اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

موتور کولر ؟!

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    موتور کولر ؟!

    سلام
    دوستان من دوتا موتور کولر دیدم به شرح زیر . کسی می تونه علتش رو بهم بگه ؟
    1) اولیش اینجوری بود که وقتی کلید دور کند کولر رو می زدی کار نمی کرد و حتما باید دور تند رو می زدی تا روشن بشه و بعد اگه برمی گردوندی به حالت دور کند مشکلی نبود . منظورم اینه که برای روشن شدن حتما باید دور تند رو اول می زدی در غیر این صورت روشن نمی شد .
    2)موتور دیگه اینطوریه که گاهی روشن میشه و گاهی باید تسمه کولر رو بچرخونی تا روشن بشه .

    ممنون میشم که بگید ماجرا از چه قراره ؟ البته از اول اینطور نبودن و به مرور زمان اینطور شدن . :arrow:
    امروز زندگی را آغاز کن !
    امروز مخاطره کن !
    امروز کاری کن !
    نگذار که به آرامی بمیری !
    پابلو نرودا

    #2
    پاسخ : موتور کولر ؟!

    فکر می کنم مشکلشون از خازن باشه .

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : موتور کولر ؟!

      نوشته اصلی توسط arnic
      سلام
      دوستان من دوتا موتور کولر دیدم به شرح زیر . کسی می تونه علتش رو بهم بگه ؟
      1) اولیش اینجوری بود که وقتی کلید دور کند کولر رو می زدی کار نمی کرد و حتما باید دور تند رو می زدی تا روشن بشه و بعد اگه برمی گردوندی به حالت دور کند مشکلی نبود . منظورم اینه که برای روشن شدن حتما باید دور تند رو اول می زدی در غیر این صورت روشن نمی شد .
      2)موتور دیگه اینطوریه که گاهی روشن میشه و گاهی باید تسمه کولر رو بچرخونی تا روشن بشه .

      ممنون میشم که بگید ماجرا از چه قراره ؟ البته از اول اینطور نبودن و به مرور زمان اینطور شدن . :arrow:
      فک کنم موتور اول کلید چتری ش خرابه
      اگه یه بار باز کردی ممکنه جای سیمها رو اشتباه بستی
      باید حواست باشه در موقع راه اندازی موتور کولر چه کلید روی دور تند باشه و چه کند ابتدا با دور تند راه اندازی می شه
      از همین راه می تنونی مدار رو دنبال کنی ببینی درست بسته شده یا نه


      اون دومی هم احتمالن کلید چتری ش خراب شده بیشتر بین کنتاکت هاش جرم می گیره
      اگه موتورش 3/4 اسب ( مربوط به کولر های 7000 ) ممکنه ایراد از خازن هم باشه

      اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : موتور کولر ؟!

        نوشته اصلی توسط Saeed Bagherani
        فک کنم موتور اول کلید چتری ش خرابه
        اگه یه بار باز کردی ممکنه جای سیمها رو اشتباه بستی
        باید حواست باشه در موقع راه اندازی موتور کولر چه کلید روی دور تند باشه و چه کند ابتدا با دور تند راه اندازی می شه
        از همین راه می تنونی مدار رو دنبال کنی ببینی درست بسته شده یا نه


        اون دومی هم احتمالن کلید چتری ش خراب شده بیشتر بین کنتاکت هاش جرم می گیره
        اگه موتورش 3/4 اسب ( مربوط به کولر های 7000 ) ممکنه ایراد از خازن هم باشه


        سلام
        توضیحات تکمیلی :
        توی اولی مطمئنم که از نظر اتصال به کلید های مربوطه درسته . منتهی مشکل اینه که وقتی کلید دور کند یا دور تند رو به تنهایی می زنی هیچ عملی از خودش نشون نمی ده ولی وقتی یکی رو می زنی و بعد دومی رو میزنی بلافاصله کولر مانند حالت عادی روشن میشه ولی در حالت تند داره کار می کنه . حالا می تونی روی حالت تند استفاده کنی یا حالت کند.
        موتور دومی هم برای یه کولر 4500 هست .البته آنچنان هم کار نکرده از همون روز اول اینطور بود گاهی کار می کرد و گاهی باید یه چرخش اولیه بهش بمی دادی تا روشن بشه .
        با این اوصاف باز هم نظرتون روی خازنش هست ؟ خودم می تونم عوضش کنم یا باید به یه تعمیرکار بدم درست کنه ؟ :arrow:
        امروز زندگی را آغاز کن !
        امروز مخاطره کن !
        امروز کاری کن !
        نگذار که به آرامی بمیری !
        پابلو نرودا

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : موتور کولر ؟!

          نوشته اصلی توسط arnic

          سلام
          توضیحات تکمیلی :
          توی اولی مطمئنم که از نظر اتصال به کلید های مربوطه درسته . منتهی مشکل اینه که وقتی کلید دور کند یا دور تند رو به تنهایی می زنی هیچ عملی از خودش نشون نمی ده ولی وقتی یکی رو می زنی و بعد دومی رو میزنی بلافاصله کولر مانند حالت عادی روشن میشه ولی در حالت تند داره کار می کنه . حالا می تونی روی حالت تند استفاده کنی یا حالت کند.
          موتور دومی هم برای یه کولر 4500 هست .البته آنچنان هم کار نکرده از همون روز اول اینطور بود گاهی کار می کرد و گاهی باید یه چرخش اولیه بهش بمی دادی تا روشن بشه .
          با این اوصاف باز هم نظرتون روی خازنش هست ؟ خودم می تونم عوضش کنم یا باید به یه تعمیرکار بدم درست کنه ؟ :arrow:
          سلام. بله با توجه به توضیحاتتون اتصالات درسته. حالا بیا دونه دونه با هم بررسی کنیم بریم جلو :
          وقتی کلید دور کند یا دور تند رو به تنهایی می زنی هیچ عملی از خودش نشون نمی ده
          ببین کلید دور کند (کلید وسطی) درواقع فقط یه رابط فازمون به کلید سومی هستش. حالا این کلید سومی با بالا بودنش مشخص می کنه که کولر باید رو دور کند باشه و با پایین بودنش میره رو دور تند (تا اینجا ok؟)
          خب حالا شما میگی وقتی کلید کند و تند رو به تنهایی میزنی عمل نمیکنه. با توجه به توضیحی که دادم بدیهیه که شما وقتی تنها کلید سوم (یا همون کلید تند) رو می زنی روشن نمیشه چون کلید دوم زده نشده و درواقع برقی به کلید سوممون نرسیده. اما حالا چرا وقتی کلید وسط رو به تنهایی میزنی روشن نمیشه؟ من احتمال میدم که راه انداز دور کند کولر شما سوخته یا شاید از کلید گریز از مرکز جدا شده به هر حال باید راه انداز چک بشه. حالا فرض کن کلید پمپ رو زدی و کلید وسط رو زدی (تا اینجا موتور کولر روشن نشد دیگه) حالا کلید سوم رو میزنی روشن میشه چون سیم پیچ راه انداز دور تندت سالمه. حالا اگه کلید سوم رو خاموش کنی کولر به دور کند بر میگرده (فقط نیاز به راه اندازی داشت که راه انداختیم)
          پس جواب اینو گرفتی :
          ولی وقتی یکی رو می زنی و بعد دومی رو میزنی بلافاصله کولر مانند حالت عادی روشن میشه ولی در حالت تند داره کار می کنه . حالا می تونی روی حالت تند استفاده کنی یا حالت کند.
          پس اگه سومی رو خاموش کنی میشه...؟
          برای کولر دومی هم چون گفتید 4500 هست پس خازن نداره. مشکل از یه جای دیگست. شما اولین کاری که می کنی اینه که تسمه رو دربیار حالا از تو کولر داد بزن روشن کن اگه روشن شد که حتما تسمه سفته که تو راه اندازی مشکل داره و موتور برا استارت جون نداره و شما حتما باید با دست راه بندازی. اگه هم تسمه سفت نیست که احتمال دیگه اینه که موتورت نیم سوز باشه (اما میگی موتورت نو هستش پس شاید این دلیلش نباشه)
          یا دلیل سوم می تونه این باشه که اینجا هم شاید سیم پیچ راه اندازت مشکل داشته باشه که میگی وقتی میچرخونی راه می افته.
          امان از دست این کولر آبیا
          Goodbye

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : موتور کولر ؟!

            نوشته اصلی توسط powers
            اما حالا چرا وقتی کلید وسط رو به تنهایی میزنی روشن نمیشه؟ من احتمال میدم که راه انداز دور کند کولر شما سوخته یا شاید از کلید گریز از مرکز جدا شده به هر حال باید راه انداز چک بشه. حالا فرض کن کلید پمپ رو زدی و کلید وسط رو زدی (تا اینجا موتور کولر روشن نشد دیگه) حالا کلید سوم رو میزنی روشن میشه چون سیم پیچ راه انداز دور تندت سالمه. حالا اگه کلید سوم رو خاموش کنی کولر به دور کند بر میگرده (فقط نیاز به راه اندازی داشت که راه انداختیم)
            سلام
            پس نتیجه گرفتی که سیم پیچ راه اندازش مشکل داره . خوب منم بعدا می رم تا چکش کنم .

            نوشته اصلی توسط powers
            برای کولر دومی هم چون گفتید 4500 هست پس خازن نداره.
            میشه بگی چه کولر هایی خازن داره ؟ و برای چی این خازن رو می زارن ؟ (برای اطلاعات عمومی می خوام :smile

            نوشته اصلی توسط powers
            شما اولین کاری که می کنی اینه که تسمه رو دربیار حالا از تو کولر داد بزن روشن کن اگه روشن شد که حتما تسمه سفته که تو راه اندازی مشکل داره و موتور برا استارت جون نداره و شما حتما باید با دست راه بندازی. اگه هم تسمه سفت نیست که احتمال دیگه اینه که موتورت نیم سوز باشه (اما میگی موتورت نو هستش پس شاید این دلیلش نباشه)
            یا دلیل سوم می تونه این باشه که اینجا هم شاید سیم پیچ راه اندازت مشکل داشته باشه که میگی وقتی میچرخونی راه می افته.
            امان از دست این کولر آبیا
            پس من گزینه اول و سوم رو چک می کنم ! اگر این دوتا نبود چه باید کرد ؟
            امروز زندگی را آغاز کن !
            امروز مخاطره کن !
            امروز کاری کن !
            نگذار که به آرامی بمیری !
            پابلو نرودا

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : موتور کولر ؟!

              پس نتیجه گرفتی که سیم پیچ راه اندازش مشکل داره . خوب منم بعدا می رم تا چکش کنم .
              بله، مشکل از کلید گریز از مرکز راه انداز هم می تونه باشه (کلا مشکل همون دورو وراست!!)

              میشه بگی چه کولر هایی خازن داره ؟ و برای چی این خازن رو می زارن ؟ (برای اطلاعات عمومی می خوام :smile
              موتورهای کولر ماکزیمم قدرتشون 3/4 اسب بخار هست (سه چهارم) که برای کولرهای 6000 و 6500 و 7000 به کار میره برای این موتورها که قدرتشون زیادتره خازن میذارن کارشم اینه که گشتاور راه اندازی موتور رو افزایش میده درواقع این خازن با سیم پیچ راه انداز سری میشه و وقتی که موتور راه افتاد به وسیله کلید گریز از مرکز که روی روتور قرار داره، راه انداز و خازن از مدار خارج میشند. وقتی هم که کولر رو خاموش میکنی دوباره کلید گریز از مرکز اینا رو میاره تو مدار که برا استارت بعدی آماده باشند. اصلا موتورهایی که خازن راه انداز دارند قیافشون مشخصه بالای موتور یه استوانه قرار داره که خازنه. (پس این موتورها چی دارن؟ یه خازن یه راه انداز و یه کلید گریز از مرکز)
              حالا موتور شما چی داره؟ یه راه انداز و یه کلید گریز از مرکز (پس مشکل از چی می تونه باشه؟ یا راه انداز یا گریز از مرکز) ?ok
              این خازن رو با خازن اصلاح ضریب توانی که به بدنه کولر وصله اشتباه نگیرا خازن اصلاح ضریب توان رو همه کولرا دارن در کولر رو که باز کنی مشخصه به بدنه پیچ شده روغنی هم هست.

              پس من گزینه اول و سوم رو چک می کنم ! اگر این دوتا نبود چه باید کرد ؟
              نمی دونم شاید اگه من جات بودم و درست نمیشد در اولین فرصت (هر چه سریعتر بهتر) پا میشدم میرفتم یه تعمیراتی میگفتم آقا بیا کولرمون رو درست کن که هوا بس ناجوانمردانه گرم است :mrgreen:
              Goodbye

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : موتور کولر ؟!

                نوشته اصلی توسط powers
                نمی دونم شاید اگه من جات بودم و درست نمیشد در اولین فرصت (هر چه سریعتر بهتر) پا میشدم میرفتم یه تعمیراتی میگفتم آقا بیا کولرمون رو درست کن که هوا بس ناجوانمردانه گرم است :mrgreen:
                سلام
                می خواستم همین کار رو بکنم ولی گفتم اگه میشه خودم درست کنم چرا اوشون رو به زحمت بندازم !! :biggrin:
                نوشته اصلی توسط powers
                بله، مشکل از کلید گریز از مرکز راه انداز هم می تونه باشه (کلا مشکل همون دورو وراست!!)
                با اجازتون من برم همون دورو ورا ببینم چه می کنم !
                امروز زندگی را آغاز کن !
                امروز مخاطره کن !
                امروز کاری کن !
                نگذار که به آرامی بمیری !
                پابلو نرودا

                دیدگاه

                لطفا صبر کنید...
                X