اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

راهنمایی در مورد مودم ADSL

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    راهنمایی در مورد مودم ADSL

    سلام مدتیه ADSL وصلم ولی هر 5 دقیقه یک بار قطع میشه چراغه D-Link مودم چشمک می زنه از میکرو فیلتر استفاده کردم ولی درست نشد لطفا اگه می تونید راهنماییم کنیذ
    به اميد سر افرازي ايران و ايران زمين

    #2
    پاسخ : راهنمایی در مورد مودم ADSL

    1- همه تلفن ها و اسپلیتر ها را را از مدار خارج کن و فقط مودمت وصل باشه .

    2- اگه مشکل حل نشد برو دم در خونه و سیم تلفن منزل را قطع کن و مودمت را اونجا وصل کن . ببین درست می شه ؟

    3- اگه دم در هم مشکل داشتی 99% از مخابرات و 1% عیب از مودم شماست .

    4- اگه چراغ ADSL مودمت قطع نمی شه و فقط disconnect میشی ، عیب از ISP است . باید بری دادو بیداد کنی.

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : راهنمایی در مورد مودم ADSL

      هر 5 دقیقه یک بار قطع میشه یا هر وقت تلفن زنگ میزنه ؟
      اسپلیتر را در کجا نصب کردید ؟
      در روزگاري كه لبخند آدم ها بخاطر شكست توست برخيز تا بگريزند. كورش كبير
      شاد بودن، تنها انتقامي است که ميتوان از زندگي گرفت. ارنستو چه گوارا

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : راهنمایی در مورد مودم ADSL

        منم همین مشکل شما رو با ADSL دو ماه پیش داشتم اعصابمو خورد کرده بود هر 10 دقیقه یه بار قطع میشد. نمی دونم چه کار کردم که حالا درست شده مشکلم. احیانا برید ببنید ideal time before hanging up حتما never باشه. با رفتن تو properties. وگرنه که همون که آقای نصراله زاده فرمودند باید برید داد و بیداد
        Goodbye

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : راهنمایی در مورد مودم ADSL

          نه ربطی به اینکه تلفن زنگ بزنه یا نزنه نداره تقریبا 5 دقیقه 5 دقیقه قطع می شه
          اسپلیتر رو هم یه قسمتش که 1 پورت داره به Line اون دیگه طرفش هم یه یه تلفن و Modem درسته دیگه؟

          سرویسم از نوع LAN و چند ماه پیش که از نوع WAN از ISP دیگه بود این مشکلو نداشتم
          به یک موزد دیگه هم شک دارم این دفعه موقع زنگ زدن تلفن تو Caller ID شماره ها نمی افته

          الان نمی دونم اشکال از مودم یا Line یا ISP
          به اميد سر افرازي ايران و ايران زمين

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : راهنمایی در مورد مودم ADSL

            سلام به شما دوست عزیز. من هم تا هفته پیش این مشکل رو با همین مودم D-Link و مدل DSL200-Generation III که عکسش رو میبینید (و احتمالا شما هم از همین دردسرا دارید!) داشتم و به شدت پیگیری کردم تا خدا را شکر مشکلم حل شد. و نتایج را با هم به ترتیب بررسی میکنیم:


            نکته: قبل از همه این کارا مودم خودتون رو به دوستی که میدونید داره خیلی راحت و بدون هیچ مشکل مخابراتی، نویزی و... از ADSL استفاده میکنه بدید چند روز امتحان کنه.


            در مورد ADSL حالات زیر گاهی اوقات به وجود می آید:

            1- چراغ مودم چند دقیقه یکبار خاموش یا چشمک زن میشود و در اثر آن Dissconect نیز میشوید. و پس از چند دقیقه دوباره خودش وصل میشود و یا اصلا دیگر وصل نمیشود.

            2- چراغ مودم ثابت میماند اما Disconnect میشوید.

            3- چراغ مودم ثابت میماند، Disconnect هم نمیشوید ولی به طور کامل Send و Recieve قطع میشود.

            4- هیچ مشکلی از نظر چراغ مودم، Discoonetci و.. ندارید و تنها مورد این است دانلود انجام میشود اما Page باز نمیشود.

            ----------------------------
            نکته: همیشه یک لینک دانلود مستقیم (هر فایلی) داخل فرضا IDM داشته باشید برای تست دانلود.
            ---------------------------
            حالت اول:

            اولین دلیل این مورد وجود نویز روی خط شماست. هر وسیله نویز پذیر و نویز دهنده قبل از مودم میتونه این مشکل رو ایجاد کنه به عنوان مثال: اسپلیتر، پریز و سوکت تلفن ضد برق، تلفن و....

            پس اول همانطور که جناب نصرا... زاده گفتند عمل کنید:

            1- همه تلفن ها و اسپلیتر ها را را از مدار خارج کن و فقط مودمت وصل باشه .

            2- اگه مشکل حل نشد برو دم در خونه و سیم تلفن منزل را قطع کن و مودمت را اونجا وصل کن . ببین درست می شه ؟

            3- اگه دم در هم مشکل داشتی 99% از مخابرات و 1% عیب از مودم شماست .
            اگر همانطور که ایشون گفته سر راه خط جلوی درب هم همین مشکل بود، (برقشم میتونی با سوکت مادگی USB_D و خروجی موبایل تامین کنی جلو در!) به احتمال بسیار زیاد مشکل از شرکت سرویس دهنده میباشد. با آنها تماس بگیرید >مشکلتون را بگید کامنت بزارن > اعتراضنامه تنظیم کرده و درخواست بازدید کارشناس کنید.

            حالت دوم:

            در صورت وجود این حالت از مشکلات، قبل از هر چیز این کار را امتحان کنید:

            الف: هنگامی که در حال کار با اینترنت بوده و هیچ مشکلی ندارید دستور Ping را اجرا کنید (از حالت سوم در زیر بخوانید) و آن را نبندید و بذارید تو همون حالت Ping گیری بمونه، در همین حالت تلفن را بردارید و به جایی تماس گرفته و شروع به صحبت کنید (نمیدونی به کی به 118 زنگ بزن!) اگر تغییراتی شدید 200 میلی ثانیه و بیشتر مشاهده کردید و یا اینکه بدتر، اصلا Disconnect ویا Request Timed Out. در صفحه Ping مشاهده کردید، مطمئن باشید که مشکل از طرف شماست. (این کار را برای مطمئن شدن چند بار امتحان کنید).

            برای رفع این مشکل مودم را مستقیم به خط وصل کنید و هیچ چیز دیگری هم روی خط نباشد، یعنی اسپلیتر، تلفن های دیگر، Caller ID، روی خط نباشد و دیگر اینکه مطمئن شوید پریزی که سوکت کابل مودم در آن جای میرود، ضد برق نباشد (حاوی هیچ برد الکترونیکی نباشد). حال مودم را با احراز همه این شرایط، مودم را به خط وصل کرده و دوباره آزمایش کنید. اگر باز مشکل داشتید باید برید سراغ تابلو تقسیم تلفن:

            نکته: استفاده از ADSL خط تلفن، بر خلاف استفاده در حالت مکالمه، بسیار بسیار نویز پذیر تر بوده به نحوی که گاهی اوقات به خاطر همین نویزهای طبیعی مانند رطوبت، پیچ و تاب زیاد سیم، غبار نشسته فراوان روی سیم و... اینترنت شما قطع میشود در صورتی که وقتی گوشی تلفن را بر میدارید هیچ مشکلی رو خط احساس نمیکنید.

            دوست عزیز حالا نوبت اینه که بری تو حیاط از تابلو تقسیم تلفن شروع کنی، زوج سیم تلفن خودتون رو پیدا کن (از روی رنگی که تو پریز اصلی خونه میبینی)، پیداش کردی؟! خوب حالا باید مطمئن شی که:

            1- هیچ جایی از سیم بدون پوشش پلاستیکی نباشد.
            2- پیچ و تاب زیاد اون رو برطرف کن و کلا یه مقدار از سیم های همسایه ها جداتر و ترتمیزتر قرار بده.
            3- گرد و خاک و رطوبت و زنگ زدگی اون رو کامل بگیر
            4- از تابلو تا خونه هم باید از نبودن مشکل قطعی و ... هم مطمئن شی.

            اگر این کارا رو کردی و مشکلت حل نشد با خیال راحت زنگ بزن به اون ISP، هر چی میخوای بهشون بگو!!! و البته این زحمت هایی رو هم که کشیدی توضیح بده.

            حالت سوم:

            مشکل بنده از این نوع بود که خوشبختانه حل شد و دلیل آن میتواند 1- وجود نویز روی خط، 2- ایراد از طرف ISP باشد.

            در همان لحظه ای که این مشکل ایجاد میشود اول باز کردن Page (بهتر است آدرس www.microsoft.com) را امتحان کنید سپس دانلود همان فایل از قبل وارد شده در IDM را تست کنید.
            اگر نه Page باز میکرد و نه دانلود صورت میگرفت. صفحه Command Prompt رو با دستور cmd.exe از start> Run باز کنید:

            حال این دستور را تایپ کنید:

            ping 4.2.2.4 -t

            این دستور Send o Recieve شما را به صوت بیتی و حتی در کمترین سرعت ها تست میکند. (گاهی اوقات کانکشن برقرار است اما به دلیل پایین سرعت آن به مقدار زیاد، شما قادر به باز کردن صفحه یا دانلود نیستید و برای مطمئن نشدن از این وضعیت این تست را انجام میدهیم.)

            الف: اگر هیچ مشکلی وجود نداشته باشد حاصل این دستور شکل زیر است:


            به این معنی که (مثلا در این شکل) انتقال 32 بایت اطلاعات و بازگشت آن (Upload و Download) به سرور Sun در آمریکا در 243ms، دفعه بعد در 264ms و... صورت میگیرد. (این رقم معیار خاصی ندارد اما به طور تجربی برای سرویس های 64k بالای 600ms و برای سرویس های 128k بالای 400ms نباید باشد.

            >> در این حالت به احتمال زیاد مشکل داخلی بوده، پس باید همانطور که در حالت دوم توضیح دادم، کابل و تابلو تقسیم و... چک کنید.

            ب: اگر در حین اجرای این دستور خطای Request Time Out به صورت 3 بار پشت سر هم تکرار شود و ادامه پیدا کند، مانند شکل زیر:


            بدین معنی است که شما از جانب ISP مشکل دارید.

            حالت چهارم: تنها دلیل این موضوع مرورگر اینترنت شماست. بهتره از فایرفاکس محبوب! استفاده کنید.




            موفق و موید باشید.












            دیدگاه


              #7
              پاسخ : راهنمایی در مورد مودم ADSL

              مگه اسپلیتر نویز گیز نیست:؟
              دوست عزیز برام حالت اول پیش میاد 1 سوالی داشتم مگه نویز تصادفی نیست پس چطور سر 5 دقیقه قطع میشه؟

              به اميد سر افرازي ايران و ايران زمين

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : راهنمایی در مورد مودم ADSL

                مهدی جان امیدوارم پاسخ قبلیمون رو کامل تا آخرش خونده باشی چون مکمل هم هستند.

                اسپلیتر در ولقع یه فیلتر بالاگذر هستش که نمیذاره سیگنال مکالمه تلفن روی پهنای باند ADSL بیفته. همین

                منظور من هم از نویز، نویزهای طبیعی مثل رطوبت، زنگ زدگی، تاب خوردگی و ایجاد راکتانس و...... هستش، و اسپلیتر جلوی این نویز ها رو نمیتونه بگیره.

                اگر پست قبلی رو تا آخر کامل خونده باشی حتما به نتیجه میرسی.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : راهنمایی در مورد مودم ADSL

                  به غیر از تلفنی که به اسپلیتر وصل کردید ، گوشی تلفن دیگری به خط وصله ؟
                  در روزگاري كه لبخند آدم ها بخاطر شكست توست برخيز تا بگريزند. كورش كبير
                  شاد بودن، تنها انتقامي است که ميتوان از زندگي گرفت. ارنستو چه گوارا

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : راهنمایی در مورد مودم ADSL

                    نوشته اصلی توسط مهدی شیری
                    سلام مدتیه ADSL وصلم ولی هر 5 دقیقه یک بار قطع میشه چراغه D-Link مودم چشمک می زنه از میکرو فیلتر استفاده کردم ولی درست نشد لطفا اگه می تونید راهنماییم کنیذ
                    سلام
                    ایراد شما از خط تلفن است یک جای خط مشکل داره.
                    شما باید در لاین اصلی تلفن که وارد منزل میشه یک اسپلیتر بزارید و تلفن و لاین مربوط به Adsl را جدا کنید.

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : راهنمایی در مورد مودم ADSL

                      نوشته اصلی توسط محمد منفرد
                      مهدی جان امیدوارم پاسخ قبلیمون رو کامل تا آخرش خونده باشی چون مکمل هم هستند.

                      اسپلیتر در ولقع یه فیلتر بالاگذر هستش که نمیذاره سیگنال مکالمه تلفن روی پهنای باند ADSL بیفته. همین

                      منظور من هم از نویز، نویزهای طبیعی مثل رطوبت، زنگ زدگی، تاب خوردگی و ایجاد راکتانس و...... هستش، و اسپلیتر جلوی این نویز ها رو نمیتونه بگیره.

                      اگر پست قبلی رو تا آخر کامل خونده باشی حتما به نتیجه میرسی.
                      مرسی
                      مرسی
                      ساغول
                      ممنونم

                      دوست عزیز مشکلم حل شد تمامی تلفنارو به جز یکی بیرون کشیدم و اسپلیتر و هم به جای کامپیوتر به همان تلفن وصل کردم کاش اینو از یه ماه پیش می پرسیدم
                      به اميد سر افرازي ايران و ايران زمين

                      دیدگاه

                      لطفا صبر کنید...
                      X