درود
این موتورها یونیورسال هستند لذا برای تست ابتدا روتور را خارج کنید سپس با اهم متر دو سر استاتور را اندازه گیری کنید باید چند ده اهم مقاومت نشان دهد سپس دو سر هر سیم پیچ روی کلکتور روتور را هم اندازه گیری کنید باید زیر 10 اهم مقاومت نشان دهد . در غیر اینصورت هریک از سیم پیچها ممکن است سوخته باشد که باید به موتور پیچ بدهید که برایتان بپیچد ضمنا زغالهای موتور را هم چک کنید که سالم باشند.
درود
این موتورها یونیورسال هستند لذا برای تست ابتدا روتور را خارج کنید سپس با اهم متر دو سر استاتور را اندازه گیری کنید باید چند ده اهم مقاومت نشان دهد سپس دو سر هر سیم پیچ روی کلکتور روتور را هم اندازه گیری کنید باید زیر 10 اهم مقاومت نشان دهد . در غیر اینصورت هریک از سیم پیچها ممکن است سوخته باشد که باید به موتور پیچ بدهید که برایتان بپیچد ضمنا زغالهای موتور را هم چک کنید که سالم باشند.
سلام روتور و در*نیاورد تست کرده بودم هیچ اهمی نداشت زغال هاش که سالم هستند حالا تست های دیگه که فرمودید و انجام بدم ببینم چجوریه یه سوالی که برای خودم پیش*اومده اینکه این استاتور از دوحلقه سیم پیچ درست شده یک سرش که ورودیه سردیگه که میشه انتهای سیم پیچ همونیه که به زغال وصل میشه؟
موتور و باز*کردم کلکتور و تست کردم همه جفت تیغه ها
48 اهم داشتند
استاتور و تست کرد یکی از سیم پیچها ورودی خروجی به هم
راه نمیداد که مشخص شد اون قطعه سفیده که فکر کنم مقومت حرارتی
باشه سوخته باید تهیه کنم ببینم چی میشه
دیدگاه