اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کمکم کن! - مدار الکتروموتور

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    کمکم کن! - مدار الکتروموتور

    سلام به روی ماهت! :agree:

    یه الکتروموتور دارم که البته تووس گیربکس هم هست که بار 50 کیلو رو میکشه بالا. از داخلش هیچ خبری ندارم اما سیم کشی ها اینطوری است.

    در این عکس ملاحظه می کنید. چهار تا سیم از موتور زده بیرون. و دوتا کلید هم داریم. کلید 1 و 2.


    اگر بخایم موتور بار رو بکشه بالا، کلید 1 رو به پایه ی B یعنی آبی وصل می کنیم و همزمان کلید 2 را هم وصل می کنیم (می بندیم)
    اگر بخایم با رو بیاره پایین، کلید 1 را به پایه ی A یعنی سیم سیاه وصل می کنیم و همزمان کلید 2 را هم می بندیم.
    اگر بخایم هیچ کاری نکنه یعنی بار رو معلق نگه داره، کافیه هر دو کلید باز باشن.

    حالا من از شما خاهش دارم اینکه بفرمایید دقیقا داره چه اتفاقی می افته و داخل موتور چه خبره؟
    بنده درس ماشین 1 رو ترم پیش پاس کردم.
    بابا هی این امضای منو پاک نکن! حساسیت داری؟!
    "سبز سبــــزم ریشه دارم! من درختــــــــــــی استوارم!"

    #2
    پاسخ : کمکم کن! - مدار الکتروموتور

    سلام دوست عزیز
    آنچه کلید یک در وضعیت AوB انجام می دهد تغییر اتصال سیم پیچ کمکی در موتور تک فاز است شما می دانید که در یک موتور تکفاز با تغییر اتصال سیم پیچ کمکی می توان جهت موتور تکفاز را تعویض کرد و این کار توسط کلید یک انجام می گردد و یکبار سر سیم پیچ کمکی را به سیم پیچ اصلی متصل می کند و یکبار هم ته سیم پیچ کمکی.کلید 2 هم در هر دو حالت مسیر جریان را می بندد.و به عبارتی به خازن وصل می گردد جهت راه اندازی.
    best regard
    pedram

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : کمکم کن! - مدار الکتروموتور

      درود
      دوست عزیز برای عوض کردن جهت چرخش موتور تکفاز این کار رو انجام میده چون با عوض کردن فاز و نول از بیرون موتور روی سیم پیچ استاتور این عمل صورت نمیگیره در واقع کاری میکنه که جهت اتصال ولتازبرق تو سیم پیچ موتور عوض بشه

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : کمکم کن! - مدار الکتروموتور

        ببین من می دونم که کلید 1 داره جهت حرکت رو تغییر میده اما میخاستم اون ساختمان داخلی موتور رو به صورت شماتیک بشکافی. یعنی مثلا بگی اینجا سلف داره اونجا مقاومت و به اینصورت...
        یعنی یه جوری مدلش کنیم.
        ممنون
        به هرحال سپاسگزاری خودم رو به صورت سیستماتیک ابراز کردم.
        بابا هی این امضای منو پاک نکن! حساسیت داری؟!
        "سبز سبــــزم ریشه دارم! من درختــــــــــــی استوارم!"

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : کمکم کن! - مدار الکتروموتور

          درود
          دوست عزیز ببین این به کارتون میاد یکیش چپگرد هستش یکی راستگرد


          دیدگاه


            #6
            پاسخ : کمکم کن! - مدار الکتروموتور

            خیلی بهتر شد! حد اقل نقش کلید های 1و 2 رو توو این شکل دیدم. اما یه مقدار در مورد سیم پیچ کمکی و اصلی توضیح میدی که فرقشون چیه؟ اصلا کدومشون استاتوره؟! راستی به نظرت موتوری که من مطرح کردم سنکرونه یا القایی؟
            بابا هی این امضای منو پاک نکن! حساسیت داری؟!
            "سبز سبــــزم ریشه دارم! من درختــــــــــــی استوارم!"

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : کمکم کن! - مدار الکتروموتور

              موتور القایی هستش
              هر دوتا سیم پیچ تو استاتور هستند که به صورت 90 درجه مکانی اختلاف دارند.
              با برق تک فاز نمی توان میدان گردان ایجاد کرد بنابراین از دوسیم پیچ استفاده می شود که سیم پیچ کمکی پس از
              راه اندازی از مدار خارج می شود
              سخت ترين چيزي كه مي توان در زندگي ياد گرفت اين است كه از روي كدام پل
              بايد رد شد و كدام پل را بايد خراب كرد
              از سه چيز متنفرم 1- خيانت 2- دروغ 3- نامردي
              { خلاف قوانین - پاک شد }

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : کمکم کن! - مدار الکتروموتور

                از کجا می دونی القاییه؟ از اینکه هیچ ترمینالی برای تحریک میدان نداره میگی؟!
                بابا هی این امضای منو پاک نکن! حساسیت داری؟!
                "سبز سبــــزم ریشه دارم! من درختــــــــــــی استوارم!"

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : کمکم کن! - مدار الکتروموتور

                  درود
                  موتور القایی هستش عزیز چون هیچ سیم پیچ تحریکی نداره

                  دیدگاه

                  لطفا صبر کنید...
                  X