سلام دوستان عزیز
من چند تا سوال دارم از شما می خوام به هرکدوم که میتونید پاسخ بدید!
1-به چه دلیل ترانسهای که بیش از دو سیم پیچ دارند احتمال سوختن سیم پیچ ها وجود دارد؟(چرا فقط یکی از سیم پیچ ها به منبع وصل میشود؟)
2-آزمایش بی باری چه موقع از طرف اولیه و چه موقع از طرف ثانویه انجام میشود؟
3-چرا در حالت کلی برای هسته هرگاه ولتاژ دوسر سیم ها در حالت ترانسفورماتوری و اتوترانسفورماتوری با هم برابر باشد تلفات آهنی با هم برابر خواهد بود؟
4-چرا اگر از میله های موازی مورب در رتور قفسه ای استفاده نشود رتور حرکت نخواهد کرد و باعث سوختن موتور میشود؟
5-علت اینکه در رتور سیم پیچی شده اگر سیم پیچ ها را به صورت مثلثی وصل کنیم قدرت موتور 66% کاهش می یابد؟
6-به چه دلیل هر فاصله هوایی کمتر باشد قدرت موتور بیشتر میشود؟
7-چرا در سیستمهای مغناطیسی با فاصله هوایی تلفات آهنی در حد صفر است؟
من چند تا سوال دارم از شما می خوام به هرکدوم که میتونید پاسخ بدید!
1-به چه دلیل ترانسهای که بیش از دو سیم پیچ دارند احتمال سوختن سیم پیچ ها وجود دارد؟(چرا فقط یکی از سیم پیچ ها به منبع وصل میشود؟)
2-آزمایش بی باری چه موقع از طرف اولیه و چه موقع از طرف ثانویه انجام میشود؟
3-چرا در حالت کلی برای هسته هرگاه ولتاژ دوسر سیم ها در حالت ترانسفورماتوری و اتوترانسفورماتوری با هم برابر باشد تلفات آهنی با هم برابر خواهد بود؟
4-چرا اگر از میله های موازی مورب در رتور قفسه ای استفاده نشود رتور حرکت نخواهد کرد و باعث سوختن موتور میشود؟
5-علت اینکه در رتور سیم پیچی شده اگر سیم پیچ ها را به صورت مثلثی وصل کنیم قدرت موتور 66% کاهش می یابد؟
6-به چه دلیل هر فاصله هوایی کمتر باشد قدرت موتور بیشتر میشود؟
7-چرا در سیستمهای مغناطیسی با فاصله هوایی تلفات آهنی در حد صفر است؟
دیدگاه