزان بارش که مثلا اجر هست یه دونه اجر اضافه کنیم و جریان ببینیم تا جریان به جریان نامی برسه و ما بدونیم که اگر 100 تا اجر گذاشتیم تو سبد بار جریان به جریان نامی میرسه
    پس اگه یه اجر بیشتر بذاریم اضافه بار ایجاد میشه و اگر یه اجر کمتر بذاریم یعنی 99 تا باز اضافه جریان داریم یا جریان کمتر میشه ؟

    #2
    پاسخ : جریان نامی در موتور تک فاز روتور قفسی ؟

    خیلی دوست دارم بدونم موتور های القایی در حالت بی باری چقدر جریان میکشن ؟

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : جریان نامی در موتور تک فاز روتور قفسی ؟

      نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
      با درود فراوان
      سوال اینجاست ؟ کجا ؟ همین جا
      ما مثلا یه موتور نیم اسب داریم ( روتور قفسی ) تک فاز و خازن دائم
      توی کاتالوگ نوشته برای دور ثابت و بار ثابت .. جدا از بحث دور چرا نوشته بار ثابت ؟ یعنی متغیر بودن بار چه مشکلاتی ایجاد میکنه؟

      سلام.
      موتور القایی تک فاز در حالت عادی راه اندازی نمیشه و راه نمیوفته و فقط جریان میکشه!
      اما چرا؟ چونکه موتور القایی تکفاز در اصل مثله 2تا موتور القایی 3 فاز میمونه که شفتشون باهم کوپل شده، و این دو موترو توالی فاز های برابری ندارند! یعنی یکی میخواد چپگرد بچرخه و اونیکی راستگرد! پس هیچ وقت نمیچرخه ( چون توان دو تا موتور هک یکسانه).
      شکل زیر رو ببینید:

      دقیقا این کوپل بودن و برابر نبودن توالی فاز هارو در شکل بالا میتونیم بینیم.
      اما مشخصه گشتاور سرعت موتور القایی تکفاز چطوری میشه؟ شکل زیر میشه:

      توی این شکل میبینیم که یک خط چین داریم که مربوط به موتور راستگرد هست ( بالایی) و یک خط چین داریم که مربوط به موتور چپگرد هست ( پایینی ) و مشخصه موتور تکفاز میشه اون وسطی که اگه دقت کنید، توی مبدا ما گشتاور نداریم ( هر کدوم از خط چین ها که منحنی گشتاور سرعت موتور القایی سه فاز هست، گشتاور راه اندازی داره )، پس گشتاور راه اندازی نداریم و موتور نمیتونه شروع به چرخیدن کنه!
      روش های مختلفی هست که ما موتور رو بتونیم به حرکت در بیاریم، یک روش، که روش قدیمی هست ما میایم با هندل زدن شفت موتور رو میچرخونیم که یکم سرعت بگیره، از مبدا دور میشه و گشتاور پیدا میکنه و شروع به چرخیدن میکنه.
      ولی خیلی این کار مرسوم نیست، بجا این کار میان از یک سیم پیچ کمکی استفاده میکنند:


      حالا کاری که باید انجام بدیم اینهکه یک اختلاف فاز ایجاد کنیم، که باعث بشه تقارن منحنی گشتاور سرعت توی مبدا بهم بخوره و موتور شروع به چرخیدن کنه.
      یکی از روش هایی که خیلی مرسومه اینه که از یک خازن برای ایجاد اختلاف فاز در سیم پیچ کمکی نسبت به سیم پیچ اصلی استفاده کنیم:

      که حالا ممکنه بعد از راه اندازی خازن از مدار جدا بشه یا نه، یا خازن کار داشته باشیم یا نه که این دیگه به نظر طراح بستگی داره.
      ما این روش رو توی کولر های آبی دیدیم، که بعد راه اندازی صدای تقه از موتور میاد که کلید گریز از مرکز بعد راه افتادن موتور، خازن رو از مدار جدا میکنه.

      یک روش دیگه هم هست که توی پمپ آب کولر استفاده میشه که از یک حلقه برای این اختلاف فاز استفاده میکنند:


      که توی این روش، وقتی سیم پیچ اصلی برقدار میشه، یک جریانی توی این حلقه القا میشه، که یک میدانی رو ایجاد میکنه و باعث میشه که تقارن منحنی گشتاور سرعت بهم بخوره.
      روش های بیشتریم هست که دیگه ازونا میگذرم اما همه این روش برای اینکه ما گشتاور راه اندازی داشته باشم، شکل زیر مقایسه تفاوت این روش ها در ایجاد گشتاور راه اندازی هست:



      خب دیگه ازینجا یکم داستان دستمون اومد که موتور القایی چرا توانایی کار کردن تو هر سرعتی رو نداره، سرعت که یکم کم بشه گشتاور خیلی کم میشه و اصلا ممکنه موتور زیر بار بخوابه و با جریان کشی زیاد بسوزه.
      درضمن بازدهی موتور های القایی تکفاز به این خاطر کم هست که، چون همونطور که گفتم مثله 2تا موتور سه فاز هست که باهم کوپل شدن و توالی فازشون یکسان نیست و این دوتا همش دارن باهم زور میکنن و خیلی تلفات داریم این وسط.

      و همچنین نوشته برای بی باری مناسب نمیباشد ؟ یعنی باید حتما به بار وصل بشه و اگه نشه اسیب میبینه ؟ خب اینو میدونم که اگه بار نداشته باشه دور موتور زیاد میشه و از دور نامی فراتر میره و همین افزایش دور بیشتر برای موتور مناسب نیست و برای این میزان دور طراحی نشده .. مثلا یاتاقان ها داغ میکنن و گویا با افزایش دور جریان هم زیاد میشه ؟ که اونم اسیب دیدن سیمپیچ با جریان بیشتر از جریان نامی سیچ پیچ ایجاد میشه ..
      ولی چرا بی باری باعث افزایش جریان میشه ؟ یعنی چرا سرعت بیشتر میشه ؟ مگه نه اینکه فرکانس همون 50 هرتز ؟
      اون چیزی که شما میگی مال موتور DC سری هستش، که با بی بار شدن سرعتش به سمت بی نهایت میره و خود ماشین آسیب میبینه، توی موتورهای AC اینطوری نیست.

      خب میگیم جدا از سوال های بالا ما باید به اندازه ای بار اضافه کنیم که جریان نامی برقرار بشه
      اینجوری دور هم نامی میشه یا همون 1500 دور دقیقه
      جریان هم که نامی شده مثلا 3 امپر
      ولتاز هم که 220 و ثابت
      این پست رو راجب سرعت توی موتور ها بخونین ( لینک )

      حالا اگه بار ما کمتر از نامی باشه جریان چی میشه ؟ چقدر میشه ؟ من میگم چون به حالت بی باری نزدیک تره خب باید بیشتر از نامی باشه
      از طرف دیگه اگه بار بیشتر از حدی باشه که بازم جریان بیشتر میشه ؟
      بله، سر راه موترو یه بی متال قرار میدن که اگه جریان از جریان نامی زیاد شد، بی متال جریان رو قطع کنه.

      یعنی هم بی باری باعث افزایش دور موتور و هم باعث افزایش جریان میشه

      خیر

      هم بار زیاد باعث کم شدن دور و هم افزایش جریان میشه ؟
      بله

      حالا اگه کم شدن دور تحت بار زیاد باعث جریان بیشتر میشه و به قفل رتور نزدیک میشه .. موتور برای اینکه به دور نامی برسه جریان بیشتری مصرف میکنه
      حالا تو بی باری که ولتاز ثابت و فرکانس هم ثابته چجور دور موتور زیاد میشه و جریان بیشتری میکشه ؟ اصلا درسته که در این حالت جریان بیشتری بکشه و فقط دور افزایش پیدا میکنه و از این نظر یاتاقان اسیب میبینن فقط و این ها .. یا افزایش جریان هم داریم و اگه داریم چرا ؟
      بالاتر توضیح دادم.

