اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مشکل با interaction در touchgfx

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    مشکل با interaction در touchgfx

    سلام بچه ها، من یک button تعریف کردم تو touchgfx بعد رو همون کلید یک interaction گذاشتم هرموقع روش بزنم صفحه رو عوض کنه
    مشکل اینجاست که من باید چند بار بزنم رو کلید و جالبه کلید عکسش به حالت pressed میره ولی اینقدر باید بزنم روش تا کال بک بده و صفحه رو عوض کنه!!!
    اولش فک کردم مشکل از rtos هستش بعد انداختم بدون rtos ران کردم بازم همون مشکلو داشت

    درضمن از SDram خارجی استفاده کردم رید و رایتشو تست کردم اوکیه
    بردم برد کویره میکرو STM32F767 هستش

    از QSPI هم استفاده نکردم

    حتی دیباگ که کردم بریک پوینت گذاشتم روی action->execute اونم هروقت کال بک بخواد بزنه بریک میکنه که مشکل نمیدونم کجاشه!!!

    #2
    پاسخ : مشکل با interaction در touchgfx

    نوشته اصلی توسط Xcode نمایش پست ها
    سلام بچه ها، من یک button تعریف کردم تو touchgfx بعد رو همون کلید یک interaction گذاشتم هرموقع روش بزنم صفحه رو عوض کنه
    مشکل اینجاست که من باید چند بار بزنم رو کلید و جالبه کلید عکسش به حالت pressed میره ولی اینقدر باید بزنم روش تا کال بک بده و صفحه رو عوض کنه!!!
    اولش فک کردم مشکل از rtos هستش بعد انداختم بدون rtos ران کردم بازم همون مشکلو داشت

    درضمن از SDram خارجی استفاده کردم رید و رایتشو تست کردم اوکیه
    بردم برد کویره میکرو STM32F767 هستش

    از QSPI هم استفاده نکردم

    حتی دیباگ که کردم بریک پوینت گذاشتم روی action->execute اونم هروقت کال بک بخواد بزنه بریک میکنه که مشکل نمیدونم کجاشه!!!
    سلام
    اول مطمئن شو ببین تاچ اسکرین درست کار میکنه یا نه . نمیدونم از چه تاچی استفاده کردی اما ممکنه نیاز به کالیبره کردن داشته باشه . یع احتمال دیگه اینه که ممکنه مقادیر x و y تاچ اسکرین درست به TouchGFX داده نمیشه . باید مقادیر درست x و y رو در فایل STM32TouchController.cpp ,وارد گنی ... در تابع STM32TouchController::sampleTouch
    دوم : اگر از FreeRTOS استفاده میکنی باید در کیوب در قسمت SYS گزینه Timebase Source را یکی از تایمرها انتخاب کنی .
    سوم : کلاک HCLK رو ماکزیمم قرار بده و کمی به Heap و Stack اضافه کن .
    چهارم : وقتی که توی کیوب داری TouchGFX رو کانفیگ میکنی گزینه Framebuffer Strategy رو در حالت Double قرار بده و طبق ابعاد نمایشگرت و آدرس شروع بانک FMC آدرس ها رو محاسبه کن و قرار بده ..
    ! Life doesn't get easier , you just get stronger

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : مشکل با interaction در touchgfx

      نوشته اصلی توسط Blue Ice نمایش پست ها
      سلام
      اول مطمئن شو ببین تاچ اسکرین درست کار میکنه یا نه . نمیدونم از چه تاچی استفاده کردی اما ممکنه نیاز به کالیبره کردن داشته باشه . یع احتمال دیگه اینه که ممکنه مقادیر x و y تاچ اسکرین درست به TouchGFX داده نمیشه . باید مقادیر درست x و y رو در فایل STM32TouchController.cpp ,وارد گنی ... در تابع STM32TouchController::sampleTouch
      دوم : اگر از FreeRTOS استفاده میکنی باید در کیوب در قسمت SYS گزینه Timebase Source را یکی از تایمرها انتخاب کنی .
      سوم : کلاک HCLK رو ماکزیمم قرار بده و کمی به Heap و Stack اضافه کن .
      چهارم : وقتی که توی کیوب داری TouchGFX رو کانفیگ میکنی گزینه Framebuffer Strategy رو در حالت Double قرار بده و طبق ابعاد نمایشگرت و آدرس شروع بانک FMC آدرس ها رو محاسبه کن و قرار بده ..
      مچکرم ازت
      از بابت کالیبره بودن اوکیه چون وقتی رو کلید کلیک میکنم عکس کلید به pressed تغییرمیکنه
      همین الان رو دیباگ که زدم دیدم

      virtual void handleClickEvent(const ClickEvent& event);
      //{
      //__nop();
      //}


      اینجا بریک پوینت گذاشتم آنی عمل میکنه

      ولی کال بکش:


      void setAction(GenericCallback<const AbstractButton&>& callback)
      {
      action = &callback;
      }


      /**
      * Executes the previously set action.
      *
      * @[URL="https://www.eca.ir/forums/member.php?u=27577"]SEE[/URL] setAction
      */
      virtual void executeAction()
      {
      if (action && action->isValid())
      {
      action->execute(*this);
      }
      }


      اینجاها باید چندبار بزنیم تا عمل کنه!!!

      دیدگاه

      لطفا صبر کنید...
      X