اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مقاله در مورد دیزل زنراتور

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    مقاله در مورد دیزل زنراتور

    سلام به دوستان عزیز
    کسی در مورد دیزل ژنراتورها مطلبی داره؟
    اگه باشه ممنون میشم برا مباحث ویژه میخوام.

    دمتون گرم
    سه توصیه دارم:
    1.کار 2.کار 3.کار
    ادیسون

    #2
    پاسخ : مقاله در مورد دیزل زنراتور

    سلام

    خوب من یه تجربیاتی دارم.امیدوارم که بدردتون بخوره.

    به طور کلی سیستمهایی که مبتنی بر یک موتور( engine) و یک ژنراتور( alternator) هستند به نام موتور ژنراتور (gensets)معروفند.موتورژنراتورها به سه دسته تقسیم میشوند . 1- موتورژنراتورهای گازوئیل سوز(Diesel gensets) ، موتور ژنراتورهای گازسوز (Gas gensets ) ، و موتورژنراتورهای دوگانه سوز(dual fuel gensets) .
    به طور کلی در بازار سنتی همه اینها رو به نام دیزل ژنراتور میشناسند که کاملاً یک غلط مصطلح است . همینور بعضی مواقع کلاً نام عامیانه ژنراتور را به کار میبرند که این یکی هم یک غلط مصطلح دیگر است . ژنراتور نام فارسی آلترناتور است نه کل سیستم .
    اصولاً موتورژنراتورهای گازوئیل سوز دارای بیشترین فروش در دنیا هستند.این دسته از موتورژنراتورها حداقل 95% از فروش کل بازار دنیا در دست دارند.پس از آن موتورژنراتورهای گازسوز و دوگانه سوز 5% بازار دنیا را دارند(آمار حدودی و تجربی است و اینجانب مسئولیتی در ازای آن ندارم).
    بر اساس استاندارد ایزو 8528 سه دسته توان برای موتورژنراتورها تعریف میشود .
    1- توان standby (اضطراری): این توان برای 350 تا 400 ساعت کار در سال تعریف میشود . بر این اساس موتورژنراتور میتواند به ازای هر 12 ساعت کارکرد 10% اضافه توان (overload) داشته باشد .
    2- توان prime : این توان دو تعریف دارد .الف - 750 ساعت کار در سال . ب - نامحدود در سال به شرط اینکه هر 750 ساعت متوسط توان کشیده شده از ژنراتور از 80% توان prime بیشتر نباشد .
    3- توان دائم continuous : این توان به معنای کارکرد بدون وقفه (24 ساعته) و سالانه میباشد . این تعریف دقیقا به معنای یک نیرگاه میباشد . اصولاً موتورژنراتورهای با دور پایین و نیز موتورژنراتورهای گازسوز دارای یک چنین توانایی هستند. این توان برای 7000 ساعت یا بیشتر در سال تعریف میگردد .

    خوب حالا یک به یک شروع به تفسیر موتورژنراتورهای مینماییم .
    1- موتور ژنراتورهای گازوئیل سوز : همانطوری که گفتیم پرفروش ترین موتورژنراتورهای دنیا هستند و علت آن هم این است که گاز در بسیاری از نقاط دنیا کمیاب است (چشمتان به ایران نرود) . از نظر سرعت روشن شدن(زیر بار رفتن) سریعترین موتورژنراتور در دنیا میباشد.یعنی بعد از حدود 18 ثانیه از استارت ، دور ثابت شده و آماده بارگیری است .طور عمر این موتورژنراتورها در حدود 8000 تا حداکثر 12000 ساعت میباشد(برای کلاس کاری 1500 دور بر دقیقه) که در این میان استثنائاتی نیز وجود دارد مثل کاترپیلار آمریکا با 25000 ساعت کارکرد و گاسکور اسپانیا با حدود 57000 ساعت .زمان تعویض روغن در این دسته از موتورژنراتورها بین 200 تا 250 ساعت است (کلاس کاری 1500 دوربردقیقه).پاشش سوخت توسط انژکتورها انجام میگیرد. حرارت ایجاد شده در اگزوز بین 400 الی 500 درجه سانتی گراد است . دمای آب جهت خنک کاری 90 درجه سانتی گراد است . مهمترین نکته میزان حداکثر بارگیری ژنراتور در استارت اول است ( مثل حداکثر سرعت ماشین با دنده یک است) که برای اکثر موتورژنراتورهای گازوئیل سوز حدود 30 درصد است و حداکثر به 40 درصد میرسد(گاسکور). سازندگان مطرح دنیا در این دسته : کامینز آمریکا ، پرکینز انگلستان ، ولوو سوئد ، گاسکور اسپانیا ، دویتز mwm آلمان ، Man آلمان ، میتسوبیشی ژاپن ، کاترپیلار آمریکا و وارتسیلا از فنلاند . . .

    2- موتورژنراتور گازسوز : بر دو دسته هستند .الف- موتورژنراتورهایی که با کیت گازسوز شده اند.این دسته از موتورژنراتورها دارای طول عمر کمی هستند و در زیر بار بدترین پاسخدهی را دارند چرا که base آنها دیزل (گازوئیل سوز) است و توسط کیتهایی به گازسوز تبدیل میشوند .با توجه به اینکه اولاً در حجم سیلندر هیچگونه تغییری ایجاد نمیگردد و حجم مذکور متناسب با ارزش سوخت گازوئیل ابتدائا طراحی شده است بنابر این روی سوخت گاز به هیج عنوان به توان گازوئیل نمیرسد.ثانیاً مواد خورنده سوخت گاز و گازوئیل کاملاً متفاوت میباشد و بنابراین جنس سیلندر و پیستون در موتورژنراتورهای گازوئیل سوز و گازسوز کاملاً متفاوت است .در هنگام تبدیل این مورد امکان تبدیل ندارد .ثالثا در موتورژنراتورهای گازسوز پارامتری بنام knock وجود دارد و در مواردی که تبدیل صورت میگیرد برای این مورد فکری نمیگردد که بسیار مخرب میباشد.
    ب- موتورژنراتورهای پایه گازسوز:این دسته از موتورژنراتورها دارای طول عمر بسیار طولانی (بسیار طولانیتر از گازوئیل سوزها) میباشند.با توجه به اینکه این دسته از موتورژنراتورها در زمان طراحی در کارخانه سازنده موتور به طور اساسی بر اساس سوخت گاز طراحی میگردند بنابراین مشکلات دسته الف راندارند.عمدتاً این موتورژنراتورها برای کارکرد دائم continuous کاربرد دارند.قیمت آنها با افزایش توان کاهش میابد و در کل برای تولید برق ارزان قیمت توجیه اقتصادی دارند.در این دسته از مولدها سوخت توسط کاربراتور با هوا مخلوط و توسط شمع عمل جرقه زنی صورت میگیرد.این دسته از موتورژنراتورها دارای یک قابلیت دیگر بنام CHP(Combined heat and power) و CCHP(Combined cold and hot power) میباشند.بدان معنی که همزمان با تولید برق میتوان با بازیابی حرارتهایی که تلف میشود مثل اگزوز با 400 درجه سانتی گراد و یا آبی که جداره سیلندر را خنک میسازد ، آب گرم و یا حتی بخار آب تولید نمود.در صورت موجود بودن چیلر جذبی آبگرم میتوان این آبگرم را در سیکل آن وارد کرد و آب خنک و یا هوای خنک تولید کرد.با اینکار میتوان راندمان را تا 85% هم بالا برد که بسیار قابل توجه است.راندمان الکتریکال موتورژنراتورها حدود 40 درصد است.یعنی از گاز ورودی 40درصد آن به انرژی مفید تبدیل میشود.
    دسته دیگری از این موتورژنراتورها هستند که با گازهایی که برای ما ایرانیها کمی ناآشنا است کار میکنند(به دلیل فراوانی گاز طبیعی natural gas در ایران) مانند Landfill,Digester,Swage,biomass (که البته در اروپا و آمریکا با هزار زحمت ازا این گازها استفاده میکنند چون گاز زیادی ندارند).
    طول عمر این دسته از موتورژنراتورها بین 30000 ساعت تا 60000 ساعت (برای کلاس 1500 دور بر دقیقه).
    تولید کنندگان این دسته عبارتند از : waukesha از آمریکا ، گاسکور از اسپانیا ، دویتز mwm آلمان ، ge jenbacher (ساخت اتریش و واگذار شده به شرکت GE امریکا) ، Man آلمان ، wartsilla فنلاند و ...

    3- موتورژنراتورهای دوگانه سوز:بمانند گازوسوزها دو دسته اند.یکی آنهایی که با کیت تبدیل به دوگانه سوز میشوند که مشابه با مورد بالا دارای معایبی هستند.دوم موتورژنراتورهای دوگانه سوز که از پایه دوگانه سوز طراحی و تولید شده اند.بر خلاف تفکرات عمومی کارکرد دوگانه سوزها به شکل یا گاز یا گازوئیل امکانپذیر نیست و مشکلات تئوریکالی دارد.بنابراین این دسته از ماشین آلات بایستی مخلوطی از گاز و گازوئیل را بسوزانند و فقط در صورت قطع گاز روی گازوئیل ادامه کار دهند(برعکس آن غیر ممکن است).
    تولید کنندگان آن در دنیا محدود میباشند که از آن جمله میتوان به وارتسیلا از فنلاند و گاسکور از اسپانیا اشاره کرد.
    پاشش سوخت در این دسته از موتورژنراتورها توسط انژکتور صورت میگیرد و فقط داراری سنسورهای knock میباشند.سیکل کارکرد آنها بسیار شبیه به دیزلهاست.

    بازم اگر سئوالی داشتید من در خدمتم.
    ممکن است اشتباهات تایپی در متن فوق باشد که از دوستانی که پیشاپیش عذرخواهی میشود.

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : مقاله در مورد دیزل زنراتور

      سلام
      مطالب جالب شما در مورد موتور ژنراتورها باعث شد بنده تا انتها تمامی مطالب آن را به دقت مطالعه کنم .من باعنوان c h p سرچ کرده بودم و هدفم پیدا کردن مطالبی در مورد( combined heat and power)بود. لطفا اگر مطلبی در این زمینه دارید ارسال نمائید

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : مقاله در مورد دیزل زنراتور

        سلام

        اینجا مطالب جالبی راجع به CHP نوشته شده است.
        http://en.wikipedia.org/wiki/Cogeneration
        اگر بازم سوالی بود در خدمتم

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : مقاله در مورد دیزل زنراتور

          نوشته اصلی توسط nanocycle
          سلام

          اینجا مطالب جالبی راجع به CHP نوشته شده است.
          http://en.wikipedia.org/wiki/Cogeneration
          اگر بازم سوالی بود در خدمتم
          سلام دوست عزیز
          بهتر دیدم یه سری اطلاعات جدید خدمتتون ارایه کنم.
          بحث CHP فقط در موتور ژنراتورهای گازوییل سوز مطرح نیست.با توجه به استفاده از توربین ها و میکرو توربین های گاز سوز که هم به صورت دایم کار میباشند و هم قیمت مناسبتر و طول عمر بیشتری نسبت به موتور ژنراتورها دارند و میتوانند به صورت اضطراری نیز به سیستم متصل شوند ،سیستم CHP بیشتر در این زمینه مطرح شده و توجه شما را به این مقاله جلب میکنم.در صورت نیاز این میکرو توربین ها در حال حاضر(با توجه به تحریم آمریکا به عنوان عمده ترین تولید کننده در این خصوص) به تعداد زیاد همراه با قطعات یدکی در این مجموعه موجود میباشد.
          http://rapidshare.com/files/341759483/Gas_Micro_Turbines___CHP.pdf.html

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : مقاله در مورد دیزل زنراتور

            دوست گرامی
            عمدتا میکروتوربینها در سایزهای کوچک و تا 500 کیلووات مطرح میباشند.
            در ثانی زمان اورهال اساسی آنها به نسبت موتورژنراتورهای گازسوز(و نه دیزل) کمتر است(حدود 40000 ساعت) .لطفا به لینکهای ذیل توجه فرمایید.
            http://www.energy-enviro.fi/index.php?PAGE=376&PRINT=yes
            http://www.capstoneturbine.com/news/story.asp?id=155
            این درحالی است که اورهال اساسی موتورژنراتورهای گازسوز حداقل در سرعت 1500 دوربردقیقه حدود 60000 ساعت است.به لینک زیر به عنوان نمونه مراجعه گردد.

            http://www.gepower.com/prod_serv/products/recip_engines/en/downloads/type6_usver.pdf


            از طرف دیگر تعمیرات و نگهداری موتورژنراتور گازسوز به مراتب ساده تر از میکروتوربین میباشد(سیستم آنها بسیار مشابه با موتورهای کاربراتوری همراه با جرقه زن شمع است).سرعت کمتر موتورژنراتور یکی از دلایلی است که آنرا بسیار نسبت میکروتوربین در جایگاه بهتری قرار میدهد.

            از طرف دیگر میشود گفت که تنها امتیازمیکروتوربینها نسبت به موتورژنراتورهای گازسوز این است که در لحظه راه اندازی میتوانند بار بزرگتری را به یکباره پاسخگو باشند .

            در کل نسبت تولید کنندگان موتورژنراتورهای گازسوز به میکروتوربین(و نه توربین) و مصرف کنندگان آنها مثل 10 به 1 میباشد.



            نوشته اصلی توسط shervin1358

            سلام دوست عزیز
            بهتر دیدم یه سری اطلاعات جدید خدمتتون ارایه کنم.
            بحث CHP فقط در موتور ژنراتورهای گازوییل سوز مطرح نیست.با توجه به استفاده از توربین ها و میکرو توربین های گاز سوز که هم به صورت دایم کار میباشند و هم قیمت مناسبتر و طول عمر بیشتری نسبت به موتور ژنراتورها دارند و میتوانند به صورت اضطراری نیز به سیستم متصل شوند ،سیستم CHP بیشتر در این زمینه مطرح شده و توجه شما را به این مقاله جلب میکنم.در صورت نیاز این میکرو توربین ها در حال حاضر(با توجه به تحریم آمریکا به عنوان عمده ترین تولید کننده در این خصوص) به تعداد زیاد همراه با قطعات یدکی در این مجموعه موجود میباشد.
            http://rapidshare.com/files/341759483/Gas_Micro_Turbines___CHP.pdf.html

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : مقاله در مورد دیزل زنراتور

              نوشته اصلی توسط nanocycle
              سلام

              خوب من یه تجربیاتی دارم.امیدوارم که بدردتون بخوره.

              به طور کلی سیستمهایی که مبتنی بر یک موتور( engine) و یک ژنراتور( alternator) هستند به نام موتور ژنراتور (gensets)معروفند.موتورژنراتورها به سه دسته تقسیم میشوند . 1- موتورژنراتورهای گازوئیل سوز(Diesel gensets) ، موتور ژنراتورهای گازسوز (Gas gensets ) ، و موتورژنراتورهای دوگانه سوز(dual fuel gensets) .
              به طور کلی در بازار سنتی همه اینها رو به نام دیزل ژنراتور میشناسند که کاملاً یک غلط مصطلح است . همینور بعضی مواقع کلاً نام عامیانه ژنراتور را به کار میبرند که این یکی هم یک غلط مصطلح دیگر است . ژنراتور نام فارسی آلترناتور است نه کل سیستم .
              اصولاً موتورژنراتورهای گازوئیل سوز دارای بیشترین فروش در دنیا هستند.این دسته از موتورژنراتورها حداقل 95% از فروش کل بازار دنیا در دست دارند.پس از آن موتورژنراتورهای گازسوز و دوگانه سوز 5% بازار دنیا را دارند(آمار حدودی و تجربی است و اینجانب مسئولیتی در ازای آن ندارم).
              بر اساس استاندارد ایزو 8528 سه دسته توان برای موتورژنراتورها تعریف میشود .
              1- توان standby (اضطراری): این توان برای 350 تا 400 ساعت کار در سال تعریف میشود . بر این اساس موتورژنراتور میتواند به ازای هر 12 ساعت کارکرد 10% اضافه توان (overload) داشته باشد .
              2- توان prime : این توان دو تعریف دارد .الف - 750 ساعت کار در سال . ب - نامحدود در سال به شرط اینکه هر 750 ساعت متوسط توان کشیده شده از ژنراتور از 80% توان prime بیشتر نباشد .
              3- توان دائم continuous : این توان به معنای کارکرد بدون وقفه (24 ساعته) و سالانه میباشد . این تعریف دقیقا به معنای یک نیرگاه میباشد . اصولاً موتورژنراتورهای با دور پایین و نیز موتورژنراتورهای گازسوز دارای یک چنین توانایی هستند. این توان برای 7000 ساعت یا بیشتر در سال تعریف میگردد .

              خوب حالا یک به یک شروع به تفسیر موتورژنراتورهای مینماییم .
              1- موتور ژنراتورهای گازوئیل سوز : همانطوری که گفتیم پرفروش ترین موتورژنراتورهای دنیا هستند و علت آن هم این است که گاز در بسیاری از نقاط دنیا کمیاب است (چشمتان به ایران نرود) . از نظر سرعت روشن شدن(زیر بار رفتن) سریعترین موتورژنراتور در دنیا میباشد.یعنی بعد از حدود 18 ثانیه از استارت ، دور ثابت شده و آماده بارگیری است .طور عمر این موتورژنراتورها در حدود 8000 تا حداکثر 12000 ساعت میباشد(برای کلاس کاری 1500 دور بر دقیقه) که در این میان استثنائاتی نیز وجود دارد مثل کاترپیلار آمریکا با 25000 ساعت کارکرد و گاسکور اسپانیا با حدود 57000 ساعت .زمان تعویض روغن در این دسته از موتورژنراتورها بین 200 تا 250 ساعت است (کلاس کاری 1500 دوربردقیقه).پاشش سوخت توسط انژکتورها انجام میگیرد. حرارت ایجاد شده در اگزوز بین 400 الی 500 درجه سانتی گراد است . دمای آب جهت خنک کاری 90 درجه سانتی گراد است . مهمترین نکته میزان حداکثر بارگیری ژنراتور در استارت اول است ( مثل حداکثر سرعت ماشین با دنده یک است) که برای اکثر موتورژنراتورهای گازوئیل سوز حدود 30 درصد است و حداکثر به 40 درصد میرسد(گاسکور). سازندگان مطرح دنیا در این دسته : کامینز آمریکا ، پرکینز انگلستان ، ولوو سوئد ، گاسکور اسپانیا ، دویتز mwm آلمان ، Man آلمان ، میتسوبیشی ژاپن ، کاترپیلار آمریکا و وارتسیلا از فنلاند . . .

              2- موتورژنراتور گازسوز : بر دو دسته هستند .الف- موتورژنراتورهایی که با کیت گازسوز شده اند.این دسته از موتورژنراتورها دارای طول عمر کمی هستند و در زیر بار بدترین پاسخدهی را دارند چرا که base آنها دیزل (گازوئیل سوز) است و توسط کیتهایی به گازسوز تبدیل میشوند .با توجه به اینکه اولاً در حجم سیلندر هیچگونه تغییری ایجاد نمیگردد و حجم مذکور متناسب با ارزش سوخت گازوئیل ابتدائا طراحی شده است بنابر این روی سوخت گاز به هیج عنوان به توان گازوئیل نمیرسد.ثانیاً مواد خورنده سوخت گاز و گازوئیل کاملاً متفاوت میباشد و بنابراین جنس سیلندر و پیستون در موتورژنراتورهای گازوئیل سوز و گازسوز کاملاً متفاوت است .در هنگام تبدیل این مورد امکان تبدیل ندارد .ثالثا در موتورژنراتورهای گازسوز پارامتری بنام knock وجود دارد و در مواردی که تبدیل صورت میگیرد برای این مورد فکری نمیگردد که بسیار مخرب میباشد.
              ب- موتورژنراتورهای پایه گازسوز:این دسته از موتورژنراتورها دارای طول عمر بسیار طولانی (بسیار طولانیتر از گازوئیل سوزها) میباشند.با توجه به اینکه این دسته از موتورژنراتورها در زمان طراحی در کارخانه سازنده موتور به طور اساسی بر اساس سوخت گاز طراحی میگردند بنابراین مشکلات دسته الف راندارند.عمدتاً این موتورژنراتورها برای کارکرد دائم continuous کاربرد دارند.قیمت آنها با افزایش توان کاهش میابد و در کل برای تولید برق ارزان قیمت توجیه اقتصادی دارند.در این دسته از مولدها سوخت توسط کاربراتور با هوا مخلوط و توسط شمع عمل جرقه زنی صورت میگیرد.این دسته از موتورژنراتورها دارای یک قابلیت دیگر بنام CHP(Combined heat and power) و CCHP(Combined cold and hot power) میباشند.بدان معنی که همزمان با تولید برق میتوان با بازیابی حرارتهایی که تلف میشود مثل اگزوز با 400 درجه سانتی گراد و یا آبی که جداره سیلندر را خنک میسازد ، آب گرم و یا حتی بخار آب تولید نمود.در صورت موجود بودن چیلر جذبی آبگرم میتوان این آبگرم را در سیکل آن وارد کرد و آب خنک و یا هوای خنک تولید کرد.با اینکار میتوان راندمان را تا 85% هم بالا برد که بسیار قابل توجه است.راندمان الکتریکال موتورژنراتورها حدود 40 درصد است.یعنی از گاز ورودی 40درصد آن به انرژی مفید تبدیل میشود.
              دسته دیگری از این موتورژنراتورها هستند که با گازهایی که برای ما ایرانیها کمی ناآشنا است کار میکنند(به دلیل فراوانی گاز طبیعی natural gas در ایران) مانند Landfill,Digester,Swage,biomass (که البته در اروپا و آمریکا با هزار زحمت ازا این گازها استفاده میکنند چون گاز زیادی ندارند).
              طول عمر این دسته از موتورژنراتورها بین 30000 ساعت تا 60000 ساعت (برای کلاس 1500 دور بر دقیقه).
              تولید کنندگان این دسته عبارتند از : waukesha از آمریکا ، گاسکور از اسپانیا ، دویتز mwm آلمان ، ge jenbacher (ساخت اتریش و واگذار شده به شرکت GE امریکا) ، Man آلمان ، wartsilla فنلاند و ...

              3- موتورژنراتورهای دوگانه سوز:بمانند گازوسوزها دو دسته اند.یکی آنهایی که با کیت تبدیل به دوگانه سوز میشوند که مشابه با مورد بالا دارای معایبی هستند.دوم موتورژنراتورهای دوگانه سوز که از پایه دوگانه سوز طراحی و تولید شده اند.بر خلاف تفکرات عمومی کارکرد دوگانه سوزها به شکل یا گاز یا گازوئیل امکانپذیر نیست و مشکلات تئوریکالی دارد.بنابراین این دسته از ماشین آلات بایستی مخلوطی از گاز و گازوئیل را بسوزانند و فقط در صورت قطع گاز روی گازوئیل ادامه کار دهند(برعکس آن غیر ممکن است).
              تولید کنندگان آن در دنیا محدود میباشند که از آن جمله میتوان به وارتسیلا از فنلاند و گاسکور از اسپانیا اشاره کرد.
              پاشش سوخت در این دسته از موتورژنراتورها توسط انژکتور صورت میگیرد و فقط داراری سنسورهای knock میباشند.سیکل کارکرد آنها بسیار شبیه به دیزلهاست.

              بازم اگر سئوالی داشتید من در خدمتم.
              ممکن است اشتباهات تایپی در متن فوق باشد که از دوستانی که پیشاپیش عذرخواهی میشود.
              روزی که با ذوق و شوق این مقاله رو که براساس تجربه 10 ساله کاری بنده و سپری کردن دوره های متعدد در اروپا و خواندن حداقل چندین هزار صفحه اطلاعات بود مینوشتم ، نمیدانستم تو ایران خیلی ها دنبال لقمه حاضر و آماده هستن.
              متاسفانه این مقاله بدون اینکه اشاره ای به منبع اون یعنی وب سایت ECA بشه تو خیلی از وب سایتهای همکاران ما کپی شده که از نظر اخلاقی خیلی بده و من از آنها گله مندم.همینجا اعلام میکنم که این مقاله برای اولین بار در وب سایت ECA منتشر شده است .این مقاله ترجمه و یا برگرفته از سایت دیگری نمیباشد و منبع اصلی آن سایت ECA و کپی آن با ذکر آدرس ECA در سایت شخصی خودم به آدرس www.powergen.ir قرار دارد.

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : مقاله در مورد دیزل زنراتور

                با سلام
                به مهمترین منبع تولید انرژی الکتریکی که توربین ژنراتورهای بخار میباشند اشاره ای نشد در نیروگاهها از توربین های بخار برای تولید برق پایه استفاده میگردد(بسته به اقلیم در بعضی نقاط از توربین های آبی هم استفاده میگردد) و توربینهای گازی در سیکلهای ترکیبی و برای بارهای پیک شبکه استفاده میگردد دیزل ژنراتورها هم عمدتا در مناطقی که از شبکه سراسری جدا هستند و یا برای تولید برق اضطراری کاربرد دارند و در حداکثر تولید زیر 10مگا وات استفاده میگردند .

                دیدگاه

                لطفا صبر کنید...
                X