سلام بر همه ای دوستان
من یک ترانس 12 ولت 6 آمپر دارم. بعد از یکسوسازی و خازن خروجی طرفهای 16ولت میشه. میخواستم یک شارژر اتو ماتیک طراحی کنم برای باتری ماشین که 12 ولت و 70 آمپر ساعت است. زمانی که باتری را از ماشین جدا کردم ولتاژ آن 12.8 ولت بود. باتری را به یک لامپ ماشین صل کردم تا جریان مصرف کند و ضعیف شود. بعد از مدتی لامپ را جدا کردم و ولتاژ ذو سر باتری را با ولت متر تست گرفتم ولتاژ شده بود 11.9 ولت که دیگه نیاز به شارژ داشت.مستقیم 16ولت را به باتری وصل کردم. بعد 2 ساعت افت ولتاژ 2 سر باتری شده بود 13 ولت (همزمان شارژر متصله) و در این لحضه ولتاژ 16 ولت را از باتری جدا کردم در این حالت ولتاژ 2 سر باتری شده بود 12.8 ولت. که یعنی باتری شارژ شده. دوستان برای ساخت شارژر اتوماتیک باتری ماشین چه چیزی را باید درنظر بگیرم و بر اساس آن فرمان قطع کردن شارژر صادر بشه؟؟؟ لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرماید. ممنون
من یک ترانس 12 ولت 6 آمپر دارم. بعد از یکسوسازی و خازن خروجی طرفهای 16ولت میشه. میخواستم یک شارژر اتو ماتیک طراحی کنم برای باتری ماشین که 12 ولت و 70 آمپر ساعت است. زمانی که باتری را از ماشین جدا کردم ولتاژ آن 12.8 ولت بود. باتری را به یک لامپ ماشین صل کردم تا جریان مصرف کند و ضعیف شود. بعد از مدتی لامپ را جدا کردم و ولتاژ ذو سر باتری را با ولت متر تست گرفتم ولتاژ شده بود 11.9 ولت که دیگه نیاز به شارژ داشت.مستقیم 16ولت را به باتری وصل کردم. بعد 2 ساعت افت ولتاژ 2 سر باتری شده بود 13 ولت (همزمان شارژر متصله) و در این لحضه ولتاژ 16 ولت را از باتری جدا کردم در این حالت ولتاژ 2 سر باتری شده بود 12.8 ولت. که یعنی باتری شارژ شده. دوستان برای ساخت شارژر اتوماتیک باتری ماشین چه چیزی را باید درنظر بگیرم و بر اساس آن فرمان قطع کردن شارژر صادر بشه؟؟؟ لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرماید. ممنون
دیدگاه