اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

همه چیز در مورد ایلتس & تافل

Collapse
این موضوع برجسته شده است.
X
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    همه چیز در مورد ایلتس & تافل

    امتحان در دو نوع مختلف آکادمیک و جنرال ترینیگ برگزار میآ‌شود. امتحان آکادمیک توانایی انگلیسی داوطلبانی را میآ‌سنجد که قصد دارند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی به بالا در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه دهند. یکی از مهمترین شرطآ‌های پذیرفتهآ‌شدن در این دانشگاهآ‌ها فراهم آوردن سطحی قابل قبول از نمره این امتحان میآ‌باشد.

    نوع جنرال ترینینگ آزمون آیلتس معلومات داوطلبان را در سطحی وسیعتر و در بستری علمی – اجتماعی میآ‌سنجد. آزمون جنرالآ‌ترینینگ برای کسانی مناسب است که قصد دارند تحصیلات پیشآ‌دانشگاهی خود را در کشوری انگلیسی زبان به آ‌پایان برسانند و یا بهآ‌منظور گذراندن دورهآ‌های کوتاآ‌هآ‌مدت کاری و یا دستآ‌یافتن بهآ‌فرصتآ‌های شغلی قصد سفر به این کشورآ‌ها را دارند. بهآ‌علاوه کارنامه این امتحان از جمله مدارکی است که در جریان بررسی پروندهآ‌های مهاجرت کشورهای استرالیا، نیوزلند و کانادا از متقاضیان طلب میآ‌شود.

    در امتحان آیلتس تواناییآ‌های شنیدن، خواندن، نوشتن، و صحبتآ‌کردن در چهار قسمت جداگانه سنجیده میآ‌شود. در حالیکه توانایی شنیداری و صحبتآ‌کردن داوطلبان امتحان آکادمیک و جنرالآ‌ترینیگ بهآ‌ روش کاملاً آ‌مشابهی صورت میآ‌گیرد، هر یک از این دو گروه، سوالات جداگانهآ‌ای در قسمتآ‌های خواندن و نوشتن دریافت میآ‌کنند. مسئولیت انتخاب نوع امتحان بر عهده متقاضی بوده و شرکتآ‌کنندگان باید هنگام ثبتآ‌نام خود نوع امتحان مورد نظر را در فرم ثبتآ‌نام قید کنند

    سه بخش اول هر امتحان در یک روز برگزار میآ‌شود، اما بخش مصاحبهآ‌ ممکن است در طول یکآ‌هفته بعد و یا یک هفته قبل از امتحان برگزار شود. داوطلبانی که از شهرآ‌های دیگر برای برگزاری امتحان به تهران میآ‌آیند در اولویت قرار خواهند داشت. این دسته از داوطلبان برای استفاده از اولویت درآ‌نظر گرفتهآ‌شده باید هنگام ثبتآ‌نام نام خود را در لیستی جداگانه بهآ‌ثبت برسانند و مسئول ثبت نام را در جریان بگذارند.

    آزمون IELTS، به نوعی طراحی شده که قادر است میزان معلومات داوطلبان در سطوح مختلف از زبان انگلیسی را سنجیده و با توجه به استاندارد IELTS طبقهآ‌بندی کند. شرکتآ‌کنندگان در این آزمون به طیف متنوعی از سوالات بسیار ساده تا بسیار مشکل پاسخ میآ‌دهند و در پایان با توجه به نمرهآ‌ای که از هرآ‌یک از چهارآ‌بخش مختلف دریافتآ‌کردهآ‌اند سطحی مابین ناآ‌آشنای کامل به زبان انگلیسی، با نمره صفر، تا سطح آشنای کامل به زبان انگلیسی، با نمره ۹، طبقهآ‌بندی میآ‌شوند

    نتایج امتحان ۲ هفته پس از پایان یافتن آخرین مصاحبه برگزار خواهد شد. نتایج باید شخصاً توسط متقاضی دریافت گردد و مسئولان دفتر امتحان اجازه ندارند تا از طریق تلفن،آ‌فکس، یا پست الکترونیکی نتایج را به اطلاع داوطلبان برسانند.

    به عنوان یک قانون عمومی نتایج امتحان تا دو سال پس از برگزاری امتحان اعتبار دارند. در صورتیکه بتوان اثبات کرد که داوطلب پس از برگزاری امتحان در حفظ معلومات خود و بهتر کردن دانشش در زبانآ‌ انگلیسی کوشا بوده، میآ‌توان از کارنامه امتحان حتی بیش از این مهلت دوساله نیز استفاده کرد.

    تقاضای تجدید نظر
    شرکتآ‌کنندگان در امتحان آیلتس این فرصت را دارند تا به بخشی یا تمام نمرات کارنامه خود اعتراض کنند. برای این کار لازم است تا در فاصله یک ماه بعد از تاریخ چاپ کارنامه فرم تقاضای تجدید نظر را پر کرده و همراه با اصل کارنامه خود٬ به دفتر امتحان آیلتس ارسال نمایید.

    هزینه رسیدگی به اعتراض٬ چه به بخشی از نمرات یا همه آنها٬ ۱۲۵,۰۰۰ تومان است که در صورتی که نمره شرکتآ‌کننده در امتحان بیشتر شود٬ به طور کامل به شرکتآ‌کننده برگردانده خواهد شد. در صورت افزایش نمره کارنامه جدید که شامل نمره جدید و شماره ممتحن توسط مرکز صادر خواهد شد.

    منبع : www.ieltstehran.com
    کمتر به سایت میام .....

    #2
    پاسخ : همه چیز در مورد ایلتس

    عوامل کسب موفقیت در امتحان IELTS

    یکی از مهمترین عوامل کسب موفقیت و نمره خوب در امتحان IELTS، نحوه مطالعه شما برای چنین امتحانی است. بارها دیده شده است که داوطلبان شرکت در آزمون، با اتخاذ روشهای ناکارآمد، در کسب نمره مورد نظرشان ناکام مانده اند. با اتخاذ روشهای مطالعه درست و هدفمند، علاوه بر اینکه در وقت خود صرفه جوئی قابل ملاحظه ای میکنید، در دستیابی به نمره مورد نظرتان نیز موفق خواهید بود. برای نیل به این مقصود، به چند نکته زیر توجه نمائید:

    1. بر اساس یک برنامه ریزی منظم به مطالعه بپردازید. بعنوان مثال خود را مقید سازید که بمدت چهارماه برای امتحان IELTS مطالعه نمائید و هر روز 6 ساعت را به این امر اختصاص دهید (این مدت فقط جهت مثال ذکر شده است و بنا به اینکه پیشینه دانش زبان شما چگونه است، زمان آماده سازی جهت شرکت در آزمون تغییر خواهد نمود).

    2. تمامی چهار مهارت Writing ،Reading ،Listening و Speaking را همزمان با هم تمرین نمائید. بعنوان مثال، یک ماه تمام فقط روی Listening تمرین نکنید و به سه مهارت دیگر کاری نداشته باشید. البته اگر روی قسمتی ضعیفتر هستید، باید وقت بیشتری برای آن صرف نمائید.

