درود بر همه دوستان
در ابتدا عذرخواهی می کنم اگه سوالم رو در جای نامناسب مطرح کردم .
در حال ساخت ماشین کنترلی هستم که به موارد زیر برخوردم . اگه ممکنه خواهشا بنده رو راهنمایی بفرمایید.
موتورگیربکس هایی که مشاهده می کنید به گفته فروشنده قابلیت حمل 8 کیلوگرم در مسیر افقی یا بالاکشیدن 3 کیلوگرم رو داره . با اینکه دو تا رو به کار بردم ولی عملا 6-7 کیلوگرم رو خیلی خیلی به زحمت جابجا میکنه
1-آیا به کار بردن دو یا سه تا از این موتورگیربکس واقعا توان کششی 2-3 برابر افزایش میده یا موثر هست ، ولی نه به حد چند برابر شدن؟
2-در ابتدا موتورگیربکس رو مستقیم به چرخها متصل کردم ولی حتی 2 کیلوگرم وزن خود ماشین رو هم به زور جابجا میکرد که نهایتا به این صورت قدرت رو منتقل کردم که وضعیت بهتر شد . البته سایز دو چرخ دنده یکسان هست و هیچ افزایش قدرتی صورت نمیگیره و هر چی هست توان خود موتوره (موتور 12 ولت و 80 دور بر دقیقه) . چرا این نحوه انتقال بازده هی بیشتری داره . لااقل اون طور که بنده تجربه کردم؟
3- توان این موتورها رو چطور میشه قبل از خرید متوجه شد؟ چون اکثر اینها چینی هستند و مشخصه ای ندارند و باید بنا رو بر حرف فروشنده گذاشت.
4- ضریب چرخ دنده حلزونی چطور محاسبه میشه؟ جایی خوندم که این سیستم به تعداد دنده های ، چرخ دنده ساده باعث کاهش سرعت و افزایش قدرت میشه؟!مثلا در نمونه زیر تعداد دنده ها 30 عدد است یعنی کاهش سرعت و افزایش قدرت =30؟ شکل و تعداد دنده های ، چرخ دنده حلزونی تاثیری نداره؟
5-ایا شکل انتقال قدرت به چرخها در بازدهی تاثیری داره ؟ مثلا انتقال قدرت به صورت موازی ( مشابه عکس اول ) یا به صورت تصویر دوم؟
از راهنمایی و کمک دوستان بی نهایت سپاسگزارم
موفق باشید
در ابتدا عذرخواهی می کنم اگه سوالم رو در جای نامناسب مطرح کردم .
در حال ساخت ماشین کنترلی هستم که به موارد زیر برخوردم . اگه ممکنه خواهشا بنده رو راهنمایی بفرمایید.
موتورگیربکس هایی که مشاهده می کنید به گفته فروشنده قابلیت حمل 8 کیلوگرم در مسیر افقی یا بالاکشیدن 3 کیلوگرم رو داره . با اینکه دو تا رو به کار بردم ولی عملا 6-7 کیلوگرم رو خیلی خیلی به زحمت جابجا میکنه
1-آیا به کار بردن دو یا سه تا از این موتورگیربکس واقعا توان کششی 2-3 برابر افزایش میده یا موثر هست ، ولی نه به حد چند برابر شدن؟
2-در ابتدا موتورگیربکس رو مستقیم به چرخها متصل کردم ولی حتی 2 کیلوگرم وزن خود ماشین رو هم به زور جابجا میکرد که نهایتا به این صورت قدرت رو منتقل کردم که وضعیت بهتر شد . البته سایز دو چرخ دنده یکسان هست و هیچ افزایش قدرتی صورت نمیگیره و هر چی هست توان خود موتوره (موتور 12 ولت و 80 دور بر دقیقه) . چرا این نحوه انتقال بازده هی بیشتری داره . لااقل اون طور که بنده تجربه کردم؟
3- توان این موتورها رو چطور میشه قبل از خرید متوجه شد؟ چون اکثر اینها چینی هستند و مشخصه ای ندارند و باید بنا رو بر حرف فروشنده گذاشت.
4- ضریب چرخ دنده حلزونی چطور محاسبه میشه؟ جایی خوندم که این سیستم به تعداد دنده های ، چرخ دنده ساده باعث کاهش سرعت و افزایش قدرت میشه؟!مثلا در نمونه زیر تعداد دنده ها 30 عدد است یعنی کاهش سرعت و افزایش قدرت =30؟ شکل و تعداد دنده های ، چرخ دنده حلزونی تاثیری نداره؟
5-ایا شکل انتقال قدرت به چرخها در بازدهی تاثیری داره ؟ مثلا انتقال قدرت به صورت موازی ( مشابه عکس اول ) یا به صورت تصویر دوم؟
از راهنمایی و کمک دوستان بی نهایت سپاسگزارم
موفق باشید
دیدگاه