      جریان نامی چجور تنظیم کنیم برای بار ؟ ایا باید بر فرض مثال موتور ما به بالابر وصل .. هر بار میزان بارش که مثلا اجر هست یه دونه اجر اضافه کنیم و جریان ببینیم تا جریان به جریان نامی برسه و ما بدونیم که اگر 100 تا اجر گذاشتیم تو سبد بار جریان به جریان نامی میرسه
      پس اگه یه اجر بیشتر بذاریم اضافه بار ایجاد میشه و اگر یه اجر کمتر بذاریم یعنی 99 تا باز اضافه جریان داریم یا جریان کمتر میشه ؟
      نیازی نیست شما جریان رو تنظیم کنید، بار خودش این کارو هارو میکنه، ما یه محدودیت جریان داریم که توی مثال شما با افزایش وزن آجر ها تعیین میشه.
      اما شما که نمیای یه آمپر متر بزاری که جریان ببینی چقدره، چیزی که ساده تره وزنه! میگن با این بالابر نهایتا میشه تا 20 متر، مثلا50 کیلو رو منتقل کرد! اینطوری خیلی ملموس تر هست تا بحث های جریان نامی و ....
      چون هم وزن و هم ارتفاع راحتر و با چشم حساب میشن.

      خیلی دوست دارم بدونم موتور های القایی در حالت بی باری چقدر جریان میکشن ؟
      از راه تئوری که باید مدار معادل موتور تک فاز رو بدست بیاری، که تمام پارامتر های شکل زیر که مدار معادل موتور تکفازه رو باید داشته باشی و بعدش جریان بی باری بدست میاد:

      که همونطور که میبینید با موتور القایی سه فاز فرق داره و شلوغ تر هم هست، مدرا مدار موترو القایی سه فاز جهت یاداوری شکل زیره:


      ما یک قسمت استاتور داریم که همون R1,وX1 هست ولی توی روتور چون همونطور که گفتم دوتا موتور القایی سه فاز با توالی غیر یکسان هست، میبینیم که قسمت روتور هم به 2تا تبدیل شده که یکی با f مشخص شده و مربوط به راتسگرد هست و اونیکی با b مشخص شده و مربوط به چپگرد هست.
      اما راه ساده ترش استفاده از یک آمپر متر هست که جریان رو در حالت بی باری میبینیم.
      جریان بی باری توی یک موتور تکفاز با توان برابر با یک موتور سه فاز، بیشتر هست.

      موفق باشید.
      توی کانال یوتیوب من قراراه طراحی انواع بردهای الکترونیکی مثل بردهای تک لایه، دو لایه یا به طور کلی بردهای چند لایه، بردهای مبتنی بر میکروکنترلر، بردهای صنعتی، بردهای الکترونیک قدرت و بردهای فرکانس بالارو یاد بگیریم.
      همینطور کدنویسی انواع میکروکنترلرهای 8 بینی مثل میکروکنترلرهای خانواده AVR-STM8، میکروکنترلرهای میبتی بر معماری ARM مثل STM32 و پردازنده های مخصوص اینترنت اشیاء مثل ESP32-ESP8266 و DSPها یاد میگیریم.
      https://www.youtube.com/@aKaReZa75​

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : جریان نامی در موتور تک فاز روتور قفسی ؟

        نوشته اصلی توسط akaReza نمایش پست ها
        [/FONT]سلام.
        موتور القایی تک فاز در حالت عادی راه اندازی نمیشه و راه نمیوفته و فقط جریان میکشه!
        اما چرا؟ چونکه موتور القایی تکفاز در اصل مثله 2تا موتور القایی 3 فاز میمونه که شفتشون باهم کوپل شده، و این دو موترو توالی فاز های برابری ندارند! یعنی یکی میخواد چپگرد بچرخه و اونیکی راستگرد! پس هیچ وقت نمیچرخه ( چون توان دو تا موتور هک یکسانه).
        شکل زیر رو ببینید:

        دقیقا این کوپل بودن و برابر نبودن توالی فاز هارو در شکل بالا میتونیم بینیم.
        اما مشخصه گشتاور سرعت موتور القایی تکفاز چطوری میشه؟ شکل زیر میشه:

        توی این شکل میبینیم که یک خط چین داریم که مربوط به موتور راستگرد هست ( بالایی) و یک خط چین داریم که مربوط به موتور چپگرد هست ( پایینی ) و مشخصه موتور تکفاز میشه اون وسطی که اگه دقت کنید، توی مبدا ما گشتاور نداریم ( هر کدوم از خط چین ها که منحنی گشتاور سرعت موتور القایی سه فاز هست، گشتاور راه اندازی داره )، پس گشتاور راه اندازی نداریم و موتور نمیتونه شروع به چرخیدن کنه!
        روش های مختلفی هست که ما موتور رو بتونیم به حرکت در بیاریم، یک روش، که روش قدیمی هست ما میایم با هندل زدن شفت موتور رو میچرخونیم که یکم سرعت بگیره، از مبدا دور میشه و گشتاور پیدا میکنه و شروع به چرخیدن میکنه.
        ولی خیلی این کار مرسوم نیست، بجا این کار میان از یک سیم پیچ کمکی استفاده میکنند:


        حالا کاری که باید انجام بدیم اینهکه یک اختلاف فاز ایجاد کنیم، که باعث بشه تقارن منحنی گشتاور سرعت توی مبدا بهم بخوره و موتور شروع به چرخیدن کنه.
        یکی از روش هایی که خیلی مرسومه اینه که از یک خازن برای ایجاد اختلاف فاز در سیم پیچ کمکی نسبت به سیم پیچ اصلی استفاده کنیم:

        که حالا ممکنه بعد از راه اندازی خازن از مدار جدا بشه یا نه، یا خازن کار داشته باشیم یا نه که این دیگه به نظر طراح بستگی داره.
        ما این روش رو توی کولر های آبی دیدیم، که بعد راه اندازی صدای تقه از موتور میاد که کلید گریز از مرکز بعد راه افتادن موتور، خازن رو از مدار جدا میکنه.

        یک روش دیگه هم هست که توی پمپ آب کولر استفاده میشه که از یک حلقه برای این اختلاف فاز استفاده میکنند:


        که توی این روش، وقتی سیم پیچ اصلی برقدار میشه، یک جریانی توی این حلقه القا میشه، که یک میدانی رو ایجاد میکنه و باعث میشه که تقارن منحنی گشتاور سرعت بهم بخوره.
        روش های بیشتریم هست که دیگه ازونا میگذرم اما همه این روش برای اینکه ما گشتاور راه اندازی داشته باشم، شکل زیر مقایسه تفاوت این روش ها در ایجاد گشتاور راه اندازی هست:



        خب دیگه ازینجا یکم داستان دستمون اومد که موتور القایی چرا توانایی کار کردن تو هر سرعتی رو نداره، سرعت که یکم کم بشه گشتاور خیلی کم میشه و اصلا ممکنه موتور زیر بار بخوابه و با جریان کشی زیاد بسوزه.
        درضمن بازدهی موتور های القایی تکفاز به این خاطر کم هست که، چون همونطور که گفتم مثله 2تا موتور سه فاز هست که باهم کوپل شدن و توالی فازشون یکسان نیست و این دوتا همش دارن باهم زور میکنن و خیلی تلفات داریم این وسط.


        اون چیزی که شما میگی مال موتور DC سری هستش، که با بی بار شدن سرعتش به سمت بی نهایت میره و خود ماشین آسیب میبینه، توی موتورهای AC اینطوری نیست.


        این پست رو راجب سرعت توی موتور ها بخونین ( لینک )


        بله، سر راه موترو یه بی متال قرار میدن که اگه جریان از جریان نامی زیاد شد، بی متال جریان رو قطع کنه.

        [/FONT]
        خیر


        بله


        بالاتر توضیح دادم.


        نیازی نیست شما جریان رو تنظیم کنید، بار خودش این کارو هارو میکنه، ما یه محدودیت جریان داریم که توی مثال شما با افزایش وزن آجر ها تعیین میشه.
        اما شما که نمیای یه آمپر متر بزاری که جریان ببینی چقدره، چیزی که ساده تره وزنه! میگن با این بالابر نهایتا میشه تا 20 متر، مثلا50 کیلو رو منتقل کرد! اینطوری خیلی ملموس تر هست تا بحث های جریان نامی و ....
        چون هم وزن و هم ارتفاع راحتر و با چشم حساب میشن.


        از راه تئوری که باید مدار معادل موتور تک فاز رو بدست بیاری، که تمام پارامتر های شکل زیر که مدار معادل موتور تکفازه رو باید داشته باشی و بعدش جریان بی باری بدست میاد:

        که همونطور که میبینید با موتور القایی سه فاز فرق داره و شلوغ تر هم هست، مدرا مدار موترو القایی سه فاز جهت یاداوری شکل زیره:


        ما یک قسمت استاتور داریم که همون R1,وX1 هست ولی توی روتور چون همونطور که گفتم دوتا موتور القایی سه فاز با توالی غیر یکسان هست، میبینیم که قسمت روتور هم به 2تا تبدیل شده که یکی با f مشخص شده و مربوط به راتسگرد هست و اونیکی با b مشخص شده و مربوط به چپگرد هست.
        اما راه ساده ترش استفاده از یک آمپر متر هست که جریان رو در حالت بی باری میبینیم.
        جریان بی باری توی یک موتور تکفاز با توان برابر با یک موتور سه فاز، بیشتر هست.

        موفق باشید.
        بسیار بسیار سپاس دارم از شما و این همه توضیحات شما
        خب من چون نه موتور مذکوره رو دارم و نه امپر متر برای این پرسیدم که بدونم چقدر جریان میکشه
        حالا نیاز به دقیق دقیقش ندارم .. به صورت فرضی موتور ما 3 امپر در جریان نامی میکشه .. همین موتور تو حالت بی باری چقدر میکشه ؟
        مثلا ایا 100 میلی امپر میکشه
        چون ما اتلاف توان در حالت بی باری داریم
        ابهاماتی که داشتم بخاطر این تو کاتالوگ نوشته مناسب برای بی باری نمیباشد .. خب چرا ؟ مگه چع اتفاقی میوفته ؟ نهایتش این یه مقداری توان تلف بشه

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : جریان نامی در موتور تک فاز روتور قفسی ؟

          نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
          بسیار بسیار سپاس دارم از شما و این همه توضیحات شما
          خب من چون نه موتور مذکوره رو دارم و نه امپر متر برای این پرسیدم که بدونم چقدر جریان میکشه
          حالا نیاز به دقیق دقیقش ندارم .. به صورت فرضی موتور ما 3 امپر در جریان نامی میکشه .. همین موتور تو حالت بی باری چقدر میکشه ؟
          مثلا ایا 100 میلی امپر میکشه
          چون ما اتلاف توان در حالت بی باری داریم
          ابهاماتی که داشتم بخاطر این تو کاتالوگ نوشته مناسب برای بی باری نمیباشد .. خب چرا ؟ مگه چع اتفاقی میوفته ؟ نهایتش این یه مقداری توان تلف بشه

          خواهش میکنم.
          اگه آمپر متر ندارین ولی کنتور دیجیتال دارین با همون کنتور میشه اندازش گرفت، حالت نمایش رو روی جریان بزارین، جریان رو قبل از روشن شدن موتور یاداشت کنید، موتور که راه افتاد جریان جدید رو هم یاداشت کنید و از هم کم کنید جریان بی باری موتورتون بدست میاد.
          من یه موتور 0.5 اسب سه فاز دارم، جریانش با دقت 0.1 آمپر صفره! و یک موتور تکفاز هم داریم 0.5 اسب، 1.2 آمپر توی بی باری میکشه.
          اینکه بی باری چه تاثیری داره نمیدونم، چون نباید ربطی داشته باشه، مگر اینکه یک موتور خاص برای کاربرد خاص باشه که بعید میدونم اینطوریم باشه!
          توی کانال یوتیوب من قراراه طراحی انواع بردهای الکترونیکی مثل بردهای تک لایه، دو لایه یا به طور کلی بردهای چند لایه، بردهای مبتنی بر میکروکنترلر، بردهای صنعتی، بردهای الکترونیک قدرت و بردهای فرکانس بالارو یاد بگیریم.
          همینطور کدنویسی انواع میکروکنترلرهای 8 بینی مثل میکروکنترلرهای خانواده AVR-STM8، میکروکنترلرهای میبتی بر معماری ARM مثل STM32 و پردازنده های مخصوص اینترنت اشیاء مثل ESP32-ESP8266 و DSPها یاد میگیریم.
          https://www.youtube.com/@aKaReZa75​

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : جریان نامی در موتور تک فاز روتور قفسی ؟

            نوشته اصلی توسط akaReza نمایش پست ها
            خواهش میکنم.
            اگه آمپر متر ندارین ولی کنتور دیجیتال دارین با همون کنتور میشه اندازش گرفت، حالت نمایش رو روی جریان بزارین، جریان رو قبل از روشن شدن موتور یاداشت کنید، موتور که راه افتاد جریان جدید رو هم یاداشت کنید و از هم کم کنید جریان بی باری موتورتون بدست میاد.
            من یه موتور 0.5 اسب سه فاز دارم، جریانش با دقت 0.1 آمپر صفره! و یک موتور تکفاز هم داریم 0.5 اسب، 1.2 آمپر توی بی باری میکشه.
            اینکه بی باری چه تاثیری داره نمیدونم، چون نباید ربطی داشته باشه، مگر اینکه یک موتور خاص برای کاربرد خاص باشه که بعید میدونم اینطوریم باشه!
            چه جالب
            دم موتور سه فاز گرم
            چقدر تفاوت
            گیریم سه فازه 50 میلی امپر بکشه
            تک فاز 1.2 ؟ خاک عالم تو سرش
            موتور خاصی نیست موتور نیم اسب موتوزن تک فاز صنعتی .. تو کاتالوگش نوشه مناسب برای بی باری نمی باشد
            چون هیچ کاری انجام نمیده ولی 1.2 امپر میکشه

            یعنی موتور سه فازه .. با اضافه شدن بار بصورت خطی جریانش تا جریان نامی و باز با اضافه کردن بار از جریان نامی هم عبور میکنه و خوب نیست باید توسط بی متال قطع بشه یا اونقدر بار روش نذاریم
            ولی تک فازه بدون بار 1.2 میکشه با اضافه کردن بار به جریان نامیش که مثلا 2.3 میرسه ..و باز هم با اضافه شدن بار اضافه جریان داریم و ..
            جدیدترین ویرایش توسط کاکو; ۱۷:۳۸ ۱۳۹۹/۰۷/۰۴.

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : جریان نامی در موتور تک فاز روتور قفسی ؟

              نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
              چه جالب
              دم موتور سه فاز گرم
              چقدر تفاوت
              گیریم سه فازه 50 میلی امپر بکشه
              تک فاز 1.2 ؟ خاک عالم تو سرش
              موتور خاصی نیست موتور نیم اسب موتوزن تک فاز صنعتی .. تو کاتالوگش نوشه مناسب برای بی باری نمی باشد
              چون هیچ کاری انجام نمیده ولی 1.2 امپر میکشه

              آره دیگه گفتم بهت که تک فاز به ذاته دو تا موتور سه فازه که دارن خلاف جهت هم دیگه میچرخند، ایندوتا همش دارن باهم زور میکنند و جریان میکشن.

              یعنی موتور سه فازه .. با اضافه شدن بار بصورت خطی جریانش تا جریان نامی و باز با اضافه کردن بار از جریان نامی هم عبور میکنه و خوب نیست باید توسط بی متال قطع بشه یا اونقدر بار روش نذاریم
              ولی تک فازه بدون بار 1.2 میکشه با اضافه کردن بار به جریان نامیش که مثلا 2.3 میرسه ..و باز هم با اضافه شدن بار اضافه جریان داریم و ..
              البته عبارت خطی درست نیست، چون خطی نیستند.
              موفق باشید.
              توی کانال یوتیوب من قراراه طراحی انواع بردهای الکترونیکی مثل بردهای تک لایه، دو لایه یا به طور کلی بردهای چند لایه، بردهای مبتنی بر میکروکنترلر، بردهای صنعتی، بردهای الکترونیک قدرت و بردهای فرکانس بالارو یاد بگیریم.
              همینطور کدنویسی انواع میکروکنترلرهای 8 بینی مثل میکروکنترلرهای خانواده AVR-STM8، میکروکنترلرهای میبتی بر معماری ARM مثل STM32 و پردازنده های مخصوص اینترنت اشیاء مثل ESP32-ESP8266 و DSPها یاد میگیریم.
              https://www.youtube.com/@aKaReZa75​

              دیدگاه

              لطفا صبر کنید...
              X