    3. مطالبی که مطالعه مینمائید باید به امتحان IELTS مربوط باشند. بهترین حالت این است که از کتابهائی که در رابطه با IELTS نوشته شده اند، استفاده نمائید. مثلا اگر میخواهید که در بخش Reading امتحان تمرین کنید، خواندن متون مشکل ادبی به زبان انگلیسی فایده ای ندارد. برعکس، کتابهائی که در رابطه با بخش Reading امتحان IELTS نوشته شده اند، علاوه بر اینکه به بالا بردن مهارت شما کمک مینمایند، شما را با سبک امتحان نیز بیشتر آشنا میکنند. این یک نمونه از مطالعه هدفمند است. زبان انگلیسی و کتابهائی که در رابطه با آن نوشته شده اند نامحدود میباشند، اما وقت شما محدود است. هدف شما گرفتن نمره مورد نظرتان در امتحان IELTS میباشد. بنابراین، کتابهائی که جهت مطالعه انتخاب مینمائید باید بصورت هدفمند و مخصوص امتحان IELTS نوشته شده باشند.

    4. قبل از امتحان، حتما باید چندین تست استاندارد را جواب بدهید تا هم از سطح آمادگی خودتان مطلع شوید و هم با نوع و سبک امتحان آشنا شوید. پاسخگوئی به سوالات باید در مدت زمان مشخصی که در امتحان اصلی IELTS با آن مواجه خواهید شد، صورت پذیرد


    منبع : www.irseg.com
    کمتر به سایت میام .....

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : همه چیز در مورد ایلتس

      قسمتهای مختلف امتحان IELTS

      در امتحان IELTS، توانائیهای Writing ،Reading ،Listening و Speaking در چهار قسمت جداگانه سنجیده میشوند. در حالیکه قسمتهای Listening و Speaking برای داوطلبان Academic و General Training به روش کاملا مشابهی مورد ارزیابی قرار میگیرد، هر یک از این دو گروه سوالات جداگانه ای در قسمتهای Reading و Writing دریافت میکنند. مسولیت نوع امتحانی که میخواهید در آن شرکت نمائید بر عهده شماست و باید در هنگام ثبت نام، نوع امتحان مورد نظرتان را در فرم ثبت نام قید کنید.



      جداول ذیل قسمتهای مختلف امتحان IELTS را تشریح مینمایند:

      بخش Listening
      زمان : حدودا 30 دقیقه
      تعداد سوال : دفترچه ای حاوی چهل سوال در 4 بخش
      نوار امتحان Listening فقط یکبار پخش میشود.
      قبل از پخش نوار فرصت دارید تا سوالها را مرور کنید.
      پس از پایان یافتن هر بخش، فرصت دارید تا جوابهای خود را بازبینی نمایید.
      پاسخها باید در دفترچه سوالات نوشته شود.
      با پایان گرفتن نوار ده دقیقه فرصت دارید تا جوابها را از دفترچه سوالات به پاسخنامه منتقل نمایید.
      دو بخش اول شامل موضوعاتی اجتماعی است و مکالمه بین دو یا چند نفر میباشد.
      دو بخش دوم شامل موضوعاتی دانشگاهی است. یک مکالمه حداکثر چهار نفره و یک کنفرانس، تشکیل دهنده این بخشها هستند.



      بخش General Training Reading زمان : 60 دقیقه برای 40 سوال
      دفترچه حاوی متون که جمعا 2000 تا 2700 کلمه دارند به داوطلب داده میشود.
      بر خلاف بخش Listening، زمان اضافه ای جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نمیشود.
      متون بکار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات، کتابها و روزنامه ها انتخاب شده اند و مخاطب آنها خواننده غیر متخصص است.

      بخش اول در مورد امور روزمره اجتماعی است.
      بخش دوم در مورد جزوات آموزشی واحتیاجات رفاهی است.
      بخش سوم شامل یک متن بلند با موضوعی عمومی است.



      بخش Academic Reading
      زمان : 60 دقیقه برای 40 سوال
      دفترچه حاوی 3 متن که جمعا 2000 تا 2700 کلمه دارند به داوطلب داده میشود.
      بر خلاف بخش Listening، زمان اضافه ای جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نمیشود.
      متون بکار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات، کتابها و روزنامه ها انتخاب شده اند و مخاطب آنها خواننده غیر متخصص است.
      متون جنبه علمی دارند.
      حداقل یکی از سه متن، نوشتاری استدلالی است.
      در صورتی که متن حاوی لغات تخصصی و فنی باشد، واژه آ‌نامهآ‌ای کوتاه نیز همراه آن خواهد آمد.

      بخش General Training Writing
      زمان : 60 دقیقه
      برای دو موضوع باید انشاء بنویسید.

      در موضوع اول (Task 1) باید نامه ای به شخصی فرضی بنویسد و در آن مساله یا مشکلی را شرح دهید. نامه شما باید حداقل 150 کلمه داشته باشد. اگر نامه ای کمتر از 150 کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است 20 دقیقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهید.

      درموضوع دوم (Task 2) باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مساله بیان کنید و باید حداقل 250 کلمه در مورد آن بنویسید. اگر انشائی کمتر از 250 کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است 40 دقیقه از وقت را به موضوع دوم اختصاص دهید.

      بخش Academic Writing
      زمان : 60 دقیقه
      برای دو موضوع باید انشاء بنویسید.



      در موضوع اول (Task 1) باید در مورد جدول یا نموداری که به شما داده شده است، توضیح دهید. انشاء شما باید حداقل 150 کلمه داشته باشد. اگر انشائی کمتر از 150 کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است 20 دقیقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهید.

      در موضوع دوم (Task 2) باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مساله بیان کنید و باید حداقل 250 کلمه در مورد آن بنویسید. اگر انشائی کمتر از 250 کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است 40 دقیقه از وقت را به موضوع دوم اختصاص دهید.

      بخش Speaking
      زمان : 11 تا 14 دقیقه
      امتحان بصورت یک مصاحبه رو در رو میباشد و شامل سه بخش است.
      بخش اول 4 تا 5 دقیقه بطول می انجامد و باید به سوالات عمومی و شخصی در مورد محل زندگی، شغل، وضعیت خانوادگی و علایقتان جواب دهید.
      در بخش دوم باید به مدت 2 دقیقه در مورد موضوعی که به شما داده میشود صحبت کنید. قبل از آن یک دقیقه فرصت دارید تا در مورد موضوع فکر کنید و یادداشت بردارید. پس از پایان 2 دقیقه، به یک یا دو سوال در مورد موضوع صحبتتان باید پاسخ دهید.
      در بخش سوم به مدت 4 تا 5 دقیقه با مصاحبه کننده صحبت خواهید کرد. محور گفتگوی شما موضوعی است که در بخش دوم به آن پرداخته اید.
      کل مصاحبه بر روی نوار ضبط میشود.

      کمتر به سایت میام .....

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : همه چیز در مورد ایلتس

        نکات امتحان IELTS

        هر دانشگاه برای پذیرش متقاضیان حداقل نمره ای را مشخص میکند و اکثر آنها حداقل نمره کلی 6.5 را می خواهند بطوریکه نمره هر بخش هم از 6 کمتر نباشد (البته این قاعده کلی است و هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارد). به عنوان مثالی دیگر، برای اینکه حداکثر امتیاز زبان انگلیسی را جهت مهاجرت به کانادا کسب نمایید، باید در هر چهار قسمت امتحان IELTS حداقل نمره 7 بگیرید.

        در روز امتحان ابتدا به سوالات Listening سپس به سوالات Reading و بعد به سوالات Writing پاسخ خواهید داد. تاریخ و ساعت برگزاری قسمت Speaking در روز امتحان به شرکت کنندگان اعلام میشود و معمولا امتحان Speaking از عصر روز امتحان شروع شده و بمدت 5 روز ادامه می یابد. داوطلبانی که از شهرهای دیگر به تهران می آیند، برای امتحان Speaking در اولویت هستند و باید در هنگام ثبت نام، اسم خود را در لیستی جداگانه به ثبت برسانند. تمامی مراحل کتبی امتحان باید با مداد نوشته شود و داوطلبان اجازه استفاده از خودنویس یا خودکار را در هیچ مرحله ای از امتحان کتبی ندارند.

        نتایج امتحان IELTS دو هفته پس از پایان یافتن آزمون Speaking اعلام خواهد شد و کارنامه فقط به شخص امتحان دهنده داده می شود و از طریق تلفن، فکس و یا email قابل در یافت نیست. همچنین از تاریخ امتحان تا مدت 90 روز حق شرکت مجدد در امتحان را ندارید.

        تا 5 کارنامه برای دانشگاهها و موسسات مورد در خواست شما بصورت رایگان توسط دفاتر برگزار کننده امتحان ارسال می گردد، بشرطیکه از تار یخ امتحان شما یکماه نگذشته باشد. اگر بیشتر از یکماه از تاریخ امتحانتان سپری شود و یا بیشتر از 5 کارنامه بخواهید برایتان ارسال بشود، به ازای هر کارنامه باید مبلغی را بپردازید. اکثر دانشگاهها کارنامه IELTS را که بیشتر از دو سال از تاریخ آن گذشته باشد، قبول ندارند.

        امتحان IELTS در دو نوع Academic و General Training برگزار میشود. امتحان Academic مخصوص کسانی است که میخواهند در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه تحصیل دهند در حالیکه امتحان General Training مخصوص کسانی است که میخواهند به یک کشور انگلیسی زبان مانند کانادا، استرالیا و یا نیوزلند مهاجرت کنند

        http://www.irseg.com/
        کمتر به سایت میام .....

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : همه چیز در مورد ایلتس

          استراتژیهای کلی در پاسخگوئی به سوالات IELTS


          1. از نگرانی و اضطراب در هنگام امتحان بشدت پرهیز نمائید. اضطراب فقط از قابلیتها و توانائیهای شما میکاهد.
          2. در هنگام امتحان حتما ساعت به همراه داشته باشید و حواستان به وقت باشد.
          3. در امتحان IELTS، نمره منفی وجود ندارد لذا هیچ سوالی را بی پاسخ نگذارید. در سوالهای تستی و چند گزینه ای، اگر جواب سوالی را نمی دانستید، همواره گزینه شماره 1 ( یا A ) را انتخاب نمائید.
          4. هیچگاه برای یک سوال، بیش از اندازه وقت صرف نکنید، چرا که سوالهای ساده تر را که میتوانید پاسخ دهید، از دست خواهید داد.
          5. اگر املاء لغتی را اشتباه بنویسید، از شما نمره کسر خواهد شد. لذا، املاء کلمات را باید بدانید. البته هم املاء American و هم املاء British مورد قبول است ( مانند color که املاء American است و Colour که املاء British است).
          کمتر به سایت میام .....

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : همه چیز در مورد ایلتس

            استراتژیهای پاسخگوئی به سوالاتListening در IELTS


            قسمت Listening در امتحان Academic و General Training، مشابه است.
            در مدت 30 دقیقه باید به 40 سوال در 4 بخش پاسخ دهید.
            آنچه که در هر بخش میشنوید، به شرح زیر است:



            Section 1: A conversation between two speakers in a social and semi-official context
            Section 2: A talk by a single speaker based on a non-academic situation (monologue)
            Section 3: A conversation with up to 4 speakers based on academic topics or course-related situations

            Section 4: A university-style lecture or talk


            جزئیات سوالاتی که در هر بخش مطرح میگردد به شرح زیر است:



            Section 1: Questions 1-10
            Completing a table
            Labeling places on a map
            Section 2: Questions 11-20
            Write Numbers or NO MORE THAN THREE WORDS for each answer
            Section 3: Questions 21-30
            Multiple choice - choose the correct letters A-C
            Write NOT MORE THAN THREE WORDS for each answer
            Section 4: Questions 31-40
            Write NUMBERS or NO MORE THAN THREE WORDS for each answer


            بطور خلاصه، نوع سوالاتی که در این بخش مطرح میگردند از این قرار است:



            multiple choice
            short-answer questions (up to three words)
            sentence completion (no more than three words)
            notes/chart/table completion
            labeling a diagram
            classification
            matching (e.g. pictures with what you hear)


            جهت پاسخگوئی به سوالات این بخش، استراتژیهای زیر مفید خواهند بود.



            استراتژی اول : ایده های اصلی
            لغات مهم و ایده های اصلی یک مکالمه، در طول گفتگو بارها تکرار میشوند و شما باید به دقت به آنها گوش دهید. این لغات به احتمال قوی، بیانگر ایده اصلی آن گفتگو میباشند. بعنوان مثال، در مکالمه ای که در مورد تجارت میباشد، لغتهای commerce و trade بارها تکرار میشوند.

            استراتژی دوم : عوض شدن تن صدا
            در امتحان IELTS، شما باید بتوانید تغییر تن صدای گویندگان را بفهمید و معنی آنرا تعبیر کنید. بنابراین، همواره مراقب تغییر تن صدای گویندگان باشید. این تغییر تن، ممکن است بیانگر تعجب، هیجان و یا حالتهای احساسی دیگری باشد. اگر گوینده در حالیکه بطور عادی صحبت میکند، ناگهان تن صدایش را افزایش دهد، این تغییر تن راهنمائی بسیار خوبی است برای اینکه بفهمید که اتفاق مهمی افتاده است. با توجه به تغییر تن صدای گوینده، شما باید مفهوم آنچه را که گفته شده است درک کنید. به مثال زیر توجه نمائید:





            Man: Let’s go to Wal-mart.
            Woman: There’s a Wal-mart in this small town?




            اگر تن صدای گوینده زن نسبت به مرد افزایش یابد، بیانگر تعجب وی است و بدین معناست که توقع نداشته است که مکان Wal-mart در آن شهر کوچک هم وجود داشته باشد. ( بازار = mart)

            استراتژی سوم : توجه به جزئیات
            به اطلاعات و جزئیاتی که در یک مکالمه داده میشود به دقت گوش دهید. معمولا در بخش Listening، صفتها مورد سوال واقع میشوند. سعی کنید صفتهائی را که در طول مکالمه در مورد آن صحبت میشود، به خاطر بسپارید. صفتهائی همچون تعداد، رنگ، اندازه و ... معمولا مورد سوال واقع میشوند. به مثال زیر توجه کنید:





            Man: Let’s go to the store and get some apples to make the pie.
            Woman: How many do we need?
            Man: We’ll need five apples to make the pie.




            سوالی که ممکن است در رابطه با این گفتگو مطرح شود اینستکه چه تعداد سیب مورد نیاز میباشد.

            استراتژی چهارم : تعبیر و تفسیر
            همچنان که به مکالمه گوش میدهید، خود را به جای گوینده قرار دهید و سپس سعی کنید تا جمله ای را که گوینده میگوید تعبیر و تفسیر نمائید. یک نوع از سوالاتی که در بخش Listening امتحان IELTS مطرح میشوند مربوط به همین نکته است. به مثال زیر توجه نمائید:



            Woman: I think I’m sick with the flu.
            Man: Why don’t you go see the campus doctor?
            Sample Question: Why did the man mention the campus doctor?
            Answer: The campus doctor would be able to determine if the woman had the flu.




            استراتژی پنجم : پیدا کردن معنی پنهان
            به دنبال معنی پنهان یک عبارت+ بگردید. اگر گوینده در پاسخ به سوالی، عبارتی را بیان نمود که در نگاه اول بنظر نمیرسید که ربطی به سوال داشته باشد، بدانید که پاسخ اصلی در معنای عبارت نهفته است و نه در شکل ظاهری عبارت بیان شده. به مثال زیر توجه نمائید:



            Man: Are you going to be ready for your presentation?
            Woman: I’ve only got half of it finished and it’s taken me five hours just to do this much. There’s only an hour left before the presentation is due.


            در نگاه اول بنظر نمیرسد که زن جواب مرد را داده باشد. او جوابی داده است که ربط کمی به سوال دارد. اما اگر عمیقتر به جواب وی نگاه کنید، متوجه میشوید که جواب اصلی در معنی عبارت بیان شده نهفته است. از آنجا که زن برای آماده سازی نیمه اول سخنرانی خود پنج ساعت وقت صرف کرده است، پس بطور منطقی باید پنج ساعت دیگر وقت صرف کند تا نیمه دوم را هم آماده نماید. از طرفی، یکساعت به زمان برگزاری سخنرانی وی بیشتر نمانده است، پس او نمیتواند سخنرانی خود را برگزار نماید. بنابراین هر چند که جواب داده شده از طرف وی در نگاه اول ربطی به سوال مرد ندارد، اما با کمی استدلال متوجه میشوید که جواب در معنای عبارت بیان شده از طرف وی نهفته است.

            استراتژی ششم : کمک به حافظه
            در طول امتحان، شما میتوانید در دفترچه سوالات یادداشت بنویسید و این امر کمک بزرگی میباشد. اگر مطالبی میشنوید که به خاطر سپردنشان مشکل است، سریعا آنها را یادداشت کنید تا در قسمت پاسخ به پرسشهای Listening، استفاده نمائید. به مثال زیر توجه کنید:



            Speaker 1: I’m Bob Thomas and I’m majoring in business development.
            Speaker 2: I’m Matt Smith and I’m majoring in chemical engineering.
            Speaker 3: I’m John Douglass and I’m majoring in speech therapy.


            یادداشت شما میتواند به صورت زیر باشد:



            Bob – Bus.
            Matt – Chem. E
            John – Sp. Th.


            وقت خیلی زیادی صرف یادداشت برداری از مکالمه نکنید، چراکه ممکن است مطالبی را که در نوار گفته میشود متوجه نشوید و از دست بدهید. توجه داشته باشید که نوار فقط یکبار پخش میشود. یادداشتها فقط جهت کمک به حافظه شما هستند و نمیتوانند جایگزین آن بشوند.

            استراتژی هفتم : مرور سوالها قبل از پخش نوار
            قبل از اینکه مکالمه مربوط به هر قسمت پخش شود، سوالات مربوط به آن بخش را به سرعت مرور نمائید. این کار باعث میشود تا حدودی از موضوع مکالمه با خبر شوید. همچنین برخی از لغات که در مکالمه مورد استفاده قرار گرفته اند، ممکن است در متن سوالات وجود داشته باشند و در نتیجه هنگام شنیدن مکالمه، لغات برایتان تازگی نخواهند داشت.

            استراتژیهای فوق هنگامی بیشترین کارائی را خواهند داشت که شما به تعداد کافی لغت انگلیسی بلد باشید. کتاب الکترونیکی Essential Words for TOEFL & IELTS حاوی لغات ضروری میباشد که شما در امتحان IELTS به آنها نیاز دارید
            کمتر به سایت میام .....

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : همه چیز در مورد ایلتس

              استراتژیهای پاسخگوئی به سوالاتReading در IELTS


              بخش Academic Reading امتحان IELTS شامل 3 متن است که جزئیات آنها بشرح زیر میباشد:



              You must read three reading passages. The passages will come from sources like magazines, journals, textbooks and newspapers.
              Topics are not discipline specific but all are in a style appropriate and accessible to candidates entering postgraduate and undergraduate courses.


              بخش General Training Reading امتحان IELTS شامل سه قسمت به شرح زیر میباشد:



              Section 1:
              has short texts which come from advertisements, timetables, instruction manuals and the like.

              Section 2:
              has longer texts which give information and advice about education and training.

              Section 3:
              has one longer text with more complex language and structure. The text will be about a general topic and will come from sources like general interest magazines
              .



              در هر دو نوع امتحان، تعداد کل لغات بکار رفته در متون برابر 2000 تا 2700، تعداد کل سوالها 40 عدد، و زمان کل اختصاص یافته به این بخش 60 دقیقه میباشد.

              نوع سوالاتی که در این بخش مطرح میگردند از این قرار است:



              multiple choice
              short-answer questions
              sentence completion
              notes/chart/table completion
              labeling a diagram
              classification
              matching lists/phrases
              choosing suitable paragraph headings from a list
              identification of writer's views/attitudes
              yes, no, not given
              true, false, not given


              یکی از عمده ترین مشکلاتی که شرکت کنندگان در امتحان IELTS در قسمت Reading با آن مواجه میشوند، کمبود وقت است. با بکارگیری استراتژیهای گفته شده در این صفحه، پاسخگوئی به سوالات Reading در مدت 60 دقیقه امکان پذیر خواهد بود.

              استراتژی اول : مرور سریع و سطحی کل متن (Scan & Skim)
              اولین کاری که شما باید انجام دهید اینستکه بفهمید که یک متن در رابطه با چه موضوعی است. برای اینکار نیازی نیست که کل متن را بدقت بخوانید چرا که با کمبود وقت مواجه خواهید شد. جهت درک موضوع کلی یک متن، بهترین و سریعترین روش آنستکه جمله اول هر پاراگراف را بخوانید. جمله اول هر پاراگراف معمولا خلاصه ای از کل آن پاراگراف است. با مطالعه جملات اول هر پاراگراف، موضوع کلی متن دستتان میاید و از طرفی میدانید که هر پاراگراف در رابطه با چه مطلبی است. به مثال زیر توجه نمائید:
              مثال : پاراگراف اول یک متن در مورد Poet (شاعر) و پاراگراف دوم در مورد Poetry (شعر) میباشد. اگر سوالی در مورد Poetry مطرح شود، بدیهی است که در پاراگراف دوم باید بدنبال جواب آن بگردید.
              به این روش اصطلاحا Scan & Skim نیز میگویند. این استراتژی، کاربرد بسیار زیادی دارد و در قسمتهای بعد، از آن استفاده خواهد شد.

              استراتژی دوم : یافتن لغات کلیدی (Key Words)
              هنگامیکه می خواهید به یک سوال Reading پاسخ دهید، بصورت تصادفی به جستجوی جواب آن در کل متن نگردید. هر سوال در بخش Reading، سرنخهائی دارد که به کمک آنها میتوان فهمید که در کجای متن به دنبال پاسخ باید گشت. یکی از این سر نخها، لغات کلیدی میباشند که در پرسش استفاده شده اند. این لغات کلیدی در متن هم موجود میباشند. با مرور سریع متن، سعی کنید که این لغات کلیدی را پیدا کنید. پاسخ سوال، در محدوده همین لغات کلیدی است. به مثال زیر توجه نمائید :



              What caused Martin to suddenly return to Paris?



              لغت کلیدی در این پرسش، کلمه Paris است. شما باید با مرور سریع متن، این کلمه را پیدا کنید. پاسخ به این پرسش در همان محدوده ای است که کلمه Paris آمده است.

              گاهی اوقات لغات کلیدی یک سوال عینا در متن وجود ندارند. در اینگونه موارد بدنبال لغات مشابهی بگردید که همان مفهوم را میرسانند. به مثال زیر توجه نمائید:



              Which of the following was the psychological impact of the author’s childhood upon the remainder of his life?



              لغات کلیدی این سوال childhood و psychology میباشند. در حالیکه بدنبال این لغات در متن میگردید، حواستان به لغات یا عباراتی مانند mentally یا emotional effect که معنی مشابه psychology دارند نیز باشد.

              اعداد یا سالها معمولا لغات کلیدی خوبی هستند چرا که پیدا کردن آنها در متن کار ساده ای میباشد. به مثال زیر توجه نمائید :



              Which of the following best describes the influence of Monet’s work in the 20th century
              ?



              عدد 20th لغت کلیدی مناسبی است و در هنگام مرور سریع متن بدنبال آن بگردید.

              در برخی از موارد، پیدا کردن لغات کلیدی در یک پرسش دشوار است. به مثال زیر توجه نمائید:


              Which of the following would the author of this passage likely agree with?




              همانطور که ملاحظه میگردد، این سوال حاوی هیچگونه لغت کلیدی نیست تا بدنبال آن در متن بگردید. در اینحالت لغات کلیدی را در گزینه ها بیابید و سپس سعی در پیدا کردن آنها در متن نمائید. معمولا لغات کلیدی گزینه ها همگی در یک پاراگراف هستند که این کمک خوبی برای کاهش زمان جستجو میباشد.

              پس از اینکه به کمک لغات کلیدی و مرور سریع متن، مکان تقریبی پاسخ را یافتید، بر روی گزینه های سوال تمرکز نمائید. گاهی اوقات قسمتی از متن، کلمه به کلمه در گزینه تکرار میشود. در چنین مواردی بسیار هوشیار باشید چرا که اغلب این گزینه ها یک دام هستند! معمولا گزینه صحیح قسمتی از متن را که پاسخ سوال میباشد با کلمات دیگری بیان مینماید.

              استراتژی سوم : حذف گزینه ها
              برخی از گزینه ها را بسرعت میتوان حذف نمود. مثلا فرض نمائید که گزینه ای شامل عبارت زیر باشد:
              "Andy Warhol lived there."

              اگر Andy Warhol اصلا در کل متن وجود نداشته باشد، گزینه فوق قطعا جواب درست نیست.

              اگر سوالی بصورت زیر مطرح شود:


              "the passage indicates all of the following EXCEPT"



              در اینصورت برای هرگزینه باید پاراگرافها را مرور نمائید. اگر گزینه ای اشاره به پاراگرافی خاص میکرد، آن گزینه جواب نیست و رد میشود. این عمل را تکرار میکنید تا فقط یک گزینه باقی بماند.

              اگر سوالاتی بصورت زیر مطرح شوند:


              "
              which answer choice does NOT describe ...?"
              or
              "all of the following answer choices are identifiable characteristics, EXCEPT which?"


              ابتدا بدنبال گزینه هائی بگردید که یک مفهوم را بیان میکنند. از آنجا که فقط یک گزینه صحیح میباشد، گزینه های مشابه قطعا رد میشوند. توجه داشته باشید که در اینگونه پرسشها، شما با متن کارزیادی ندارید و همین امر باعث صرفه جوئی در وقت شما خواهد شد.

              استراتژی چهارم : یافتن گزینه های متضاد
              معمولا یکی از دو گزینه ای که از لحاظ معنی و مفهوم متضاد هم هستند، درست میباشد. فرض نمائید که دو تا از گزینه های یک پرسش به صورت زیر میباشند:



              A.) if other factors are held constant, then increasing the interest rate will lead to a decrease in housing starts.
              B.) if other factors are held constant, then increasing the interest rate will lead to an increase in housing starts.



              همچنان که ملاحظه مینمائید، این دو گزینه بسیار شبیه هم میباشند و فقط وجود یک کلمه باعث شده است تا معنی آنها با یکدیگر متضاد باشد. در صورتیکه چنین مواردی را مشاهده نمودید احتمال اینکه یکی از این دو گزینه جواب باشد زیاد است و برای یافتن جواب صحیح باید متن را به کمک روش Scan & Skim مرور نمائید.

              بر خلاف مثال فوق، گاهی اوقات گزینه ها شباهت ظاهری با یکدیگر ندارند اما با کمی دقت متوجه خواهید شد که متضاد هم میباشند. مثال زیر دو گزینه فوق را بصورتی دیگر بیان مینماید:



              A.) if other factors are held constant, then increasing the interest rate will lead to a decrease in housing starts.
              B.) when there is an increase in housing starts, and other things remaining equal, it is often the result of an increase in interest rates.



              همچنان که واضح است، این دو گزینه باز هم متضاد یکدیگر میباشند.

              سخن آخر:
              1. برای هر بخش بیشتر از 20 دقیقه وقت صرف نکنید. بخاطر داشته باشید که در 60 دقیقه باید به کل سوالات پاسخ دهید.
              2. برخی از گزینه ها ممکن است که بیان یک واقعیت باشند و به ظاهر درست بنظر برسند اما در حقیقت جواب صحیح نمیباشند. گزینه درست همواره باید پاسخی باشد به سوال مطرح شده.
              3. اگر با کلمه یا عبارتی تکنیکی، فنی و یا علمی برخورد کردید که معنی آنرا نمیدانستید، وقت زیادی را صرف آن نکنید. هدف شما این است که مفهوم کلی متن را بفهمید.
              4. اگر با سوالی مواجه شدید که معنی یک لغت را که در متن بکار رفته است از شما پرسیده بود، باید حتما به پاراگرافی که لغت در آن بکار رفته است رجوع نمائید. هرگز از معنی که خودتان میدانید استفاده نکنید چرا که معمولا در این قبیل سوالات معانی مشهور یک لغت مد نظر نمیباشند.
              5. اگر از شما خواسته شده است که به سوالی با استفاده از دو یا سه کلمه پاسخ دهید، اگر از لغات بیشتری استفاده نمائید، آنگاه پاسخ شما مورد قبول واقع نخواهد شد.
              6. اگر پاسخ سوالی را باید بنویسید، به املاء کلمات دقت نمائید. املاء اشتباه، باعث کم شدن نمره میشود. هم املاء American و هم املاء British مورد قبول هستند.
              7. اگر تعدادی لغت داده شود و از شما خواسته شود که جای خالی را با آنها پر کنید، توجه به گرامر برای انتخاب لغت مناسب، بسیار مفید است.
              8. جواب سوالات Reading را باید در پاسخنامه ای که به شما داده میشود بنویسید. در طرف دیگر این پاسخنامه، جواب سوالات Listening را باید بنویسید.

              کمتر به سایت میام .....

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : همه چیز در مورد ایلتس

                استراتژیهای پاسخگوئی به سوالاتWriting در IELTS

                قسمت Writing در امتحان IELTS شامل دو بخش است و زمان کل آن 60 دقیقه میباشد. اگر در نوع Academic امتحان IELTS شرکت میکنید، در بخش اول (Task 1) باید در مورد جدول یا نموداری که به شما داده شده است بنویسید و در بخش دوم (Task 2) باید نظر موافق یا مخالف خود را در رابطه با موضوعی بیان نمائید. اگر در نوع General Training امتحان IELTS شرکت میکنید، در بخش اول (Task 1) باید نامه ای به شخصی فرضی بنویسید و در آن مساله یا مشکلی را شرح دهید و در بخش دوم (Task 2) باید نظر موافق یا مخالف خود را در رابطه با موضوعی بیان نمائید. بهتر است 20 دقیقه از وقت خود را به بخش اول و 40 دقیقه را به بخش دوم اختصاص دهید. در هر دو نوع امتحان، بخش اول نباید کمتر از 150 لغت و بخش دوم کمتر از 250 لغت داشته باشند. استفاده از لغاتی کمتر از آنچه که تعیین شده است سبب کم شدن از نمره کلی شما میشود.

                به نمونه هائی از موضوعات Writing توجه نمائید:



                Academic Writing Task 1
                The graph below shows the different modes of commuter transport used in London in 1960, 1980 and 2000.
                Write a report for a university lecturer describing the information shown. You should write at least 150 words.
                Academic Writing Task 2
                Present a written argument or case to an educated reader with no specialist knowledge of the following topic.
                It is inevitable that as technology develops so traditional cultures must be lost. Technology and tradition are incompatible - you cannot have both together.
                To what extent do you agree or disagree with this statement?
                Give reasons for your answer.
                You should write at least 250 words.
                General Training Writing Task 1
                You rent a house through an agency. The heating system has stopped working. You phoned the agency a week ago but it has still not been repaired.
                Write a letter to the agency. In your letter
                introduce yourself
                explain the situation
                say what action you would like the agency to take
                You should write at least 150 words. You do not need to write your own address. Begin your letter as follows:

                Dear.......................,
                General Training Writing Task 2
                As part of a class assignment you have to write about the following topic.
                Some businesses now say that no one can smoke cigarettes in any of their offices. Some governments have banned smoking in all public places.
                This is a good idea but it takes away some of our freedom.
                Do you agree or disagree?
                Give reasons for your answer.
                You should write at least 250 words.

                مطالب زیر به شما می آموزد که چگونه در رابطه با موضوع دوم بنویسید بگونه ای که حداکثر امتیاز را کسب نمائید. بهمراه توضیحات ارائه شده، برای موضوع زیر بصورت قدم به قدم انشاء نوشته شده است.



                Topic:
                A company is going to give some money either to support the arts or to protect the environment. Which do you think the company should choose? Use specific reasons and examples to support your answer
                .



                قدم اول : هر آنچه که به ذهنتان میرسد را بنویسید (brainstorming)
                سه تا پنج دقیقه اول را به این امر اختصاص دهید که هر آنچه در رابطه با موضوع انشاء به ذهنتان میرسد را بر روی کاغذ بنویسید. به موضوع انشاء از زوایای مختلف نگاه کنید تا مطالب بیشتری به ذهنتان خطور نماید. توجه داشته باشید که شما باید از دید خودتان به قضیه نگاه کنید نه اینکه دیگران چه نظری ممکن است داشته باشند. برای هر ایده ای که به ذهنتان میرسد، دلیل و مثال هم پیدا کنید. بهترین انشاء ها آنهائی هستند که ایده ها را با دلیل و مثال بیان می کنند. هر آنچه که خود شخصا تجربه کرده اید یا در یک جامعه دیده اید و فکر میکنید که به موضوع ربط دارد را به عنوان دلیل و مثال ذکر کنید. برای موضوع فوق، موارد زیر به ذهن میرسند:



                Summary of brainstorming

                Protect the environment
                Pay money to environment because:
                1. No environment then no art, no life.
                2. Art is an inspiration from our environment. Better environment, better life and art
                3. Situation of environment is very dangerous
                4. Art has made a lot of progress
                5. Good artists a hundred years ago
                6. Environment on decline


                پس از این مرحله، آنچه را که بر روی کاغذ نوشته اید به ترتیب درجه اهمیت مرتب نمائید. ایده هائی که برجسته هستند و برای آنها میتوانید دلایل و مثالهای کافی ذکر نمائید را در اولویت قرار دهید و آنهائی که ربطی به موضوع ندارند را حذف کنید. همچنین ایده هائی که مشابه هستند را در یکدیگر ادغام نمائید. یکی از مشخصه های ایده برجسته و خوب آن است که به موضوع انشاء ربط داشته باشد و شما بتوانید در مورد آن حداقل یک پاراگراف بنویسید. این ایده باید توسط دلایل و مثال هائی که می آورید پشتیبانی شود. حالت استاندارد این است که شما در مورد هر ایده یک پاراگراف بنویسید. بعنوان مثال، اگر می خواهید بدنه انشاء شما از سه پاراگراف تشکیل شود، سه ایده اصلی باید داشته باشید. با اجرای این نکات در مورد مرحله قبل، به نتایج زیر میرسیم:



                The organization of brainstorming

                Protect the environment
                Pay money to environment because:
                1. Situation of environment is very dangerous. Art has made a lot of progress but environment on decline
                2. No environment then no art, no life.
                3. Art is an inspiration from our environment. Better environment, better life and art. Good artists a hundred years ago


                همانطور که ملاحظه میگردد، پس از خلاصه سازی، سه ایده اصلی باقی مانده است. پس در قسمت بدنه انشاء، سه پاراگراف خواهیم داشت.

                قدم دوم : نوشتن انشاء
                پس از اینکه ایده های مربوط به یک انشاء را مرتب و دسته بندی نمودید، نوبت به نوشتن انشاء میرسد. یک انشاء استاندارد از سه قسمت تشکیل شده است:

                1. مقدمه یا Introduction
                2. بدنه یا Body
                3. نتیجه گیری یا Conclusion

                در قسمت مقدمه، موضوع انشاء را باید مجددا بیان نمائید. از تکرار کلمه به کلمه موضوع انشاء در مقدمه پرهیز نمائید. شما باید موضوع انشاء را با کلماتی که مربوط به خودتان است بیان نمائید. این امر نشان میدهد که شما چقدر در استفاده از لغات انگلیسی مهارت دارید. پس از آن باید نظر خود را در رابطه با موضوع بگوئید. سپس باید بطور خیلی خلاصه دلایلی را که از نظر شما پشتیبانی میکنند، بیان نمائید. این دلایل همان ایده هائی هستند که در قسمت قبل (قدم اول) به ذهنتان رسیده و دسته بندی کرده اید. قسمت مقدمه نباید از یک پاراگراف بیشتر باشد. بر طبق آنچه که گفته شد، مقدمه موضوع فوق را به شکل زیر میتوان نوشت:



                Introduction
                The environment in our time is in such a bad situation that everybody must think and do something to protect it. One of the best sources for doing so is big and rich companies especially those who make pollution to the world. Although they can support other things such as art but I think that our environment is much more important than our art because the environment is in very bad conditions now that there would be no life and art without it.


                همانطور که ملاحظه میگردد، نویسنده علاوه بر اینکه موضوع انشاء را با کلمات خودش بیان نموده است، نظرش را اعلام کرده و بطور خلاصه دلایل خود را بیان نموده است.

                پس از نوشتن مقدمه، نوبت به بدنه (body) انشاء میرسد. در قسمت بدنه انشاء باید حرف و نظر خود را به کرسی بنشانید. معمولا این قسمت از سه یا چهار پاراگراف تشکیل میشود. هر پاراگراف یک موضوع اصلی دارد که در جمله اول آن باید بیان شود. این جمله یکی از همان ایده هائی است که در قسمت قبل (قدم اول) به ذهنتان رسیده و در مقدمه هم خلاصه ای از آنرا بیان کرده اید. پس از اینکه ایده اصلی هر پاراگراف را در جمله اول آن پاراگراف ذکر نمودید، باید توسط دلایل و مثال هائی که ذکر میکنید، آن ایده را پشتیبانی نمائید و برای خواننده مطلب را باز و روشن کنید. معمولا هر پاراگراف در قسمت بدنه یک انشاء استاندارد، از چهار یا پنج جمله تشکیل میشود. بر طبق آنچه که گفته شد، بدنه موضوع فوق را به شکل زیر میتوان نوشت:



                Body

                First of all, the environment is now in a dangerous condition in comparison with art. During the centuries, art has made a lot of progress but the environment, especially the nature, has fallen into decline. So, progress in art and environment has certainly been in contrast to each other. One is on the top and the other is on the bottom. It is time that we must stop and pay more attention to our environment.

                Secondly, who can imagine a life without environment? It is very clear that with no environment there would not be any art. At least, for having satisfactory art results we must have suitable conditions. Suitable conditions are those that make us feel better such as a nice weather, a quiet place or a beautiful nature. If these conditions exist, then we can expect to have professional artists in every field.

                Thirdly, in my point of view, art is nothing more than an inspiration from our environment. In a bad environment, such as our current environment, we cannot expect very strong inspiration from the nature, so our art products are not very good. I think that art quality was better a hundred years ago than our current art. In those days, artists had the opportunity to learn from a good atmosphere but now this is not the case.


                همانطور که ملاحظه میگردد، سه ایده اصلی داشتیم که برای هر کدام یک پاراگراف نوشتیم.

                پاراگراف آخر یک انشاء به نتیجه گیری (Conclusion) اختصاص دارد. جمله اول پاراگراف نتیجه گیری، باید نظر شما در مورد موضوع انشاء باشد. شما نظر خود را قبلا در قسمت مقدمه بیان نمودید ولی اینبار با کلمات دیگر باید آنرا بیان کنید. هرگز آنچه را که در مقدمه گفته اید بصورت کلمه به کلمه در این قسمت تکرار نکنید. شما باید نشان دهید که توانائی استفاده از لغات مختلف را دارید. جملات بعدی خلاصه ای از ایده هائی هستند که در پاراگرافهای قسمت بدنه انشاء به آنها پرداخته اید و در حقیقت جملات اول پاراگرافهای بدنه انشاء هستند. در این قسمت هم باید سعی کنید جملات اول پاراگرافهای بدنه انشاء را با کلمات دیگری بیان کنید و از تکرار کلمه به کلمه آنها جدا خوداری نمائید. هر گز در قسمت نتیجه گیری ایده جدیدی مطرح نکنید چون جایش اینجا نیست. یک نتیجه گیری استاندارد، از چهار یا پنج جمله تشکیل میشود. بر طبق آنچه که گفته شد، نتیجه گیری موضوع فوق را به شکل زیر میتوان نوشت:



                Conclusion

                All in all, paying attention to our environment is much more important than considering art any more. This is because our current environment is now in a very dangerous condition in comparison with art. Humans have made a lot of progress in art with the cost of destroying his nature and being careless about it. It is clear that without a good environment, there would be no inspiration and art.




                بطور خلاصه، یک انشاء استاندارد از یک پاراگراف مقدمه، سه یا چهار پاراگراف بدنه و یک پاراگراف نتیجه گیری تشکیل میشود.

                قدم سوم : بازخوانی انشاء
                سه تا پنج دقیقه آخر را به بازخوانی انشاء اختصاص دهید. در این قسمت ایرادهای املائی، نشانه گذاری و گرامری را بر طرف نمائید. اگر جمله ای خیلی کوتاه است آنرا اصلاح کنید و اگر جمله ای خیلی بلند است آنرا به دو جمله تقسیم نمائید. اگر مطالب اضافه ای در بالا یا پائین صفحه انشاء نوشته اید (مانند ایده هائی که در قسمت قدم اول به ذهنتان رسیده است)، آنها را پاک کنید.

                سخن آخر
                1. قبل از اینکه شروع به نوشتن نمائید، مطمئن شوید که موضوع انشاء را بدرستی متوجه شده اید. این امکان هست که شما انشائی بنویسید که هیچ ربطی به موضوع نداشته باشد.
                2. سعی کنید از لغاتی استفاده نمائید که از معنی درست آنها اطلاع دارید. از لغات مشکلی که در مورد معنی آنها تردید دارید پرهیز کنید. هدف مهم در یک انشاء این است که شما نظر خود را در رابطه با موضوع انشاء، بطور کاملا واضح و قابل فهم برای خواننده بیان نمائید. هدف این نیست که با استفاده از لغات مشکل او را تحت تاثیر قرار دهید.
                3. سعی کنید که طول پاراگرافهای انشاء شما، یکسان باشد. معمولا در یک انشاء استاندارد، هر پاراگراف بین 4 تا 5 جمله دارد.
                4. فصاحت و شیوائی متن را در انشاء خود رعایت نمایید. برای تحقق یافتن این امر، پاراگرافها باید به هم ربط داشته باشند و متنی روان و یکدست به خواننده ارائه کنند. برای مرتبط نمودن پاراگرافها به یکدیگر از کلماتی نظیر

                on the other hand, however, in addition, also, secondly, firstly و ... استفاده نمائید.

                5. از تکرار کردن یک مطلب با جملات مختلف پرهیز نمائید.

                6. تا آنجا که میتوانید انشاء خود را خوانا و تمیز بنویسید. بهتر است بین پاراگرافها یک خط خالی باشد.

                7. هرگز وقت خود را صرف شمردن لغات بکار رفته در انشائی که نوشته اید نکنید. شما با تمرین انشاء نویسی در قبل از امتحان، باید بدانید که یک انشاء 150 لغتی یا 250 لغتی، چند خط میشود.

                در زیر، موضوع انشاء بهمراه انشاء نوشته شده، بطور کامل درج شده است. 376 لغت در این انشاء بکار رفته است.



                Topic:
                A company is going to give some money either to support the arts or to protect the environment. Which do you think the company should choose? Use specific reasons and examples to support your answer.

                The environment in our time is in such a bad situation that everybody must think and do something to protect it. One of the best sources for doing so is big and rich companies especially those who make pollution to the world. Although they can support other things such as art but I think that our environment is much more important than our art because the environment is in very bad conditions now that there would be no life and art without it.

                First of all, the environment is now in a dangerous condition in comparison with art. During the centuries, art has made a lot of progress but the environment, especially the nature, has fallen into decline. So, progress in art and environment has certainly been in contrast to each other. One is on the top and the other is on the bottom. It is time that we must stop and pay more attention to our environment.

                Secondly, who can imagine a life without environment? It is very clear that with no environment there would not be any art. At least, for having satisfactory art results we must have suitable conditions. Suitable conditions are those that make us feel better such as a nice weather, a quiet place or a beautiful nature. If these conditions exist, then we can expect to have professional artists in every field.

                Thirdly, in my point of view, art is nothing more than an inspiration from our environment. In a bad environment, such as our current environment, we cannot expect very strong inspiration from the nature, so our art products are not very good. I think that art quality was better a hundred years ago than our current art. In those days, artists had the opportunity to learn from a good atmosphere but now this is not the case.

                All in all, paying attention to our environment is much more important than considering art any more. This is because our current environment is now in a very dangerous condition in comparison with art. Humans have made a lot of progress in art with the cost of destroying his nature and being careless about it. It is clear that without a good environment, there would be no inspiration and art.


                مطالب بیان شده در این صفحه، خلاصه ای از فن انشاء نویسی بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر به کتاب الکترونیکی l600 Essays for TOEFL مراجعه نمائید. در این کتاب، علاوه بر ذکر مثالهای عملی جهت تفهیم بهتر فن انشاء نویسی، 185 عنوان انشاء بهمراه 600 انشاء استاندارد وجود دارد. این کتاب مرجع کاملی است برای کسانیکه می خواهند در قسمت Task 2 امتحان Writing مهارتهای لازم را ضمن تمرین کردن، کسب نمایند


                منبع : www.irseg.com
                کمتر به سایت میام .....

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : همه چیز در مورد ایلتس

                  Score processing and reporting

                  All IELTS marking takes place at the test centre by trained markers and examiners. Markers are trained to understand the IELTS marking policy and are required to demonstrate that they are marking to standard before they are allowed to mark Listening and Reading papers. Markers are re-tested every two years to ensure that their marking remains up to standard. Systematic monitoring and double marking of a proportion of answer sheets is carried out at each administration.

                  Examiners for the Writing and Speaking sub-tests are recruited and trained in line with agreed standards. They are required to demonstrate that they are marking to standard every two years in addition to on-going monitoring of their performance.

                  Candidates receive scores on a Band Scale from 1 to 9. A profile score is reported for each skill. The four individual scores are averaged and rounded to produce an Overall Band Score. Overall Band Scores and scores for each sub-test (Listening, Reading, Writing and Speaking) are reported in whole bands or half bands.

                  Overall Band Score

                  Candidates receive a Test Report Form setting out their Overall Band Score and their scores on each of the four sub-tests: Listening, Reading, Writing and Speaking. Each of the sub-test scores is equally weighted. The Overall Band Score is calculated by taking the mean of the total of the four individual sub-test scores.

                  Overall Band Scores are reported to the nearest whole or half band. For the avoidance of doubt, the following rounding convention applies; if the average across the four skills ends in .25, it is rounded up to the next half band, and if it ends in .75, it is rounded up to the next whole band.

                  Thus, a candidate achieving 6.5 for Listening, 6.5 for Reading, 5.0 for Writing and 7.0 for Speaking would be awarded an Overall Band Score of 6.5 (25 ÷ 4 = 6.25 = Band 6.5).

                  Likewise, a candidate achieving 4.0 for Listening, 3.5 for Reading, 4.0 for Writing and 4.0 for Speaking would be awarded an Overall Band Score of 4.0 (15.5 ÷ 4 = 3.875 = Band 4.0).

                  On the other hand, a candidate achieving 6.5 for Listening, 6.5 for Reading, 5.5 for Writing and 6.0 for Speaking would be awarded band 6 (24.5 ÷ 4 = 6.125 = Band 6).

                  Listening and reading

                  IELTS Listening and Reading papers contain 40 items and each correct item is awarded one mark; the maximum raw score a candidate can achieve on a paper is 40. Band scores ranging from Band 1 to Band 9 are awarded to candidates on the basis of their raw scores.

                  Although all IELTS test materials are pretested and trialled before being released as live tests, there are inevitably minor differences in the difficulty level across tests. In order to equate different test versions, the band score boundaries are set so that all candidates’ results relate to the same scale of achievement. This means, for example, that the Band 6 boundary may be set at a slightly different raw score across versions.

                  The tables below indicate the mean raw scores achieved by candidates at various levels in each of the Listening, Academic Reading and General Training Reading tests during 2006 and they provide an indication of the number of marks required to achieve a particular band score.



                  The Academic and General Training papers are graded to the same scale. The distinction between the two modules is one of genre or discourse type. Academic papers may contain source texts featuring more difficult vocabulary or greater complexity of style. It is usual that, to secure a given band score, a greater number of questions must be answered correctly on a General Training Reading paper.

                  Writing and speaking
                  When marking the Writing and Speaking sub-tests, examiners use detailed performance descriptors which describe written and spoken performance at each of the 9 IELTS bands.

                  Writing
                  Examiners award a band score for each of four criterion areas: Task Achievement (for Task 1), Task Response (for Task 2), Coherence and Cohesion, Lexical Resource and Grammatical Range and Accuracy. The four criteria are equally weighted.

                  Speaking
                  Examiners award a band score for each of four criterion areas: Fluency and Coherence, Lexical Resource, Grammatical Range and Accuracy and Pronunciation. The four criteria are equally weighted.

                  Versions of the band descriptors for Writing and Speaking have been developed to help stakeholders better understand the level of performance required to attain a particular band score in each of the criterion areas. IELTS examiners undergo intensive face to face training and standardisation to ensure that they can apply the descriptors in a valid and reliable manner.



                  Z

                  www.ielts.org
                  فایل های پیوست شده
                  کمتر به سایت میام .....

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : همه چیز در مورد ایلتس & تافل

                    به نقل از خانم فرشته اعلمی فر

                    آزمون تافل در حال حاضر به دوصورت PBT (کتبی) و IBT (اینترنتی) در ایران برگزار میشه.
                    PBT فقط در دانشگاه اصفهان برگزار میشه و اردبیهشت 89 آخرین سری اون در ایران خواهد بود و دیگه کلا برگزار نمیشه. تافل کتبی تقریبا هر ماه یا هر یک ماه و نیم یک بار برگزار میشه و حدودا یک ماه و نیم بعد نتیجه اش میاد.
                    اما آزمون IBT همه جا هست، هر دوهفته یک باره و نتیجه اش دو هفته بعد از امتحان میاد.

                    فرق کتبی با اینترنتی در موارد امتحانی هست. در کتبی writing به صورت جدا گرفته میشه و نمره listening, Grammar, Reading به عنوان نمره نهایی از حداکثر 665 حساب میشه. نمره 550 که ذکر کردید هم از همین 665 هست. اما برای کسی که در ایران می خواد دکترا بگیره تافل توصیه نمیشه. چون قیمتش خیلی بیشتره. آزمونهای مشابه تافل مثل MCHE هست که کاملا شبیه تافل کتبی هستند(البته writing ندارند) و باقیمت حدود ده هزارتومان. (تافل اصلی حدود دویست هزارتومان میشه).

                    موارد امتحانی تافل اینترنتی هم listening, Speaking, Reading, Writing هست که هرقسمت 30 نمره داره و در مجموع از 120 نمره حساب میشه.

                    آزمون های تافل یا آزمونهای مشابهش رو به هرتعداد که بخواهید می تونید بدید و بهترین نمره به عنوان نمره شما حساب میشه. البته دقت کنید که اعتبار نمره تافل به مدت دو سال هست.
                    کمتر به سایت میام .....

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : همه چیز در مورد ایلتس & تافل

                      سوالات تافل نسبت به سالهای قبل تغییر کرده؟ دوستم دوباره امتحان داده بود گفت خیلی بخش اسپیکینگش کوتاه و ساده شده.
                      یه سوال دیگه اینکه اگه یه کشور دیگه امتحان بدیم ممکنه تو نحوه تصحیحش فرقی بکنه که نمره بره بالاتر؟
                      کاش بیاین اپلیکیشن و کتاب هایی که خوندین رو هم معرفی کنیم به هم.

                      دیدگاه

                      لطفا صبر کنید...
                      X