ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از 1 به 8 از 8
  1. #1
    2009/03/09
    266
    8

    موتور کولر ؟!

    سلام
    دوستان من دوتا موتور کولر دیدم به شرح زیر . کسی می تونه علتش رو بهم بگه ؟
    1) اولیش اینجوری بود که وقتی کلید دور کند کولر رو می زدی کار نمی کرد و حتما باید دور تند رو می زدی تا روشن بشه و بعد اگه برمی گردوندی به حالت دور کند مشکلی نبود . منظورم اینه که برای روشن شدن حتما باید دور تند رو اول می زدی در غیر این صورت روشن نمی شد .
    2)موتور دیگه اینطوریه که گاهی روشن میشه و گاهی باید تسمه کولر رو بچرخونی تا روشن بشه .

    ممنون میشم که بگید ماجرا از چه قراره ؟ البته از اول اینطور نبودن و به مرور زمان اینطور شدن . :arrow:
    امروز زندگی را آغاز کن !
    امروز مخاطره کن !
    امروز کاری کن !
    نگذار که به آرامی بمیری !
    پابلو نرودا
  2. #2
    2006/03/24
    ECA
    2,426
    255

    پاسخ : موتور کولر ؟!

    فکر می کنم مشکلشون از خازن باشه .
  3. #3
    2007/02/18
    مشهد
    2,538
    262

    پاسخ : موتور کولر ؟!

    نقل قول نوشته اصلی توسط arnic
    سلام
    دوستان من دوتا موتور کولر دیدم به شرح زیر . کسی می تونه علتش رو بهم بگه ؟
    1) اولیش اینجوری بود که وقتی کلید دور کند کولر رو می زدی کار نمی کرد و حتما باید دور تند رو می زدی تا روشن بشه و بعد اگه برمی گردوندی به حالت دور کند مشکلی نبود . منظورم اینه که برای روشن شدن حتما باید دور تند رو اول می زدی در غیر این صورت روشن نمی شد .
    2)موتور دیگه اینطوریه که گاهی روشن میشه و گاهی باید تسمه کولر رو بچرخونی تا روشن بشه .

    ممنون میشم که بگید ماجرا از چه قراره ؟ البته از اول اینطور نبودن و به مرور زمان اینطور شدن . :arrow:
    فک کنم موتور اول کلید چتری ش خرابه
    اگه یه بار باز کردی ممکنه جای سیمها رو اشتباه بستی
    باید حواست باشه در موقع راه اندازی موتور کولر چه کلید روی دور تند باشه و چه کند ابتدا با دور تند راه اندازی می شه
    از همین راه می تنونی مدار رو دنبال کنی ببینی درست بسته شده یا نه


    اون دومی هم احتمالن کلید چتری ش خراب شده بیشتر بین کنتاکت هاش جرم می گیره
    اگه موتورش 3/4 اسب ( مربوط به کولر های 7000 ) ممکنه ایراد از خازن هم باشه

    اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن
  4. #4
    2009/03/09
    266
    8

    پاسخ : موتور کولر ؟!

    نقل قول نوشته اصلی توسط Saeed Bagherani
    فک کنم موتور اول کلید چتری ش خرابه
    اگه یه بار باز کردی ممکنه جای سیمها رو اشتباه بستی
    باید حواست باشه در موقع راه اندازی موتور کولر چه کلید روی دور تند باشه و چه کند ابتدا با دور تند راه اندازی می شه
    از همین راه می تنونی مدار رو دنبال کنی ببینی درست بسته شده یا نه


    اون دومی هم احتمالن کلید چتری ش خراب شده بیشتر بین کنتاکت هاش جرم می گیره
    اگه موتورش 3/4 اسب ( مربوط به کولر های 7000 ) ممکنه ایراد از خازن هم باشه


    سلام
    توضیحات تکمیلی :
    توی اولی مطمئنم که از نظر اتصال به کلید های مربوطه درسته . منتهی مشکل اینه که وقتی کلید دور کند یا دور تند رو به تنهایی می زنی هیچ عملی از خودش نشون نمی ده ولی وقتی یکی رو می زنی و بعد دومی رو میزنی بلافاصله کولر مانند حالت عادی روشن میشه ولی در حالت تند داره کار می کنه . حالا می تونی روی حالت تند استفاده کنی یا حالت کند.
    موتور دومی هم برای یه کولر 4500 هست .البته آنچنان هم کار نکرده از همون روز اول اینطور بود گاهی کار می کرد و گاهی باید یه چرخش اولیه بهش بمی دادی تا روشن بشه .
    با این اوصاف باز هم نظرتون روی خازنش هست ؟ خودم می تونم عوضش کنم یا باید به یه تعمیرکار بدم درست کنه ؟ :arrow:
    امروز زندگی را آغاز کن !
    امروز مخاطره کن !
    امروز کاری کن !
    نگذار که به آرامی بمیری !
    پابلو نرودا
  5. #5
    2008/11/21
    زير سایه ی دکل های فشار قوی
    209
    2

    پاسخ : موتور کولر ؟!

    نقل قول نوشته اصلی توسط arnic

    سلام
    توضیحات تکمیلی :
    توی اولی مطمئنم که از نظر اتصال به کلید های مربوطه درسته . منتهی مشکل اینه که وقتی کلید دور کند یا دور تند رو به تنهایی می زنی هیچ عملی از خودش نشون نمی ده ولی وقتی یکی رو می زنی و بعد دومی رو میزنی بلافاصله کولر مانند حالت عادی روشن میشه ولی در حالت تند داره کار می کنه . حالا می تونی روی حالت تند استفاده کنی یا حالت کند.
    موتور دومی هم برای یه کولر 4500 هست .البته آنچنان هم کار نکرده از همون روز اول اینطور بود گاهی کار می کرد و گاهی باید یه چرخش اولیه بهش بمی دادی تا روشن بشه .
    با این اوصاف باز هم نظرتون روی خازنش هست ؟ خودم می تونم عوضش کنم یا باید به یه تعمیرکار بدم درست کنه ؟ :arrow:
    سلام. بله با توجه به توضيحاتتون اتصالات درسته. حالا بيا دونه دونه با هم بررسي کنيم بريم جلو :
    وقتی کلید دور کند یا دور تند رو به تنهایی می زنی هیچ عملی از خودش نشون نمی ده
    ببين کليد دور کند (کليد وسطي) درواقع فقط يه رابط فازمون به کليد سومي هستش. حالا اين کليد سومي با بالا بودنش مشخص مي کنه که کولر بايد رو دور کند باشه و با پايين بودنش ميره رو دور تند (تا اينجا ok؟)
    خب حالا شما ميگي وقتي کليد کند و تند رو به تنهايي ميزني عمل نميکنه. با توجه به توضيحي که دادم بديهيه که شما وقتي تنها کليد سوم (يا همون کليد تند) رو مي زني روشن نميشه چون کليد دوم زده نشده و درواقع برقي به کليد سوممون نرسيده. اما حالا چرا وقتي کليد وسط رو به تنهايي ميزني روشن نميشه؟ من احتمال ميدم که راه انداز دور کند کولر شما سوخته يا شايد از کليد گريز از مرکز جدا شده به هر حال بايد راه انداز چک بشه. حالا فرض کن کليد پمپ رو زدي و کليد وسط رو زدي (تا اينجا موتور کولر روشن نشد ديگه) حالا کليد سوم رو ميزني روشن ميشه چون سيم پيچ راه انداز دور تندت سالمه. حالا اگه کليد سوم رو خاموش کني کولر به دور کند بر ميگرده (فقط نياز به راه اندازي داشت که راه انداختيم)
    پس جواب اينو گرفتي :
    ولی وقتی یکی رو می زنی و بعد دومی رو میزنی بلافاصله کولر مانند حالت عادی روشن میشه ولی در حالت تند داره کار می کنه . حالا می تونی روی حالت تند استفاده کنی یا حالت کند.
    پس اگه سومي رو خاموش کني ميشه...؟
    براي کولر دومي هم چون گفتيد 4500 هست پس خازن نداره. مشکل از يه جاي ديگست. شما اولين کاري که مي کني اينه که تسمه رو دربيار حالا از تو کولر داد بزن روشن کن اگه روشن شد که حتما تسمه سفته که تو راه اندازي مشکل داره و موتور برا استارت جون نداره و شما حتما بايد با دست راه بندازي. اگه هم تسمه سفت نيست که احتمال ديگه اينه که موتورت نيم سوز باشه (اما ميگي موتورت نو هستش پس شايد اين دليلش نباشه)
    يا دليل سوم مي تونه اين باشه که اينجا هم شايد سيم پيچ راه اندازت مشکل داشته باشه که ميگي وقتي ميچرخوني راه مي افته.
    امان از دست اين کولر آبيا
  6. #6
    2009/03/09
    266
    8

    پاسخ : موتور کولر ؟!

    نقل قول نوشته اصلی توسط powers
    اما حالا چرا وقتي کليد وسط رو به تنهايي ميزني روشن نميشه؟ من احتمال ميدم که راه انداز دور کند کولر شما سوخته يا شايد از کليد گريز از مرکز جدا شده به هر حال بايد راه انداز چک بشه. حالا فرض کن کليد پمپ رو زدي و کليد وسط رو زدي (تا اينجا موتور کولر روشن نشد ديگه) حالا کليد سوم رو ميزني روشن ميشه چون سيم پيچ راه انداز دور تندت سالمه. حالا اگه کليد سوم رو خاموش کني کولر به دور کند بر ميگرده (فقط نياز به راه اندازي داشت که راه انداختيم)
    سلام
    پس نتیجه گرفتی که سیم پیچ راه اندازش مشکل داره . خوب منم بعدا می رم تا چکش کنم .

    نقل قول نوشته اصلی توسط powers
    براي کولر دومي هم چون گفتيد 4500 هست پس خازن نداره.
    میشه بگی چه کولر هایی خازن داره ؟ و برای چی این خازن رو می زارن ؟ (برای اطلاعات عمومی می خوام :smile

    نقل قول نوشته اصلی توسط powers
    شما اولين کاري که مي کني اينه که تسمه رو دربيار حالا از تو کولر داد بزن روشن کن اگه روشن شد که حتما تسمه سفته که تو راه اندازي مشکل داره و موتور برا استارت جون نداره و شما حتما بايد با دست راه بندازي. اگه هم تسمه سفت نيست که احتمال ديگه اينه که موتورت نيم سوز باشه (اما ميگي موتورت نو هستش پس شايد اين دليلش نباشه)
    يا دليل سوم مي تونه اين باشه که اينجا هم شايد سيم پيچ راه اندازت مشکل داشته باشه که ميگي وقتي ميچرخوني راه مي افته.
    امان از دست اين کولر آبيا
    پس من گزینه اول و سوم رو چک می کنم ! اگر این دوتا نبود چه باید کرد ؟
    امروز زندگی را آغاز کن !
    امروز مخاطره کن !
    امروز کاری کن !
    نگذار که به آرامی بمیری !
    پابلو نرودا
  7. #7
    2008/11/21
    زير سایه ی دکل های فشار قوی
    209
    2

    پاسخ : موتور کولر ؟!

    پس نتیجه گرفتی که سیم پیچ راه اندازش مشکل داره . خوب منم بعدا می رم تا چکش کنم .
    بله، مشکل از کلید گریز از مرکز راه انداز هم می تونه باشه (کلا مشکل همون دورو وراست!!)

    میشه بگی چه کولر هایی خازن داره ؟ و برای چی این خازن رو می زارن ؟ (برای اطلاعات عمومی می خوام :smile
    موتورهای کولر ماکزیمم قدرتشون 3/4 اسب بخار هست (سه چهارم) که برای کولرهای 6000 و 6500 و 7000 به کار میره برای این موتورها که قدرتشون زیادتره خازن میذارن کارشم اینه که گشتاور راه اندازی موتور رو افزایش میده درواقع این خازن با سیم پیچ راه انداز سری میشه و وقتی که موتور راه افتاد به وسیله کلید گریز از مرکز که روی روتور قرار داره، راه انداز و خازن از مدار خارج میشند. وقتی هم که کولر رو خاموش میکنی دوباره کلید گریز از مرکز اینا رو میاره تو مدار که برا استارت بعدی آماده باشند. اصلا موتورهایی که خازن راه انداز دارند قیافشون مشخصه بالای موتور یه استوانه قرار داره که خازنه. (پس این موتورها چی دارن؟ یه خازن یه راه انداز و یه کلید گریز از مرکز)
    حالا موتور شما چی داره؟ یه راه انداز و یه کلید گریز از مرکز (پس مشکل از چی می تونه باشه؟ یا راه انداز یا گریز از مرکز) ?ok
    این خازن رو با خازن اصلاح ضریب توانی که به بدنه کولر وصله اشتباه نگیرا خازن اصلاح ضریب توان رو همه کولرا دارن در کولر رو که باز کنی مشخصه به بدنه پیچ شده روغنی هم هست.

    پس من گزینه اول و سوم رو چک می کنم ! اگر این دوتا نبود چه باید کرد ؟
    نمی دونم شاید اگه من جات بودم و درست نمیشد در اولین فرصت (هر چه سریعتر بهتر) پا میشدم میرفتم یه تعمیراتی میگفتم آقا بیا کولرمون رو درست کن که هوا بس ناجوانمردانه گرم است :mrgreen:
  8. #8
    2009/03/09
    266
    8

    پاسخ : موتور کولر ؟!

    نقل قول نوشته اصلی توسط powers
    نمی دونم شاید اگه من جات بودم و درست نمیشد در اولین فرصت (هر چه سریعتر بهتر) پا میشدم میرفتم یه تعمیراتی میگفتم آقا بیا کولرمون رو درست کن که هوا بس ناجوانمردانه گرم است :mrgreen:
    سلام
    می خواستم همین کار رو بکنم ولی گفتم اگه میشه خودم درست کنم چرا اوشون رو به زحمت بندازم !! :biggrin:
    نقل قول نوشته اصلی توسط powers
    بله، مشکل از کلید گریز از مرکز راه انداز هم می تونه باشه (کلا مشکل همون دورو وراست!!)
    با اجازتون من برم همون دورو ورا ببینم چه می کنم !
    امروز زندگی را آغاز کن !
    امروز مخاطره کن !
    امروز کاری کن !
    نگذار که به آرامی بمیری !
    پابلو نرودا
نمایش نتایج: از 1 به 8 از 8

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 42
    آخرين نوشته: 2021/05/15, 18:15
  2. دور تند و کند موتور کولر آبی
    توسط کامی اس اچ در انجمن مفاهیم پایه برق و الکترونیک
    پاسخ: 14
    آخرين نوشته: 2020/06/15, 07:16
  3. موتور کولر ابی
    توسط mdf123 در انجمن تاسیسات الکتریکی
    پاسخ: 22
    آخرين نوشته: 2018/05/31, 23:17
  4. موتور کولر
    توسط bmeysam92 در انجمن مفاهیم پایه برق و الکترونیک
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2015/06/15, 11:22
  5. موتور کولر
    توسط samin20 در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2014/06/15, 19:37

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •