دوستان من میخوام یه وسیله شبیه میکروموتور برای حکاکی درست کنم منتهی چندتا سوال داشتم که بطور موردی میپرسم اگر اطلاعات مناسبی در این زمینه داشتید و تونستید کمک کنید.
اول از همه میخوام بپرسم بلبرینگ مینیاتوری با سایز داخلی یک، دو و سه میلیمتر سرعت بالا (بالای چهل هزار) از کجا تو تهران میتونم تکی خرید کنم و انواع موتورهای دی سی ارزون با دور موتور بالای ۲۵ هزار که خیلی بزرگ نباشن (قطر موتور زیر ۴۰) که تو بازار موجود باشه معرفی کنید
دو، در مورد موتور دیسی. آهنرباهای داخل استاتور موتور دی سی (زیر ۲۴ ولت) دقیقا چه تاثیری روی قدرت (گشتاور) و دور موتور داره؟ اگر بخوایم قاب موتور رو باز و اون رو جای دیگه نصب کنیم برای مصرف، قویتر کردن آهنربا و یا کم و زیاد کردن فاصله آهنرباها با استاتور چه تاثیری روی گشتاور، دور موتور، دائم کاری و عمر مفید موتور داره؟
سه، بطور مثال برای راه اندازی موتور ۱۲ ولت ۱۰ آمپر چطور میشه ولتاژ و ظرفیت خازن الکترولیت رو تعیین کرد (مثلا ۵۰ ولت هزار میکرو فاراد کافیه؟) یعنی فورمول خاصی داره؟ و اگر ظرفیت خیلی بالا باشه دائم کاری و عمر مفید موتور رو کاهش میده؟
چهار، اگر یک دکمه فشاری فنری برای موتور تعبیه بشه این قطع و وصل مکرر به خازن یا خود موتور آسیب نمیزنه؟ و اینکه این کلید باید نزدیکتر به موتور و قبل از خازن قرار بگیره؟
با سپاس
اول از همه میخوام بپرسم بلبرینگ مینیاتوری با سایز داخلی یک، دو و سه میلیمتر سرعت بالا (بالای چهل هزار) از کجا تو تهران میتونم تکی خرید کنم و انواع موتورهای دی سی ارزون با دور موتور بالای ۲۵ هزار که خیلی بزرگ نباشن (قطر موتور زیر ۴۰) که تو بازار موجود باشه معرفی کنید
دو، در مورد موتور دیسی. آهنرباهای داخل استاتور موتور دی سی (زیر ۲۴ ولت) دقیقا چه تاثیری روی قدرت (گشتاور) و دور موتور داره؟ اگر بخوایم قاب موتور رو باز و اون رو جای دیگه نصب کنیم برای مصرف، قویتر کردن آهنربا و یا کم و زیاد کردن فاصله آهنرباها با استاتور چه تاثیری روی گشتاور، دور موتور، دائم کاری و عمر مفید موتور داره؟
سه، بطور مثال برای راه اندازی موتور ۱۲ ولت ۱۰ آمپر چطور میشه ولتاژ و ظرفیت خازن الکترولیت رو تعیین کرد (مثلا ۵۰ ولت هزار میکرو فاراد کافیه؟) یعنی فورمول خاصی داره؟ و اگر ظرفیت خیلی بالا باشه دائم کاری و عمر مفید موتور رو کاهش میده؟
چهار، اگر یک دکمه فشاری فنری برای موتور تعبیه بشه این قطع و وصل مکرر به خازن یا خود موتور آسیب نمیزنه؟ و اینکه این کلید باید نزدیکتر به موتور و قبل از خازن قرار بگیره؟
با سپاس
دیدگاه