اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

[حل شد!] مشکل در ساخت منبع تغذیه با استفاده از باتری اتومبیل

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    [حل شد!] مشکل در ساخت منبع تغذیه با استفاده از باتری اتومبیل

    من می خوام 5 ولت رو با استفاده از 7805 تولید کنم ولی فکر نمی کنید با باتری اتومبیل خیلی داغ کنه؟
    کنکوری 90 ديروز،آ‌دانشجو مهندسي نرم افزار پلي تكنيك امروز!

    #2
    پاسخ : مشکل در ساخت منبع تغذیه با استفاده از باتری اتومبیل

    سلام
    تا زمانی که شما جریانی بیشتر از جریان تحمل 7805 نکشید ازش مشکلی پیش نمی اید.
    7805 با هیت سینک معمولا 1 آمپر رو تحمل میکنه ( قابلمه ای)
    نوفن پردازش هوشمند

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : مشکل در ساخت منبع تغذیه با استفاده از باتری اتومبیل

      با چه مقاومتی می شه جریان رو تا 100 میلی آمپر حداکثر بشه کشید؟
      کلا می خوام مداری که اجزاش فقط یه ATMEGA8 و DS1307 و CLCD و چند تا مقاومت و... است که به جریان کمی نیاز داره، رو با برق اتومبیل راه بندازم.
      1 آمپر خیلی زیاده اگه ممکنه 100 mA باشه کافیه.
      ممنون.
      کنکوری 90 ديروز،آ‌دانشجو مهندسي نرم افزار پلي تكنيك امروز!

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : مشکل در ساخت منبع تغذیه با استفاده از باتری اتومبیل

        شما میتونید از 7805 معمولی استفاده کنید .
        این مقدار حداکثر میزان بار تحویلی از سوی 7805 هست.
        شما برای اطمینان میتونید از یک فیوز استفاده کنید .
        نوفن پردازش هوشمند

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : مشکل در ساخت منبع تغذیه با استفاده از باتری اتومبیل

          78L05 تا 100 میلی آمپر جواب می ده ولی اصلا پیشنهاد نمی شه

          همانطور که پشه جان فرمودند ، جریان شما بسته به مدار شما است . یعنی اگه مدار شما 100 میلی آمپر جریان بکشه ، اگه رگولاتور 200 آمپری هم بزارید !!! باز همون 100 میلی آمپر را می کشه و مشکلی پیش نمیاد .

          شما از یک 7805 استفاده کن .بدون هیچ مقاومتی. فقط با خروجی اون یک خازن الکترولیت 47uF و 10 یا 16 ولت موازی کن.

          موفق باشید

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : مشکل در ساخت منبع تغذیه با استفاده از باتری اتومبیل

            من توی چند تا از پروژه هام از دو تا رگلاتور که باهم سری شده استفاده کردم اولی رگلاتور 9 ولت و دومی 5 ولت این طوری توان تلف شده توی دو تا رگلاتور تقسیم می شه و خوب هم جواب داده
            توان تلف شده در رگلاتور به دو عامل بستگی داره
            1 - جریان عبوری
            2- اختلاف پتانسیل بین ورودی و خروجی
            PL = (VIN-VOUT)*I ---> PL = (12-5)*0.1 = 700mW







            اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : مشکل در ساخت منبع تغذیه با استفاده از باتری اتومبیل

              فکر نکنم جریان زیادی نیاز داشته باشم و به همین خاطر گفتم 100 میلی آمپر حداکثر خواهد بود ، در نتیجه فکر نکنم باید نگران تقسیم گرمای حاصل از اتلاف توان بشه.

              پس فعلا باید به فکر جلوگیری از صدمه زدن جریان به مدار باشیم.
              مداری که شما گفتید خازن 74uf بذارم، باید به شکل زیر باشه؟ ( اون 330uf فکر کنم برای تثبیت ولتاژ موثر باشه. اگه راه بهتری هست، بفرمائید. )
              این خازن 47uf چه کاری رو انجام می ده؟ با وجود این نیازی به فیوز نیست؟ یا که برای چیزه دیگست؟
              اگه نیاز به فیوز هست، چطوری باید ببندم؟ در مسیر جزیان ورودی قبل از رگولاتور؟
              کنکوری 90 ديروز،آ‌دانشجو مهندسي نرم افزار پلي تكنيك امروز!

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : مشکل در ساخت منبع تغذیه با استفاده از باتری اتومبیل

                نوشته اصلی توسط saeed bagherani
                من توی چند تا از پروژه هام از دو تا رگلاتور که باهم سری شده استفاده کردم اولی رگلاتور 9 ولت و دومی 5 ولت این طوری توان تلف شده توی دو تا رگلاتور تقسیم می شه و خوب هم جواب داده
                توان تلف شده در رگلاتور به دو عامل بستگی داره
                1 - جریان عبوری
                2- اختلاف پتانسیل بین ورودی و خروجی
                PL = (VIN-VOUT)*I ---> PL = (12-5)*0.1 = 700mW

                یعنی اول 12 ولت رو میکنی 9 ولت بعد 5 ولت؟ اینجوری آمپر کم نمیشه ولی تلفات باید کم شه

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : مشکل در ساخت منبع تغذیه با استفاده از باتری اتومبیل

                  نوشته اصلی توسط وحید
                  فکر نکنم جریان زیادی نیاز داشته باشم و به همین خاطر گفتم 100 میلی آمپر حداکثر خواهد بود ، در نتیجه فکر نکنم باید نگران تقسیم گرمای حاصل از اتلاف توان بشه.

