ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 11
  1. #1
    2009/12/25
    تهران
    877
    5

    پوشوندن روی ویا ها با سولدر مسک ؟

    سلام
    چه جوری میشه روی ویا هارو با سولدر مسک پوشوند؟
    [size=10pt]Gracias A La Vida [/size]
    [size=14pt][glow=red,2,300]ساخت فرز CNC[/glow][/size]
    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=56308.0

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    زمین سفت است و آب شلست و هوا نرم است و همه چیز عالیست در این حوالی...
  2. #2
    2009/09/20
    149
    4

    پاسخ : پوشوندن روی ویا ها با سولدر مسک ؟

    درود
    اگه میشه منظورتو واضح تر بیان کن.
    برای چی میخوای روی ویا هارو بپوشونی؟
  3. #3
    2009/12/25
    تهران
    877
    5

    پاسخ : پوشوندن روی ویا ها با سولدر مسک ؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط میلاد صفائی نیا
    درود
    اگه میشه منظورتو واضح تر بیان کن.
    برای چی میخوای روی ویا هارو بپوشونی؟
    خوب برای اینکه تو یه بردم با فلزی که روی برد قرار میگیره تماس ایجاد نکنه و از اون گذشته چاپ مارکاژ رو روش خراب نکنه . اصلا دلیلی نمیبینم روی ویا ها سولدر مسک نباشه! مگه اینکه این موضوع توی روش هات ایر مسئله ای ایجاد کنه!!(البته تو اینم شک دارم و نمیدونم) و گرنه توی روش معمولی متالیزه کردن چاپ سولدرمسک و مارکاژ آخرین مرحله هستش .
    [size=10pt]Gracias A La Vida [/size]
    [size=14pt][glow=red,2,300]ساخت فرز CNC[/glow][/size]
    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=56308.0

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    زمین سفت است و آب شلست و هوا نرم است و همه چیز عالیست در این حوالی...
  4. #4
    2008/02/26
    مراغه- کرمان- اصفهان
    1,960
    65

    پاسخ : پوشوندن روی ویا ها با سولدر مسک ؟

    من برای اینکار روش اتوماتیک ندیم ولی فکری که به ذهنم میرسه و نمیدونم تا چه حد عملیه اینه که برید مثلا تو لایه top solder و روی via ها و place fill بذارین :-? :-?
    It's nice to be important but it's important to be nice!

    از اینکه نمی رسم جواب دوستان را بدم معذرت می خوام.
  5. #5
    2009/12/25
    تهران
    877
    5

    پاسخ : پوشوندن روی ویا ها با سولدر مسک ؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا شفقی
    من برای اینکار روش اتوماتیک ندیم ولی فکری که به ذهنم میرسه و نمیدونم تا چه حد عملیه اینه که برید مثلا تو لایه top solder و روی via ها و place fill بذارین :-? :-?
    مرسی اما توی top solder جا هایی که می خوام روشون سولدر مسک نخوره رو لاین یا چیزی قرار میدم (برعکسه) . اگه place fill تو این لایه بگذارم کلا اون ناحیه سولدر مسک نمی خوره البته امیدوارم اشتباه نکرده باشم .
    شاید این قسمت رو باید تغییر بدم؟؟ اما میترسم برم بدم برد رو بسازند اونوقت دیگه نشه کاری کرد :cry2:
    [size=10pt]Gracias A La Vida [/size]
    [size=14pt][glow=red,2,300]ساخت فرز CNC[/glow][/size]
    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=56308.0

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    زمین سفت است و آب شلست و هوا نرم است و همه چیز عالیست در این حوالی...
  6. #6
    2009/12/25
    تهران
    877
    5

    پاسخ : پوشوندن روی ویا ها با سولدر مسک ؟

    انگار اون عدد بالا رو منفی کنم درست میشه . از اون مهمتر اینه که این کار مشکلی توی ساخت برد به روش هات ایر ایجاد نمی کنه؟؟ :sad:
    البته شایدم باید tenting رو تیک بزنم!!!
    [size=10pt]Gracias A La Vida [/size]
    [size=14pt][glow=red,2,300]ساخت فرز CNC[/glow][/size]
    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=56308.0

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    زمین سفت است و آب شلست و هوا نرم است و همه چیز عالیست در این حوالی...
  7. #7
    2010/05/09
    930
    40

    پاسخ : پوشوندن روي ويا ها با سولدر مسک ؟

    با سلام
    مرحله هات اير ، ( تا آنجا که من اطلاع دارم- طي بازديد از صنايع ارتباطي پايا ) ، پس از چاپ سولدر مي باشد.
    لذا بخشهايي از مدار چاپي که سولدر دارد ، بدون قلع ميماند ، ولي آبکاري فلزي متصل کننده در ويا و پدها ، از مراحل قبلي وجود دارد ،
    تنها اشکال در اين حالت ( سولدر گذاري روي حلقه ويا ) احتمال عدم نفوذ قلع مرحله هات اير به جدار ويا ، و عدم پوشش حفاظتي قلع روي مس در جداره ها باشد.

    نهايتا پيشنهاد من استفاده از نوار فوم دو رو چسب مي باشد که بين فلز و برد شما ، حايل ايجاد مي کند. ( نوار زه بدنه خودروها را با آن مي چسبانند.)

    با سپاس


    گشتی در لاله زار
    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76138.0

    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76141
  8. #8
    2010/05/16
    تهران
    398
    14

    پاسخ : پوشوندن روی ویا ها با سولدر مسک ؟

    سلام
    بته
    بسیاری از سفارش دهندگان مدارچاپی این خواسته رو دارن و باید به اطلاع برسونم که این کار صدمه ای به برد نمیرسونه شما با خیال راحت به تولید کنندتون

    که تمایل دارین روی ویاها با سلدر پوشش داده بشه.معمولا در مرحله آبکاری مس ضخامت مورد نیاز درون سوراخ ها پوشش داده میشه و عدم پوشش نهائی

    که یکی از روش های اون پوشش قلع-سرب با روش هات ایر میباشد در فرایند تولید تاثیری ندارد.البته این بستگی داره که اون تولید کننده محترم بر اساس

    استانداردهای تولید مدارچاپی فرایند های آبفلزکاری رو به خوبی کنترل کنه تا به ضخامت مورد نظر برسه ضخامت مورد قبول جداره داخلی سوراخ ها هم

    بین 25-20 میکرون میباشد.جهت اطلاع لازم به ذکر که بسیاری از مشتریان انبوه مدارچاپی پوشش نهائی OSP رو به جهت قیمت ارزانتر انتخاب میکنند

    که یه پوشش ارگانیک طی مرحله ای شیمیائی به روش اسپری رو بردها میشینه و در نهایت شما هنوز پوشش مس رو میبینید و مشکلی هم نداره.

    موفق باشید
    زکات علم،نشر و پخش آن است.
    {خلاف قوانین - پاک شد }
  9. #9
    2008/02/26
    مراغه- کرمان- اصفهان
    1,960
    65

    پاسخ : پوشوندن روی ویا ها با سولدر مسک ؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط پژوهان
    مرسی اما توی top solder جا هایی که می خوام روشون سولدر مسک نخوره رو لاین یا چیزی قرار میدم (برعکسه) . اگه place fill تو این لایه بگذارم کلا اون ناحیه سولدر مسک نمی خوره البته امیدوارم اشتباه نکرده باشم .
    فکر نمیکنم این نظر درست باشه.شما در نظر بگیرین وقتی تو لایه top layer هستین وقتی place fill میزنین چه اتفاقی میفته؟
    اونجا یه صفحه درست میشه شبیه polygon درسته؟
    قبلا که ابزار polygon اینقدر پیشرفته نبود از این ابزار استفاده میکردن.
    لطفا اگه اشتباه میکنم صحبتم رو تصحیح کنید.
    It's nice to be important but it's important to be nice!

    از اینکه نمی رسم جواب دوستان را بدم معذرت می خوام.
  10. #10
    2010/05/09
    930
    40

    پاسخ : پوشوندن روي ويا ها با سولدر مسک ؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا شفقي
    فکر نميکنم اين نظر درست باشه.شما در نظر بگيرين وقتي تو لايه top layer هستين وقتي place fill ميزنين چه اتفاقي ميفته؟
    اونجا يه صفحه درست ميشه شبيه polygon درسته؟
    قبلا که ابزار polygon اينقدر پيشرفته نبود از اين ابزار استفاده ميکردن.
    لطفا اگه اشتباه ميکنم صحبتم رو تصحيح کنيد.
    با سلام
    ضمن تشکر از دوستمان ، آقاي Karapcb که پاسخ تخصصي سوال آقاي پژوهان را ارايه نمودند،
    top solder , bottom solder براي ايجاد محل هايي است که توسط لايه رزين/رنگ solder mask پوشش داده نمي شود و به صورت مثلا مدار آماده دريافت قلع باقي مي ماند،
    مثال: مي خواهيد ضخامت خطوط مدار حامل جريان زياد را افزايش دهيد ، در لايه top solder يا bottom solder ، روي خطوط حامل جريان ، چند خط موازي رسم مي کنيد،
    در موقع لحيم کاري ، اين خطوط به صورت مسيرهاي بدون چاپ سبز ، لحيم مي شوند تا ضخامت مسير جريان زياد شود.
    با سپاس.

    يا
    گشتی در لاله زار
    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76138.0

    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76141
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 11

موضوعات مشابه

  1. سولدر ماسک
    توسط abritco در انجمن مدار چاپی (PCB)
    پاسخ: 11
    آخرين نوشته: 2018/06/24, 21:55
  2. سولدر ماسک و چاپ راهنما
    توسط abritco در انجمن مدار چاپی (PCB)
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: 2015/07/30, 18:33
  3. سولدر ماسک به صورت لامینت
    توسط mrstar در انجمن مدار چاپی (PCB)
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2014/03/15, 22:24
  4. کمک در مورد لايه سولدر
    توسط reza_shushtar44 در انجمن مدار چاپی (PCB)
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2011/04/17, 10:51
  5. اسپری جهت استفاده محافظ بجای رنگ سولدر
    توسط avangcom در انجمن مدار چاپی (PCB)
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2011/04/06, 10:16

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •