سلام.
شاید سایت زیر به دردت بخوره: http://www.fpga4fun.com/GraphicLCDpanel.html
راستی منظورتون از شبیه سازی lcd چی بود؟مگه نرم افزاری هست که شبیه proteus بتونه fpga رو شبیه سازی کنه؟؟
سلام.
شاید سایت زیر به دردت بخوره: http://www.fpga4fun.com/GraphicLCDpanel.html
راستی منظورتون از شبیه سازی lcd چی بود؟مگه نرم افزاری هست که شبیه proteus بتونه fpga رو شبیه سازی کنه؟؟
سلام دوست خوب من
از راهنمایی تون ممنونم حتما استفاده می کنم.انشا الله
منظورم از شبیه سازی فقط خود lcd بود که به صورت کد باینری شبیه سازی کردم نه با میکرو یا هر ic دیگه
اگر مقصد پرواز است قفس ویران بهتر
پرستویی که مقصد را در کوچ می بیند از ویرانی لانه اش نمی هراسد
مشکلت تو کدوم قسمته؟ واضح تر بگو شاید بتونم کمکت کنم...
سلام
از این که می خواین به من کمک کنین ممنونم
ببینین من می خوام lcd رو به fpga وصل کنم که فقط چند تا کلمه برام بنویسه و چند تا عدد که می گیره اون رو هم جلوی کلمات نشون بده
البته من می خوام از lcd گرافیکی استفاده کنم اما اگه اول با lcd کاراکتری کار کنم که کمی روال بشم فکر می کنم که بهتره
ممنون به خاطر همه ی خوبیهاتون
اگر مقصد پرواز است قفس ویران بهتر
پرستویی که مقصد را در کوچ می بیند از ویرانی لانه اش نمی هراسد
سلام.
برای ارتباط fpga با هر چیزی مثلا lcd,glcd,eternet,mouse شما باید زبون صحبت با اون وسایل رو بلد باشی که در مورد lcd میتونی تو دیتاشیتش پیدا کنی.
مثلا برای نوشتن حرف A اول باید پایه 1 lcd رو 1 کنی بعد پایه های دیتاش رو مساوی 0010 کنی(فقط مثال زدما!عددا واقعی نیستن)
البته شاید بتونی یه سری کتابخونه های آماده برای این کار از اینترنت پیدا کنی.نرم افزار altium هم بد نیستا.
موفق باشی
سلام
از این که می خواین به من کمک کنین ممنونم
ببینین من می خوام lcd رو به fpga وصل کنم که فقط چند تا کلمه برام بنویسه و چند تا عدد که می گیره اون رو هم جلوی کلمات نشون بده
البته من می خوام از lcd گرافیکی استفاده کنم اما اگه اول با lcd کاراکتری کار کنم که کمی روال بشم فکر می کنم که بهتره
ممنون به خاطر همه ی خوبیهاتون
سلام
شرمنده دوست عزیز که دارم دیر جوابتو میدم...
اول یک سری اطلاعات ابتدایی راجع به GLCD میدم ...
صفحه GLCD دارای دو قسمت 64×64 پیکسل است. هر قسمت GLCD با پایههای CS1 و CS2 کنترل ﻣﻲشود، اگر این دوپایه همزمان فعال باشند، نمایش در هر دو صفحه به صورت یکسان انجام ﻣﻲگیرد. برای استفاده از تمام پیکسل ها، باید در هر لحظه فقط یکی از این دو پایه فعال باشند.
خطوط DATA (DB0-DB7) برای فرستادن دستورات و یا تعیین وضعیت 8 پیکسل جاری استفاده ﻣﻲشوند. خط D/I این تفاوت را مشخص ﻣﻰکند هنگامی که این خط '0' باشد، GLCD آماده پذیرش دستورات است و با '1' کردن این خط GLCD پیکسل های مورد نظر را خاموش و یا روشن ﻣﻲکند. خط R/W برای خواندن رجیستر وضعیت و یا محتویات RAM داخلی GLCD باید '1' باشد و در بقیه حالتها '0' است.
رجیستر وضعیت اطلاعاتی از قبیل مشغول بودن GLCD، روشن و یا خاموش بودن صفحه و همچنین وضعیت RESET را نشان ﻣﻲدهد. به عنوان مثال اگر در وضعیت خواندن (R/W = '1' خط D/I هم '0' باشد، DB7 وضعیت مشغول (Busy) بودن GLCD را نشان ﻣﻰدهد (در صورت مشغول بودن، DB7 = '1' می¬شود) بنابراین تا '0' شدن این پایه باید صبر کرد.
با اعمال یک لبه پایین رونده به خط E دادهها به GLCD منتقل ﻣﻰشوند و یا از GLCD خوانده ﻣﻲشوند. حداقل مدت زمان '1' بودن پالس اعمال شده به پایه E باید 450ns باشد.
پایههای A و K (19و 20) نور پس زمینه را فراهم ﻣﻰکنند با قرار دادن یک مقاومت 100 اهم بین پایه A و Vcc و متصل نمودن پایه K به زمین نور پس زمینه فعال ﻣﻰشود.
صفحه نمایش GLCD به دو قسمت تقسیم شده و هر قسمت نیز دارای 8 صفحه (PAGE) و 64 ستون می¬باشد، هر ستون در صفحه دارای 8 پیکسل است.
دستور 3FH صفحه نمایش را روشن ﻣﻲکند.
دستور شماره C0H+Shift مقدار شیفت کل صفحه GLCD به بالا را مشخص ﻣﻲکند (حاصل جمع عدد C0H با عدد Shift، عددی است که شماره دستور را مشخص ﻣﻲکند.)
دستور B8H+PAGE Number انتخاب صفحه مورد نظر (PAGE Number = 0-7).
دستور 40H+Column Number انتخاب ستون مورد نظر (Column Number = 0-63).
حال در این صفحه و ستون 8 پیکسل در اختیار داریم که وضعیت روشن و یا خاموش بودن آنها در حالت D/I = '1' انجام ﻣﻰگیرد. هنگاﻣﻰکه این خط '1' است 8 بیت داده ای که روی خطوط DATA قرار ﻣﻰدهیم وضعیت پیکسل¬ها را مشخص ﻣﻰکند.
برای روشن شدن پیکسل، بیت موردنظر را '1' و برای خاموش شدن '0' ﻣﻰکنیم. به عنوان مثال مقدار 01010101 هشت پیکسل را یکی در میان روشن ﻣﻰکند.
این یک سری اطلاعات اولیع راجع به GLCD بود... حالا اگه وارد مرحله کد نویسی شدی به مشکل خوردی بگو تا کمکت کنم...
دیدگاه