                  پس فعلا باید به فکر جلوگیری از صدمه زدن جریان به مدار باشیم.
                  مداری که شما گفتید خازن 74uf بذارم، باید به شکل زیر باشه؟ ( اون 330uf فکر کنم برای تثبیت ولتاژ موثر باشه. اگه راه بهتری هست، بفرمائید. )
                  این خازن 47uf چه کاری رو انجام می ده؟ با وجود این نیازی به فیوز نیست؟ یا که برای چیزه دیگست؟
                  اگه نیاز به فیوز هست، چطوری باید ببندم؟ در مسیر جزیان ورودی قبل از رگولاتور؟
                  با سلام

                  در نقشه شما ، یه ایراد وجود داره و اون ایراد مربوط به ارتباط C2 است ( عملا ، C2 بلا استفاده میباشد)

                  پیشنهاد میکنم ، به این صورت طراحی نمایید

                  یک خازن 1000 میکرو 25 ولت ، بین پایه 1 و 2 قرار دهید ( در ورودی رگولاتور) ، یک خازن 100 نانوفاراد هم با حازن 1000 میکرو موازی نمایید

                  یک خازن 220 میکرو 16 ولت ، بین پایه 3 و 2 قرار دهید ( در خروجی رگولاتور ) ، یک خازن 100 نانوفاراد هم با حازن 1000 میکرو موازی نمایید

                  ورودی رگولاتور را با یک نویزگیر ، به + باطری خودرو وصل نمایید

                  گراند رگولاتور را نیز به شاسی و یا بدنه و یا قطب منفی باطری وصل نمایید

                  هیتسینگ مناسب ، حتما فراموش نشود

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : مشکل در ساخت منبع تغذیه با استفاده از باتری اتومبیل

                    می شه مدارش رو ترسیم کنید؟
                    من که نفهمیدم چی شد. ببینید اگه خازن 1000uf بزارم مدار خیلی بزرگ می شه. من می خوام یه ساعت جای ساعت پراید جا بدم.
                    لطفا مدارش رو بذارید. ( تو پرتئوس خیلی طول نمی کشه، لطفا مدارش رو بکشید :cry2: )
                    کنکوری 90 ديروز،آ‌دانشجو مهندسي نرم افزار پلي تكنيك امروز!

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : مشکل در ساخت منبع تغذیه با استفاده از باتری اتومبیل


                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : مشکل در ساخت منبع تغذیه با استفاده از باتری اتومبیل

                        ممنون. فقط نمی گید چه فیوزی رو سر راه جریان ورودی قرار بدم؟
                        و به نظرتون هیت سینگ الزامیه؟ واسش جا ندارم.
                        و یه سوال یکم خارج از موضوع:
                        برای اتصال باتری بکاپ به ds1307 آیا باید زمینش رو با زمین تغذیه اصلی یکی کنم؟همون پایه 4 رو می گم
                        کنکوری 90 ديروز،آ‌دانشجو مهندسي نرم افزار پلي تكنيك امروز!

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : مشکل در ساخت منبع تغذیه با استفاده از باتری اتومبیل

                          نوشته اصلی توسط وحید
                          ممنون. فقط نمی گید چه فیوزی رو سر راه جریان ورودی قرار بدم؟
                          و به نظرتون هیت سینگ الزامیه؟ واسش جا ندارم.
                          و یه سوال یکم خارج از موضوع:
                          برای اتصال باتری بکاپ به ds1307 آیا باید زمینش رو با زمین تغذیه اصلی یکی کنم؟همون پایه 4 رو می گم
                          فیوز 1 آمپر بزار

                          هینسینک الزامیه

                          آره باید - باطری به منبع تغذیه وصل بشه...

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : مشکل در ساخت منبع تغذیه با استفاده از باتری اتومبیل


                            ببین من جریان زیادی نخواستما.
                            هیت سینگ عصابمو خورد کرده.
                            کنکوری 90 ديروز،آ‌دانشجو مهندسي نرم افزار پلي تكنيك امروز!

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : مشکل در ساخت منبع تغذیه با استفاده از باتری اتومبیل

                              نوشته اصلی توسط وحید

                              ببین من جریان زیادی نخواستما.
                              هیت سینگ عصابمو خورد کرده.
                              بزارش زیر بار ببین داغ میکنه یا نه!؟ اگر داغ کرد باید هیتسینک بزاری

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X