اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

    با سلام .یک دستگاه رطوبت ساز که دارای موتور 1.5 اسب تک فاز القائی می باشد ، پس از اتصال به برق و جریان کشی ، حدود 20 ثانیه کار کرده و سپس با کمی بوی سوختگی و پریدن فیوز و داغ شدن بیش از حد بدنه خاموش میشود . مشکل از چی است ؟ هر دفعه هم که مجدد راه بیندازیم باز کارمیکند به مدت 20 ثانیه و بعد خاموش می شود . به علت داغی بیش از حد بدنه موتور جوش است .خازن هم تعویض کریدم . موتور نو می باشد و هیچ باری روی آن نبوده . حتی برق را مستقیم از کنتور 16 یا 25 آمپر فکر میکنم گرفتیم اما باز آن فیوز می پرد

    #2
    پاسخ : عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

    درود
    این موتور اصطلاحاً نیم سوز شده یعنی عایق روکش سیم پیچی های آن در بعضی قسمتها از بین رفته و سیمها بهم اتصالی کرده اند که باعث بالا رفتن جریان و داغ شدن زیاد و سوختن بقیه عایق روکش سیم پیچها میگردد ابتدا چک کنید ببینید موتور به راحتی میچرخد یا گیر دارد اگر گیری نداشته باشد باید موتور مجدداً سیم پیجی شود.

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

      با درود
      در کل موتور باید بدید برای تعمیرات
      یا از خازن یا از اتصالی
      ولی ریشه این علت در این نوع موتور نو چیه ؟ تقلب
      اگه بگم حداقل 50 درصد موتور های کولری و صنعتی موتور کهنه هستن با قاب نو باور میکنی ؟
      من برای اینکه این بلا سرم نیاد 2 ماه این ور اون ور گشتم تا یه موتور نو واقعی بگیرم
      چند روز پیش هم شیر خریدم اصلا شیر نبود اب و رنگ سفید بود 90 درصدش
      عجب آشفته بازاری ست دنیا

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

        نوشته اصلی توسط nimdar نمایش پست ها
        درود
        این موتور اصطلاحاً نیم سوز شده یعنی عایق روکش سیم پیچی های آن در بعضی قسمتها از بین رفته و سیمها بهم اتصالی کرده اند که باعث بالا رفتن جریان و داغ شدن زیاد و سوختن بقیه عایق روکش سیم پیچها میگردد ابتدا چک کنید ببینید موتور به راحتی میچرخد یا گیر دارد اگر گیری نداشته باشد باید موتور مجدداً سیم پیجی شود.
        اهان عجب . گیر هم دارد اره با دست به سختی میچرخد . بنابراین بهترین راهکار چه می باشد ؟

        دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

        نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
        با درود
        در کل موتور باید بدید برای تعمیرات
        یا از خازن یا از اتصالی
        ولی ریشه این علت در این نوع موتور نو چیه ؟ تقلب
        اگه بگم حداقل 50 درصد موتور های کولری و صنعتی موتور کهنه هستن با قاب نو باور میکنی ؟
        من برای اینکه این بلا سرم نیاد 2 ماه این ور اون ور گشتم تا یه موتور نو واقعی بگیرم
        چند روز پیش هم شیر خریدم اصلا شیر نبود اب و رنگ سفید بود 90 درصدش
        عجب آشفته بازاری ست دنیا
        موتوژن تبریز هست . از تبریز هم خریدم

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

          نوشته اصلی توسط amirtevez2 نمایش پست ها
          اهان عجب . گیر هم دارد اره با دست به سختی میچرخد . بنابراین بهترین راهکار چه می باشد ؟

          دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم



          موتوژن تبریز هست . از تبریز هم خریدم
          سالم به نظرم وقتی دیدی که این شرایط رو داره یک بار که به برق وصل کردی
          باید اول می دیدی که گیر داره یا نه و دیگه به برق نمی زدی چون نو هست نباید
          خازن رو تعویض می کردی و به فروشنده مراجعه می کردی تا بشه اون رو مرجوع
          کرد امکان خرابی سیم پیچ ها وجود داره در صورت عدم مرجوعی باید به کارگاه
          سیم پیچی ببری تا برای شما تست کنه
          قصه زندگی همیشه با مدادی که ما دوست داریم نوشته نمی شه .....

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

            نوشته اصلی توسط خلبان نمایش پست ها
            سالم به نظرم وقتی دیدی که این شرایط رو داره یک بار که به برق وصل کردی
            باید اول می دیدی که گیر داره یا نه و دیگه به برق نمی زدی چون نو هست نباید
            خازن رو تعویض می کردی و به فروشنده مراجعه می کردی تا بشه اون رو مرجوع
            کرد امکان خرابی سیم پیچ ها وجود داره در صورت عدم مرجوعی باید به کارگاه
            سیم پیچی ببری تا برای شما تست کنه
            دلیلی گیر داشتن این موتور هاچی هست ؟ اره تعویض خازن اصلا تاثیری نداشت و خازن سالم بود . مرجوعی که نداشت و کرایه شم از بس بالا هست نمی شد بفرستم

            دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

            این را هم اضافه کنم که این موتور در روز های اول به خوبی کار میکرد و تقریبا میشه گفت یک ساعت کار کرد .و یک بار دیگه هم نیم ساعت متصل بود و کار کرد . دفعه سوم چهارم بود که 20 ثانیه کار کرد و فیوز پرید

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

              نوشته اصلی توسط amirtevez2 نمایش پست ها
              دلیلی گیر داشتن این موتور هاچی هست ؟ اره تعویض خازن اصلا تاثیری نداشت و خازن سالم بود . مرجوعی که نداشت و کرایه شم از بس بالا هست نمی شد بفرستم

              دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

              این را هم اضافه کنم که این موتور در روز های اول به خوبی کار میکرد و تقریبا میشه گفت یک ساعت کار کرد .و یک بار دیگه هم نیم ساعت متصل بود و کار کرد . دفعه سوم چهارم بود که 20 ثانیه کار کرد و فیوز پرید
              چیزی که به نظرم میاد بلبرینگ نامرغوب باشه
              قصه زندگی همیشه با مدادی که ما دوست داریم نوشته نمی شه .....

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

                نوشته اصلی توسط amirtevez2 نمایش پست ها
                موتوژن تبریز هست . از تبریز هم خریدم
                خب وقتی میگم موتور قلابی .. اشکال مختلف داره
                وقتی میگم حداقل 50 درصد این موتور های نوع سمبل هستن و قلابی دروغ نمیگم که
                هر کسی یه اطلاعاتی داره به هر حال

                اینکه میگی یه ساعت کار کرده بعد ترکیده یعنی موتور قلابی با سیم نامرغوب و قلابی چینی
                میتونی خیلی ها رو پیدا کنی که موتور موتوژنشون بعد چند شاعت یا چند روز سوخته

                البته این فقط ظاهر قضیه ست که شما دو چند خط بیان کردید .. شاید خود شما باعث شدید بسوزه با اضافه بار یا یه اشکال مکانیکی در دستگاه
                ولی احتمال قلابی بودن همچنان 50 درصد پا بر جاست
                جدیدترین ویرایش توسط کاکو; ۱۵:۱۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۰.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

                  نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
                  خب وقتی میگم موتور قلابی .. اشکال مختلف داره
                  وقتی میگم حداقل 50 درصد این موتور های نوع سمبل هستن و قلابی دروغ نمیگم که
                  هر کسی یه اطلاعاتی داره به هر حال

                  اینکه میگی یه ساعت کار کرده بعد ترکیده یعنی موتور قلابی با سیم نامرغوب و قلابی چینی
                  میتونی خیلی ها رو پیدا کنی که موتور موتوژنشون بعد چند شاعت یا چند روز سوخته

                  البته این فقط ظاهر قضیه ست که شما دو چند خط بیان کردید .. شاید خود شما باعث شدید بسوزه با اضافه بار یا یه اشکال مکانیکی در دستگاه
                  ولی احتمال قلابی بودن همچنان 50 درصد پا بر جاست
                  با تشکر . احتمال هم محور نبودن و فشار امدن به موتور هم هست . که البته در یوزر منوآل دستگاه هم چیزی گفته نشده که مثلا تراز باشه فلان طور نصب بشه .احتمال می دم از بلبیرینگ باشه که مانع هست و فشار می آره به موتور

                  دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                  نوشته اصلی توسط خلبان نمایش پست ها
                  چیزی که به نظرم میاد بلبرینگ نامرغوب باشه
                  کدام بلبیرینگ و در کدام قسمت موتوره ؟ خودم می توانم باز کنم و تعویض کنم ؟ احتمال این باشه . چون تقریبا میشه گفت که گیر میکنه که جریان میکشه و میپرونه

                  دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                  نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
                  خب وقتی میگم موتور قلابی .. اشکال مختلف داره
                  وقتی میگم حداقل 50 درصد این موتور های نوع سمبل هستن و قلابی دروغ نمیگم که
                  هر کسی یه اطلاعاتی داره به هر حال

                  اینکه میگی یه ساعت کار کرده بعد ترکیده یعنی موتور قلابی با سیم نامرغوب و قلابی چینی
                  میتونی خیلی ها رو پیدا کنی که موتور موتوژنشون بعد چند شاعت یا چند روز سوخته

                  البته این فقط ظاهر قضیه ست که شما دو چند خط بیان کردید .. شاید خود شما باعث شدید بسوزه با اضافه بار یا یه اشکال مکانیکی در دستگاه
                  ولی احتمال قلابی بودن همچنان 50 درصد پا بر جاست
                  نه از طرف من نبوده . چون اصلا دسترسی به موتور وجود ندارد . و اینکه کار خاصی ما نباید انجام بدیم که ازش بار بگیریم . ما فقط باید اینو بزنیم تو برق کار کنه خودش

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

                    درود
                    معمولاً این موتورها بلبرینگ ندارند و از بوش مسی بجای بلبرینگ در آنها استفاده میشود (بلبرینگ یا بوش مسی در سر و ته محور روتور قرار دارند ) به هر حال باید باز شود ممکن است بوش به اندازه کافی روغن یا گریس کاری نشده احتمال هم محور نبودن بسیار کم است ولی با دیدن محل بوش و تغییر شکل دادن آن از دایره به بیضی مشخص خواهد شد

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

                      نوشته اصلی توسط amirtevez2 نمایش پست ها
                      با تشکر . احتمال هم محور نبودن و فشار امدن به موتور هم هست . که البته در یوزر منوآل دستگاه هم چیزی گفته نشده که مثلا تراز باشه فلان طور نصب بشه .احتمال می دم از بلبیرینگ باشه که مانع هست و فشار می آره به موتور

                      دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم



                      کدام بلبیرینگ و در کدام قسمت موتوره ؟ خودم می توانم باز کنم و تعویض کنم ؟ احتمال این باشه . چون تقریبا میشه گفت که گیر میکنه که جریان میکشه و میپرونه

                      دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم



                      نه از طرف من نبوده . چون اصلا دسترسی به موتور وجود ندارد . و اینکه کار خاصی ما نباید انجام بدیم که ازش بار بگیریم . ما فقط باید اینو بزنیم تو برق کار کنه خودش
                      بالا عرض کردم ببر به یک کارگاه سیم پیچی نشون بده ضرری نداره
                      قصه زندگی همیشه با مدادی که ما دوست داریم نوشته نمی شه .....

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

                        نوشته اصلی توسط nimdar نمایش پست ها
                        درود
                        معمولاً این موتورها بلبرینگ ندارند و از بوش مسی بجای بلبرینگ در آنها استفاده میشود (بلبرینگ یا بوش مسی در سر و ته محور روتور قرار دارند ) به هر حال باید باز شود ممکن است بوش به اندازه کافی روغن یا گریس کاری نشده احتمال هم محور نبودن بسیار کم است ولی با دیدن محل بوش و تغییر شکل دادن آن از دایره به بیضی مشخص خواهد شد
                        سلام یک نگاهی به لینک زیر بکنید موتور دارای بلبرینگ می*باشد
                        قصه زندگی همیشه با مدادی که ما دوست داریم نوشته نمی شه .....

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

                          نوشته اصلی توسط amirtevez2 نمایش پست ها
                          با تشکر . احتمال هم محور نبودن و فشار امدن به موتور هم هست . که البته در یوزر منوآل دستگاه هم چیزی گفته نشده که مثلا تراز باشه فلان طور نصب بشه .احتمال می دم از بلبیرینگ باشه که مانع هست و فشار می آره به موتور

                          دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم



                          کدام بلبیرینگ و در کدام قسمت موتوره ؟ خودم می توانم باز کنم و تعویض کنم ؟ احتمال این باشه . چون تقریبا میشه گفت که گیر میکنه که جریان میکشه و میپرونه

                          دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم



                          نه از طرف من نبوده . چون اصلا دسترسی به موتور وجود ندارد . و اینکه کار خاصی ما نباید انجام بدیم که ازش بار بگیریم . ما فقط باید اینو بزنیم تو برق کار کنه خودش
                          شما گفتید که این موتور یکی دوبار بدون مشکل کار کرده پس احتمال مشکلی در بوش یا بلبرینگ نداشته
                          البته با فرض اینکه این بلبرینگ ها نو باشن نه کهنه ..
                          یک موتور نو نباید با مشکل بلبریمگ روبه رو بشه مگه اینکه نصب و شرایط کاری بدی قرار بگیره که حتی توی یک ساعت به مشکل اساسی بربخوره
                          معمولا موتور های ایرانی از بوش استفاده میکنن برای کاهش هزینه ها ولی بلبرینگی هم هست و قیمت بیشتری دارن

                          هواملی که میتونه باعث سوختن این موتور بشه .. مونتاز اشتباه در حین تولید در زیر زمین ها یا کارخانه
                          سیم نامرغوب که این اواخر خیلی مد شده ؟ یا بصورت موتور نو یا باز سیم پیچی شده توسط معافی های موتور

                          اشکالاتی در خازن و یا سیم بندی
                          اضافه بار و یا شرایط نصب اشتباه و یا طراحی اشتباه و استقرار موور
                          ورود رطوبت و اب به موتور

                          با توجه به اینکه چند ساعتی کار کرده احتمال سیم بندی اشتباه و بلبرینگ یا بوش در حال حاظر کنار گذاشته میشه
                          زطوبت و اب و موتور قلابی بیشترین احتمال داره
                          و فشار به موتور و طراحی نامناسب و اضافه بار در حد متوسط

                          و فکر نکنم خودتون بتونید کاری برای تعمیرش انجام بدید بهتره بدید تعمیرکار .. چون بوب سوختگی یعنی ؟ نیاز به سیم پیچی

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

                            نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
                            شما گفتید که این موتور یکی دوبار بدون مشکل کار کرده پس احتمال مشکلی در بوش یا بلبرینگ نداشته
                            البته با فرض اینکه این بلبرینگ ها نو باشن نه کهنه ..
                            یک موتور نو نباید با مشکل بلبریمگ روبه رو بشه مگه اینکه نصب و شرایط کاری بدی قرار بگیره که حتی توی یک ساعت به مشکل اساسی بربخوره
                            معمولا موتور های ایرانی از بوش استفاده میکنن برای کاهش هزینه ها ولی بلبرینگی هم هست و قیمت بیشتری دارن

                            هواملی که میتونه باعث سوختن این موتور بشه .. مونتاز اشتباه در حین تولید در زیر زمین ها یا کارخانه
                            سیم نامرغوب که این اواخر خیلی مد شده ؟ یا بصورت موتور نو یا باز سیم پیچی شده توسط معافی های موتور

                            اشکالاتی در خازن و یا سیم بندی
                            اضافه بار و یا شرایط نصب اشتباه و یا طراحی اشتباه و استقرار موور
                            ورود رطوبت و اب به موتور

                            با توجه به اینکه چند ساعتی کار کرده احتمال سیم بندی اشتباه و بلبرینگ یا بوش در حال حاظر کنار گذاشته میشه
                            زطوبت و اب و موتور قلابی بیشترین احتمال داره
                            و فشار به موتور و طراحی نامناسب و اضافه بار در حد متوسط

                            و فکر نکنم خودتون بتونید کاری برای تعمیرش انجام بدید بهتره بدید تعمیرکار .. چون بوب سوختگی یعنی ؟ نیاز به سیم پیچی
                            بسیار متشکرم از وقتی که گذاشتید و پاسخ دادید . بله احتمال اتصال کوتاه بیشتر هست . فقط سوالم این بود که گیر بودن ربط به بلبیرینگ داشت که پاسخ دادید . ولی این راهم بگم که آب اصلا وارد موتور نشده

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

                              نوشته اصلی توسط amirtevez2 نمایش پست ها
                              بسیار متشکرم از وقتی که گذاشتید و پاسخ دادید . بله احتمال اتصال کوتاه بیشتر هست . فقط سوالم این بود که گیر بودن ربط به بلبیرینگ داشت که پاسخ دادید . ولی این راهم بگم که آب اصلا وارد موتور نشده
                              خب میتونه از بلبرینگ یا بوش هم باشه ولی با توجه به شرایط من اون رو در اخر احتمالات قرار میدم
                              همون جوری که قبلا گفتم 50 درصد موتور های نو اصلا نو نیستن و فقط قابی نو دارن
                              پس اینکه این موتور یه موتور باز سیم پیچی شده با سیم نامرغوب باشه و حتی بلبرینگ ها هم کهنه و مشکل دار باشن خیلی زیاد
                              و اینکه شما از چه فیوزی استفاده کردید نگاه کنید ببینید کلاس بی هست یا سی ؟ که فکر نکنم مشکلی در اون قسمت باشه و نشانه ها حاکی از این هست سیم پیچی موتور به مشکل خورده حالا تحت عواملی
                              ولی این احتمال هم میدم که فیوز مناسب بکار نبرده باشید
                              با توجه به جریان حدود 5 امپری نباید فیوز 16 امپری رو تحریک کنه
                              و حرارتی که شما ازش حرف میزنید یعنی بی خیال فیوز بشیم

                              بلیریگ یا بوش ؟ شافت موتور باید با دست بچرخه ولی نه خیلی راحت و یه دست بهش بزنیم و اون 10 دور بچرخه بلکه با حرکات دست ما میچرخه ولی نه با فشار زیاد
                              مشکلاتی در بوش همیشه با تولید صدا همراه
                              و اینکه حتی بوش یا بلبرینگ ما خیلی خراب هم باشه موتور تو چند ساعت کار نمیسوزونه
                              شما یک بلبرینگ بدون روغن گریس هم بکار ببرید نمیتونه باعث قفل رتور بشه
                              هم محور نبودن میتونه اسیب بیشتری بزنه و به موتور فشار زیادی وارد کنه و یا بار زیاد
                              من بیشترین احتمال قلابی بودن موتور چه بصورت بازیافت و چه بصورت کم کاری و کم کردن هزینه در خود کارخونه میدونم
                              در کل موتور ایرانی رو در حد همون پراید بدونید
                              جدیدترین ویرایش توسط کاکو; ۱۸:۱۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۲.

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X