ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 3 123 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 21
  1. #1
    2009/01/21
    1,059
    4

    انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

    سلام
    یه سوالی درباره امپر ماشین مثلا پیکان داشتم

    فرض کنید ماشین روشنه می خوایم با یه رله برق ماشینو قطع کنیم تا ماشین خاموش بشه امپری که رله هنگام قطع کردن باید تحمل کنه چقدره ؟؟
    در ضمن حدالمقدور می خوام رله 5 ولت باشه

    و رله رو باید کجا قرارش داد ؟ منظورم اینکه مثلا با کلید استارت ماشین سری باید بشه ؟

    دوستان هر کسی هر چی میدونه دریغ نکنه

    یا علی

    ذكات علم ياد دادنه ....
  2. #2
    2006/10/07
    تهران
    888
    17

    پاسخ : انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

    برق از سر شمعها به متور میرسه تو اون قسمت هم ولتاژ بالاست ولی آمپر پایین تره ، شایدم بهتر باشه باطری رو قطع کنی.
    :redface: :redface:
    A-Hosseini
  3. #3
    2009/01/21
    1,059
    4

    پاسخ : انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

    یعنی به نظر شما اگه با استارت ماشین سری کنم نمیشه ؟

    برق از سر شمعها به متور میرسه تو اون قسمت هم ولتاژ بالاست ولی آمپر پایین تره
    اخه اگه امپر پایین باشه که سر شمع موتور دیگه جرقه نمیزنه این ولتاز که میفرمائید بالاست تقریبا چقدره؟

    با این تفاصیر یه جایی که راحت بشه سیمشو کشید و بزنم به رله کجاست :cry:

    ذكات علم ياد دادنه ....
  4. #4
    2007/02/18
    مشهد
    2,401
    147

    پاسخ : انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

    به نظر من برق سرکویل هم خوبه البته نه قسمت فشار قوی بلکه قسمت فشار ضعیف آمپرش هم اونقدر بالا نیست
    شاید 3-4 آمپر
    این جوری ماشین استارت می خوره ولی اصلا روشن نمیشه
    جریان استارت ماشین حدود 60-70 آمپره (به کابلی که از باتری به استارت رفته دقت کن )

    هر زمان تونستید مطلبی رو به مادربزرگتون بفهمونید یعنی اینکه اون مطلب رو درست فهمیدید البرت انیشتن

    اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن
  5. #5
    2009/01/21
    1,059
    4

    پاسخ : انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

    به نظر من برق سرکویل هم خوبه البته نه قسمت فشار قوی بلکه قسمت فشار ضعیف آمپرش هم اونقدر بالا نیست
    منظورتون اینکه برقی که از باطری به کویل میره رو قطع کنم؟ در واقع برق باطری رو قطع کنم؟

    یه سوال دیگه وقتی ماشینو خاموش میکنیم در واقع کلید استارت رو که میچرخونیم برق سر کویل رو قطع میکنیم؟ (طرف فشار ضعیف) یا نه؟ اخه از کلید استارت که جریان زیاد نمیتونه بگذره...

    به نظر خودم اگه من رله رو ی کنم بد نباشه ؟ به خاطر سیم کشی راحتش و در دسترس بودن..

    اخرش باید برم دلو روده سیم کشی ماشینو بریزم بیرون ببینم کی به کیه :rolleyes:
    ذكات علم ياد دادنه ....
  6. #6
    2005/12/12
    T A B R I Z
    212
    1

    پاسخ : انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

    بهترين كار قرار دادن رله بين برق سويچ و باطري است چون سويچ فقط آفتامات ( رله ) استارتو راه ميندازه و جريان كمي دارد
    [move]

    [size=23pt]
    URMO LAKE IS [s]THIRSTY[/s] DEAD
    [/size]
    [/move]
  7. #7
    2007/05/02
    1,757
    93

    پاسخ : انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط Saeed Bagherani
    به نظر من برق سرکویل هم خوبه البته نه قسمت فشار قوی بلکه قسمت فشار ضعیف آمپرش هم اونقدر بالا نیست
    شاید 3-4 آمپر
    این جوری ماشین استارت می خوره ولی اصلا روشن نمیشه
    این کار شدنیه فقط اگه خواستین مدارتون رو حذف کنین باید با یه پل سیمی یا کلید مسیر جریان رو برقرار کنین
    یه روش دیگه اتصال منفی کویل به زمینه با این کار پلاتین از مدار خارج میشه لازم هم نیست دائم برقرار باشه یک لحظه هم این کار رو بکنین موتور خاموش میشه (البته با استارت مجدد روشن میشه و طرف رو سره کار میذاره )

