اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

درخواست کمک از اساتید در زمینه "ماشین مخصوص"

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    درخواست کمک از اساتید در زمینه "ماشین مخصوص"

    دوستان سلام
    ========
    یه سری توضیح کامل درباره موتور شراک ریشتر میخوام یا اگه یه مقاله باشه که فوق العاده است (حتی اگه 2-3 صفحه باشه)

    کسی هست به من کمک کنه ؟
    شيطان كه رانده گشت يك خطا بيشتر نكرد خود را براي سجده آدم رضــــا نكرد
    شيطان هـــزار مرتبه بهتر ز بي نـــــــــــماز او سجده را بر آدم و اين بر خدا نكرد

    #2
    پاسخ : درخواست کمک از اساتید در زمینه "ماشین مخصوص"

    یعنی کسی نیست کمکی کنه ؟ یه صفحه هم باشه کافیه :cry2:
    شيطان كه رانده گشت يك خطا بيشتر نكرد خود را براي سجده آدم رضــــا نكرد
    شيطان هـــزار مرتبه بهتر ز بي نـــــــــــماز او سجده را بر آدم و اين بر خدا نكرد

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : درخواست کمک از اساتید در زمینه "ماشین مخصوص"

      انگلیسیش چی میشه ؟

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : درخواست کمک از اساتید در زمینه "ماشین مخصوص"

        اگه اشتباه نکنم باید این بشه :
        sherak richter motor
        یه کوچولو شک دارم
        شيطان كه رانده گشت يك خطا بيشتر نكرد خود را براي سجده آدم رضــــا نكرد
        شيطان هـــزار مرتبه بهتر ز بي نـــــــــــماز او سجده را بر آدم و اين بر خدا نكرد

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : درخواست کمک از اساتید در زمینه "ماشین مخصوص"

          چند تا عکس هم از ساختمان داخلیش کسی بده یکم کارم راه میوفته

          شيطان كه رانده گشت يك خطا بيشتر نكرد خود را براي سجده آدم رضــــا نكرد
          شيطان هـــزار مرتبه بهتر ز بي نـــــــــــماز او سجده را بر آدم و اين بر خدا نكرد

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : درخواست کمک از اساتید در زمینه "ماشین مخصوص"

            سلام من اطلاعات دقیقی در این مورد ندارم
            ولی می تونم یکسری اطلاعات در موردش بدم
            در مورد این موتور ها اطلاعات بسیار کمی وجود داره به دلایل زیر
            1 - این موتور ها کاربرد خیلی خیلی کمی دارن
            2- تنها دلیل اینکه از رده خارج نشدن به خاطر حالت های خاصیه که ایجاد می کنن توی ماشین مخصوص باید تحلیل بشه

            ای موتور ها شبیه به موتور های القایی رتور سیم پیج شده هستند با این تفاوت که در موتور های رتور سیم پیچ شده رتور از طریق مقاومت و اتصال کوتاه به دور نامی می رسه و .... روال خودش که همه می دونن اما توی این موتور ها علاوه بر استاتور به رتور هم جریان AC می دن
            حواست باشه توی موتور های سنکرون رتور سیم پیچی شده به رتور جریان DC می دن توی این موتور ها به رتور ac می دن
            حالا چطوری کار می کنه
            اگه یادت باشه موتور های سنکرون رتور سیم پیچی شده نیاز به راه انداز داشتن این موتور ها هم همینطور نیاز به راه انداز دارن حالا فرض کن به همون موتور سنکرون چریان متناوب در رتور بدی به هر حال قطب های n , s ساخته می شن شبیه DC در حال حرکت !
            در این حال دو تا اتفاق می افته
            1- اگه جهت چرخش میدان دوار در رتور و استاتور مطابق هم باشه اصلاا رتور نمیچرخه (اینو برات بعدا تحلیل میکنم )
            2- اگ جهت چرخش میدان دوار در رتور و استاتور خلاف هم باشه در این حالت دور موتور از مجموع دور های میدان دوار قطب های رتور و استاتور حاصل میشه
            البته این توضیح رو باید بدم که هر تعداد قطبی نمیتونه با هم مچ بشه (تحلیل این قسمت به عهده خودت )
            3- فرکنسهای مختلف در رتور و استاتور :
            در این حالت هم مثل دو حالت قبل حالت مطابقت جهت گردش میدان دوار بوجود میاد


            صبر کن واست یه مثال بزنم بهتر متوجه بشی :nerd:
            مثال :
            موتور رتور سیم پیچ شده ایرا در حالت های مختلف تحت فرکانس 50 هرتز بررسی کنید :mrgreen: :mrgreen:
            1- جهت میدان دوار هردو یکی باشه :
            در این حالت موتور دوران نمیکنه و رفتاری شبیه به ترانسفورماتوری داره که به اولیه و ثانویه اون برق بدی
            با این تفاوت که نسبت تبدیل در این موتور با کاهش و افزایش ولتاژ مثلا سمت اولیه بار رامتوی به سمت ثانویه دریافت یا تزریق میکنه
            2- جهت میدان دوار هردو یکی نباشه :

            در این حالت بعد از راه اندازی و رسیدن به دور نامی موتور به صورت سنکرون در میاد
            توضیح اگه این موتور دارای رتور 2 قطب و همچنین استاتور 2 قطب باشه دور نهایی و نامی ای موتور (البته بعد از راه اندازی ) 6000 دور در دقیقه می شه
            همونطور که می دونید ماکزیمم دور در موتور های سنکرون 3000 دور در دقیقه است اما با این نوع موتور به 60000 هم رسیدیم

            3 - به رتور فرکانس 49 هرتز و به استاتور فرکانس 50 هرتز می دیم چه اتفاقی می افته ؟ (استاتور و رتور هر دو 2 قطب)
            در حالت موافق دور برابر با 60 دور در دقیقه (البته سنکرون )
            در حالت مخالف 5940 دور در دقیقه (البته سنکرون )

            توضیحات خیلی مهم
            هیچ تضمینی بر صحت مطالب نوشته شده نمیکنم :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
            خودت بگرد ببین درسته یا غلط

            موفق باشی





            اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : درخواست کمک از اساتید در زمینه "ماشین مخصوص"


              توضیحات خیلی مهم
              هیچ تضمینی بر صحت مطالب نوشته شده نمیکنم :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
              خودت بگرد ببین درسته یا غلط
              کارت درسته داش سعید
              حتی اگه توضیحاتت اشتباه باشه که مطمئنم این طور نیست واسه من ارزش داره چون از وقتت زدیو اینارو برام تایپ کردی
              بازم ممنون
              شيطان كه رانده گشت يك خطا بيشتر نكرد خود را براي سجده آدم رضــــا نكرد
              شيطان هـــزار مرتبه بهتر ز بي نـــــــــــماز او سجده را بر آدم و اين بر خدا نكرد

              دیدگاه


                #8
                سلام خواهش میکنم اگه مقاله ای پیرامون اتصال آبشاری موتورهای القایی دارید

                نوشته اصلی توسط حسین فرهمندفر
                دوستان سلام
                ========
                یه سری توضیح کامل درباره موتور شراک ریشتر میخوام یا اگه یه مقاله باشه که فوق العاده است (حتی اگه 2-3 صفحه باشه)

                کسی هست به من کمک کنه ؟

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : درخواست کمک از اساتید در زمینه "ماشین مخصوص"

                  سلام
                  موتور شراگ-ریشتر Schrage-Richter


                  مقاله نمونه:
                  The Schrage Motor"
                  A. D. BARTHO, B.SC.(ENG.), A.C.G.I. (GRADUATE

                  THE EQUATIONS AND CIRCLE DIAGRAMS OF THE SCHRAGE MOTOR
                  By W. J. GIBBS, M.Sc, Associate Member
                  حاصل عمرم سه سخن بیش نیست
                  خام بودم - پخته شدم - سوختم

                  دیدگاه

                  لطفا صبر کنید...
                  X