سلام
تلویزیون های سه بعدی در راهند

این روزها دیگر جهان تکنولوژی هر روز میزبان فناوری های جدید برای کاربران و مصرف کنندگان در سرتاسر جهان است.


به این ترتیب این فناوری ها وقتی به میان لوازم مصرفی الکترونیک کاربران راه پیدا کنند، خیلی زود هم رشد کرده و متداول می شوند. در میان این محصولات معمولا انواع تلویزیون پرمصرف ترین لوازم مصرفی دیجیتال هستند و به همین دلیل هم اغلب تکنولوژی های جدیدی را هم به کاربرانشان ارائه می کند.

بعد از تلویزیون های تخت، پلاسLG اعلام کرده است که تصمیم دارد 400 هزار تلویزیون D3 را تا پایان سال 2010 به بازار عرضه کند و 4/3 میلیون دستگاه از این تلویزیون ها را هم در سال 2011 روانه بازار جهانی کند. این شرکت همچنین از خط تولید تلویزیون های D3 خودش در نیمه دوم سال آینده میلادی یعنی سال 2010 به صورت رسمی پرده برداری می کند. LG در حال حاضر اولین تلویزیون سه بعدی با اندازه 47 اینچ خود را به بازار عرضه کرده است که به خاطر قیمت بالای آن بیشتر در بازارهای تجاری به فروش می رسد.
این در حالی است که بسیاری از تحلیل گران درباره کمبود محتوای سه بعدی که در واقع نیمی از بازار تلویزیون های سه بعدی را در اختیار دارد، اخطار دادند. آن ها معتقدند که فروش این تلویزیون ها ارتباط زیادی با تامین محتوای سه بعدی آن ها دارد. این در حالی است که تولیدکنندگان محتوای سه بعدی تا زمانی که از فروش مناسب این تلویزیون ها اطمینان پیدا نکنند، تمایلی به تولید این محتوا ندارند.

با این اوصاف، گویا تلویزیون های سه بعدی تنها بخشی از فروش تلویزیون های شرکت LG را در اختیار خواهند داشت. این شرکت پیش بینی کرده است که تا پایان سال 2010 دست کم 25 میلیون دستگاه تلویزیون LCD در بازار جهانی به فروش برساند.

این در حالی است که شرکت های دیگری مانند Sony و Panasonic هم از عرضه تلویزیون های سه بعدی خود در آینده نزدیک خبر داده اند. بر این اساس Sony اعلام کرده است که تلویزیون های سه بعدی نیمی از صادرات نهایی تلویزیون های این شرکت را تا سال 2013 به خودشان اختصاص می دهند و Panasonic هم تصمیم دارد اولین سری تلویزیون های سه بعدی اش را در سال 2010 روانه بازار کند. شرکت LG همچنین از همکاری خود با شرکت کره ای SkyLife برای تامین محتوای سه بعدی تلویزیون های جدیدش خبر داده است. آخرین تحقیقات انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی DisplaySearch نشان می دهد که بازار تلویزیون های سه بعدی در سال 2010 به ارزش1/1 میلیارد دلاری می رسد و این رقم خیلی زود رشد می کند تا در سال 2015 ارزشی برابر 8/15 میلیارد دلاری داشته باشد.
این تلویزیون ها که نسل بعدی تلویزیون های جدید هستند قرار است در سال های آینده به بازار آمده و عرصه رقابتی جدیدی را برای شرکت های تولید کننده به وجود بیاورند.
شرکت LG هم یکی از این تولیدکنندگان است که در یک کنفرانس خبری از عرضه اولین تلویزیون های سه بعدی خود در سال 2010 خبر داده است. این شرکت که در حال حاضر جایگاه دوم را از نظر میزان درآمد در میان دیگر تولیدکنندگان بازار جهانی تلویزیون در اختیار دارد، تصمیم دارد این تلویزیون های جدید را با هدف کسب بیشترین سهم بازار تلویزیون های سه بعدی در آینده به بازار و البته ابتدا به بازار کشورهای در حال توسعه عرضه کند.
تلویزیون های سه بعدی در واقع از دو لایه تصویر و نوعی شیشه خاص بهره می برند تا به این ترتیب تصاویر سه بعدی تشكيل دهد