اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

راه انداز ژنراتور بعد از قطع برق

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    راه انداز ژنراتور بعد از قطع برق

    من یه مدار میخوام که بعد از قطع برق ژنراتور روشن کنه و بعد از اومدن برق ژنراتور خاموش کنه. :nice:

    رفيقان قدر يكديگر بدانيد چو معلوم است شرح از بر مخوانيد

    مقالات نصيحت گو همين است كه سنگ انداز هجران در كمين است

    #2
    پاسخ : راه انداز ژنراتور بعد از قطع برق

    یعنی میخواید قطعی برق نداشته باشید؟
    سریع ترین ژنراتور ها هم یه زمانی رو برای فعال شدن میخوان که به هر حال در سریع ترین حالت چند ثانیه ای برق میره. اگه نمیخواید که این اتفاق بیفته یه اینورتور بین زمان رفتن برق و فعال شدن ژنراتور بزارید یه چیزی مثل UPS .
    برای تشخیص رفتن برق هم میتونید از مقایسه استفاده کنید. یعنی اگر ولتاژ از حدی کمتر بود ژنراتور روشن و در غیر این صورت خاموش.
    [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : راه انداز ژنراتور بعد از قطع برق

      حالا چند ثانیه ای مشکلی نیست
      برای مقایسه از چی استفاده کنم.

      رفيقان قدر يكديگر بدانيد چو معلوم است شرح از بر مخوانيد

      مقالات نصيحت گو همين است كه سنگ انداز هجران در كمين است

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : راه انداز ژنراتور بعد از قطع برق

        نوشته اصلی توسط haji125
        حالا چند ثانیه ای مشکلی نیست
        برای مقایسه از چی استفاده کنم.
        از op-amp استفاده کنید.اول برق رو DC کنید و بعد با مقاومت 10 بار کمش کنید.این ولتاژ رو با یه ولتاژ مثلا 20 ولتی مقایسه کنید. تو این شرایط اگر برق از 200 ولت پایین تر بیاد میشه ژنراتور رو روشن کرد.تو این روش به میکرو نیازی نیست.
        ساده ترش هم اینه که با ADC میکرو یه ولتمتر بسازید و با اون همه چیز رو کنترل کنید.
        [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : راه انداز ژنراتور بعد از قطع برق

          با درود و سپاس
          بابا چرا شما اینقدر سخت میگیرین؟!!!! :eek: oo:
          دوست گرامی به مدار زیر نگاه کن:


          شما میتونی با یک کنتاکتور ساده مدار دلخواهت رو ببندی.
          همونطور که میدونی توی کنتاکتور سه تا تیغه داره
          NO
          NC
          تیغه ی نگهدارنده
          وقتی که برق شهر وصله کنتاکتور فعاله و تیغه ی NO به Close و تیغه ی NC به Open تبدیل میشه و این باعث میشه که ژنراتور از مدار خارج بشه و غیر فعال بشه.
          به محض اینکه برق شهر قطع بشه کنتاکتور هم غیر فعال میشه و تیغه ها به حالت اول برمیگردن،این باعث میشه که ژنراتور وارد مدار بشه.
          در ضمن این مدار هیچ گونه تاخیری نداره.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : راه انداز ژنراتور بعد از قطع برق

            اینکه شما گفتید هم درسته اما باید تا قطع شدن کامل جریان صبر کنه. اما با مقایسه هم زودتر میشه متوجه شد و هم یه حفاظتی هم میکنه
            [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : راه انداز ژنراتور بعد از قطع برق

              نوشته اصلی توسط shahinbahari
              اینکه شما گفتید هم درسته اما باید تا قطع شدن کامل جریان صبر کنه. اما با مقایسه هم زودتر میشه متوجه شد و هم یه حفاظتی هم میکنه
              سلام
              قطع شدن کامل جریان زیاد طول نمیکشه!؟
              شما اگه مدار فرمان بسته باشین میبینید با قطع برق،کنتاکتور سریع از کار میافته.

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : راه انداز ژنراتور بعد از قطع برق

                خوب اومدیم ژنراتور روشن نشد این مدارم تا هر وقت هی استارت میزنه. :rolleyes:

                رفيقان قدر يكديگر بدانيد چو معلوم است شرح از بر مخوانيد

                مقالات نصيحت گو همين است كه سنگ انداز هجران در كمين است

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : راه انداز ژنراتور بعد از قطع برق

                  سلام
                  میبخشین به این ساده گیا هم که میگین نیست :nerd:
                  دوتا مرحله داره 1- استارت شدن ژنراتور 2- وصل برق ژنراتور به مدار
                  این دوتا واسه خودشون یه ظرایفی دارن
                  اگه هنوز مشتاق باشین درخدمتیم

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : راه انداز ژنراتور بعد از قطع برق


                    سلام آقا بابک.شما بفرمائید ما هم مشتاقیم :applause:
                    وقتي همه نيروهاي جسمي و ذهني متمرکز شوند توانايي فرد براي حل مشکلات به طور حيرت انگيزي چند برابر مي شود .
                    نرمن وينسنت پيل

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : راه انداز ژنراتور بعد از قطع برق

                      نوشته اصلی توسط javad1354
                      سلام آقا بابک.شما بفرمائید ما هم مشتاقیم :applause:
                      میبخشین آقا جواد اگه دیر کردم. من توضیحات عمومی میدم اگه سوالی داشته باشین درخدمتم. همونطور که میدونید هر دیزلی رو نمیشه بصورت اضطراری راه انداخت تو بعضی از دیزلها اول با یه کمپرسور هوا رو تو کپسول هدایت میکنن بعد با یه اهرم هوا رو هدایت میکنن به موتور که در نهایت میلنگ رو میچرخونه... چنتا مورد مهم برای راه انداختن دیزل ژنراتوری به صورت اضطراری مهمه :
                      با قطع شدن برق شبکه کنتاکتور قدرت مربوطه از تابلوی ژنراتور قطع و فرمان استارت به دیزل داده میشه اگه دیزل تو همون بار اول استارت شد که شده!! اگه نه در طراحی فرمان اون نهایتا" 2 بار دیگه میتونیم اجازه بدیم استارت انجام بشه چون در غیر اینصورت پدر باتریها در میاد! حالا در حالت خوش بینانه فرض کنیم دیزل استارت شده ودرحال چرخشه روی هر دیزلی باید یه پرژر سویچ روغن باشه که بتونه اگه دیزل کمبود روغن داشته باشه سریع دیزل رو خاموش کنه ( چون این دیزل به سلامتی قراره اتوماتیک کار کنه و در این شرایط دیگه کسی او اطراف نیست که ببینه چه بلایی داره سره دیزل میاد! یه چراغ آلارم به همین اسم رو تابلو ایجاد میکنی و ضمنا" از دینام دیزل هم باید یه 24 ولت بگیری و تو مسیر فرمان قرار بدی که اگه باطریهارو شارژ نکرد آلارم بده و دیزل رو قطع کنه . بایدرو تابلوی دیزل اگه میخای ساده باشه یه کلید دو حالته برای دستی یا اتوماتیک کار کردن دیزل بزاری اگه نه میتونی از جنتا شستی که بتونی در حالتهای دستی. اتوماتیک. تست دیزل.عدم امکان استارت. استفاده کنی بعد از راه اندازی دیزل و رسیدن سطح ولتاژ به 380 کنتاگتور قدرت دیزل وصل و برق دیزل به تجهیزات داده میشه.

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : راه انداز ژنراتور بعد از قطع برق

                        آقا بابک خیلی ممنون از توضیحاتتون . یه چند تا سئوال دارم .ممنون میشم جواب بدین.
                        1-چرا مستقیم از طریق موتور استارت دیزل رو استارت نمیکنن و از کمپرسور هوا استفاده میکنن؟
                        2-اگه باتری کمپرسور رو روشن میکنه و تولید هوای فشرده میکنه پس میتونه با این هوا و با این سیستم بیشتر از سه بار هم استارت کنه؟
                        3-بین هر بار استارت کردن چقدر زمان وقفه داره؟
                        4- کل مجموعه این کارها برای وصل شدن دیزل به شبکه چقدر زمان میبره؟
                        5-معمولا ژنراتورهای دیزلی چند کیلو واتی هستند و آیا تاسیسات استارت اتوماتیک بهمراهشون هست ویا جدا باید خریداری ونصب بشه؟
                        6-کلا برقی که از طریق دیزل تولید میشه مقرون بصرفه هست با گازوئیل لیتر 150 تومن ؟
                        بازم تشکر
                        وقتي همه نيروهاي جسمي و ذهني متمرکز شوند توانايي فرد براي حل مشکلات به طور حيرت انگيزي چند برابر مي شود .
                        نرمن وينسنت پيل

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : راه انداز ژنراتور بعد از قطع برق

                          نوشته اصلی توسط javad1354
                          آقا بابک خیلی ممنون از توضیحاتتون . یه چند تا سئوال دارم .ممنون میشم جواب بدین.
                          1-چرا مستقیم از طریق موتور استارت دیزل رو استارت نمیکنن و از کمپرسور هوا استفاده میکنن؟
                          2-اگه باتری کمپرسور رو روشن میکنه و تولید هوای فشرده میکنه پس میتونه با این هوا و با این سیستم بیشتر از سه بار هم استارت کنه؟
                          3-بین هر بار استارت کردن چقدر زمان وقفه داره؟
                          4- کل مجموعه این کارها برای وصل شدن دیزل به شبکه چقدر زمان میبره؟
                          5-معمولا ژنراتورهای دیزلی چند کیلو واتی هستند و آیا تاسیسات استارت اتوماتیک بهمراهشون هست ویا جدا باید خریداری ونصب بشه؟
                          6-کلا برقی که از طریق دیزل تولید میشه مقرون بصرفه هست با گازوئیل لیتر 150 تومن ؟
                          بازم تشکر
                          باسلام
                          1-در دیزلهای با قدرت بیشتر احتمال داره قدرت لازم برای چرخوندن شفت توسط موتور استارت تامین نشه برای همین از هوای فشرده استفاده میشه (شنیدم تو بعضی از تریلی ها هم از این سیستم استفاده شده)
                          2-در کنار هر دیزلی که هوای فشرده به پیستون فشار اورده و سبب چرخش محور میشه دو تا کمپرسور میزارن یکی با برق شهر کار میکنه یکی با هندل تا در صورت قطع برق شبکه امکان پر کردن کپسول باشه.در ضمن همونطور که فرمودین این دیزلهارو میشه به دفعات بیشتر استارت زد.
                          3- نیازی به فاصله زیاد نیست
                          4-یه پارامتر مهم فرکانسه همونطور که میدونید فرکانس نامی در دور نامی بدست میاد که باید بصورت دستی به گاورنر فرمان داد و مربوط به زمانی هست که دیزل به شبکه وصل شده.درکل تو دیزلها اضطراری بیشتر از 7-8 ثانیه
                          طول نمیکشه.
                          5- 400 کیلو ولت آمپر تو کارخونمون تو همین تبریز خودمون داریم ولی شنیدم تا حدود 700کیلو وات هم اضطراری هست.در ضمن دیزل 2- 3 مگاواتی رو داریم بالاترشو نمیدونم.بسته به نوع دیزل و سفارش شما میشه رو خود دیزل باشه اگه نه میتونین تابلو شو بخرین . یا خودتون بسازین.
                          6- مصرف دیزلها بستگی تعداد (مثلا4.6.8 )سیلندر دیزل و حجم اون داره یا دیزل در بی باری کار کنه یا بار کامل دیزل 400 کیلو ولت آمپر دورو بره 40 لیتر مصرف در ساعت داره حالا خودت حساب کن و باید بدونید دیزل اضطراری برای مواقع اضطراریه و دایم کار نیست

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : راه انداز ژنراتور بعد از قطع برق

                            با سلام حضور دوست گرامی اینجانب جمشید فرشچی به آدرس ایمایل farshchi_jamshid@yahoo.com مدار مورد نظر شما را با مشخصات زیر ساخته ام و به مدت 6 ماه است که از آن استفاده میکنم:امکانات آن به شرح زیر میباشد:1-دارای5 سنسور برای کنترل ولتاژبرق شهر و ژنراتور و جریان مصرفی خانه و جریان عبوری از ژنراتور و نیز سنسور ولتاژ باطری زنراتور جهت کنترل شارژ باطری (سنسور دما نیز اختیاری است)3-دارای ال سی دی و صفحه کلید جهت اعمال تنظیمات در منوها و دیدن پارامتر های مختلف سیستم 4-دارای 2 فرکانس متر برای برق شهر و ژنراتور 5-محافظت شده کامل در برابر برعکس شدن قطبهای باطری و اضافه ولتاژ شارژر 6-استارت اتوماتیک و نیز سیستم خاموش کردن اتوماتیک (هم به موقع آمدن برق شهر و هم در زمان های خاص مثل افزایشش ولتاژ یا فرکانس زنراتور و یا گرم شدن بیش از حد آن 7-ارتباط سریال با کامپیوتر 8-دارای امکان زماندهی به کار سیستم 9-دارای فیوز اتوماتیکژ(کنتاکتور )جهت جلوگیری از اسیب دیدن ژنراتور هنگام اضافه بار 10-دارای مدار شارژر سر خود 11-دارای سیستم کانتر برای محاسبه ساعت کارکرد
                            (توضیحات بیشتر از طریق ارسال مایل به آدرس فوق میسر میباشد)
                            با احترام :جمشید فرشچی

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : راه انداز ژنراتور بعد از قطع برق

                              سلام چطور میتوان این کارو کرد
                              poldsoft

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X