ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






جهت تبلیغ در وب سایت ECA کلیک کنید.

کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 11 12345678910 ... آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 105
  1. #1
    2010/04/03
    ته
    30
    3

    قدم به قدم تا ساخت یک کویل تسلا

    سلام . توی این فروم این اولین تاپیک منه که امیدوارم با فایده باشه .
    همینطور که از اسم معلومه میخوام به شما آموزش ساخت کویل تسلا بدم .
    بزارید بگم کویل تسلا چیه :
    کویل تسلا یه مبدل همنواییه(resonant transformer) که باعث ایجاد ولتاژ بالا جریان پایین و فرکانس بالا میشه. که بهش ترانس هوا مرکز( من درآوردی)(Air cored transformer) هم میگن.
    تسلا کیه؟
    نیکولا تسلا(10جولای ، 1856- 7 ژانویه ، 1943) یک فیزیکدان ، مخترع و مهندس برق صربی- آمریکایی بود. مشهورترین کوشش تسلا ارائه تئوری الکتریسیته جریان متناوب چند فاز بود که او در ساخت اولین موتور القایی در سال 1882م بکار برد و نیز توسعه طراحی تعداد زیادی از دیگر ماشینهای الکتریکی و فنآوریهای مرتبط. تئوری او و بسیاری از اختراعات ثبت شده او زیر بنای سیستم توان الکتریکی پیشرفته کنونی را پایه گذاری کردند. تسلا همچنین برای اختراع سیم پیچ تسلا و توربین بدون تیغه (که بر اساس اصول روان روی مایعات و اثر لایه مرزی کار میآ*کند) مورد توجه قرار گرفته است.

    سالهای اولیه
    تسلا در دهم ژولای 1856 در سمیلجان در نزدیکی گوسپیک ، لیکا به دنیا آمد. پدرش ، پدر روحانی میلوتین تسلا ، در مرکز صرب ارتودکس کارلوچی یک کشیش بود. مادرش ، دوکا ماندیک تجهیزات صنایع خانگی درست میآ*کرد. تسلا یکی از پنج فرزند این خانواده بود. او یک برادر و سه خواهر داشت. تسلا در کارلواک به مدرسه رفت و سپس مهندسی برق را در پلیتکنیک آستریا در گراز ، اطریش در سال 1875م به پایان رساند. در این هنگام او به مطالعه کاربردهای جریان متناوب پرداخت.
    در سال 1881م او به بوداپست رفت تا برای شرکت تلگراف کمپانی آمریکایی تلفن کار کند. هنگام گشایش مرکز تلفن در بوداپست ، سال 1881 ، تسلا سرتکنسین شرکت بود و بعدها مهندس دولت یوگوسلاو و مهندس اولین سیستم تلفن کشور شد. او یک تکرار کننده تلفن (یا تقویت کننده) را نیز ساخت. برای مدت کوتاهی او در ماریبور اقامت کرد. او در اولین شغلش به عنوان کمک مهندس استخدام شد. در این زمان تسلا از یک آشفتگی روانی رنج میآ*برد.

    در سال 1882م او به پاریس رفت تا در آنجا به عنوان یک مهندس برای شرکت آمریکای شمالی ادیسون بر روی بهبود طراحی تجهیزات الکتریکی کار کند. در همین سال او به فکر موتور القایی افتاد و شروع به ساخت دستگاههای مختلفی کرد که از میدانهای مغناطیسی دوار استفاده میآ*کردند (که او برای آن در سال 1888م حق ثبت اختراع گرفت). با شنیدن خبر بیماری مادرش ، تسلا به سرعت سراغ مادرش رفت و تنها چند ساعت قبل از مرگ مادرش در سال 1882م پیش او رسید. پس از مرگ مادرش تسلا بیمار شد. او مدت دو الی سه هفته در تومینگاژ صرف بهبود خود کرد. در سال 1896م ، تسلا (بنابر مصاحبهآ*ای که در سال 1916م انجام داد)، نوعی بلندگو ساخت. صداهای بلندگو دارای کیفیت صدای تلفنهای آن زمان بود. این اختراع هیچگاه نه ثبت شد و نه بطور عمومی منتشر شد (تا سالها بعد توسط خود تسلا)

    سالهای میانی
    در سال 1884م با رها کردن زادگاهش ، تسلا به ایالات متحده آمریکا رفت تا شغلی را در شرکت ادیسون در شهر نیویورک بپذیرد. او با 4 سنت) ، یک کتاب شعر و یک توصیه نامه (از طرف چارلز بتچلور ، مدیر او در کار سابقش) به آمریکا رسید.
    استخدام اولیه
    تسلا برای توماس ادیسون کار کرد و او برای ارتقای دیناموهاDC ادیسون مبلغ 50000 دلار به تسلا پیشنهاد داد. تسلا حدود یک سال برای طراحی جدید آنها کار کرد و وقتی که راجع به پنجاه هزار دلار از ادیسون سوال کرد، او پاسخ داد، تسلا ، تو شوخی ما آمریکاییها را نمیآ*فهمی. تسلا استعفا داد. در سال 1886م تسلا شرکت خودش را تأسیس کرد، روشنایی الکتریکی و تولید صنعتی تسلا. سرمایه گذاران مالی اولیه با تسلا بر سر طرح وی برای یک موتور جریان متناوب مخالفت کردند و در نهایت او را از مسئولیتهایش در شرکت عزل کردند.
    تسلا از سال 1886 الی1887 در نیویورک برای تأمین مالی خودش و جمع آوری سرمایه برای پروژه بعدیآ*اش به عنوان یک کارگر ساده کار کرد. در سال 1887 او موتور القایی ابتدایی جریان متناوب بدون جاروبک را ساخت که آن را در سال 1888 به موسسه مهندسین برق آمریکایی (که اکنون IEEE نامیده میآ*شود) ، ارائه داد. در همان سال او اصول سیم پیچی تسلا را توسعه داد و شروع بکار با وستینگهاوس ، آزمایشگاه پیتسبرگ وستینگهاوس کرد. وستینگهاوس به ایدهآ*های او راجع به سیستمهای چند فاز که انتقال جریان الکتریکی AC را در طول فواصل بلند ممکن میآ*سازد، توجه کرد.

    اشعهآ*های X و دوستیها
    در آوریل 1887 تسلا شروع به تحقیق راجع به آنچه بعدها به عنوان اشعه X شناخته شد، کرد اما توسط دستگاههای خودش کرد که از تیوبهای اشعه Xبدون الکترود هدف گیری متفاوت بود، مانند تیوبهای انحنا واژه جدید این فرآیند برمسترالانگ است. در سال1891 او یک شهروند آمریکایی به تابعیت در آمده شد و آزمایشگاه خیابان هاستون خودش را تأسیس کرد. او تیوبهای خلا را بصورت بدون سیم در آن روشن کرد و نشان داد که قابلیت انتقال توان بیآ*سیم وجود دارد. در این هنگام ، تسلا دوستی نزدیک و همیشگی را با مارک توین آغاز کرد.
    آنها زمان بسیاری از اوقاتشان را باهم در آزمایشگاه تسلا و دیگر جاها صرف کردند. دوستان نزدیک تسلا هنرمندان بودند. او همچنین با آر. ا. جانسون دوست بود که بسیاری از شعرهای صربی زمان را اقتباس کرده بود (که تسلا آنها را ترجمه کرد). وقتی که او 36 ساله بود، اولین حقوق ثبت اختراع او که راجع به سیستم قدرت چندآ*فاز بود پذیرفته شد. او تحقیقاتش را راجع به سیستم و اصول میدان مغناطیسی دوار ادامه داد. پیش از سال 1892م تسلا از آنچه که بعدها ویلهلم رونتگن به عنوان اثر اشعه X شناسایی کرد، گاه شد.

    او آزمایشات متعددی انجام داد (شامل عکس گرفتن از استخوانهای دست خودش ، بعدها او این تصاویر را برای رونتگن فرستاد) اما او یافتهآ*هایش را در معرض اطلاع عموم قرار نداد، اکثر تحقیقات او در آتش سوزی آزمایشگاه خیابان هاستون در سال 1895 از بین رفت. تسلا اولین کسی بود که خطرات کار با اشعه X را گزارش داد اما با دلایل غلط: "راجع به اثرات مضر بر روی پوست ... من فهمیدم که آنها به غلط تفسیر شدهآ*اند، این مسایل به علت اشعهآ*های رونتگن نیست، بلکه به علت ازن تولید شده در تماس با پوست است. اسید نیتروژن هم ممکن است علت این امر باشد، اما به میزان بسیار کم."

    بیآ*سیم و AIEE
    تسلا به عنوان جانشین رئیس موسسه مهندسین برق آمریکا (که الان بخشی از IEEE است) از سال 1892 تا 1894 فعالیت کرد. از سال 1893 تا 1895 او بر روی جریانهای متناوب فرکانس بالا تحقیق کرد. او ولتاژ متناوبی به اندازه یک میلیون ولت ایجاد کرد که از یک سیم پیچی تسلای مخروطی استفاده میآ*کرد و اثر پوستی را در اجسام هادی مورد تحقیق قرار داد. همچنین او مدارات تنظیم شده را طراحی کرد و یک ماشین برای القای خواب ، لامپهای خلا گازی بدون سیم و انرژی الکتروآ*مغناطیسی انتقال یافته بدون سیم را ابداع کرد، که با این کار ، عملا اولین فرستنده رادیویی را ساخت.
    در سنت لوییس ، میسوری در سال 1893 ، تسلا نمایشی راجع به ارتباطات رادیویی انجام داد (او عبور انرژی رادیویی را در فضا از یک طرف صحنه به طرف دیگر نشان داد). او اصول این آزمایش را بطور دقیق برای موسسه فرانکلین در فیلادلفیا ، پنسیلوانیا و انجمن روشنایی الکتریکی ملی توضیح داد. هنریش هرتز چنین نمایشهایی را بطور مکرر پنج سال پیش انجام داده بود. نمایشهای هنریش عمومی نبودند (او این کار را در دوران درس فیزیکش ارائه داده بود) اما اگر بخواهیم به دقت صحبت کنیم کارهای تسلا هم عمومی نبودند (موسسه فرانکلین تا سال 1934 برای عموم مردم باز نشد(.

    جنگ جریانها
    در عصر جنگ جریانها در اواخر دهه 1880م ، به علت تبلیغ ادیسون بر استفاده از جریان مستقیم در توزیع توان الکتریکی در مقابل جریان متناوب که توسط تسلا حمایت میآ*شد، نیکولا تسلا و توماس ادیسون تبدیل به دو رقیب و دشمن شدند. برای اطلاعات دقیقتر جنگ جریانها را مشاهده کنید. وقتی که تسلا 41 ساله بود، اولین حق اختراع رادیوی پایه را به ثبت رساند (به شماره US645576) یک سال بعد ، او طرز کار یک قایق کنترل از راه دور را به ارتش ایالات متحده نشان داد و معتقد بود که ارتش به چیزهایی نظیر اژدرهایی با هدایت رادیویی نیاز خواهد داشت.
    این دستگاهها دارای یک کوهیرر ابداعی و یک سری از گیتهای منطقی بودند. کنترل از راه دور رادیویی تا دهه 1960 یا همان عصر فضا تازگی خودش را حفظ کرد. در همان سال ، تسلا یک شمع الکتریکی برای موتورهای گازوئیلی اختراع کرد که طرز کارش تقریبا مشابه فرآیند بکار رفته توسط موتور احتراق داخلی پیشرفته بود.

    ورود به کلورادو اسپرینگس
    در سال 1899 تسلا تصمیم گرفت که به کلورادو اسپرینگس رفته و با داشتن مکانی برای آزمایشات فشار قوی و فرکانس بالا ، تحقیقاتش را آغاز کند. او این مکان را اولا بخاطر طوفانهای همیشگیآ*اش ، ارتفاع بالا (که در آن هوا به علت فشار پایین ، توانایی شکست دی الکتریک کمتری داشته و راحتتر منجر به یونیزاسیون میآ*شود) و خشکی هوا (که نشتی بار الکتریکی را از طریق عایقها کمینه میآ*کند) ، انتخاب کرد. و ثانیا هزینهآ*ها رایگان بودند و توان الکتریکی از شرکت برق E1 پاسو فراهم میآ*شد.
    امروزه ، جدولهای شدت مغناطیسی نیز نشان میآ*دهند که زمین اطراف آزمایشگاههای او میدان مغناطیسی چگالتری را نسبت به محیط اطراف دارد. تسلا در تاریخ 17 می 1899 به کلورادو اسپرینگس رسید. پیش از رسیدن به خبرنگاران گفت که او در حال انجام آزمایشاتی برای ارسال سیگنالها از قله پیکس به پاریس بوده است. ت

    ساخت و ساز آزمایشگاه
    کمی بعد از رسیدن به کلورادو اسپرینگس ‏‏، تسلا و یک پیمان کار محلی و تعدادی از دستیارانش شروع به ساخت یک آزمایشگاه کردند. آزمایشگاه در نوب هیل واقع در شرق مدرسه نابینایان و ناشنوایان کلورادو و یک مایلی (1.6 کیلومتر) شرق مرکز شهر ، تأسیس شده بود. اهداف این آزمایشگاه در ابتدا آزمایش با الکتریسیته فرکانس بالا و دیگر پدیدهآ*ها و دوما تحقیق بر روی انتقال بیسیم توان الکتریکی بود.
    تسلا برای آزمایشگاه ، یک ساختمان پنجاه در شصت فوت (15 در 18 متر) با یک سقف هشتاد فوتی (24متر) در نظر گرفت. یک آنتن هادی یک صد و چهل و دو فوتی (43 متر) با یک توپ چوبی پوشیده شده با فویل روی ، به ضخامت سی اینچ (760 میلیمتر) ، بر روی پشت بام برافراشته شده بود. پشت بام برای جلوگیری از آتش سوزی ناشی از جرقهآ*ها و دیگر اثرات خطرناک آزمایشات ، صاف شده بود. آزمایشگاه تجهیزات و دستگاههای حساسی داشت.

    فرستنده تقویت کننده
    این آزمایشگاه دارای بزرگترین سیم پیچی تسلا بود که تا بحال ساخته شده است که قطرش پنجاه و دو فوت (16 متر) بود و به عنوان فرستنده بزرگ کننده (MT) شناخته میآ*شد. این دستگاه بر خلاف سیم پیچهای تسلای کلاسیک ، یک سیستم تقویت کننده سه سیم پیچه بود که نیازمند تحلیلهای مختلفی ، متفاوت از تحلیل بر اساس سیم پیچهای رزونانسی کوپل شده ثابت متمرکز بود. این دستگاه در یک فرکانس طبیعی یک چهارم طول موج نوسان میآ*کرد و میآ*توانست در یک حالت موج پیوسته و در یک حالت نوسانی موج ناقص میرا شده نیز کار کند. مطابق محاسبات ، تسلا از این دستگاه برای ارسال دهها هزار وات توان بصورت بیسیم استفاده کرده است. این دستگاه میآ*توانسته میلیونها ولت الکتریسیته را تولید کرده و صاعقهآ*هایی بلندتر از یک صد فوت (30 متر) را بوجود بیاورد.
    تسلا اولین کسی بود که اثرات الکتریکی در حد صاعقه را بوجود آورد. دستگاه MT رعدهایی را بوجود آورد که از فواصلی به اندازه کریپل کریک شنیده میآ*شدند. مردم نزدیک آزمایشگاه جرقهآ*هایی را مشاهده میآ*کردند که از زمین و از طریق کفشهایشان ، به پاهایشان ساطع می شد. برخی جرقه های الکتریکی را از شیر آتشنشانی مشاهده میآ*کردند (تسلا برای مدتی زمین کردن را توسط لوله کشی شهر زمین انجام میآ*داد). محیط اطراف آزمایشگاه با یک کرونای آبی، درخشان شده بود .
    یکی از آزمایشات تسلا با MT، ژنراتور شرکت برق کلورادو اسپرینگس را به دلیل باز خورد ژنراتورهای شهر ، از بین برد و شهر را دچار خاموشی کرد. شرکت از دسترسی تسلا به تغذیه ژنراتورهای پشتیبان در صورت عدم تعمیر ژنراتور اولیه با هزینه خود تسلا ، جلوگیری به عمل آورد. طی چند روز ، این ژنراتور دوباره به راه افتاد.

    مدارات تنظیم شده
    به علاوه تسلا ترانسفورماتورهای رزونانسی بسیار کوچکی ساخت و ایده مدارات الکتریکی تنظیم شده را کشف کرد. او همچنین تعدادی کوهیرر را برای جداسازی و دریافت امواج الکترومغناطیس ساخت و کوهیرر دوار را طراحی کرد و از آن برای شناسایی انواع خاص پدیدهآ*های الکترو مغناطیسی که مشاهده کرده بود، استفاده کرد. این دستگاهها دارای مکانیسمی متشکل از چرخهآ*ای دنده دار بودند که توسط یک مکانیسم رانشی فنری حلقوی که استوانهآ*های شیشهآ*ای کوچکی را میآ*چرخاند، گردانده میآ*شدند. این آزمایشات آخرین مرحله سالهای کار بر روی مدارات تنظیم شده هم زمان شده بود.

    تسلا در تاریخ 3 ژولای ، 1899 در دفترچهآ*اش نوشت که «یک ترانسفورماتور رزونانسی جداگانه که در فرکانسی مشابه فرکانس یک ترانسفورماتور بزرگتر و تنظیم شده با ولتاژ بالاتر ، انرژی را از سیم پیچی بزرگتر که به عنوان یک فرستنده انرژی بیسیم عمل میآ*کند، دریافت و ارسال می کند.» از این مطلب برای تصویب حق انحصاری اختراع تسلا برای رادیو در طی آخرین مباحث مطرح شده دادگاه استفاده شده است. این سیم پیچهای رزونانس فرکانس بالای هسته هوایی ، شکل ابتدایی سیستمهای رادیویی تا رادار و تصویر نگاری رزونانسی مغناطیسی پزشکی بودند.
    انتشار و رزونانس
    در تاریخ 3 ژولای ، 1899 تسلا امواج ساکن زمینی را در داخل زمین کشف کرد. او نشان داد که زمین مانند یک هادی نرم و صیقل خورده رفتار میآ*کند و دارای ارتعاشات الکتریکی است. او امواجی را مورد آزمایش قرار داد که ویژگیشان یک کمبود ارتعاش در نقاطی بود که بین آن نقاط نواحی ارتعاش حداکثر ، بصورت دورهایی رخ میآ*دهد. این امواج ایستا توسط محدود کردن امواج در مرزهای هادی ساخته شده ، ایجاد میآ*شدهآ*اند. تسلا نشان داد که زمین میآ*تواند به فرکانسهای از پیش تعریف شده ارتعاشات الکتریکی پاسخ دهد. در این هنگام ، تسلا فهمید که دریافت و ارسال توان در اطراف جهان ممکن است.

    تسلا آزمایشاتی را به منظور فهمیدن نحوه انتشار الکترومغناطیسی و رزونانس زمین انجام داد. از روی اسنادی که به دقت موجود هستند (از عکسهای مختلف گرفته تا تاریخ آزمایشات) معلوم است که او صدها لامپ را از فاصله 25 مایلی (40 کیلومتر) بصورت بیآ*سیم روشن کرده است. او چندین کیلومتر سیگنالهایی را ارسال کرد و لامپهای نئون را که از طریق زمین هدایت میآ*شدند روشن کرد.

    او در رابطه با روشهای بهینه سازی یون کره برای ارسال انرژی بدون سیم در طول فواصل بلند ، تحقیق کرد. او در تحقیقاتش فرکانسهای بسیار پایینی از طریق زمین و بخشهایی از یون کره که لایه طرف سنگین کنلی خوانده میآ*شد، ارسال کرد. تسلا محاسبات ریاضیاش را بر پایه آزمایشاتش انجام داد و کشف کرد که فرکانس رزونانس این بخش تقریبا هشت هرتز است. در دهه 1950 محققین تأیید کردند که فرکانس رزونانس در این محدوده بود.

    امواج کیهانی
    در آزمایشگاه کلورادو اسپرینگس تسلا، سیگنالهای رادیویی فرا زمینی را ضبط کرد و یافتهآ*هایش را در برخی از ژورنالهای آن زمان منتشر کرد. اطلاعات و اخبار او توسط کمیته علمی که سخنان او را نپذیرفته بودند رد شد. او متوجه شد که اندازه گیریهای گیرنده او از سیگنالهای مکرر با سیگنالهایی که او از طوفانها و نویز زمین دریافت کرده بود، اساسا متفاوت بودند. خصوصا این که او بعدا به یاد آورد که سیگنالها بصورت گروههایی از کلیکهای 1تایی ، 2 تایی ،3تایی و 4 تایی باهم ظاهر شدند.
    ترک کلورادو
    تسلا در 7 ژانویه سال 1900 ، کلورادو اسپرینگس را ترک کرد. . تجربیات کلورادو ، تسلا را آماده پروژه بعدیآ*اشآ*کرد، یعنی ساخت یک وسیله انتقال بیآ*سیم توان ، که به عنوان واردنکلیف شناخته شد.

    واردنکلیف
    در سال 1900 تسلا شروع به طراحی برج واردنکلیف کرد. در ژوئن 1902 ، کارهای آزمایشگاه تسلا از خیابان هاستون به واردنکلیف منتقل شد. در میان حقوق ثبت اختراع تسلابیش از 700 مورد اختراع تسلا ، امروزه بحث انگیزترین آنها برج واردنکلیف او است. بنا بود که این برج آغاز یک سیستم جهانی برای ارتباطات بیسیم باشد و نیز قصد داشت که نمایشی از توزیع برج واردنکلیف جایی که او به بررسی اشعه ی مرگ پرداخت (جلوتر توضیح داده خواهد شد)توان الکتریکی بیآ*سیم را ارائه دهد. در نهایت این برج در جریان جنگ برای دور انداختن اوراق شد. روزنامهآ*های آن دوران به واردنکلیف برچسب "کار احمقانه یک میلیون دلاری تسلا" را نسبت دادند.

    سالهای بعد
    قبل از جنگ جهانی اول ، تسلا به دنبال سرمایه گذارانی برای سرمایه گذاری روی تحقیقاتش بود. هنگامی که جنگ شروع شد، تسلا هزینهای را که از حقوق ثبت اختراع اروپایی دریافت میآ*کرد از دست داد. همچنین برج واردنکلیف بخاطر پایان جنگ دوم جهانی از بین رفته بود. تسلا مسائل مرتبط با اوضاع پس از جنگ جهانی اول (جنگی که از نظر تئوری پایان یافته بود) را پیش بینی کرده بود و آنرا در یک مقاله در تاریخ (20 دسامبر سال 1914) چاپ کرد. تسلا اعتقاد داشت که اتحاد کشورها درمانی برای زمان و مسائل نبود. در سال 1915 تسلا علیه مارکونی دعوای حقوقی اقامه کرد و بطور ناموفقانهای تلاش کرد که علیه ادعاهای مارکونی یک حکم دادگاهی بدست آورد. حوالی سال 1916 تسلا به ورشکستگی افتاد چرا که او به علت مالیاتهای پیشین بسیار بدهکار بود. او در فقر زندگی می کرد.
    در سالهای آتی علائم قطعی اختلال غیر ارادی وسواسی در او بوجود آمد. او نسبت به عدد سه وسواس نشان میآ*داد. او اغلب احساس میکرد که بایستی سه بار اطراف یک ساختمان قبل از وارد شدن به آن بگردد و میآ*خواست در هر وعده غذایی سه دستمال تا شده در زیر بشقابش قرار داده شود و ... . ماهیت OCD )ختلال غیر ارادی وسواسی) در آن دوران تا حد کمی درک شده بود و هیچ درمانی برای آن وجود نداشت، به همین خاطر این علائم در نظر برخی ، شواهد جنون نسبی او و ضربه احتمالی ناشی از دست دادن شهرتش ، شناخته شد. این بیماری ممکن است ناشی از تحقیقاتی باشد که تسلا بر روی سیستمهای چند فازه پیدرپی در طبیعت انجام داد.

    در سال 1917 در حوالی زمانی که برج واردنکلیف از بین رفته بود، تسلا بزرگترین جایزه مهندسی را از IEEE دریافت کرد، مدال ادیسون.

    رادار
    تسلا در گوست 1917 برای اولین بار اصول مربوط به فرکانس و سطح توان را برای اولین رادار ابتدایی که در سال 1934 ساخته شد، بنیان نهاد. در سال 1917 "آزمایشگر الکتریکی" ، او اصول رادار پیشرفته نظامی را به دقت بیان کرد. مطالعات وی در زمینهآ*های فشار قوی ، فرکانس- بالا و جریان متناوب منجر به این موفقیت شد. او ایده استفاده از موج رادیویی را برای شناسایی اشیاء در یک فاصله معین ، تشکیل داده بود. تسلا میآ*گوید: برای مثال با بکارگیری آنها (امواج الکترومغناطیسی ایستا) ما ممکن است که به دلخواه از یک ایستگاه فرستنده ، یک اثر الکتریکی را در هر منطقه از جهان بوجود بیاوریم (که بوسیله آن) میآ*توانیم موقعیت نسبی یا مسیر حرکت یک جسم متحرک را نظیر کشتی ، مسافتی که توسط آن طی شده یا سرعت آن جسم متحرک را تعیین کنیم.

    تسلا پیشنهاد کرد که از امواج الکترو مغناطیسی برای تعیین موقعیت نسبی، سرعت و مسیر یک جسم متحرک و دیگر ایدهآ*های پیشرفته رادار استفاده کنیم. گر چه که اولین بار رادار بطور موفقیت آمیزی در یافتن هواپیماها (پس از زیاد شدن اخیر تعداد آنها) و کشتیهای روی سطح در جریان جنگ جهانی دوم بکار گرفته شد، تسلا پیشنهاد کرده بود که این وسیله ممکن است در پیدا کردن زیر دریاییها نیز کمک کند (که البته رادار خیلی مناسب این کار نیست)
    امیل گیراردیاو که با اولین سیستم رادار فرانسوی کار میآ*کرد، بیان کرده است که او سیستمهای رادار را بر اساس اصول طراحی شده توسط تسلا ، میآ*ساخت. پیش از دهه بیست ، ظاهرا تسلا با دولت انگلستان به نخست وزیری چمبرلین در رابطه با یک سیستم اشعهآ*ای مذاکره میآ*کرده است. تسلا همچنین بیان داشته است که تلاشهایی برای ربودن "اشعه مرگ" (که ناکام ماند) انجام گرفته است. عمر دولت چمبرلین پیش از انجام هر گونه مذاکره نهاییآ* به پایان رسید. دولت جدید بالدوین کاربردی برای پیشنهاد تسلا ندید و مذاکرات پایان یافت.

    دهه 1930
    در هفتاد و پنجمین سالروز تولد تسلا در سال 1931 ، مجله تایم عکس او را روی جلدش انداخت. عنوان جلد ارتباط او را با تولید توان الکتریکی ذکر میآ*کرد. در سال 1935م ، بسیاری از حقوق انحصاری ثبت اختراع مارکونی که مرتبط با رادیو بودند، توسط دادگاه درخواست ایالات متحده بیآ*اعتبار اعلام شدند. دادگاه نتیجه گرفت که کار پیشین تسلا )خصوصا US645576 و (US649621 از کارهای بعدی مارکونی پیشی گرفته است. تسلا آخرین حق انحصاری ثبت اختراعش را در تاریخ 3 ژانویه 1928 دریافت کرد که راجع به یک دستگاه برای حمل و نقل هوایی بود که اولین نمونه از هواپیماهای عمود پرواز (VTOL ) بود.
    وقتی او 81 ساله بود اعلام کرد که او در حال کار بر روی "تئوری دینامیک گرانش" بوده است اما این تئوری هرگز منتشر نشد.


    وداع با دنیا

    تسلا در نیویورک در اثر از کار افتادگی قلب در زمانی بین عصر 5 ژانویه و صبح 8 ژانویه سال 1943م در حالی که تنها بود، در گذشت. علی رغم فروش حق انحصار ثبت اختراع الکتریسیته متناوب ، او اساسا فقیر بود و با بدهیهای زیادی از دنیا رفت. در هنگام مرگش، تسلا در حال کار بر روی نوعی از سلاح "دور نیرو" یا "اشعه مرگ" بود که اسرار آن را در صبح ژانویه همان سال به وزارت جنگ ایالات متحده تحویل داده بود. به نظر میآ*رسد که اشعه مرگ پیشنهادی وی مرتبط با تحقیقاتش بر روی صاعقه کروی و پلاسما باشد. جسد او سه روز بعد از این واقعه پیدا شد و پس از این که FBI توسط وزارت جنگ مطلع شد، مقالات او خیلی محرمانه اعلام شدند. به سرعت پس از معلوم شدن مرگ تسلا ، اداره فدرال تحقیقات به دفتر اموال بیگانگان دستور داد که علی رغم این که تسلا آمریکایی بود اموال و مقالات او را در اختیار بگیرد.



    پست خیلی طولانی شد .
    بقیش تو پست های بعدی(اگه استقبال شد)
    Tesla we owe you
  2. #2
    2010/04/03
    ته
    30
    3

    پاسخ : قدم به قدم تا ساخت یک کویل تسلا

    خب من میخواستم اول بگم کویل تسلا چیه و تسلا کیه .
    چی میخوایم :
    سیم لاکی 0.25 بطول خیلی زیاد . (ترانس پیچی ها دارن)
    سیم مسی ضخیم (مثلا 3 ) :applause:(یکم سخته پیدا کردنش )
    لوله ی پولیکا یا هر چیز نارسانا ی استوانه ای دیگه . (لوله نارسانا باشه و سیاه هم نباشه)
    ترانس نئون (15 کیلو ولت پیشنهاد میشه) (لاله زار)
    خازن بسیار قوی. :surprised:( میگم چجوری بسازین)
    چند تا پیچ . :cry:
    سیم معمولی . :eek:
    مقداری چوب برای زمینه.

    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــ
    خیله خب . اول کار شروع کنید و سیم لاکیتون رو با نظم و ترتیب و حوصله حول لوله پولیکاتون بپیچونین . این قسمت مهمترین قسمت ، کسل کننده ترین قسمت و مهمترین قسمته . دقت کنین که بین سیمها فاصله نباشه ، رو هم نرفته باشن ، لاکشون از بین نره . در آخر هم لازم نیست تعداد دور هارو بشمرین بلکه طول کل رو بر ضخامت سیم تقسیم کنید . هرچه تعداد ادوار بیشتر باشه بهتره برای من 1736 دور بود.
    Tesla we owe you
  3. #3
    2008/08/13
    تهران
    320
    10

    پاسخ : قدم به قدم تا ساخت یک کویل تسلا

    اون هسته لوله پلیکا جنسش چیه؟
    در کل طول لوله هست؟
    چجوری به لوله وصله؟
  4. #4
    2010/04/03
    ته
    30
    3

    پاسخ : قدم به قدم تا ساخت یک کویل تسلا

    نقل قول نوشته اصلی توسط محمدباقر ذکري
    ادامه بحث حق مسلم ماست
    چشم.

    جواب آقای فاخری : هر چیز استوانه ای نارسانا میتونه هسته باشه.(اگر هم منظورتون شکله که چیز خاصی نیست )
    خیر شما باید محاسبه کنی که چقدر میخوای ازش بگیری و مثل ترانس ها اون نسبت معروف رو بکار میبری. اصولا طولش با تعداد دور رابطه ی مستقیم داره هر چی تعداد دور بیشتر باشه مسلما ولتاژ بالاتر میره . سعی کنید از بیش از 800 دور استفاده کنید.
    به لوله وصل نیست بلکه اونو دور لوله میپیچی .
    Tesla we owe you
  5. #5
    2005/12/12
    T A B R I Z
    212
    1

    پاسخ : قدم به قدم تا ساخت یک کویل تسلا

    ببخشيد واسه درايو اوليه كوئل از مدار ايگنشين ( فاصله هوائي+بانك خازن و مقاومت ) استفاده مي كنيد يا از درايو سوليد استيد؟؟؟؟( فكر كنم اولي باشه)
    فركانس رزونانس كوئل چقدره
    راستي من تو چند جا ديده بودم كه با ترانس ماكروفر هم اين كارو كرده اند
    [move]

    [size=23pt]
    URMO LAKE IS [s]THIRSTY[/s] DEAD
    [/size]
    [/move]
  6. #6
    2010/04/03
    ته
    30
    3

    پاسخ : قدم به قدم تا ساخت یک کویل تسلا

    والا من خیلی تخصصی نیستم ( الان دوم دبیرستانم :angry ولی به این نوع تسلا کویل میگن سولید استیت )solid state( .که نمیدونم فرق این سولید با ایگنشین چیه؟
    فرکانسش هم بستگی داره به سیم پیچ اولیه و ثانویه .(یه نرم افزار میدم بهتون که میتونه حساب کنه.)
    بله ترانس مایکروویو هم افزاینده ی قوییه ( ارزون ترین نوع همین ترانس نئونه که فرقش با ترانس های انتفال و ... یکی وزنشه و یکی آمپر)
    به چه دردی میخوره ؟ تسلا به کمک همین دستگاه ( البته فرض کنید مدلی رو که یه دانشمند ساخته) از 20 مایلی لامپ روشن میکرده. شما هم اگه یه لامپ مهتابی ببری نزدیکش چیزای جالبی میبینی.
    آقای فاخری شما اگه یه کویل تسلا ی تیون شده و دقیق بسازی یه متر که سهله 10 متر اسپارک میگیری.

    انشا ا... امروز مرحله ی بعدی رو میگم.
    Tesla we owe you
  7. #7
    2005/11/18
    خوزستان-
    308
    31

    پاسخ : قدم به قدم تا ساخت یک کویل تسلا

    نقل قول نوشته اصلی توسط fakheri
    آقا مهدی میشه دو سه خط راجع به جرقه از فاصله یک متری توضیح بدی - چجوری درستش کنیم؟
    سلام
    این کار رو به واسطه رسوندن ولتاژ تا بیش از 80 کیلو ولت انجام دادیم...
    به این صورت که اول با HV تلویزیون و یه نوسان ساز و مدار پرقدرت درایور جریان HV تونستیم ولتاژ رو تا بیش از 5 کیلوولت برسونیم بعد دادیم به یه طبقه افزایش ولتاژ بوسیله آرایش خازن و دیود و بعد از چند طبقه افزایش تونستیم توی یه محفظه شیشه ای (برای اطمینان) تا حدود 1 متر جرقه(spark) ایجاد کنیم...
    این کار مال 2 سال پیش بود الان از مقدار دقیق و جزیات ریز زیاد خاطرم نیست شرمنده...
    اگه سئوالی بود در خدمتم...
    یا علی

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

  8. #8
    2010/04/03
    ته
    30
    3

    پاسخ : قدم به قدم تا ساخت یک کویل تسلا

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    نرم افزار تسلا مپ حتما دانلود کنید.
    Tesla we owe you
  9. #9
    2005/12/12
    T A B R I Z
    212
    1

    پاسخ : قدم به قدم تا ساخت یک کویل تسلا

    ببخشيد من يكم گيج زدم چون تو درايو سوليد استيد خبري از ترانس هاي ولتاژ نيست پس درايو كوئل سوليد استيد نيست
    يه نمونه با 12 ولت




    اينم يه نمونه هنر نمائي ( با استفاده از نمك + فلز استرانسيوم )
    [move]

    [size=23pt]
    URMO LAKE IS [s]THIRSTY[/s] DEAD
    [/size]
    [/move]
  10. #10
    2010/04/03
    ته
    30
    3

    پاسخ : قدم به قدم تا ساخت یک کویل تسلا

    خب بیاین خازن بسازیم. :nice:
    چی میخواد : :question:
    تعداد فرد شیشه (بسته به کل کویل) با ابعاد یکسان :read:
    و تعداد زوج فویل نسبتا ضخیم آلومینیوم که5 سانت از 4 ضلع شیشه فاصله دارند و دو طرف هر فویل با هم فاصله داره.(یکی به راست گرایش داره و یکی به چپ و به همین ترتیب.) :wow:
    سیستم خازن که میدونید چیه؟ :question: 2 صفحه ی رسانا که یه نارسانا بینشونه.
    خب فول ها رو طوری ببرید که از یه طرف یه زائده بیرو بیاد که بهش سیم وصل کرد . :agree:
    حالا بعد از اینکه شیشه هارو شستید یکی رو بزارید ریو زمین و یه فول رو بزارید روش بصورت منظم که فاصلش ازطرفی که زائده داره به گوشه ی شیشه کمتر باشه . حالا یه شیشه ی دیگه بزارید روش و یه فویل دیگه رو بزارید روش ولی کاملا برعکس یعنی زائدش سمت مقابل زائده ی فویل قبلی باشه و از طرفی که فویل قبلی از لبه ی شیشه دور بود ، به لبه ی شیشه نزدیک باشه. حالا یه شیشه ی دیگه بزارید روش. الان یه خازن کامل دارید . همین روند رو ادامه بدید تا فویلاتون مثلا بشه 10 تا یا 12 تا یا ...
    در آخر یه وزنه بزارید روی کلشون که به هم فشرده بشه و فضای خالی بینشیشه و فویل نباشه (حتی شده روش بشینید) :nice: :nice:
    زائده هارو به هم وصل کنید و دور تا دور شیشه ها رو لنت بکشید که هوا هم رد و بدل نشه . و شیشه هارو با لنت (مثل جعبه ی شیرینی به هم چفت کنید) :angry: :angry:
    حالا خازن شما آمادست :job:




    Tesla we owe you
صفحه 1 از 11 12345678910 ... آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 105

موضوعات مشابه

  1. داغ کردن ترانزیستور در کویل تسلا
    توسط smehdia در انجمن مدارهای آنالوگ و مدارهای مجتمع
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: 2016/07/18, 21:58
  2. کویل تسلا
    توسط seyed saeed در انجمن منابع تغذيه
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2016/07/18, 14:31
  3. انتخاب ترانس برای تسلا کویل
    توسط hesam_malekfarnoud در انجمن مدارهای آنالوگ و مدارهای مجتمع
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2016/01/25, 03:35
  4. سوال درباره ترانس نئون و کویل تسلا
    توسط ali5250 در انجمن مدارهای آنالوگ و مدارهای مجتمع
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2015/04/03, 23:23
  5. آموزش ساخت کویل نیکولا تسلا
    توسط ocmax در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2012/03/14, 16:03

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •