اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

راهنمایی جهت انتخاب موتور و خازن راه انداز مناسب، تغییر آهنربای موتور دی سی و تعبیه کلید قطع و وصل

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    راهنمایی جهت انتخاب موتور و خازن راه انداز مناسب، تغییر آهنربای موتور دی سی و تعبیه کلید قطع و وصل

    دوستان من میخوام یه وسیله شبیه میکروموتور برای حکاکی درست کنم منتهی چندتا سوال داشتم که بطور موردی میپرسم اگر اطلاعات مناسبی در این زمینه داشتید و تونستید کمک کنید.
    اول از همه میخوام بپرسم بلبرینگ مینیاتوری با سایز داخلی یک، دو و سه میلیمتر سرعت بالا (بالای چهل هزار) از کجا تو تهران میتونم تکی خرید کنم و انواع موتورهای دی سی ارزون با دور موتور بالای ۲۵ هزار که خیلی بزرگ نباشن (قطر موتور زیر ۴۰) که تو بازار موجود باشه معرفی کنید
    دو، در مورد موتور دیسی. آهنرباهای داخل استاتور موتور دی سی (زیر ۲۴ ولت) دقیقا چه تاثیری روی قدرت (گشتاور) و دور موتور داره؟ اگر بخوایم قاب موتور رو باز و اون رو جای دیگه نصب کنیم برای مصرف، قویتر کردن آهنربا و یا کم و زیاد کردن فاصله آهنرباها با استاتور چه تاثیری روی گشتاور، دور موتور، دائم کاری و عمر مفید موتور داره؟
    سه، بطور مثال برای راه اندازی موتور ۱۲ ولت ۱۰ آمپر چطور میشه ولتاژ و ظرفیت خازن الکترولیت رو تعیین کرد (مثلا ۵۰ ولت هزار میکرو فاراد کافیه؟) یعنی فورمول خاصی داره؟ و اگر ظرفیت خیلی بالا باشه دائم کاری و عمر مفید موتور رو کاهش میده؟
    چهار، اگر یک دکمه فشاری فنری برای موتور تعبیه بشه این قطع و وصل مکرر به خازن یا خود موتور آسیب نمیزنه؟ و اینکه این کلید باید نزدیکتر به موتور و قبل از خازن قرار بگیره؟
    با سپاس
    جدیدترین ویرایش توسط cena1991; ۱۶:۱۴ ۱۳۹۹/۰۷/۲۱.

    #2
    پاسخ : راهنمایی جهت انتخاب موتور و خازن راه انداز مناسب، تغییر آهنربای موتور دی سی و تعبیه کلید قطع و وصل

    نوشته اصلی توسط cena1991 نمایش پست ها
    دوستان من میخوام یه وسیله شبیه میکروموتور برای حکاکی درست کنم منتهی چندتا سوال داشتم که بطور موردی میپرسم اگر اطلاعات مناسبی در این زمینه داشتید و تونستید کمک کنید.
    اول از همه میخوام بپرسم بلبرینگ مینیاتوری با سایز داخلی یک، دو و سه میلیمتر سرعت بالا (بالای چهل هزار) از کجا تو تهران میتونم تکی خرید کنم و انواع موتورهای دی سی ارزون با دور موتور بالای ۲۵ هزار که خیلی بزرگ نباشن (قطر موتور زیر ۴۰) که تو بازار موجود باشه معرفی کنید
    دو، در مورد موتور دیسی. آهنرباهای داخل استاتور موتور دی سی (زیر ۲۴ ولت) دقیقا چه تاثیری روی قدرت (گشتاور) و دور موتور داره؟ اگر بخوایم قاب موتور رو باز و اون رو جای دیگه نصب کنیم برای مصرف، قویتر کردن آهنربا و یا کم و زیاد کردن فاصله آهنرباها با استاتور چه تاثیری روی گشتاور، دور موتور، دائم کاری و عمر مفید موتور داره؟
    سه، بطور مثال برای راه اندازی موتور ۱۲ ولت ۱۰ آمپر چطور میشه ولتاژ و ظرفیت خازن الکترولیت رو تعیین کرد (مثلا ۵۰ ولت هزار میکرو فاراد کافیه؟) یعنی فورمول خاصی داره؟ و اگر ظرفیت خیلی بالا باشه دائم کاری و عمر مفید موتور رو کاهش میده؟
    چهار، اگر یک دکمه فشاری فنری برای موتور تعبیه بشه این قطع و وصل مکرر به خازن یا خود موتور آسیب نمیزنه؟ و اینکه این کلید باید نزدیکتر به موتور و قبل از خازن قرار بگیره؟
    با سپاس

    درود
    س 1 -دوستان تهرانی باید جواب بدن!!!
    س2-یه کتاب جوابش میشه!!! بطور خلاصه موقع طراحی موتور تمام مولفه ها در نظر گرفته میشود ...
    س3-بستگی به منبع تغذیه دارد(اگر بعنوان مثال باتری باشد خازن کاری انجام نمیدهد)(اگر تغذیه ترانس و دیودباشد با افزایش ظرفیت خازنی ریپل ولتاژ خروجی کاهش پیدا میکند)...ولتاژخازن باید اندازه ولتاژ موتور باشد...
    س4- روشن ،خاموش کردن زیاد بستگی به جنس موتور دارد که آسیب ببیند یا نه!!!!
    اگر خازن قبل از کلید باشد به نظر من بهتر است...

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : راهنمایی جهت انتخاب موتور و خازن راه انداز مناسب، تغییر آهنربای موتور دی سی و تعبیه کلید قطع و وصل

      نوشته اصلی توسط hossein951ann نمایش پست ها
      درود
      س 1 -دوستان تهرانی باید جواب بدن!!!
      س2-یه کتاب جوابش میشه!!! بطور خلاصه موقع طراحی موتور تمام مولفه ها در نظر گرفته میشود ...
      س3-بستگی به منبع تغذیه دارد(اگر بعنوان مثال باتری باشد خازن کاری انجام نمیدهد)(اگر تغذیه ترانس و دیودباشد با افزایش ظرفیت خازنی ریپل ولتاژ خروجی کاهش پیدا میکند)...ولتاژخازن باید اندازه ولتاژ موتور باشد...
      س4- روشن ،خاموش کردن زیاد بستگی به جنس موتور دارد که آسیب ببیند یا نه!!!!
      اگر خازن قبل از کلید باشد به نظر من بهتر است...
      درود متقابل
      من چون میخوام قاب موتور رو باز کنم میخوام بدونم اگر فاصله آهنرباهایی که از توی موتور برداشته و دوباره نصب میشن کمتر یا بیشتر بشه دقیقا چه تاثیری داره روی عملکردش داره و اگر مثلا با نوع نئودیمیومی سکه ای جایگزین بشه (مثلا چندتا در اطرافش و یا حتی قوس بالا و پایین استاتور رو هم دربر بگیره) به موتور فشار میاد یا باعث بهبود و راندمانش میشه چون ولتاژ ثابته و نمیدونم دقیقا جریان بیشتر خواهد شد یا گشتاور ولی ممکنه دور موتور رو افزایش بده و منجر به داغی بیش از حد سیم پیچها بشه.
      منبع تغذیه سوییچینگ با آمپر دو برابری موتوره (آمپر بهینه موتور). خب خازن رو از کجا باید حساب کنیم؟ اکثرا میگن از روی تجربه باید فهمید ولی اگر اشتباه کنیم به موتور آسیب نمیرسه؟ تو مثالم هم گفتم موتور ۱۲ ولت ۱۰ آمپر، ولتاژ خازن باید ۱۲ باشه؟ و خازن الکترولیت باید از یا فرمولی بهرحال محاسبه بشه. مثلا اون هزارمیکرو فاراد که گفتم یجوری باید با ولتاژ و زمان و یا جریان در ارتباط باشه...
      اگر درست منظور شما رو فهمیده باشم یعنی اول کلید جریان رو وارد خازن کنه و خازن بعد از شارژ شدن اعمال جریان به موتور میکنه درسته؟
      جنس موتور یعنی مارک و برندش؟ یا منظور نوع سیم پیچی و کیفیت اجزای داخلی، براشها، جنس کموتاتور و ...؟

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : راهنمایی جهت انتخاب موتور و خازن راه انداز مناسب، تغییر آهنربای موتور دی سی و تعبیه کلید قطع و وصل

        نمیدونم والا .

        دیدگاه

        لطفا صبر کنید...
        X