ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






جهت تبلیغ در وب سایت ECA کلیک کنید.

کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 13
  1. #1
    2009/03/14
    350
    2

    emf القایی در موتور

    سلام
    میخام در مورد اطلاعاتی داشته باشم
    کسی میدونه یعنی چی و از چی ناشی میشه؟
    ممنون


  2. #2
    2008/07/08
    بابلسر
    3,746
    58

    پاسخ : emf القایی در موتور

    هر سيم پيچي كه در يك ميدان مغناطيسي حركت كنه يا بچرخه ولتاژ توليد مي كنه. اين اثر را فارادي در قرن 19 كشف كرد. پس موتور هم مستثني نيست. وقتي آرميچر موتور در استاتور آهنربايي مي چرخه ولتاژ توليد مي كنه. هرچي سريعتر ولتاژ بيشتر.
    در واقع ولتاژي كه ما به موتور ميديم منهاي ولتاژ القايي تقسيم بر مقاومت آرميچر ميشه جريان آرميچر.

    اگه آرميچر را با يك انبر قفل كني تا نچرخه ولتاژ القايي صفر ميشه و چون چيزي از ولتاژ ورودي كم نميشه جريان موتور بشدت زياد ميشه.
    با عرض پوزش خدمت دایی های عزیزم تا اطلاع ثانوی به اینترنت دسترسی ندارم.
  3. #3
    2009/03/14
    350
    2

    پاسخ : emf القایی در موتور

    سلام
    شما میفرمایین که هر سیم پیچی که تو میدان بچرخه ولتاژ القایی تولید میکنه دیگه
    پس فرض کنیم که یه موتور داریم وقتی بهش یه ولتاژ میدیم پس چرا جریان برگشتی داره؟ مگه ما ولتاژ رو در جهت مخالف ولتاژ القایی ندادیم؟ آیا ولتاژ القایی بزرگتر از ولتاژ اعمالی هست که جریان برگشتی به وجود میاد؟ اگه موتور جریان برگشتی داشته باشه و با uln2003 به میکرو وصل کنیم میکرو آسیب نبینه؟
    ممنون
  4. #4
    2008/07/08
    بابلسر
    3,746
    58

    پاسخ : emf القایی در موتور

    اول اينو بگم، آفرين كه داريد به دانسته هاتون عمق ميدين.
    بله هر سيم پيچي كه در ميدان بچرخه ولتاژ القايي توليد مي كنه.
    براي درك بهتر جريان برگشتي بايد بدونيد كه مدل الكتريكي سيم پيچ چه اجزايي داره:

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    اين مدل قادره به تمتم سوالهاي شما پاسخ بده. مثلا ولتاژ زيادي كه در اثر قطع و وصل با uln2003 اتفاق مي افته ربطي به ولتاژ القايي نداره. بلكه سلف La است كه با تغيير جريان ولتاژ زيادي ايجاد مي كنه. البته اگه از uln2803 استفاده كنيد كه ديودهاي هرزگرد داره. جرقه باعث سوختن ميكرو يا بقيه نميشه.

    با توجه به مدل مي بينيم كه وقتي ما ولتاژ Vs را به موتور اعمال مي كنيم و موتور مي چرخد در اثر چرخش ولتاژ Va توليد مي شود. هر چه موتور سريعتر بچرخد ولتاژ Va بالاتر ميرود. اما هيچوقت از Vs بالاتر نمي رود. مگر اينكه شما بياييد خودتان با يك وسيله ي ديگر موتور را بچرخانيد. در اين صورت Va از Vs بالاتر مي رود و جهت جريان معكوس مي گردد كه به آن مي گوييم ژنراتور.


    با عرض پوزش خدمت دایی های عزیزم تا اطلاع ثانوی به اینترنت دسترسی ندارم.
  5. #5
    2009/03/14
    350
    2

    پاسخ : emf القایی در موتور

    سلام
    جریان برگشتس سبب ریست می شود یا سوختن آن ؟
  6. #6
    2008/09/29
    6,000
    420

    پاسخ : emf القایی در موتور

    استاد احمد 1 سوال

    شما گفتي هر چي موتور سريعتر بچرخه ولتاژ بيشتري توليد ميكنه!

    توي دينامهاي ماشين چطوريه ما فقط ولتاژمون 13-14 ولته؟ درصورتي كه شايد چندين هزار دور داره در دقيقه ميچرخه! فكر نكنم از مدار خفني استفاده كنن چون ژيان هم دينام داره :nice:
  7. #7
    2008/07/08
    بابلسر
    3,746
    58

    پاسخ : emf القایی در موتور

    توي اتومبيل ژنراتوري(دينام) داريم كه ولتاژي بيشتر از باطري توليد مي كنه و اگه مدار الكترونيكي نباشه باطري رو مي تركونه.

    مدار الكترونيكي دينام كه در زبان عامه آفتامات نام داره ولتاژ دينام رو كنترل مي كنه.

    روش كارش هم اينه كه بجاي كنترل ولتاژ خروجي كه خيلي سخته چون جريان خروجي خيلي زياده، ميدان مغناطيسي داخل دينام رو كنترل مي كنه.

    با كنترل ميدان مغناطيسي داخل دينام ولتاژ خروجي هم كنترل ميشه. سيم پيچ ميدان، جرياني حدود 3 آمپر نياز داره كه آفتامات با يك ترانزيستور قدرت بسته به دور موتور و ولتاژ خروجي از صفر تا 3 آمپر بهش ميده.

    هر چي بيشتر گاز بديد دور دينام بيشتر ميشه اما آفتامات با كم كردن ميدان مغناطيسي ولتاژ خروجي دينام رو ثابت نگه ميداره.
    با عرض پوزش خدمت دایی های عزیزم تا اطلاع ثانوی به اینترنت دسترسی ندارم.
  8. #8
    2008/09/29
    6,000
    420

    پاسخ : emf القایی در موتور

    نقل قول نوشته اصلی توسط ahmadmn
    توي اتومبيل ژنراتوري(دينام) داريم كه ولتاژي بيشتر از باطري توليد مي كنه و اگه مدار الكترونيكي نباشه باطري رو مي تركونه.

    مدار الكترونيكي دينام كه در زبان عامه آفتامات نام داره ولتاژ دينام رو كنترل مي كنه.

    روش كارش هم اينه كه بجاي كنترل ولتاژ خروجي كه خيلي سخته چون جريان خروجي خيلي زياده، ميدان مغناطيسي داخل دينام رو كنترل مي كنه.

    با كنترل ميدان مغناطيسي داخل دينام ولتاژ خروجي هم كنترل ميشه. سيم پيچ ميدان، جرياني حدود 3 آمپر نياز داره كه آفتامات با يك ترانزيستور قدرت بسته به دور موتور و ولتاژ خروجي از صفر تا 3 آمپر بهش ميده.

    هر چي بيشتر گاز بديد دور دينام بيشتر ميشه اما آفتامات با كم كردن ميدان مغناطيسي ولتاژ خروجي دينام رو ثابت نگه ميداره.
    چه جالب يعني انرژي رو تلف ميكنه؟! راستش درست نفهميدم چطوري ميدان الكترومغناطيسي رو كم ميكنه! :eek:
  9. #9
    2008/07/08
    بابلسر
    3,746
    58

    پاسخ : emf القایی در موتور

    توي دينام دوتا سيم پيچ است. استاتور و روتور
    سيم پيچ روتور سيم هاي نازكي داره و تا جريان 3 آمپر رو تحمل مي كنه. اين سيم بجاي آهنرباي ثابت رو گرفته. با كنترل جريان اين سيم پيچ ميشه آهنرباي متغير ايجاد كرد كه تلفات چندان زيادي نداره(حدود 50 وات)

    سيم پيچ استاتور بسيار قطوره و تا 100 آمپر جريان ميده. اين سيم پيچ كه بصورت سه فاز پيچيده شده برق اصلي دينام رو ميده. يك يكسوساز 3 فاز خروجي اين سيم پيچ رو به DCآ* تبديل ميكنه. مزيت 3 فاز بودن اينه كه ديگه به خازن صافي نيازي نيست. درواقع خود باطري اتومبيل جاي خازن صافي رو گرفته.
    با عرض پوزش خدمت دایی های عزیزم تا اطلاع ثانوی به اینترنت دسترسی ندارم.
  10. #10
    2007/07/19
    تهران
    1,354
    125

    پاسخ : emf القایی در موتور

    نقل قول نوشته اصلی توسط ahmadmn
    توي اتومبيل ژنراتوري(دينام) داريم كه ولتاژي بيشتر از باطري توليد مي كنه و اگه مدار الكترونيكي نباشه باطري رو مي تركونه.
    مدار الكترونيكي دينام كه در زبان عامه آفتامات نام داره ولتاژ دينام رو كنترل مي كنه.
    روش كارش هم اينه كه بجاي كنترل ولتاژ خروجي كه خيلي سخته چون جريان خروجي خيلي زياده، ميدان مغناطيسي داخل دينام رو كنترل مي كنه.
    با كنترل ميدان مغناطيسي داخل دينام ولتاژ خروجي هم كنترل ميشه. سيم پيچ ميدان، جرياني حدود 3 آمپر نياز داره كه آفتامات با يك ترانزيستور قدرت بسته به دور موتور و ولتاژ خروجي از صفر تا 3 آمپر بهش ميده.
    هر چي بيشتر گاز بديد دور دينام بيشتر ميشه اما آفتامات با كم كردن ميدان مغناطيسي ولتاژ خروجي دينام رو ثابت نگه ميداره.
    بنام خدا
    با سلام
    در ادامه فرمایشات جناب کوهستانی گرامی
    در این مقاله ، بوضوح داستان شرح داده شده.
    http://oljeep.com/gw/alt/Alternator_Theory.html#Section_1
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 13

موضوعات مشابه

  1. کنترل حرارت موتور القایی
    توسط lemon_toxine در انجمن الكترونيك صنعتي
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2013/09/03, 15:41
  2. ترمز کردن موتور های القایی
    توسط pazand در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2011/12/28, 15:03
  3. روش های کنترل دور موتور القایی
    توسط pirmard5458 در انجمن الكترونيك صنعتي
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2011/10/12, 23:12
  4. ساخت کنترل دور موتور القایی
    توسط golgolak در انجمن كنترل صنعتي
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2008/09/28, 01:05
  5. استاتور و روتور موتور القایی
    توسط shahramkh59 در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2007/12/06, 23:58

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •