اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تبدیل 48 ولت به سه فاز برای راه اندازی موتور

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    تبدیل 48 ولت به سه فاز برای راه اندازی موتور

    سلام
    من می خوام بدونم که میشه با 48 ولت 4تا باطری 12 ولت میشه یه سه فازی رو تولید کرد که موتور 7.5 کیلو واتی رو راه اندازی کنه
    نمی دونم از کجا شروع کنم
    تو سایت جستجو کردم مطالب هست ولی چندتا مشکل هم هست یکی اینکه همون اول هدف ار این کار مشخص نیست و دوم اینکه خیلی مطالب پراکنده هست و هیچ کس جمع و جورشون نکرده و سوم اینکه منابع رو که باید واسه شروع کار بهشون رجوع کنی رو مشخص نکرده
    حالا از دوستان یه خواهشی دارم اگه جایی این مطلب رو دیدن به ما هم معرفی کنند تا ما هم فیض ببریم و اگه خودشون دست اندر کار هستند منو راهنمایی کنند واسم مهمه و هر چه زودتر بهتر تا واسه شروع کار هم خوبه
    پیشاپیش هراز همه دوستان تشکر می کنم

    #2
    پاسخ : تبدیل 48 ولت به سه فاز برای راه اندازی موتور

    نوشته اصلی توسط حسام هاشم
    سلام
    من می خوام بدونم که میشه با 48 ولت 4تا باطری 12 ولت میشه یه سه فازی رو تولید کرد که موتور 7.5 کیلو واتی رو راه اندازی کنه
    نمی دونم از کجا شروع کنم
    تو سایت جستجو کردم مطالب هست ولی چندتا مشکل هم هست یکی اینکه همون اول هدف ار این کار مشخص نیست و دوم اینکه خیلی مطالب پراکنده هست و هیچ کس جمع و جورشون نکرده و سوم اینکه منابع رو که باید واسه شروع کار بهشون رجوع کنی رو مشخص نکرده
    حالا از دوستان یه خواهشی دارم اگه جایی این مطلب رو دیدن به ما هم معرفی کنند تا ما هم فیض ببریم و اگه خودشون دست اندر کار هستند منو راهنمایی کنند واسم مهمه و هر چه زودتر بهتر تا واسه شروع کار هم خوبه
    پیشاپیش هراز همه دوستان تشکر می کنم
    فکر کنم بتونین از مولد های برق اضطراری برای آسانسور ایده بگیرین

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : تبدیل 48 ولت به سه فاز برای راه اندازی موتور

      سلام محسن خان خوبین ؟
      ممنون ایده خوبیه ؟
      خوب من چظور باید این کار رو انجام بدم من ندیدم و یا اگر هم ببینم که نمیتونم همه چیز رو از تو اون و مراحل کار رو متوجه بشم
      امکانش هست شما یا دوستان نقطه شروعی چزی رو بگین که بدونم با چه دیدی باید به موضوع نگاه کنم و مراحل رو انجام بدم
      منتظزیم همچنان :biggrin: :biggrin: :biggrin:

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : تبدیل 48 ولت به سه فاز برای راه اندازی موتور

        ولتاژ نامی موتور 3 فاز مورد نظر شما چقدر است؟ این عدد را بفرمایید تا نسبت به روش انجام کار مواردی بیان شود.
        اوژن: به معنای افکننده و شکست دهنده است
        دانایی، توانایی است-Knowledge is POWER
        برای حرفه ای شدن در الکترونیک باید با آن زندگی کرد
        وضعمان بهتر می شود، اگر همه نسبت به جامعه و اطراف خود مسوول باشیم و نگوئیم به ما چه
        قوی شدن و خوب ماندن - خوبی کردن به دیگران یک لذت ماندگار است
        اگر قرار باشد نفت و منابع خام را بدهیم و چرخ بگیریم، بهتر است چرخ را از نو اختراع کنیم
        ساعت کار بدن اکثر انسان ها کمتر از 800000 ساعت است و بعد از آن از کار می افتد

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : تبدیل 48 ولت به سه فاز برای راه اندازی موتور

          سلام اقای طراح ممنون بابت پیگیریتون
          380 ولت امپر هم بین 12 تا 18
          البته این همون نامی هستنددیگه
          اگه موضوع دیگه ای هم هست که به روند کار کمک میکنه و مبهم هست بفرمایین تا اونجا که سوادمون میکشه بگیم تا زودتر به هدفمون برسیم

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : تبدیل 48 ولت به سه فاز برای راه اندازی موتور

            سلام
            پسر خاله
            میدونی مفهوم وات همون ولتاز ضربدر آمپر است حالا برای 7500 وات با 48 ولت تو به 156 آمپر نیاز داری
            فکر می کنی 4 باطری سری - چند ثانیه این آمپر رو میده ؟ نیم ثانیه ؟
            تازه فکر می کنی امپدانس و مقاومت سیم پیچ این آمپر رو عبور میده ؟
            تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
            داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : تبدیل 48 ولت به سه فاز برای راه اندازی موتور

              برای راه اندازی موتور 3 فاز و احتمالا تغییر دور با یک تغذیه DC، شما نیاز به یک اینورتر دارید. با فرض غلبه بر تمام مشکلات فنی و صرف نظر از پیچیدگی ساخت یک اینورتر، جریانی که لازم است توسط باتری 48 ولت برای این کار تامین شود جریان بسیار بالایی است (همانطور که دوست عزیز aliila اشاره کردند).
              ممکن بود برای یک موتور مثلا 100 وات به این صورت مسئله فکر کرد. اما در توان 7.5 کیلووات به دلیل بالا بودن جریان، حتی از برق تک فاز هم برای تغذیه اینوتر استفاده نمی شود و اینورترهایی در این توان عموما از برق 3 فاز تغذیه می شوند. لازم به ذکر است که در یک اینورتر مورد استفاده در کنترل دور موتورهای 3 فاز، ولتاژ ورودی ابتدا به DC تبدیل می شود و از روی این DC شکل موج هایی ساخته می شود که در ظاهر بصورت مجموعه ای از پالس هستند. اما به دلیل اینکه موتور به عنوان یک فیلتر پائین گذر عمل می کند، در نهایت منجر به جریان سینوسی یا شبه سینوسی برای موتور می شوند. اینورترهای 6 پله ای، SPWM و SVM از این جمله هستند.
              حال اگر فرض کنیم شما به یک منبع DC و با ولتاژ پائین دسترسی دارید که محدودیتی برای جریان ندارد. یک راه پیشنهادی می تواند این باشد که از طریق یک ترانس افزاینده و با سوئیچ کردن ولتاژ DC ابتدا یک ولتاژ بالا را بسازید و این ولتاژ را به یک درایور آماده موتور 7.5 کیلووات (به عنوان تغذیه)اعمال کنید.
              اوژن: به معنای افکننده و شکست دهنده است
              دانایی، توانایی است-Knowledge is POWER
              برای حرفه ای شدن در الکترونیک باید با آن زندگی کرد
              وضعمان بهتر می شود، اگر همه نسبت به جامعه و اطراف خود مسوول باشیم و نگوئیم به ما چه
              قوی شدن و خوب ماندن - خوبی کردن به دیگران یک لذت ماندگار است
              اگر قرار باشد نفت و منابع خام را بدهیم و چرخ بگیریم، بهتر است چرخ را از نو اختراع کنیم
              ساعت کار بدن اکثر انسان ها کمتر از 800000 ساعت است و بعد از آن از کار می افتد

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : تبدیل 48 ولت به سه فاز برای راه اندازی موتور

                باسلام
                من قبلا همچین چیزی را روی لیفتراکهای برقی دیدم . یک لیفتراک 7 تن آلمانی
                حدود 80 عدد باتری داشت که هر باتری یا بهتره بگیم هر سلول 2/2 ولت داشت که سلولهای باتری هم بصورت سری و هم بصورت موازی بسته شده بودند و درنهایت ولتاژ خروجی باتری 83 ولت بود .
                لیفتراک 7 تن بود و موتور اون سه فاز بود . توان موتور یادم نیست اما موتور پر قدرتی داشت و جثه موتور بزرگتر از بشکه 20 لیتری بود . عقب لیفتراک فقط دوتا باکس فلزی خیلی سنگین و بزرگ ( تقریبا هم جثه خود موتور ) وجود داشت که توی نقشه و روی لیبل اونها یکی را نوشته بود inverter و یکی دیگه را نوشته بود Driver . هر دو باکس بصورت کاملا Pack ساخته شده بود و فقط فنهای بزرگی که روش نصب میشد قابل تعویض بود و نمیشد بازش کرد و داخلش را دید . فیوزی که سر راه موتور قرار داشت 125 آمپر بود و یک فیوز 75 آمپر هم داشت که یادم نیست برای چی بود . لیفتراک یک Display داشت که روی اون وضعیت لیفتراک را نشان میداد و از طریق اون میشد کار کرد لیفتراک مثل شدت ترمز و زمان رسیدن لیفتراک به حداکثر سرعت و .... را کنترل کرد . درضمن لیفتراک شتاب و سرعت بالایی داشت و من تاحالا لیفتراک برقی که سرعت اونو داشته باشه و بتونه در زمان خیلی کوتاه با چند تن بار به حداکثر سرعت برسه ندیدم
                یادمه اولین باری که تعمیرش می کردم از اینکه دیدم روی لیبل سیمهای موتور نوشته R,S,T خیلی تعجب کردم چون فکر میکردم لیفتراک برقی با داشتن باتری فقط میتونه موتور DC داشته باشه .

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : تبدیل 48 ولت به سه فاز برای راه اندازی موتور

                  ممنون از دوستان عزیز بابت پیامها و مطالبتون
                  من هم با شما موافقم اگه این انتطار رو داشته باشیم که با این سیستم به طور دادئم کار استفاده کنیم بله به مشکلاتی از جمله امپر و غیره بر می خوریم اگه بقول دوست عزیزمون یه کاربردی مثل همون نجات اظطراری اسانسور واسش در نظر بگیریم چطور بازم همچین محدودیتهایی باعث شکستمون میشه .
                  یعنی با این سیستم نمیشه موتور رو حتی واسه یه استارت اماده کرد . فکر نمکنم اینقدر هم ضعیف باشه چون میشه از حرف دوستمون این استنباط رو کرد که تو صنعت اسانسور از همین سیستم یا چیزی شبیه این استفاده کردن.
                  خب اپه به محدودیتها فکر کنیم محدود میشیم
                  منتظریم ببینیم بهترین نقطه شروع کجاست :applause:

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : تبدیل 48 ولت به سه فاز برای راه اندازی موتور

                    سلام،تو تابلو فرمان آسانسور مداری بنام BLACK-OUT وجود داره که با 4 تا باتری 12 ولت موتور اسانسور رو زمانیکه برق رفته و کابین بین طبقه قرار گرفته به
                    نزدیکترین طبقه می رسونه.جالب اینکه برای افزایش ولتاژ از ترانس استفاده نشده و داخل مدارش 10 تا ترانزیستور IGBT و 2 میکرو کنترلر AVR و سایر قطعات استفاده شده، AVR هم برای داشتن PWM بکار رفته،همه اطلاعاتم همین بود.واسه خودمم جالبه که بدون ترانس افزایش ولتاژ انجام میسه

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : تبدیل 48 ولت به سه فاز برای راه اندازی موتور

                      خوب دقت کنید که چهار تا باطری آسانسور رو بالا نمی کشه بلکه یک گیربکس رو درگیر می کنه که کابین تا اولین طبقه پایین بیاد و ولتاز لازم رو تهیه میکنه تا در در آسانسور باز شه همین
                      تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
                      داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : تبدیل 48 ولت به سه فاز برای راه اندازی موتور

                        ممنون از دوستان بابت جوابها و پیگیریهاشون
                        من یه دوست دارم تو کار نصب و مونتاژ اسانسور هست اگه بتونم با اون هماهنگ میکنم و میرم نحوه کار این نجات اضطراری رو ببینم و تا اندازه ای با روال اون شنا بشم به محض اینکه چیزی دستگیرم شد میذارم من فکر میکنم واسه شروع بشه . اون رو کالبد شکافی کرد .مثلا اینکه اونا 220 تولید میکنند بعد اقدام به سه فاز کردن برای راه اندازی موقتی موتور استفاده میکنند یا اینکه نه همون 48 رو سه فاز میکنند بر میگرم حتما
                        به عمل کار براید :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : تبدیل 48 ولت به سه فاز برای راه اندازی موتور

                          بازم سلام
                          بچه ها تو رو خدا این تاپیک رو به امان خدا رها نکنین ما چشم امیدمون شماین .

                          اقا مارفتیم این نجات اضطراری اسانشور رو دیدم از نزدیک
                          اینجوری بود که باید هر ماه یکبار خودشون به عمد اسانسور رو در حالت نجات اضطراری قرار میدادنند تا باتری ها شارژ و دشارژ بشه . :sad:
                          وقتی برق اصلی قطع میشد بعد از چند ثانیه نجات اضظراری عمل میکرد یه برق 220 تولید میکرد واسه روشنایی داخل کابین و درب کابین که اگه باز شده باشه دوباره بسته شود تا مدار ایمنی کامل بشه برای حرکت کردن . بعد فکه ترمز موتور باز شد که بوبینش 220 بود موتور یه دور به جهت بالا حرکت کرد به صبر کرد و به جهت پایین حرکت کرد و دوباره توقف کرد فکر میکنم یه حالت مقایسه در دوجهت رو انجام داد که به کدوم زرف جریان کشی کمتری داره رو تشخیص بده بد دوباره به جهت بالا حرکت کرد چون کابین سبکتر از وزنه ها بود و موتور به طرف وزنه ها راحتر حرکت کرد و کابین تا نزدیکترین توقف رسید درب باز شد و دیگه اسانشور از کار افتاد
                          طرف میگفت تا 10 بار میشه پشت سر هم این کار رو انجام داد و شارژ باتریها به این راحتی تموم نمیشه
                          باتریها 7 امپر بودند
                          فکر میکنم این مطالب واسه اون دوستی که گیر داده بودند به جریان مصرفی و اون دوست دیگرمون که گفتن فقط فک ترمز باز میشه و گیربکس ازاد میشه نه اینکه خود سیستم موتور به حرکت در میاره مفید باشه
                          چون موتور اونجا 7.5 کیلو وات بود باولتاژ 380_میگم گه اونجور که اون طرف میگفت خیلی راحت موتور حرکت میکنه به هر دو جهت
                          متاسفانه نشد ازش عکس بگیرم یا وارد جزییاتش بشم و قطعات نیمه هادی و ای سی اون رو بفهمم چی هست یه میکرو 16 بود اینو فهمیدم :
                          ولی یه چیز خیلی مهمتر فهمیدم و ان اینکه موضوع از اون چیزی که من فکر میکردم پیچیده تر است و یه جورایی شماها حق داشتین گیر بدین :

                          حالا من یه پیشنهاد دارم بهتر بیایم موضوع کلی رو به موضوع کوچکتر تقسیم کنیم تا هم کار راحتر پیش بره و هم اینکه از افراد بیشتر بتونیم کمک بگیریم نظر مثبتتون چیه /؟
                          من میگم بیاین اول اون مدار شارژر و تولید برق 220 کاملا سینوسی رو بسازیم بعد بریم سراغ الباقی ماجرا
                          واسه همین از دوستان عزیز خواهش میکنم که هر مدار عملی رو که سراغ دارن یه 220 امپر بالا و کاملا سینوسی رو یا کتاب ادرس سایت _مجله _مقاله معرفی کنند تا کا رو شروع کنیم
                          پس دوستان منتطریم ما روهمراهی کنین
                          خدایار و نگهدارتون :job: :job:










                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : تبدیل 48 ولت به سه فاز برای راه اندازی موتور

                            بازم سلام
                            اقا یه مدار صدرصد عملی با کلیه موارد حفاظتی اینورتر تکفاز رو کی داره ؟

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : تبدیل 48 ولت به سه فاز برای راه اندازی موتور

                              نوشته اصلی توسط حسام هاشم
                              بازم سلام
                              اقا یه مدار صدرصد عملی با کلیه موارد حفاظتی اینورتر تکفاز رو کی داره ؟
                              با سلام
                              درایور های سه فاز شرکتهای LG , SIEMENSE را از طریق سایتشان مطالعه کنید.(ورودی تکفاز یا مستقیم و خروجی سه فاز با قابلیت راه اندازی نرم )
                              برای توان مورد نظر شما یک درایو LG حدود 200 هزار تومان قیمت دارد.
                              شرکتهای پرتوصنعت و ایمن تابلو از تولیدکنندگان داخلی نیز این درایو ها را تولید می کنند.
                              می توانید یکی از نمونه های خارجی را تهیه کنید و مدارات آنرا مهندسی معکوس نمایید.
                              با سپاس
                              گشتی در لاله زار
                              http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76138.0

                              http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76141

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X