اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

بررسی پروژه موتور سه چرخ برقی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    بررسی پروژه موتور سه چرخ برقی

    سلام
    یه پروژه تئوری دارم که میخوام هر کس فرصت داره ایراداتش رو بگه
    موضوع پروژه موتور سه چرخ برقی هست. دلیل انتخاب موتور سه چرخ هم اینه که تقریبا وزنش نصف ماشینه
    از طرفی تبدیلش هم راحته چون دیفرانسیل داره. کافیه موتور برقی رو وصل کنیم به میل گاردان.
    ضریب دیفرانیسل هم از 3.7:1 تا 5:1 قابل تغییره

    اول وزن قطعات رو می نویسم:
    شاسی و بدنه بدون انجین و باربند: 200 کیلو
    6 عدد باتری دیپ صد آمپر ساعت: 210 کیلو
    موتور و کنترلر براشلس 4 کیلووات: 7 کیلو
    پنل خورشیدی 400 وات: 20 کیلو (حداکثر 400 وات روی سقف جا میشه
    بدنه فایبرگلاس: 30 کیلو
    راننده: 80 کیلو
    جمع : 547 کیلو

    حالا میرسیم مشخصات فنی قطعات:
    قدرت موتور: 4 کیلووات
    وزن کل: 547 کیلوگرم
    ضریب درگ (با بدنه فایبرگلاس): 0.45
    مساحت جلو: 1.65 متر مربع
    ضریب اصطکاک غلطشی: 0.015
    ظرفیت پک باتری: 5760 وات ساعت (با احتساب عمق دشارژ 80%)

    حالا میریم سراغ بررسی حرکت تو شیب و شتاب و باد 0 و سرعت 25 کیلومتر بر ساعت:
    که قدرت مورد نیاز میشه 700 وات (طبق این محاسبه گر https://www.electromotive.eu/?page_id=12&lang=en )

    یعنی 8.22 ساعت میتونه ( 205 کیلومتر) حرکت کنه. (با بازدهی 80% میشه 6.5 ساعت و 164 کیلومتر)

    اگر تابش خوب باشه پنل خورشیدی حدود 350 وات میده که میشه نصف توان مورد نیاز
    یعنی حدود 16 ساعت و 400 کیلومتر. (با بازدهی 80% میشه 13 ساعت و 320 کیلومتر)
    (البته تو یک روز 16 ساعت تابش نداریم. تو دو روز پشت سر هم مثلا)

    با 4 کیلووات شیب حدود 8% هم میتونه با سرعت 25 کیلومتر بر ساعت بره

    چرخهای عقبش هم پرایدیه که برای این سرعت باید 250 دور در دقیقه بچرخه
    اگه ضریب دیفرانسل هم 4 باشه موتور باید 1000 دور در دقیقه باشه

    این آیا عملیاتی هست؟ یا نیاز به تغییر داره؟
    یا اگه محاسبات ایراد داره خوشحال میشم بفرمایید
لطفا صبر کنید...
X