    تو ماشینهای انژکتوری سیخونک دادن کوئل ممکنه به قیمت خرابی ecu تموم شه چون معمولا بوسیله ecu فرمان میگیره . روش راحتتر سری کردن کنتاکت یه رله با سویچ اینرسی هست که با اون کار پمپ سوخت از کار می افته

    اگه هم موتور سویچ اینرسی نداره کنتاکت رله رو با فیوز انجین که معمولا 5 آمپر هست سری کنین .
    شاید هم یه عده از دوستان بگن که میشه سر راه سویچ یه رله می ذاریم البته این کار هم شدنیه ولی یه رله جریان بالا میخواد .
    البته مطمئنا سوراخ سنبه های دیگه ای هم هست که من از اون اطلاع ندارم .
  8. #8
    2009/01/21
    1,059
    4

    پاسخ : انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

    بهترين كار قرار دادن رله بين برق سويچ و باطري است چون سويچ فقط آفتامات ( رله ) استارتو راه ميندازه و جريان كمي دارد
    پس با این حساب وقتی طرف استارت میزنه دیگه افتامات کار نمیکنه درسته؟ خوب حالا فرض کن ماشین روشنه حالا با قطع کردن برق سوئیچ بازم ماشین خاموش میشه؟

    یه سوال هنوز تو ذهن منه وقتی ماشین روشنه و ما سوئیچ استارت رو میچرخونیم (البته برعکس برای خاموش کردن ماشین) چه اتفاقی میوفته ؟ یعنی برق کجا قطع میشه که ماشین خاموش میشه؟ چقر امپر از سوئیچ رد میشه؟

    اگه هم موتور سویچ اینرسی نداره کنتاکت رله رو با فیوز انجین که معمولا 5 آمپر هست سری کنین .
    ببخشیدا یکم اطلاعات ماشینیم کمه :redface: این فیوز انجین کجاست ؟ و سر راه کدام قسمت برق ماشینه؟

    شاید هم یه عده از دوستان بگن که میشه سر راه سویچ یه رله می ذاریم البته این کار هم شدنیه ولی یه رله جریان بالا میخواد .
    معمولا چند امپر ازش میگذره؟منظورم سر راه سوئیچه ؟

    در ضمن من میخوام از NC رله استفاده کنم ایا تو جریانی که می خوام قطع کنم تاثیر داره ؟
    یعنی ایا نصبت به NO میتونه جریان بیشتری رو قطع کنه بدون اینکه خال بزنه؟
    ذكات علم ياد دادنه ....
  9. #9
    2007/05/02
    1,757
    93

    پاسخ : انتخاب رله مناسب براي ماشين؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط majid.4206
    بهترين كار قرار دادن رله بين برق سويچ و باطري است چون سويچ فقط آفتامات ( رله ) استارتو راه ميندازه و جريان كمي دارد
    پس با اين حساب وقتي طرف استارت ميزنه ديگه افتامات کار نميکنه درسته؟ خوب حالا فرض کن ماشين روشنه حالا با قطع کردن برق سوئيچ بازم ماشين خاموش ميشه؟

    يه سوال هنوز تو ذهن منه وقتي ماشين روشنه و ما سوئيچ استارت رو ميچرخونيم (البته برعکس براي خاموش کردن ماشين) چه اتفاقي ميوفته ؟ يعني برق کجا قطع ميشه که ماشين خاموش ميشه؟ چقر امپر از سوئيچ رد ميشه؟

    اگه هم موتور سويچ اينرسي نداره کنتاکت رله رو با فيوز انجين که معمولا 5 آمپر هست سري کنين .
    ببخشيدا يکم اطلاعات ماشينيم کمه :redface: اين فيوز انجين کجاست ؟ و سر راه کدام قسمت برق ماشينه؟

    شايد هم يه عده از دوستان بگن که ميشه سر راه سويچ يه رله مي ذاريم البته اين کار هم شدنيه ولي يه رله جريان بالا ميخواد .
    معمولا چند امپر ازش ميگذره؟منظورم سر راه سوئيچه ؟

    در ضمن من ميخوام از NC رله استفاده کنم ايا تو جرياني که مي خوام قطع کنم تاثير داره ؟
    يعني ايا نصبت به NO ميتونه جريان بيشتري رو قطع کنه بدون اينکه خال بزنه؟
    فکر کنم از اول بگم بهتره
    سويچ ماشين معمولا چهار حالت داره
    OFF ماشين خاموشه و برق بغير از بوق و جفت راهنما و سيم +12 راديو و ساعت ( براي حفظ حافظه ) و چند چيز ديگه که بدون نياز به سويچ کار ميکنن نميرسه
    ACC : + به سيم ACC وصله در اين حالت برق فقط به نمايشگر ساعت و راديو و ترمينال فندکي ماشين ميرسه
    ON: + به سيم acc و سيم موتور و ... وصله در اين حالت برق به تمامي قسمتهاي ماشين ميرسه ( شامل پمپ سوخت کوئل ECU سيم پيچ تحريک دينام و...)
    start : + به سيم acc و موتور و ... و سيم اتوماتيک استارت وصله در اين حالت برق به سيم پيچ اتوماتيک استارت وارد ميشه و اتوماتيک استار علاوه بر وصل کردن جريان موتور استارت ( مثل يک رله جريان بالا) باعث جلوبردن دنده استارت و درگير کردن اون با دنده فلايويل ميشه با رها کردن سويچ سويچ به حالت on برميگرده.
    شما ميتونين سر راه سيم + که به سويچ مياد و يا سر سيم موتور و ... يه کنتاکت رله قرار بدين ولي بسته به نوع ماشين جريان اون فرق ميکنه تا جايي که من ميدونم تو پيکان (غير انژکتوري )کل جريان عبوري شامل جريان سيم پيچ اتوماتيک استارت جريان کوئل جريان سيم پيچ تحريک دينام و بقيه جريانات مستقيما از سويچ عبور ميکنه ( به قطر سيمها دقت کنين ) و در بدترين حالت به بيش از 10 آمپر ميرسه ( جريان کوئل 4 آمپر لامپ تر مز بيش از سه آمپر راهنما بيش از سه آمپر قطع و وصل بقيه رو هم حساب کنين از 10 بالا ميزنه )
    البته ممکنه تو ماشين يه رله يا بقول باتري سازا آفتامات وجود داشته باشه که سويچ باعث جذب شدن کنتاکت اون و وصل برق به قسمتهاي لازم ماشين بشه خب در اين حالت سويچ جريان کمي ازش عبور ميکنه

    در مورد فيوز engine يه فيوز 5 آمپري به همين برچسب داخل جعبه فيوز بعضي ماشينها از جمله پرايد هست تو پيکان نميدونم

    کنتاکت NC رله جريان کمتري نسبت به |NO تحمل ميکنه


  10. #10
    2009/01/21
    1,059
    4

    پاسخ : انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

    اقا محسن راضی نبودم اینقدر وقت بزارین :applause:

    انشا ا... خدا خیرتون بده

    پس با این تفاصیر رله رو میزارمش سر راه + سوئیچ :agree:
    ذكات علم ياد دادنه ....
صفحه 1 از 3 123 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 21

موضوعات مشابه

  1. انتخاب مقاومت مناسب برای op amp
    توسط koroush.badi در انجمن مدارهای آنالوگ و مدارهای مجتمع
    پاسخ: 10
    آخرين نوشته: 2014/10/25, 12:39
  2. درخواست تغذیه برای آمپلی ماشین با جریان مناسب
    توسط amir13049 در انجمن منابع تغذيه
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2014/02/26, 12:50
  3. پاسخ: 37
    آخرين نوشته: 2013/08/14, 13:38
  4. مهم مهم راهنمایی برای انتخاب مدل مناسب
    توسط tavajo9 در انجمن هوش مصنوعی و شبکه های عصبی
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2011/12/29, 20:31
  5. انتخاب DSP مناسب برای پردازش صوت!
    توسط smh_12dt در انجمن پردازش سیگنال
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 2008/10/31, 11:06

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •